Skocz do zawartości

Lazil za mna pewien samolot-PZL p-37 "LOS"


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Maly uaktualnienie prac.

 

Lotka i klaa juz wklejona .

Teraz wkleic wrege z serwem od klapy i regulacja.

Mysle ze w jutro bedzie po sprawie.

  • Odpowiedzi 605
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Opublikowano

Ostatnio mnustwo pracy i to do pozna ale nie przy losiu tylko w mojej firmie.

Ale wczoraj wkoncu sie troche znalazlo czasu i troche podlubalem.

Poniewaz zle wkleilem klape to musialem ja wyciaciac i wkleicna nowo.

Masa straconego czasu ,ale inaczej by sie nie zamykala .

Wkleilem i zamocowalem serwa i popychacze ,a teraz zostalo wlutowac wtyczkki.

Wkoncu tez zrobilem sztywne mocowanie skrzydelek w cemntroplacie,wchodza dosc ciasno ale nie ma mowy o ich bujaniu sie w gore i w dol.

Oraz pierwsze przymiarki do gondol podwozia.

skrzydla2.JPG

 

Dzis strugnolem obie ruchome czesci kierunku oraz w jedna pare wkleilem zawiasy i okleilem folia.

ogon6.JPG

Opublikowano

Dokładnie to.

Dodatkowe zastosowanie, to pokrycie tym folii przed malowaniem.

Bez tego specyfiku podczas malowania na folii robią się kropelki jak po deszczu na wywoskowanym samochodzie.

Opublikowano

Bardzo dziękuję za odpowiedź!

 

Malowałem kiedyś folię oracover ale specjalnym lakierem bezbarwnym do folii.

Nigdy nie używałem "takich" specyfików...

Stąd moje wątpliwości:

Jaką metodą to nakładać?

Aerograf?

Czym to rozcieńczać do ew.nakładania natryskowego?

Jaka jest wydajność? bo cena.... 2 dychy za setkę jest powalająca...

Czy istnieje jakaś alternatywna metoda malowania foli?

Co to za lakier Pactra, gdzie to kupić?

Dlaczego polecasz właśnie te lakiery?

Opublikowano

Dzięki Kuba...

 

Chodziło mi o opinie i spostrzeżenia Kolegów którzy używali specyfików o które pytałem...

 

Moje poszukiwania w sieci... choć przyznaję niezbyt intensywne... prowadziły mnie zawsze do jakiś reklamowych folderów w/w substancji nie dając jednocześnie odpowiedzi na nurtujące mnie pytania...

 

Dlatego ponawiam pytanie... które ogólnie brzmi tak:

 

Co to za cholerstwo i jak tego używać?

Opublikowano

Prymol ma konsystencję i barwę wody i nie potrzebowałem rozcieńczć do malowania takim niby aerografem własnej produkcji (igła do injekcji, obudowa długopisu, sprężone powietrze).

Wydajność? Nie wiem, ale ja daję minimalną warstewkę jaką umiem uzyskać i wystarcza do późniejszego malowania folii Solarfilm (innych nie malowałem).

 

Pactra to wodoroźcieńczalna farbka do modeli plastikowych.

Zaletą jest duża gama kolorów "makietowych".

Na Solarfilm potrzeba dać najpierw Prymol, na Litespanie, styropianie, wytłoczkach z ABS itp trzyma się bez podkładu.

Opublikowano

odnosnie malowania modeli podziele sie swoimi doswiadczeniami :D

w kazdej moje silnikówce przod kadluba oklejony jest japoncem , a nastepnie zacellonowany i pomalowany baza lakiernicza w zadanym kolorze

Potem przykryte to jest cienko bezbarwnym samochodowym lakierem

Efekt super :D Tomek widzial u mnie i myslal ze to folia

Skoro PRYMOL to taka warstwa kontaktowa dajaca przyczepnosc to mysle ze mozna by uzyc mojej technologii rowniez na folie

Musze to przetestowac

Wiem ze jest to w pelni odporne na paliwo modelarskie i rowniez elastyczne (mozna dodac troszke uplastyczniacza do lakieru bezbarwnego)

Opublikowano

Artur ma racje wyglada to nieziemsko .Tylko ze on cale zyci cos lakieruje i nie ma sie co dziwic ze wyglada jak malowane na goraco.

jednak mam to mala wade - waga.

Mysle ze jest to sporo ciezsze niz folia ,a w wypadku cienkiej 1mm balsy tez mniej wytrzymale ,albo wrecz kruche.

Opublikowano

pomalowany caly model napewno by wyszedl ciezko (Foker "red barona" wazyl wiecej niz inne takie same o 30kg tylko dlatego ze byl czerwony)

dlatego ja maluje tylko przod kadluba, czyli to co jest najbardziej narazone na paliwo i otarcia mechaniczne, a folia tego n ie lubi (pol biedy w elektryku zawsze mozna doprasowac), ale w spalinie ten olej ... :D

Opublikowano

Poniewaz nie mam na nowej instalce skonfigurowanego ftp do Bartka to poprosilem Huberta o wrzucenie obrazka z wymiarami losia .

Moze ktos wypowie sie czy maszyna o takich wymiarach,oporcjach bezie chcial poprawnie latac ???

Opublikowano

Na razie mam cos ok 730 g a musze jeszcze dokonczyc kadlub ,dorobic kabinki i gondole tak ze spokojnie 900 gram bez malowania ,ale juz z serwami. Do tego pakiet 300-400g , 2 regle po 25,odbiornik 25, silniki 2x 50-70g i mamy razem 1500 g :(

A myslalem ze sie zmeszcze w 1300 g.

W sumie to wazyles Artur swjego zbiga???

Bo albo beda 2 zbigi ,albo 2 x tp 21 (jesli opcja 1300g ,max 1400g by przeszla) ,albo jakas podrobka Axi ,Dulski itp.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.