Daniel_B Opublikowano 26 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2011 Dane z oryginalnej instrukcji Black Horse do tego modelu. Wingspan : 1,840mm Length : 1,340 mm Weight : 2.8kg Parts Listing required (not included). Engine : 40-46 cu.in. 2 stroke. 52 cu.in. 4 stroke. Electric Motor: AXI 2826/10. Speed Control: 60A. Propeller : 13 x 6. Battery: 4-5 Cells-Li-Poly-14.8-18.5v- 5.000 mAh - 20c. Dlatego też tak bardzo istotna jest konfrontacja z "żywym" modelarzem, aczkolwiek nie sądzę, aby producent był idiotą. Musiał mieć jakąś realną podstawę w opracowaniu tych danych. Szczególnie zastanawiające jest śmigło - 13x6 ?! trochę duże. Może ktoś, kto latał na tych prawie bliźniaczych konstrukcjach, napiszę swoją konfigurację i uwagi. Pozdrawiam Daniel Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
f-150 Opublikowano 26 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2011 To śmigło dla elektryka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karlem Opublikowano 27 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2011 ...Wg. mnie OS Max za 1000 nijak się ma do modelu za 380-400zł, nie ta liga. Nie ta logika; mam w deoronowej delcie (za jakieś 20-30PLN) Enyę 3,5 ccm - to za ile mam kupić silnik? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GUMIŚ Opublikowano 27 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2011 Witam Nawiązując do wątku klapolotek w modelach RC należy zwrócić uwagę na pewien szczegół aerodynamiczny często pomijany w konstrukcjach modeli. Poprawna aerodynamika płata wymaga, aby kąty natarcia końca płata były mniejsze niż centropłata. Jest to szczególnie istotne w locie na większych kątach natarcia. Można to osiągnąć przez zwichrzenie geometryczne końca płata co znakomicie wyjaśniał pół wieku wstecz W. Schier w kultowym "Miniaturowym Lotnictwie" a często jest pomijane przez producentów koloru żółtopodobnego. W typowym układzie mechanizacji skrzydła klapolotka (lotka współpracująca z klapami) wychyla się o mniejszy kat niż klapa znajdująca się w centralnej części skrzydła. Klapolotka krawędziowa to półśrodek, który w niewielkim zakresie pozwala zmienić profil skrzydła. Po szczegółowe opisy i schematy odsyłam do wspomnianej już ksiązki naszego Kolegi lub do publikacji z białej serii o modelarstwie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Daniel_B Opublikowano 27 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2011 sorki, potrzebuję PILNIE porady, jaki silnik wybrać do tego Pipera, 4takt ASP 10cm3 czy 4takt 15cm3 ?, rozumiem, że są różne czynniki, ale krótko 10 czy 15 w opcji jest jeszcze 2takt ASP 10cm3, nie urwie mi kieszeni, ale ma mniej stabilne obroty i lubi pić a więc jakie "serce"? pomijając również dywagacje co do producenta (każdy z nas ma swojego "konika") Pozdrawiam Daniel Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikon Opublikowano 27 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2011 sorki, potrzebuję PILNIE porady, jaki silnik wybrać do tego Pipera, 4takt ASP 10cm3 czy 4takt 15cm3 ?, rozumiem, że są różne czynniki, ale krótko 10 czy 15 Wstaw mu DLE30. Będzie latać. Pewnie nawet pionowo. To jest PIPER, nie: Extra, CAP, Jak czy inna akrobacyjna maszyna. To nie jest model który ma się zrywać do lotu po 1.5m rozbiegu i "ciąć" w górę 60st. Zobacz sobie jakim silnikiem dysponował oryginał. Pisałem już że ASP10ccm 4T jest w zupełności wystarczającym silnikiem do tego modelu. Większy ciąg na nic się nie zda, ponieważ jest tak duże przesunięcie między wałem silnika a środkiem oporu że bez porządnego skłonu silnika dodanie gazu powoduje bardzo nieprzyjemne zadzieranie. Ogólnie moim zdaniem jest to model dla tych, którzy lubią wręcz "szybowcowe" latanie - (stosunkowo) duża rozpiętość, małe lotki powodują że model bardzo specyficznie się zachowuje w locie. Pozdr., Michał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Daniel_B Opublikowano 27 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2011 Na forum jest info, że 10cm3 4takt, to odpowiednik 6,5cm3 2 takt. Jeśli to prawda, a mam pod ręką ST G-40, to teoretycznie: 1. szkoda kasy na nowy (wiem, wiem 4t to inna liga:) pomijając to) 2. ostatnio jeden z kolegów wspomniał, że 6,5 cm3 na trawę to za mało można zwariować Daniel Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikon Opublikowano 27 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2011 Na forum jest info, że 10cm3 4takt, to odpowiednik 6,5cm3 2 takt. Może w tabelce pod tytułem "moc maksymalna", tak. Tyle że w 4t jesteś w stanie użytecznym śmigłem ją uzyskać, w 2t już z tym gorzej. Ten 4t zakręci śmigłem 13", Twój 6.5ccm pewnie maks. 11" - różnica w ciągu olbrzymia. Nie ma co porównywać tych dwóch silników. Swoją drogą, ten PIPER z dobrze skonfigurowanym 2t 6.5ccm też będzie latał. Tutaj "wszyscy" przyzwyczajeni są że do latania potrzeba co najmniej tyle ciągu ile waży model. Pozdr., Michał PS. Oczywiście PIPER z dźwiękiem 4t będzie duuuużo przyjemniejszy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Daniel_B Opublikowano 27 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2011 Dlatego też proszę o poradę. Robię zamówienie na różne inne drobiazgi, a przy okazji mogę dopisać do listy silnik dla swojego Pipera. Różnica w cenie między ASP 10cm a 15cm jest tylko 15$ i szkoda nie wykorzystać okazji. Aż się prosi o ten silnik 15cm (cenowo), bo może kiedyś wstawię go do większej wersji Pipera, ale NIE WIEM czy tak się da ? Mam tylko jedno podejście do zakupu silnika i musi to być pewniak. Jak już wcześniej pisałem potrzebuję dopasowanej mocy dla tego modelu. Start na kiepskiej trawie, mało miejsca na rozbieg i dobieg. I w razie czego odpowiednia moc do odejścia "na drugi krąg" Pozdrawiam Daniel P.S. Cenię sobie makietowe latanie, a nie latanie na "żyletkę" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Callab Opublikowano 27 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2011 Engine : 40-46 cu.in. 2 stroke.52 cu.in. 4 stroke. Jeżeli tak proponuje producent, to zakładanie do tego modelu silnika o pojemności 15 cm3 jest, moim zdaniem, zdecydowanie nadmiarowe. Ja założyłbym, tak jak radzi producent, 7,5 cm3 (46 cu. in.). Na śmigle 11x5 powinien latać tak jak Piper. Do góry pewnie będzie ciągnąć pod kątem nie większym niż 30 stopni, ale to wystarczy - moim zdaniem, oczywiście. Albo odpowiedni 4T, ale na pewno nie 15cm 2T! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Daniel_B Opublikowano 27 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2011 ok, wstępnie zamówiłem ASP FS61AR + śmigło XR drewno 13x4, zobaczymy na wiosnę co ta maszynka potrafi Pozdrawiam Daniel Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukas325 Opublikowano 29 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2011 Witam wszystkich,ostatnio miałem okazję polatać Piper'kiem Airline,krótki opis zamieściłem na swojej małej stronce,dodaje też link do filmu,wybaczcie kiepską jakość,ale po paru godzinach stania na mrozie nawet kamerzysta się poddał http://mojelotnictwo.blogspot.com/ http://www.youtube.com/watch?v=4qBGdB_85ws Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Daniel_B Opublikowano 30 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2011 Na Twoje stronce Łukasz, znalazłem cenne uwagi, czasem wydaje się, że wizualnie jest wszystko OK z modelem, a tu proszę, ukryta wada konstrukcyjna z wyważaniem poprzecznym, w zapale budowy bardzo możliwa do przeoczenia. Właśnie oglądałem inny filmik na YT konstrukcji Airline z silnikiem ASP 4t, dokładnie takim samym, na który czekam. Model zachowuje się w powietrzu bardzo wdzięcznie, krótki rozbieg i dobieg, bezproblemowa podstawowa akrobacja. Aż nie mogę się doczekać swojego oblotu. A ktoś może uzbroił tą wersję w napęd elektryczny? Bardzo ciekawią mnie właściwości lotne takiej konfiguracji. Pozdrawiam Daniel Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szirokez Opublikowano 31 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2011 Wersja elektryczna i wspomniana wcześniej prze ze mnie reakcja modelu na zbyt wczesne poderwanie, widać że pilot ratował się oddając drążek ale już tylko pogorszyło to sprawę http://www.youtube.com/watch?v=6RMt1VSqBJw Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GUMIŚ Opublikowano 1 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2011 Podobnie zachowuje się model przy zbyt tylnym położeniu środka ciężkości i za dużych wychyleniach steru wysokości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miqul Opublikowano 3 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2011 Ja na tym filmie widzę więcej problemów z myśleniem np. „bhp” lotniska. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Daniel_B Opublikowano 5 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2011 Jaka jest średnica kół oryginalnej wersji Pipera Airline-Black Horse ? Czy jest wystarczająca na niezbyt równą trawę ? Pozdrawiam Daniel Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Majster Opublikowano 17 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2011 Witam, pozwolę sobie odświeżyć temat;) Mógłby mi któryś z kolegów podesłać zdjęcia ze sposobem zamontowania zastrzałów. Jeszcze jedno pytanie, w którym miejscu montowaliście linki stalowe na stateczniku poziomym i pionowym? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luki17 Opublikowano 25 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2011 Jak wagowo wyszedł Wam ten Piperek, bez paliwa? Mój z silnikiem Os-max 46AX waży 2700g. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.