Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

no tam trochę ciasno jest tylko takie coś mi przyszło do głowy właśnie przez tą balsę ale myślę ze będzie ok :wink: łącznik to sosna 2x10 więc aż taki gruby nie jest

  • Odpowiedzi 179
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Opublikowano
eee no tego od góry za dźwigar tak jak widać a od dołu do dźwigara; dźwigar na spływie taka listwa z balsy jak jest zaczęte oto chodziło? :F

Tak, o to.

Edit: Interesowało mnie to ze względu na grubość pokrycia tego kesonu. Gdyby to był półkeson to 1mm mógłby nie wystarczyć.

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Po wojażach na poligonach nareszcie wracam do RWD 8 troszeczkę w w tym czsie też się porobiło:

wykończona kratownica, podłoga na sucho, orczyki steru kierunku, górne poszycie, bagażnik zamocowane stójki wraz z baldachimem

IMG_0690.JPG

 

IMG_0691.JPG

 

IMG_0693.JPG

 

IMG_0695.JPG

 

IMG_0702.JPG

 

Przymiarka silnika jeżeli wszystko się uda poza obrys maski wystawać będzie tylko uchwyt iglicy i filtr powietrza. Lewa połówka skrzydła połączona z prawą przez baldachim pozostanie na razie w stznie takim jak widać. Całe skrzydło potrzebne mi było do ustawienia baldachimu. teraz pracuje nad kadłubem.

IMG_0704.JPG

 

IMG_0707.JPG

 

IMG_0708.JPG

 

IMG_0709.JPG

 

IMG_0710.JPG

 

IMG_0712.JPG

 

IMG_0713.JPG

 

IMG_0716.JPG

 

IMG_0717.JPG

Opublikowano

Powoli zastanawiam się nad poszyciem. Każdy zdrowy człowiek myśli sobie teraz trzeba jak najlżej. Moja koncepcja trochę się kłóci z tym faktem i morze wywiązać się burza ale...o co mi chodzi: KOVERALL dlaczego ? folia będzie się błyszczeć jeszcze dochodzi wrażliwość na słońce. PAWEL B na początku tematu podrzucił link jak pamiętam to był solartex ale on waży 85-95g/m a koveral 42g/m czyli po impregnacji można spokojnie powiedzieć również do 85g/m. Co do siły z jaką może się ten materiał napiąć bo może bardzo mocno to ostatnio zrobiłem próbkę i "subtelnie" naciągnąłem żelazkiem. A dlaczego nie solartex skoro będzie podobnie ważył? - Ze względy na specyficzną strukturę kadłuba. Folia to folia zawsze się troche rozciągnie a zaimpregnowane poszycie o wiele lepiej wzmocni kadlub który w części ogonowej potrzebuje usztywnienia. Tak więc jest się nad czym zastanawiać - czekam na sugestie :D

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Przeprowadziłem szereg testów z tym wynalazkiem również na bryle przestrzennej i jestem dobrej myśli. Nałożyłem 3 warsty lakieru pędzlem i czwartą natryskiem. Zaimpergnowane poszycie waży w tym wypadku akurat 1g.

 

IMG_0696.JPG

 

Poza tym jestem po upierdliwym malowaniu wnętrza kabin i podłóg zrobiłem mocowanie serw kierunku i wysokości. utknąłem na malowaniu orczyków steru kierunku bo farby ni ma :P a to akurat blokuje dalsze przygotowania do poszywania kadłuba ale to się wszystko wlecze :/

Opublikowano

Usterzenie prawie gotowe zostało nakleić wzmocnienia na rozwidleniach żeberek i okucia zastrzałów i linek. Doszła też listwa profilująca na kadłubie. Przepraszam ale nie mam talentu do fotografii.

 

IMG_0719.JPG

 

IMG_0722.JPG

 

IMG_0724.JPG

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Kadłub już poszyty lekko nie było ale jest. Całość poszycia z jednego kawałka bo nie było sensu dzielić łączenia i tak nie były by skalowe. Niestety ster kierunku musze zrobić od nowa. Ze sterami wysokości nie będzie problemów.

niestety trzeba przyznać że w jednym miejscu symetrycznie po obu stronach kadluba zmieniła się krzywizna krawędzi(ale gdzie dokładnie to wam oczywiście nie powiem - trwajcie w błogiej niewiedzy) na razie nie widać więcej czekam w stresie do czasu malowania i morduje sie ze sterami.

IMG_0794.JPG

 

IMG_0795.JPG

 

IMG_0798.JPG

 

IMG_0799.JPG

 

IMG_0801.JPG

 

IMG_0802.JPG

 

IMG_0800.JPG

 

na koniec powiem że pozazdrościłem kolegom szwów na modelach i sam zrobiłem taką o to próbkę całkiem nieźle wyszło jeszcze się podszkole i będzie super.

 

IMG_0744.JPG

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Cierpiąc na pogarszający się brak natchnienia... jednak wziąłem się do roboty.

sznurowanie i szwy nakleiłem na papier śniadaniowy klejem w sztyfcie. Na kadłubie mocowane na lakier. Po wyschnięciu papier nasączyłem wodą i usunąłem.

 

IMG_0039.JPG

 

IMG_0042.JPG

 

Gotowe sznurowanie delikatnie przejechałem wikolem gęstym lakierem

 

IMG_0048.JPG

 

IMG_0062.JPG

 

IMG_0063.JPG

 

Osłona silnika 3 warstwy szkła 80g/m (kolor przypadkowy) jeszcze bez dolnego panelu

 

IMG_0060.JPG

 

uchwyty na ogonie

 

IMG_0065.JPG

 

płoza wersja demo

 

IMG_0067.JPG

 

szwy przedstawione poprzednio produkowanie igłą i strzykawką wikolem na większą ilość okazały się niewypałem. Szwy sterów skrzydeł i lotek będą wyglądały tak ( to jest próbka na starym sterze więc nie patrzeć na syfff :P

 

IMG_0056.JPG

 

No i poszyłem stery i stateczniki oraz nakleiłem "wzmocnienia" też z papieru śniadaniowego ;D

 

IMG_0057.JPG

Opublikowano

Sędziowie jak by go zobaczyli to by się załamali na te błędy co na nim popełniłem, niektóre głupie, niektóre wymuszone :oops: :lol2: . Mam tylko nadzieje że efekt ogólny końcowy z odległości 1m będzie znośny i detale podniosą go na + bo jak się przyjrzeć z bardziej bliska ty wszystko wyłazi na widok :(

Opublikowano

Czy ktoś może na podstawie posiadanych lub znalezionych materiałów powiedzieć mi czy rwd 8 (wersja dwl) miał szwy na podłużnicach kadłuba (bo na powierzchniach nośnych musiał mieć) W internecie jest dużo materiałów dotyczących pws-ów. Z tej wersji zastosowałem sznurowanie w okolicy stójek, zbiornika oleju i osłony silnika tak prawdę mówiąc nie wiedząc czy w dwl rzeczywiście tam było, wszystko opieram na domysłach niestety. Wątpliwości wzbudzają również kształt wlotu powietrza i przedniego panelu osłony silnika, oprofilowanie wewnętrznych stójek baldachimu. Nie mam pojęcia co z tym wszystkim zrobić. :roll: :?

Opublikowano

Przymiarka silnika. Po konsulatacjach z Władkiem ustaliliśmy skłon i wykłon po 2 stopnie. Chociaż tego nie widzicie to często mi pomaga swoją wiedzą i doświadczeniem dzielnie znosząc moje gderania. :jupi:

IMG_0086.JPG

 

IMG_0088.JPG

 

IMG_0090.JPG

 

IMG_0091.JPG

 

Chyba cofnę silnik tak ze 2mm żeby piasta tak nie wystawała

 

IMG_0095.JPG

 

dźwignie lotek

 

IMG_0096.JPG

 

IMG_0097.JPG

 

Okucie do którego mocowany był zastrzał po złożeniu skrzydeł

 

IMG_0099.JPG

 

obecnie czekam na farby Poczta Polska bije kolejne rekordy :evil:

Opublikowano

Czesc Krzychu.

bez przesady z ta pomoca,ale wracajac do tematu naprawde obawiam sie o moc tego silniczka.Mam dla Ciebie propozycje nie do odzucenia.

poza tym model zaczyna wyglondac super.

Wladek.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Projekt żyje swoim tempem. Kadłub w stanie wiadomym i skrzydła półwykończone bez lotek, tak jak na zdjęciu, to wszystko waży 566g. Powiem szczerze że mi trochę uśmieszek z twarzy zlazł :]

 

IMG_0140.JPG

 

Opracowałem też nowy wypasiony sposób na szwy (jak znajde czas to opisze dokładnie ich produkcje w warsztacie)

 

IMG_0078.JPG

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Zawias lotki

IMG_0301.JPG

wyjście na lotkę

IMG_0290.JPG

połączenie w trakcie prac

IMG_0298.JPG

lotka w ogóle jest trudna mocno profilowana i ten łuczek przy zawiasach...

IMG_0327.JPG

 

IMG_0330.JPG

 

IMG_0333.JPG

zawiasy nie będą miały lotkowych słupków ponieważ musiał bym dalej pruć lotkę co znacznie by ją osłabiło. Nie robiłem osi poniżej lotek bo to już za małe było.

IMG_0338.JPG

okucia zastrzałów (brak wypełnienia między dźwigarami

IMG_0342.JPG

ogólnie z lotką

IMG_0343.JPG

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.