krzychu-rc Opublikowano 16 Marca 2010 Autor Opublikowano 16 Marca 2010 no tam trochę ciasno jest tylko takie coś mi przyszło do głowy właśnie przez tą balsę ale myślę ze będzie ok :wink: łącznik to sosna 2x10 więc aż taki gruby nie jest
alyan Opublikowano 16 Marca 2010 Opublikowano 16 Marca 2010 eee no tego od góry za dźwigar tak jak widać a od dołu do dźwigara; dźwigar na spływie taka listwa z balsy jak jest zaczęte oto chodziło? :F Tak, o to. Edit: Interesowało mnie to ze względu na grubość pokrycia tego kesonu. Gdyby to był półkeson to 1mm mógłby nie wystarczyć.
krzychu-rc Opublikowano 20 Czerwca 2010 Autor Opublikowano 20 Czerwca 2010 Po wojażach na poligonach nareszcie wracam do RWD 8 troszeczkę w w tym czsie też się porobiło: wykończona kratownica, podłoga na sucho, orczyki steru kierunku, górne poszycie, bagażnik zamocowane stójki wraz z baldachimem Przymiarka silnika jeżeli wszystko się uda poza obrys maski wystawać będzie tylko uchwyt iglicy i filtr powietrza. Lewa połówka skrzydła połączona z prawą przez baldachim pozostanie na razie w stznie takim jak widać. Całe skrzydło potrzebne mi było do ustawienia baldachimu. teraz pracuje nad kadłubem.
robintom Opublikowano 20 Czerwca 2010 Opublikowano 20 Czerwca 2010 Ładna dłubaninka. Czy zegarki Patka w skali też robisz :?: :rotfl:
krzychu-rc Opublikowano 20 Czerwca 2010 Autor Opublikowano 20 Czerwca 2010 Dzięki nie ale warto się zastanowić :lol2: ...
krzychu-rc Opublikowano 21 Czerwca 2010 Autor Opublikowano 21 Czerwca 2010 Powoli zastanawiam się nad poszyciem. Każdy zdrowy człowiek myśli sobie teraz trzeba jak najlżej. Moja koncepcja trochę się kłóci z tym faktem i morze wywiązać się burza ale...o co mi chodzi: KOVERALL dlaczego ? folia będzie się błyszczeć jeszcze dochodzi wrażliwość na słońce. PAWEL B na początku tematu podrzucił link jak pamiętam to był solartex ale on waży 85-95g/m a koveral 42g/m czyli po impregnacji można spokojnie powiedzieć również do 85g/m. Co do siły z jaką może się ten materiał napiąć bo może bardzo mocno to ostatnio zrobiłem próbkę i "subtelnie" naciągnąłem żelazkiem. A dlaczego nie solartex skoro będzie podobnie ważył? - Ze względy na specyficzną strukturę kadłuba. Folia to folia zawsze się troche rozciągnie a zaimpregnowane poszycie o wiele lepiej wzmocni kadlub który w części ogonowej potrzebuje usztywnienia. Tak więc jest się nad czym zastanawiać - czekam na sugestie
krzychu-rc Opublikowano 1 Lipca 2010 Autor Opublikowano 1 Lipca 2010 Przeprowadziłem szereg testów z tym wynalazkiem również na bryle przestrzennej i jestem dobrej myśli. Nałożyłem 3 warsty lakieru pędzlem i czwartą natryskiem. Zaimpergnowane poszycie waży w tym wypadku akurat 1g. Poza tym jestem po upierdliwym malowaniu wnętrza kabin i podłóg zrobiłem mocowanie serw kierunku i wysokości. utknąłem na malowaniu orczyków steru kierunku bo farby ni ma a to akurat blokuje dalsze przygotowania do poszywania kadłuba ale to się wszystko wlecze :/
krzychu-rc Opublikowano 5 Lipca 2010 Autor Opublikowano 5 Lipca 2010 Usterzenie pionowe - 7,5g - bez szpilek
krzychu-rc Opublikowano 10 Lipca 2010 Autor Opublikowano 10 Lipca 2010 Usterzenie prawie gotowe zostało nakleić wzmocnienia na rozwidleniach żeberek i okucia zastrzałów i linek. Doszła też listwa profilująca na kadłubie. Przepraszam ale nie mam talentu do fotografii.
krzychu-rc Opublikowano 30 Lipca 2010 Autor Opublikowano 30 Lipca 2010 Kadłub już poszyty lekko nie było ale jest. Całość poszycia z jednego kawałka bo nie było sensu dzielić łączenia i tak nie były by skalowe. Niestety ster kierunku musze zrobić od nowa. Ze sterami wysokości nie będzie problemów. niestety trzeba przyznać że w jednym miejscu symetrycznie po obu stronach kadluba zmieniła się krzywizna krawędzi(ale gdzie dokładnie to wam oczywiście nie powiem - trwajcie w błogiej niewiedzy) na razie nie widać więcej czekam w stresie do czasu malowania i morduje sie ze sterami. na koniec powiem że pozazdrościłem kolegom szwów na modelach i sam zrobiłem taką o to próbkę całkiem nieźle wyszło jeszcze się podszkole i będzie super.
krzychu-rc Opublikowano 26 Sierpnia 2010 Autor Opublikowano 26 Sierpnia 2010 Cierpiąc na pogarszający się brak natchnienia... jednak wziąłem się do roboty. sznurowanie i szwy nakleiłem na papier śniadaniowy klejem w sztyfcie. Na kadłubie mocowane na lakier. Po wyschnięciu papier nasączyłem wodą i usunąłem. Gotowe sznurowanie delikatnie przejechałem wikolem gęstym lakierem Osłona silnika 3 warstwy szkła 80g/m (kolor przypadkowy) jeszcze bez dolnego panelu uchwyty na ogonie płoza wersja demo szwy przedstawione poprzednio produkowanie igłą i strzykawką wikolem na większą ilość okazały się niewypałem. Szwy sterów skrzydeł i lotek będą wyglądały tak ( to jest próbka na starym sterze więc nie patrzeć na syfff No i poszyłem stery i stateczniki oraz nakleiłem "wzmocnienia" też z papieru śniadaniowego ;D
madrian Opublikowano 26 Sierpnia 2010 Opublikowano 26 Sierpnia 2010 Niuch, niuch... Czuję medal... Kiedy na zawody?
krzychu-rc Opublikowano 27 Sierpnia 2010 Autor Opublikowano 27 Sierpnia 2010 Sędziowie jak by go zobaczyli to by się załamali na te błędy co na nim popełniłem, niektóre głupie, niektóre wymuszone :oops: :lol2: . Mam tylko nadzieje że efekt ogólny końcowy z odległości 1m będzie znośny i detale podniosą go na + bo jak się przyjrzeć z bardziej bliska ty wszystko wyłazi na widok
krzychu-rc Opublikowano 27 Sierpnia 2010 Autor Opublikowano 27 Sierpnia 2010 Czy ktoś może na podstawie posiadanych lub znalezionych materiałów powiedzieć mi czy rwd 8 (wersja dwl) miał szwy na podłużnicach kadłuba (bo na powierzchniach nośnych musiał mieć) W internecie jest dużo materiałów dotyczących pws-ów. Z tej wersji zastosowałem sznurowanie w okolicy stójek, zbiornika oleju i osłony silnika tak prawdę mówiąc nie wiedząc czy w dwl rzeczywiście tam było, wszystko opieram na domysłach niestety. Wątpliwości wzbudzają również kształt wlotu powietrza i przedniego panelu osłony silnika, oprofilowanie wewnętrznych stójek baldachimu. Nie mam pojęcia co z tym wszystkim zrobić. :roll: :?
krzychu-rc Opublikowano 3 Września 2010 Autor Opublikowano 3 Września 2010 Przymiarka silnika. Po konsulatacjach z Władkiem ustaliliśmy skłon i wykłon po 2 stopnie. Chociaż tego nie widzicie to często mi pomaga swoją wiedzą i doświadczeniem dzielnie znosząc moje gderania. :jupi: Chyba cofnę silnik tak ze 2mm żeby piasta tak nie wystawała dźwignie lotek Okucie do którego mocowany był zastrzał po złożeniu skrzydeł obecnie czekam na farby Poczta Polska bije kolejne rekordy :evil:
krzychu-rc Opublikowano 5 Września 2010 Autor Opublikowano 5 Września 2010 Z dolnym panelem ... hmmm smakowo :lol2:
Wladek Opublikowano 5 Września 2010 Opublikowano 5 Września 2010 Czesc Krzychu. bez przesady z ta pomoca,ale wracajac do tematu naprawde obawiam sie o moc tego silniczka.Mam dla Ciebie propozycje nie do odzucenia. poza tym model zaczyna wyglondac super. Wladek.
krzychu-rc Opublikowano 19 Września 2010 Autor Opublikowano 19 Września 2010 Projekt żyje swoim tempem. Kadłub w stanie wiadomym i skrzydła półwykończone bez lotek, tak jak na zdjęciu, to wszystko waży 566g. Powiem szczerze że mi trochę uśmieszek z twarzy zlazł :] Opracowałem też nowy wypasiony sposób na szwy (jak znajde czas to opisze dokładnie ich produkcje w warsztacie)
krzychu-rc Opublikowano 10 Października 2010 Autor Opublikowano 10 Października 2010 Zawias lotki wyjście na lotkę połączenie w trakcie prac lotka w ogóle jest trudna mocno profilowana i ten łuczek przy zawiasach... zawiasy nie będą miały lotkowych słupków ponieważ musiał bym dalej pruć lotkę co znacznie by ją osłabiło. Nie robiłem osi poniżej lotek bo to już za małe było. okucia zastrzałów (brak wypełnienia między dźwigarami ogólnie z lotką
Irek M Opublikowano 10 Października 2010 Opublikowano 10 Października 2010 Okucia tak k na focie mocowane tylko do dźwigarka? Bardzo delikatne.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.