Skocz do zawartości

Dwupłat


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.Słożyłem fajnego dwupłata.Mam już do niego regiel 40 a SS,Pakiet wow rc 1300mah,serwa już do mnie ida(tower pro).Musze jeszcze wybrać silnik bezszczotkowy.Jakiś tani.

Rozpiętość:90 cm

długość:60 cm

Waga:ok.200-250g

Jaki silnik do 35 zl ze sklepu www.emodel.pl

zdjecia: http://img80.imageshack.us/gal.php?g=zdjcie077.jpg

nie patrzcie na to ze górny płat jest krzywy bo już go wyprostowałem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do tego regla i tego pakietu weź któryś z tanich dzwonków.

 

Jako przykład

 

Tower Pro 2410-08 GL , Tower Pro 2410-09 AiL , Tower Pro 2410-09 GL ,

Tower Pro 2410-09 HL , Tower Pro 2410-09 Red , Tower Pro 2410-12 AlL

 

Poszukaj na forum informacji o tych silnikach i wybierz ten odpowiedni - te które podałem są bardzo podobne osiągami.

Celuj raczej w niskie KV i ciąg 500 - 700 g. Ja bym Ci jednak radził wziąć Emaxa 2822 ( koszt ok. 45 zł ) i śmigło GWS HD 9x5.

Ten pakiet 3S zresztą używałem z tym silnikiem. Ciąg jakie dawał to ok. 600 G.

 

Waga raczej będzie 2 krotnie większa, chyba że chodziło Ci o masę pustego modelu.

Dałeś jakieś wzmocnienia "na skrzydło" ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak ode mnie.

To od razu popraw mocowanie górnego płata w części centralnej do kadłuba. Ze zdjęć wygląda na to, że masz tam podpórki sosnowe (chyba) mocowane punktowo do płata, które mogą Ci nie wytrzymać. Jeśli punktowo, to źle. Wówczas ryzykujesz oderwaniem skrzydła w trakcie lotu i kretem (dokładnie ja tak miałem w ubiegłym tygodniu ze swoim dwupłatem).

 

Z tych ujęć nie widać konstrukcji za dobrze, ale IMHO odciągi wyglądają na dość wiotkie. Czy jak ciągniesz za górne skrzydło, to nie przesuwa się ono do przodu lub do tyłu niezależnie od kadłuba ? Zrób podobny test na "odrywanie" w górę jednej końcówki skrzydła. Jeśli z dużą swobodą płat odgina (lub dogina) się w stosunku do drugiego, to musisz to poprawić.

 

Jeszcze jedno: ster wysokości. To na zdjęciu co widać, to chyba jest tylko część nieruchoma steru czy wszysko? Jeśli wszystko, to jest on dość mały...

 

Ja polecam silnik EMAX CF2822. Właśnie taki zastosowałem w swoim depronowym dwupłacie Christen Eagle, który waży w stanie "gotowy do lotu" z pakietem 1000 mAh dokładnie 365 gram.

Śmigło SF 9x4.7 lub do spokojniejszego latania SF 9x3.8 i model lata jak marzenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Model ważyłeś, czy oceniasz na oko?

Przy tej masie, silnik typu 2410 i pakiet zdecydowanie za duży. Bo to prawie 50% masy modelu. Ja używam 2410-09 w modelu o masie prawie pół kilo i leci jak mała rakieta.

W modelu akrobata "MK 34" o masie 270g używam silniczka TP 2712-12 ( http://rcsklep.pl/product_info.php?products_id=170 ) i pakietu 2S 860mAh i model na tym zestawie wisi w powietrzu.

Obawiam się jednak, że trochę nie przymyślałeś konstrukcji skrzydeł. Są zbyt słabo mocowane, nie mają żadnych wzmocnień i trzymają się na kilku dosłownie punktach. Depron tego nie wytrzyma. Niezbyt wyglądają też proporcje skrzydła - są długie i wąskie.

Nie wygląda to przekonująco.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Im dłużej patrzę na zdjęcia, tym bardziej proporcje wyglądają na wzięte z :ass: za przeproszeniem. Liczyłeś cokolwiek? Jak się ma powierzchnia stateczników do skrzydeł? Czemu taki długi kadłub. Strasznie wąskie skrzydła. I jak w końcu z tą masą? Masz wagę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety, nie chce Cię uraźić, ale mam takie samo wrażenie jak Madrian ...

Jednak jak na pierwszy model, w twoim wieku to i tak jest dobrze. Powinieneś jednak skorzystać z gotowych planów.

Może lepiej odłuż ten model na później i zrób coś gotowego i prostego np. Zefirka czy Mini Prymusa.

Z projektowaniem modeli trochę poczekaj. Poczytaj trochę m.in. o proporcjach np. wielkości statecznika od długości kadłuba itp.

Jeśli mi się dobrze zdaje, to Madrian pytał się o to w jakimś temacie. Sprawdź to - na pewno się przyda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w czesci

 

Oj elokwencją to ty nie szastasz. :wink:

Napisz uczciwie:

- Z jakich planów i co wykonałeś.

- Jakie przeróbki zrobiłeś w skrzydle, skoro przerabiałeś.

- Czy ważyłeś model na wadze? i ile ta waga pokazała (z wyposażeniem i/lub bez - czyli goły model).

- Parę wyraźniejszych zdjęć całości, z różnych kątów, też się przyda.

 

My naprawdę nie przepadamy za zgadywankami. Każda informacja jest istotna i tym zrozumialsza, im bardziej poprawnym językiem przekazana. Dzięki temu, będziemy ci mogli pomóc poprawić błędy, wskazać właściwe rozwiązania i kierunki rozwoju. I wcale ci źle nie życzymy.

Może coś będziesz musiał wykonać od nowa po naszych sugestiach, ale to chyba lepsze, niż patrzeć jak po 5 sekundach "pseudolotu" model zmienia się kupę ścinków i złomu. Nie sądzisz? :wink:

 

PS:

Jeśli mi się dobrze zdaje, to Madrian pytał się o to w jakimś temacie. Sprawdź to - na pewno się przyda.

 

Pytałem się ostatnio o parę spraw. Na pewno się ci przyda ta wiedza i warto pośledzić te tematy. Jest tam parę użytecznych informacji.

http://pfmrc.eu/viewtopic.php?p=198255&highlight=#198255

http://pfmrc.eu/viewtopic.php?p=198566&highlight=#198566

http://pfmrc.eu/viewtopic.php?p=177803&highlight=#177803

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.