mahoney Opublikowano 13 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2009 Witam, Niedawno kolega kupił motoszybowiec ASW-28 firmy Pelikan. W związku z tym, że jest to jego "pierwszy raz" poprosił mnie o wykonanie modelem pierwszego lotu. Osobiście sam się uczę "latać" modelem Cessna 182 także firmy Pelikan (odbyłem około 40 lotów). W przypadku Cessny jakoś sobie radzę (tzn. potrafię wystartować z ziemi, pokręcić kilka kółeczek i bezpiecznie wylądować na koła). Niestety w przypadku ww. szybowca tak różowo już nie było. Mimo, że testy działania lotek, sterów silnika wypadają pomyślnie, to zaraz po wypuszczeniu modelu w powietrze nie jestem w stanie kontrolować lotu modelu w powietrzu. Podam przykład: model po przeleceniu 50m (powolne wznoszenie) nie reaguje na moje komendy (wychylenia lotek oraz steru kierunku). Robiłem kilka prób w warunkach wręcz idealnych (bez wiatru) i za każdym razem nie jestem w stanie utrzymać modelu dłużej niż 20 sekund w powietrzu). W związku z tym mam pytanie czy to możliwe, że Cessną latam tam gdzie chcę ;)i "powiedzmy" jak chcę a motoszybowcem nie potrafię nawet przelecieć 100m? Czy to możliwe, że istnieje tak ogromna różnica w pilotarzu? Osobiście aż nie chce mi się w to wierzyć ale wolę zapytać o to doświadczonych właścicieli modeli latających. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leda_g Opublikowano 13 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2009 A robiliście testy zasięgu aparatury, może po prostu nie sterowałeś modelem bo stracił zasięg. A co do różnicy to oczywiście że jest (zresztą każdym modelem się inaczej lata), ale nie na tyle aby nie było reakcji na twoje sterowanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kefir Opublikowano 13 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2009 Też oblatywałem koledze ten model i powiem że to strasznie nie przewidywalny model przy skręcaniu samymi lotkami zwala się jak cegła Doszliśmy do tego że pierwsze to musi być sporo przeważony na przód no i musi mieć prędkość No i bardzo nie stabilny w wietrzne dni co do czasu latania to na pakiecie 7,4v 2200mAh lataliśmy jakieś 15 min w bezwietrzny dzień no może trochę krócej teraz kolega zamówił silnik ray 3530/14 i regulator zobaczymy jak będzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mahoney Opublikowano 13 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2009 Uuuu to smutne. Myślałem, że jak to będzie szybowiec to własnie stabilnośc lotu będzie większa niż w Cessnie a tu taka tragedia. Napisz proszę jak to będzie się zachowywać z mocniejszym silnikiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patryk Sokol Opublikowano 13 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2009 No niestety te modele marnie reagują na sterowanie Jedyna opcja to zwiększyć wychylenia ile wlezie (trzeba skrzydło pruć), ale i tak do dobrych reakcji mu daleko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtek-a Opublikowano 13 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2009 Jaka jest rozpietosc skrzydel tego modelu? Pytam, bo mam od kilku lat ASW 27 (prawie taki sam model) 2,0m z Multiplexa. Po wywazeniu w/g instrukcji dalo sie latac do pierwszego nawrotu. Pozniej zwalka. Jak dolozylem 30g olowiu na przod to dopiero zaczelo sie prawdziwe latanie. Model tylko na zbocze. Nawet nie probowalem latac "termicznie". Co do reakcji na stery, to jakas zagadka. Moj reaguje natychmiastowo. Nie ma klopotu ze sterowaniem. Wojtek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dlmtb Opublikowano 13 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2009 Panowie Ten typ tak ma. :!: Nic nie pruć i nie poprawiać. Po prostu to nie jest Cesna ani inny tego typu „samolot” Samolot dałem w cudzysłowie, ponieważ ASW 28 sam, to znaczy bez udziału i to do tego świadomego udziału pilota nie lata! To model o wąskich skrzydłach i nie zakręci w miejscu jak Cesna. ASW wymaga szybkości i nie toleruje nowicjuszy. Uczyłem się latać na tym modelu i teraz wiem, że pilotaż tego typu szybowców nie jest łatwy, ale nie przejmujcie się jest do opanowania. :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mahoney Opublikowano 13 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2009 Przypuszczam, że kolega będzie chciał go sprzedać bo stres związany z pilotarzem tego modelu jest za duży . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafal B. Opublikowano 13 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2009 Polecam Easy Glider Pro zamiast tego ASW. Model ten ostatnio miałem okazję zobaczyć w locie i to w rękach początkującego. Model latał szybko i niestety pilot sobie z nim nie radził. Skusił się niską cena zestawu ale to był błąd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kefir Opublikowano 13 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2009 Polecam Easy Glider Pro zamiast tego ASW. Model ten ostatnio miałem okazję zobaczyć w locie i to w rękach początkującego. Model latał szybko i niestety pilot sobie z nim nie radził. Skusił się niską cena zestawu ale to był błąd. Tak właśnie zrobił mój kolega ja mam EG i to dopiero spokój w lataniu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kamyczek_RC Opublikowano 14 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2009 Mialem okazję zobaczyć EG w locie na płaskim i na zboczu i przychylam się do opinii kolegów lata poprawnie i jak na kawał epp nadzwyczaj ładnie. Uważam że na EG początkujący nauczy się więcej niż na czymś co latać w rękach wytrawnego pilota latać nie ma zbytniej ochoty . Jak można się nauczyć latać czymś co aerodynamicznie jest bliższe kowadłu niż jaskółce 80 która też poprawnie latała ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mahoney Opublikowano 14 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2009 OK czyli Easy Glider dla kolegi. A teraz jeszcze jedno pytanie (nie chcę zakładać nowego wątku). Chciałbym przeskoczyć na model którym będę mógł się uczyć akrobacji. Jak pisałem wcześniej obecnie latam Cessną i wydaj mi się, że mam podstawy aby spróbować pouczyć się prostej akrobacji. Znalazłem ten model http://www.perfecthobby.pl/detale.html?id=1242. Napiszcie proszę co o tym sądzicie. Dodam, że pianka EPP wydaje mi się bardzo rozsądnym rozwiązaniem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciej Ritmann Opublikowano 4 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2009 ja polecam z hebbykinga yaka 54 epp. zajebi...ekh superfajna maszyna!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Barlu Opublikowano 5 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2009 A może: http://www.cyber-fly.pl/produkt-747.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blackriver Opublikowano 5 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2009 A może:http://www.cyber-fly.pl/produkt-747.html Lata świetnie na 130W napędzie z 1300 lipo. Jak na akrobatkę nawet nieźle szybuje ;D . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.