Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Już jestem! jestem! obecny! halo!

Ok

tak więc

srebrny- Humbrol Met 56

czerwony- Humbrol gloss 220 Ferrari Red

czarny- Humbrol jakiś czarny (zaginęła puszeczka)

biały- przyznam się że to jakaś lekka olejna

żółty- Revell SM 310

 

Będzie drobna aktualizacja ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 179
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Pierwsze zdanie się zgadza, ale jak widać można inaczej ;) Lubie je bo dobrze się nimi pracuje i są bardzo wydajne. A co do drugiego to model będzie zabezpieczony lakierem poliuretanowym, którym zostaną nadane również stopnie połysku poszczególnych powierzchni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

I następne zdjęcia:

 

Zrobiłem prototyp tłumika z instalacją odolejania spalin. Okazało się że można że można oddzielić ok 80% oleju. Gorzej już było z odprowadzeniem do zbiornika. Całość pięknie wytłumiała silnik sprawnie odprowadzając spaliny przez rury wydechowe.

Niestety laminat nadaje się tylko na próbę bo temperatura jest zabójcza. I nie wiem co dalej z tym fantem...

 

IMG_1593.JPG

 

IMG_2273.JPG

 

IMG_2272.JPG

 

okaptowanie silnika

 

IMG_2408.JPG

 

IMG_2412.JPG

 

IMG_2413.JPG

 

IMG_2418.JPG

 

IMG_2419.JPG

 

IMG_2439.JPG

 

Postanowiłem że mój rwd nie będzie cukierkowy i naniosłem pierwsze ślady eksploatacji (jak to wyjdzie na końcu to już oceni Bóg i historia :lol: )

 

IMG_2442.JPG

 

IMG_2445.JPG

 

IMG_2431.JPG

 

IMG_2421.JPG

 

IMG_2422.JPG

 

IMG_2424.JPG

 

IMG_2425.JPG

 

dodatkowo powiem że na całych skrzydłach są już szwy i taśmy.

 

IMG_2423.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świetnie Ci to wychodzi :D Mam pytanie co do samego koverallu , trudno się tym okleja? Mam zamiar okleić w przyszłości pittsa i pomimo że to dość odległa perspektywa to cały czas się nad tym zastanawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc Krzychu.

Widze ze model jest prawie gotowy do oblotu,prezentuje sie doskonale.

Moja rada, masz 40 stke OS 4 strok. W tych silnikach pojemnosc tlumika nie jest krytyczna,

mozesz wyprowadzic spaliny do kolektora nawet gruba rurka silikonowa .

napisz jaka jest waga modelu w tej chwili.

Pozdrawiam Wladek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pokrywanie koveralem chyba można uznać za dość proste. W przypadku kadłuba po dobrym rozplanowaniu zrobiłem poszycie z jednego kawałka, tylko w jednym miejscu miałem krytyczną sytuacje ale udało się wyjść obronna ręką. Kładziesz materiał, w miejscu styku przesączasz lakierem, czekasz aż wyschnie i naciągasz. Warto pamiętać żeby przyklejać nie na wszystkich powierzchniach na raz ale najpierw na obwodzie, potem naciągnąć i dopiero dalej np na żeberkach.

 

Z naciąganiem trzeba uważać w zależności od konstrukcji.

Przy impregnowaniu miałem sytuację że nałożony lakier rozpuścił klejenie i poszycie przesunęło się, ale to takie tam wypadki małe. Nawet już w trakcie impregnowania daje się z powodzeniem naciągnąć.

Do odcinania naddatków bez żyletki nawet się nie zbliżałem (albo skalpel).

Ewentualne strzępki na łączeniach potraktowałem po zaimpregnowaniu rzadkim wikolem.

 

I co ciekawe ( a nawet nie ) przed impregnowaniem koverall trudno rozerwać a po częściowo traci tę właściwość ale to już ciekawostka, nie warto zawracać sobie głowy.

 

Osobiście wolę to jak folie (oczywiście zależy od modelu).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Jako że zabrałem się (w końcu) za malowanie skrzydeł, mam takie oto pytanie.

Jak to jest z tym numerem startowym z Krajowych Zawodów Lotniczych w 1938r?

Mam informację że od dołu na lewym skrzydle malowany był czarny numer startowy w wymiarach 1mx1m ( w tym przypadku 11), ale nie mam nic więcej. Najpewniej był on jeszcze w kwadratowej ramce tak jak na osłonie silnika, ale czy z białym wypełnieniem jak to miało miejsce we wcześniejszych latach podczas Challenge'ów czy z kolorem tła tj. srebrny? Dodatkowo czy zmienia się wówczas pozycja znaków rejestracyjnych? Może widział ktoś jakieś zdjęcie, kolorową tablice?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po małych konsultacjach z Władkiem z naszego forum oraz kolegami po sąsiedzku z Polskiego Forum Modelarstwa Historycznego http://whiteeagle.net.pl/index.php wyszło że będzie tak jak to widać ;) Dziękuję chłopaki ;)

 

Oczywiście nic na raz, potrzeba bedzie podretuszowac ale jest ok ;)

 

DSC00481.JPG

 

DSC00482.JPG

 

DSC00483.JPG

 

DSC00484.JPG

 

DSC00485.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Krzychu! Czy jesteś aby w 100% pewien, że znaki rejestracyjne na takim skosnym skrzydle, jak to w Twoim modelu były umieszczane prostopadle do krawędzi natarcia, a nie np. równolegle do żeber? Mam taki problem z moim modelem i stąd ta wątpliwość. Przeglądałem inne RWDziaki z podanego linku, jak również tego RWD 21 i wszędzie te znaki są równoległe do żeber. Może jest jakiś autorytet w tej materii?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MareX jeśli chodzi o RWD - 8 w wersji DWL cywilnej (mojej) to jestem pewien, malowanie równolegle do żeber było charakterystyczne dla wojskowych wersji RWD - 8 PWS

 

jedyne na co nie mam dowodu a zostało namalowane na logikę i zasadę złotego środka to nr startowy na spodzie skrzydła (kolorystyka i ułożenie)

 

elektronik-adam ten tłumik miał osłonę z blachy mosiężnej w części poczatkowej ( największa temp. gazów) ale to tylko przesunęło problem w czasie.

Farba żaroodporna w moim rozumieniu ma wytrzymać i "nie zleźć" z elementu a nie być izolatorem cieplnym, więc kicha ;)

Zamiast w kierunku wzmocnienia węglem trzeba by pójść ku zmianie żywicy na odporną temperaturowo a więc $$$ ;)

 

Ale spokojnie mam pomysł na to nawet już zrealizowany ale nie mam jak sprawdzić działania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Było tak

 

IMG_2454.JPG

 

Tłumik został przerobiony poprzez przecięcie na pół i ukształtowanie takiego wlotu

 

IMG_2682.JPGIMG_2683.JPGIMG_2685.JPG

 

A w zamyśle ma to wyglądać tak:

pierwszy stopień tłumika metalowy( największa temperatura gazów)

łącznik z rurki silikonowej (izolacja termiczna materiałów)

drugi stopień tłumika kompozytowy (niska temperatura gazów)

 

zostało dopracować mocowanie ;)

 

 

Zdj%25C4%2599cie0215.jpg

 

 

 

to tak w zamyśle, a jak działa? nie wiem, nie mam czasu sprawdzić i jeszcze długo nie będę miał :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.