Skocz do zawartości

Szybowiec ASW-28 Pelikan - problemy z lotem


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Niedawno kolega kupił motoszybowiec ASW-28 firmy Pelikan. W związku z tym, że jest to jego "pierwszy raz" poprosił mnie o wykonanie modelem pierwszego lotu. Osobiście sam się uczę "latać" modelem Cessna 182 także firmy Pelikan (odbyłem około 40 lotów).

W przypadku Cessny jakoś sobie radzę (tzn. potrafię wystartować z ziemi, pokręcić kilka kółeczek i bezpiecznie wylądować na koła).

 

Niestety w przypadku ww. szybowca tak różowo już nie było.

Mimo, że testy działania lotek, sterów silnika wypadają pomyślnie, to zaraz po wypuszczeniu modelu w powietrze nie jestem w stanie kontrolować lotu modelu w powietrzu. Podam przykład: model po przeleceniu 50m (powolne wznoszenie) nie reaguje na moje komendy (wychylenia lotek oraz steru kierunku). Robiłem kilka prób w warunkach wręcz idealnych (bez wiatru) i za każdym razem nie jestem w stanie utrzymać modelu dłużej niż 20 sekund w powietrzu).

 

W związku z tym mam pytanie czy to możliwe, że Cessną latam tam gdzie chcę ;)i "powiedzmy" jak chcę a motoszybowcem nie potrafię nawet przelecieć 100m?

Czy to możliwe, że istnieje tak ogromna różnica w pilotarzu?

Osobiście aż nie chce mi się w to wierzyć ale wolę zapytać o to doświadczonych właścicieli modeli latających.

Opublikowano

A robiliście testy zasięgu aparatury, może po prostu nie sterowałeś modelem bo stracił zasięg.

A co do różnicy to oczywiście że jest (zresztą każdym modelem się inaczej lata), ale nie na tyle aby nie było reakcji na twoje sterowanie.

Opublikowano

Też oblatywałem koledze ten model i powiem że to strasznie nie przewidywalny model przy skręcaniu samymi lotkami zwala się jak cegła

Doszliśmy do tego że pierwsze to musi być sporo przeważony na przód no i musi mieć prędkość

No i bardzo nie stabilny w wietrzne dni co do czasu latania to na pakiecie 7,4v 2200mAh lataliśmy jakieś 15 min w bezwietrzny dzień no może trochę krócej

teraz kolega zamówił silnik ray 3530/14 i regulator zobaczymy jak będzie :)

Opublikowano

Uuuu to smutne. Myślałem, że jak to będzie szybowiec to własnie stabilnośc lotu będzie większa niż w Cessnie a tu taka tragedia. Napisz proszę jak to będzie się zachowywać z mocniejszym silnikiem.

Opublikowano

Jaka jest rozpietosc skrzydel tego modelu?

Pytam, bo mam od kilku lat ASW 27 (prawie taki sam model) 2,0m z Multiplexa.

Po wywazeniu w/g instrukcji dalo sie latac do pierwszego nawrotu. Pozniej zwalka. Jak dolozylem 30g olowiu na przod to dopiero zaczelo sie prawdziwe latanie.

Model tylko na zbocze. Nawet nie probowalem latac "termicznie".

Co do reakcji na stery, to jakas zagadka. Moj reaguje natychmiastowo. Nie ma klopotu ze sterowaniem.

 

Wojtek

Opublikowano

Panowie Ten typ tak ma. :!: Nic nie pruć i nie poprawiać. Po prostu to nie jest Cesna ani inny tego typu „samolot” Samolot dałem w cudzysłowie, ponieważ ASW 28 sam, to znaczy bez udziału i to do tego świadomego udziału pilota nie lata! :lol: To model o wąskich skrzydłach i nie zakręci w miejscu jak Cesna. ASW wymaga szybkości i nie toleruje nowicjuszy. Uczyłem się latać na tym modelu i teraz wiem, że pilotaż tego typu szybowców nie jest łatwy, ale nie przejmujcie się jest do opanowania. :wink:

Opublikowano

Polecam Easy Glider Pro zamiast tego ASW. Model ten ostatnio miałem okazję zobaczyć w locie i to w rękach początkującego. Model latał szybko i niestety pilot sobie z nim nie radził. Skusił się niską cena zestawu ale to był błąd.

Opublikowano
Polecam Easy Glider Pro zamiast tego ASW. Model ten ostatnio miałem okazję zobaczyć w locie i to w rękach początkującego. Model latał szybko i niestety pilot sobie z nim nie radził. Skusił się niską cena zestawu ale to był błąd.

Tak właśnie zrobił mój kolega ja mam EG i to dopiero spokój w lataniu

Gość Kamyczek_RC
Opublikowano

Mialem okazję zobaczyć EG w locie na płaskim i na zboczu i przychylam się do opinii kolegów lata poprawnie i jak na kawał epp nadzwyczaj ładnie. Uważam że na EG początkujący nauczy się więcej niż na czymś co latać w rękach wytrawnego pilota latać nie ma zbytniej ochoty . Jak można się nauczyć latać czymś co aerodynamicznie jest bliższe kowadłu niż jaskółce 80 która też poprawnie latała ...

Opublikowano

OK czyli Easy Glider dla kolegi.

A teraz jeszcze jedno pytanie (nie chcę zakładać nowego wątku).

Chciałbym przeskoczyć na model którym będę mógł się uczyć akrobacji. Jak pisałem wcześniej obecnie latam Cessną i wydaj mi się, że mam podstawy aby spróbować pouczyć się prostej akrobacji.

Znalazłem ten model http://www.perfecthobby.pl/detale.html?id=1242.

Napiszcie proszę co o tym sądzicie. Dodam, że pianka EPP wydaje mi się bardzo rozsądnym rozwiązaniem :)

  • 3 tygodnie później...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.