Davidov436 Opublikowano 20 Września 2009 Opublikowano 20 Września 2009 Witam wszystkich.Ja też posiadam Pipera ze stajni Airline.Zamierzam go napędzić 2taktem tiger T 46.Jeśli chodzi o zakup to polecam tutaj bo tańszego nie ma www.rc4max.com
bojler Opublikowano 21 Września 2009 Opublikowano 21 Września 2009 Każdy użyje silnika takiego jaki będzie uważał za stosowny. A tutaj na fotkach pierwsze próby naziemne Piperka i Tiger Motha.
CHBO Opublikowano 22 Września 2009 Opublikowano 22 Września 2009 Ja z kolei zakupiłem Black Horse'a, roapiętość 178 cm. Lata wspaniale, wykonanie (uwzględniając cenę) niezłe. Jednak od razu wprowadziłem pewne zmiany: 1. Po pierwszym lądowaniu "w kartoflach" złamało się podwozie z 3mm słabego drutu. Wyrzuciłem więc całą konstrukcję i zrobiłem podwozie amortyzowane jak w prawdziwym samolocie.
CHBO Opublikowano 22 Września 2009 Opublikowano 22 Września 2009 Podwozie zrobione jest z drutu 4 mm, w oparciu o zwykłe zawiasiki do małej szafki. Sprężyny zakupiłem w sklepie z częściami do polskich samochodów. Siła ściągania idealna, model kołując po trawie wogóle nie skacze, przy lądowaniu doskonale siada na amortyzatorach (skok dużo większy niż w oryginale, ponieważ nie zastosowałem żadnych ograniczników) 2. Usterzenie tylne odejmowane (chociaż nie korzystam obecnie z tej opcji) 3. Zastrzały -polecam wyrzucić aluminiowe rurki prosto do kosza i zrobić sobie sosnowo balsowe zastrzały połączone po środku- jak w oryginale. Koszt mały, wytrzymałość i realizm o wiele większy. Mój Piperek lata na OS MAX 52 4t - wystarcza, ale zapasu mocy nie ma. Poleciłbym nieco większego 4takta. Ten wystarcza tylko na typowo makietowe latanie.
szirokez Opublikowano 10 Lutego 2010 Opublikowano 10 Lutego 2010 Witam, postanowiłem odświeżyć temat. Kupiłem zestaw piperka z firmy SUPER FLYING MODEL (to chyba to samo co AIRLINE), model gotowy czeka na nadejście sezonu. Nurtuje mnie jednak pytanie czy silnik jaki zastosowałem uciągnie go, silnik to MDS 6,5. Producent zaleca w opcji 2t od 0.40 do 0.46. Generalnie nie chciałem mocnego silnika a posiadam MDS-a i ST 7,5 ale ST zostawiam do akrobata z wiadomych powodów. Chcę żeby model latał wolno i majestatycznie jak oryginał ale czy wystartuje z trawy na tym silniku? Jeśli ktoś z forumowiczów może podzielić się doświadczeniem z tym modelem będę wdzięczny. Piszcie jak sie zachowuje w powietrzu, przy lądowaniu itp. Z góry dziękuje.
CHBO Opublikowano 10 Lutego 2010 Opublikowano 10 Lutego 2010 . Chcę żeby model latał wolno i majestatycznie jak oryginał ale czy wystartuje z trawy na tym silniku? Wystartuje, tylko, że różna może być długość rozbiegu. To zależy od wysokości trawy, wiatru itp - wiadomo. Jeżeli będziesz chciał skrócić rozbieg, to możesz dać większe kółka. Poza tym, jeśli chcesz mieć taki model na prawdę realistyczy, to koniecznie musisz się przesiąść na 4-takta. Wtedy i brzmienie lepsze, i większe śmigło można zastosować. Lot będziesz miał majestatyczny i powolny - ja mam ten efekt przy 8,5cm 4-takt, ale pamiętaj, że lepiej mieć zapas mocy. Jeżeli więc dysponujesz zasobami finansowymi, polecałbym 10cm 4-takt.
modelmix Opublikowano 11 Lutego 2010 Opublikowano 11 Lutego 2010 CHBO ile waży Twój Piper? Ja też mam silnik ASP 52 4T i boję się że będzie za słaby.
modelmix Opublikowano 11 Lutego 2010 Opublikowano 11 Lutego 2010 Mam identyczny zestaw co Piotras. Tylko nie wiem jak się będzie sprawował. Czekam na poprawę pogody i w górę :mrgreen:
szirokez Opublikowano 12 Lutego 2010 Opublikowano 12 Lutego 2010 Dzięki CHBO za odpowiedż, twoje uwagi na pewno mi się przydadzą. Lotnisko zawsze kosze na jeża więc z wysokością trawy nie będzie kłopotu, rozumiem że masz ten sam zestaw co ja i kolega modelmix nad tym postem? Co do silnika poobserwuje jak sobie radzi i ewentualnie pomyślę nad mocniejszym ale przyznam racje że moc to zawsze trochę bezpieczniejsze latanie np. przy utracie prędkości z wiatrem.
CHBO Opublikowano 15 Lutego 2010 Opublikowano 15 Lutego 2010 Witam Ja mam nieco inny zestaw http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=58 - Black Horse, ale podobne parametry i masa. (pisałem o moich przeróbkach w tym wątku) Wszystkie Piperki w tej skali ARF są podobne, różnią się szczegółami. Piper Airline, jak zauważyłem, ma sklejane płaty - to pewnie utrudnia transport? W moim płaty łączy się na rurce aluminiowej, nie sklejałem ich. Zastrzały zrobiłem nowe, drewniane więc konstrukcja jest pewna. Jeśli chodzi o masę, to nie ważyłem, ale jest dobrze - małe obciążenie powierzchni nośnej, jak przystało na Piperka, może latać bardzo wolno.
modelmix Opublikowano 15 Lutego 2010 Opublikowano 15 Lutego 2010 Faktycznie skrzydło nie jest dzielone ale nie będzie mi to przeszkadzać. Mój model waży 2,4 kg. Mam nadzieje że silnik da radę. Dzięki CHBO i pozdrawiam wszystkich
szirokez Opublikowano 5 Marca 2010 Opublikowano 5 Marca 2010 Nasunęło mi się takie oto pytanie, w zasadzie skierowane do posiadaczy zestawu ze zdjęcia na początku tego tematu, mianowicie czy miał ktoś w swoim zestawie zwichrowany statecznik poziomy?? Mój był taki i taki przymocowałem. Czy ten statecznik taki ma być, ma jakieś zadanie np. niwelowanie momentu od śmigła czy raczej to wada wykonania?? Co ciekawe na rysunku w instrukcji tez jest tak pokazane jakby niesymetrycznie wzgledem kadłuba.
modelmix Opublikowano 5 Marca 2010 Opublikowano 5 Marca 2010 Nie chcę Cie martwić ale wydaje mi się że to wada konstrukcji. Ja miałem prosty statecznik i taki powinien być. Napewno nie ma za zadanie niwelować momentu od śmigła.
szirokez Opublikowano 7 Marca 2010 Opublikowano 7 Marca 2010 Statecznik naciągnięty, raził mnie swoją niesymetrycznoscią ale gdzieś czytałem że stosowało sie zwichrzenia usterzeń kierunku i wysokości dla zmniejszenia momentu od smigła. Najważniejsze że piper jest gotowy do sezonu, silnik pewnie dam ST 7,5 bo takim dysponuje, MDS wydaje mi sie za słaby. Chorowałem na niego długi czas Nawiazując do tytułu tego tematu, patrzę na niego i widzę że na pewno jest coś wart :mrgreen:
antek Opublikowano 7 Marca 2010 Opublikowano 7 Marca 2010 Witam , znalazłem fajny filmik z udziałem Piper Cub http://www.joemonster.org/filmy/22231/Lot_po_pijaku
szirokez Opublikowano 23 Marca 2010 Opublikowano 23 Marca 2010 No i stało się. Piper wykonał dziewiczy lot, samolocik pięknie lata. Nie obyło sie bez przebojów bo oczywiście silnik musiał zgasnąć ale dzięki temu przekonałem sie jak wspaniale szybuje, lądowanie bez problemów ale podwozie trzeba bedzie wzmocnić. Silnik MDS 6,5 ma wystarczające osiągi a tak sie obawiałem że za słaby będzie. Ze śmigłem kavan 11x6 start był pewny bez niespodzianek. Miałem wstawiac Super Tigre 7,5 ale zostanę chyba przy MDSie, silnik potrzebuje tylko dokładnej regulacji. Jestem bardzo zadowolony z własności lotnych tego zestawu. W przyszłości może doczeka sie motorka 4T.
bojler Opublikowano 24 Marca 2010 Opublikowano 24 Marca 2010 No ładny modelik gratuluje oblotu. Czterotakt do niego to bardzo dobry wybór , jak Ci nadarzy się okazja takowego zamontować to nie zastanawiaj się.
modelmix Opublikowano 25 Marca 2010 Opublikowano 25 Marca 2010 Witam. Mój Piper też jest po oblocie i muszę powiedzieć że lata super z silnikiem ASP 52 4T.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.