Skocz do zawartości

Funtana Mini z depronu - relacja z budowy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

...Tak patrze na ten model i myślę, że te odległości mogą być podobne, ale model wcale nie musi być prosty i najprawdopodobniej nie jest(piony i poziomy).Na zdjęciach samolot jest ewidentnie przekoszony- statecznik pionowy.Sam latam lekko krzywym modelem , właśnie te odległości(skrzydło-statecznik pozimy)są u mnie nie równe i wielkiego kłopotu nie ma, tylko pionów i pozimów zawsze pilnuję.Proponuje również fotkę z tyłu...

  • Odpowiedzi 329
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Opublikowano

Wróciłem, więc powiem co, i jak.

Silnik z 8x4.3 (zalecane 8x4.5) parzy w ręce, nawet trochę się zwoje przysmażyły, ale na szczęście tylko z wierzchu i wszystko śmiga, ale musiałem zmienić śmigło, więc dałem 7x3.5, trochę małe i słaby ciąg, ale model swobodnie dość latał na max gazie, przez 10min, i zostało po 3.9 V na cele.

Nie wyrobiłem się z 2 beczkami i kraksa jak na filmiku, silnik musiałem wykopać bo tak głęboko się wbił, ale chyba nic z wyposażeniem się nie stało, oprócz śmigła.

 

I po lataniu pewne wnioski, chyba zostanę przy motoszybowcach i lataniu rekreacyjnym, bo coś mnie nie kręci ta "akrobacja itp."

 

Filmik z latania i ubijana kreta...

http://www.youtube.com/watch?v=Hws2PM-JcWs

Opublikowano

Witam,

 

Planuję zakupy na hobby city jaki kupić silniczek do funtana mini.

 

Proszę również o wyjaśnienie co to oznacza indoor i outdoor??

Do latania na hali i otwartej przestrzeni??

Czy sposób mocowania??

 

A jaki paliet do tego modelu 800 mAh czy większy ??

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Witam,

 

Planuję zakupy na hobby city jaki kupić silniczek do funtana mini.

 

Proszę również o wyjaśnienie co to oznacza indoor i outdoor??

Do latania na hali i otwartej przestrzeni??

Czy sposób mocowania??

 

A jaki paliet do tego modelu 800 mAh czy większy ??

 

Pozdrawiam

 

indoor - wewnątrz - hala, wewnątrz budynku

outdoor - na zewnątrz - park, boisko

 

silnik zależy od wagi samolotu (bardzo), pakiet dobierasz do silnika.

Opublikowano

Nie wiem kto projektował ten model ale skrzydło a szczególnie lotki są skopane na maxa taki mały model nie może miec takich małych lotek w stosunku do całej powierzchni skrzydła przerabiałem juz ten temat depron lata wolno istery musza byc duze aby były skuteczne.W depronach nawet z prfilem trzeba zrobic duże lotki.Inna sprawa to ten kadłub grubszy w połowie niż przy silniku tragedia.Wystarczy wniesc kilka poprawek do projektu i może byc całkiem fajny model

 

Przy budowie kolejnego takiego modelu zachowałbym takie proporcje skrzydła

 

2e2947efb5b32a88med.jpg

Opublikowano
ten kadłub grubszy w połowie niż przy silniku tragedia

Nie jest grubszy. Jest jednakowy aż do kabinki, potem się zwęża - przynajmniej taki powinien być wg planów.

Poza tym na RCGroups piszą o nim w stylu "Performance is fantastic", "All in all this is one heck of a good design" itp. Nikt lotek modyfikować nie musiał.

Więc skąd taka opinia :?:

Opublikowano

Małe lotki nie wróżą nic dobrego przy małej szykosci bedzie wyraznie zauważalny brak sterownosci sami sie koledzy przekonają o ile potrafią krecic 3D.Wystarczy zwrócic uwage na funtane np 90 i funtane mini jakie poprawki zostały wniesione skrzydło jest całkowicie przeprojektowane.Poza tym model nie przypomina funtany podchodzi bardziej pod fun fly z tym skrzydłem.Podstawowa akrobacje pokreci, ale do 3D będzie toporny.Ktos poszedł w złym kierunku projektując ten model do 3D i nazywając go funtaną takie jest moje zdanie

Opublikowano

Nie ważne czy do 3D czy do akrobacji... ważne, że pięknie lata :mrgreen:

Po odbudowie zakładałem śmigiełko małe (takie jak podczas kraksy) i leciał z 10m i odpadało, albo warczało i w ziemię... tragedia.

Więc odważnie zamocowałem na sztywno, (prop-saver wywaliłem), ale śmigło większe to na którym silnik się bardzo grzał, dałem EXP na gazie na 85% i poszedłem latać, spokojnie wylatałem sobie ok. 12min bez warczenia prop-savera i stresu, że zaraz mi odleci śmigło, samolot położyłem w zbożu i śmigło całe i ja szczęśliwy, że wreszcie normalny lot, silnik ledwo ciepły, a latałem ok 60% gazu z 80% możliwych. :lol: przy 85%gazu (max drążka) samolot pionowo pnie się do góry na 8x3,5.

Dzisiaj latałem przy silnym wietrze ok. 15 min i znowu lądowanie w życie i śmigło całe.

Jak mi zboże skoszą to się schody zaczną :ble:

Jak ktoś by potrafił latać 3D to na moje nie wprawne oko spokojnie dało by radę bo na lotki nastawione na 125% samolot bardzo żwawo się kręci.

 

Jednym słowem PROP-SAVER-y TO ZŁO :evil:

Gość slawekmod
Opublikowano

Ściągnąłem plany z netu tej Funtanki :wink: .W poniedziałek jadę po depron do Castoramy.

Opublikowano

Polecam komfort ponieważ jest tam gładki 6mm, a w Castoramie nie ma.

Wreszcie ktoś obcykany się wypowie o właściwościach lotnych.

Życzę udanej budowy :wink:

Gość slawekmod
Opublikowano

Komfort mam 150 metrów od domu.Do mojej Funtanki Szymon zamówił mi silnik 3530 -1400,To będzie masakra.Muszę tylko subtrimem zdjąć zakres gazu do 75% :D

Opublikowano

Ja go mam i właduję go do takiej FUNCI jak edek polegnie (bo będzie jego następcą, o czym już deklarowałem) :P Silnik sprawuje się dobrze, przy śmigle 11x4.7 jest ledwo letni. To tak dla informacji, żebyś wiedział. Miałem zamówić śmigła 12x3.8 ale coś nie bardzo mi się one widzą.

 

Malker jeszcze nie wiesz jak panu Sławkowi to wyjdzie?? Odpowiem Ci, PERFEKCYJNIE!

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.