Jump to content

Lazil za mna pewien samolot-PZL p-37 "LOS"


Recommended Posts

Witam!

Swego czasu bedac chlopcem dostalem do sklejania model plastika 1:72 samolotu.

Potem skleilem ze 2 lub 3 kartonowce.

Ale caly czs marzyl mi sie zdalnie sterowany.

Wtedy nie bylo szans na zbudowanie tego 2 silnikowca.

Ale dzis chyba wkoncu przyszla ta chwila.

Rozejzalem sie po mojej modelarni i stwierdzilem ze mam juz kilka roznych modeli (w roznym stanie) i nie ma co zbytnio na sile robic nowych.Trzeba stare wyremnontowac. W Vampirze tylko usterzenie wymienic, w Benku silnik zlozyc, w Piperku lotki dorobic, madman dostanie 4-takta, Amotyl-2 polozyc folie na skrzydlo, No i dokonczyc "wyblaganego" dwuplata.

 

Ale robic cos nowego -o musi byc cos w stylu Hubertowego 1000-elementowca.

Tyle ze ja nie mam az tak duzo czasu a i powodow zeby balse drobic na czesci nie musze wiec chcialbym zrobic cos na polmakiety ,2 silnikowe i

dlatego jednoczesnie bede naprawial stare po koleji oraz budowal nowego.

 

Od razu powstaje problem -czy zrobic 1,7-2m spaline ,czy tez 1,3-1,5 m elektryka.

Silniki mam i do jednego i do drugiego.

W spalinie przerazaj mie koszty.

W elektryku -czas latania :D

 

Musze sie przespac z tematem ze 3 noce.

A model to bedzie kopia.....

 

Narazie nie zdradze .

Mozecie podawac swoje typy (po jednym na glowe).

Jak ktos poceluje to dostanie odemnie TP-21

(w czesciach do przewiniecia i poskladania ) :D

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 605
  • Created
  • Last Reply

Ja tak politycznie :)

 

Zdalnie sterowany model dwusilnikowego Aeroplanu, który marzył ci sie od momentu zbudowania pierwszego takego plastikowego :)

 

 

To odpowiedź w stylu PTC ERA GSM na reklamacje :) Tylko mi niemów że nie zgadłem :!:

Link to comment
Share on other sites

Tomku - 2metrowa kopia 2silnikowca to naprawdę duże wyzwanie. Może najpierw byś przerobił to co masz na 2 silniki? nie musi być to piękne - zdobyłbyś nowe umiejetności i ocenił czy brać się za makietę czy nie.

 

Tu macie trochę makiet z imprezy w Niemczech,

 

http://www.rc.gda.pl/photogallery.php?album=4&rowstart=0

 

klikajcie na kazdą strone - jest ich pięć chyba

Link to comment
Share on other sites

Tomku - gratulacje - śliczny model. Skoro mowa o nim, u nas w 3city jest osoba posiadająca formy lub gotowe elementy faminatowe ale to pod spalinę. Jak się z tym przespisz - qrde - żona Twoja chyba nie będzie miała nic naprzeciw :lol: :?: - to może na spalinę jednak się zdecydujesz.

Link to comment
Share on other sites

Swego czasu bedac chlopcem dostalem do sklejania model plastika 1:72 samolotu.

Potem skleilem ze 2 lub 3 kartonowce.

Gdybym uważniej czytał, to konkursowy silniczek mógłby być mój.

Jestem tylko trochę starszy od Tomka, to powinienem wiedzieć, jakie były wtedy dostępne dwusilnikowce (zarówno z plastiku, jak i kartonu) :lol:

Link to comment
Share on other sites

Bezdyskusyjny fakt Hubercie! Mam całą kupę starszych od Was MM i też mogłem to wydedukować, ale ten Wellington też w owych czasach sie ukazał i Tomek poszukiwał do niego planów, a o Łosiu nic skubany nie wspominał... :D

Ja także Tomku, choć wiem że lubisz i się znasz na elektrykach, preferowałbym spalinkę. A poza tym Irek tak niewinnie sugeruje :lol:

Link to comment
Share on other sites

Mysle ze 1,3-1,5 elekryk bedzie w sam raz .

Przy okazji bedzie nezle przygotowanie do czegos naprawe uzego - 2 silnikowego (wlasnie 1,7-2metry pod 2x8cm powinno by ok)

Naped t 2 x tp 21 (650 g ciagu) czyli model musi zmiescic sie w 1,5kg do lotu.

Link to comment
Share on other sites

Na razie mam dwa problemy .

Podwozie - ale jak sptka sie z Hubertem to podejze jak jest to rozwiazane u niego .

Profil skrzydla.

W oryginalnym "losiu" profil jest dosc dziwny .

Mianowicie najwyzsza czesc profilu jest na srodku ,a prud od tlu rozni sie tym ze przud jest zaokraglony a tyl na ostro.Gdyby nie to to profil bylby symetryczny w pionie !!! (Nie mylic z symetrycznym profilem w poziomie np .akrobarow)

Do tej pory wszystkie profile zktorymi sie spotkalem w przedniej czesci szybko grubialy ,aby potem powoli hudnac . Tu profil z obu stron rowno puchnie abyna srodku byc najgrubszy.

Chyba sobie odpuszcze taki dziwaczny profil i srobie standartowego Clarka.

Tyle ze Chcialem zrobic i lotkii osobno klapy . Chyba Los mil klapy ???

 

Propozycje profilu mile widziane.

 

edi :

los mial klapy otwierane pod kotem max 60stopni -troche duzo lae tak mam na planah . W modelu chyba zrobie mniejsze wychyly.

edit2:

zapomnialem dodac ze nie wiem czy powstanie wersja z pojedynczym czy podwojnym usterzeniem.Bez apelacyjnie podba mi sie z podwojnym ale ilosc problemow z usterzeniem przy wykonaniu jest juz nie podwojna a poczworna :D

 

Kadbub planuje wykonac jak MM czyli wregi na listewkach balsowo-sosnowych oklejone balsa 1,lub1,5mm.

Skrzydlo konstrukcyjne z prednim kesonem oraz z penm kesonem pomiedzy silnikie a kadlubem.

Co do oswietlenia to jeszcze nie wiem czy bedzie.

Link to comment
Share on other sites

Profil skrzydla.

W oryginalnym "losiu" profil jest dosc dziwny .

Mianowicie najwyzsza czesc profilu jest na srodku ,a prud od tlu rozni sie tym ze przud jest zaokraglony a tyl na ostro.Gdyby nie to to profil bylby symetryczny w pionie !!! (Nie mylic z symetrycznym profilem w poziomie np .akrobarow)

Do tej pory wszystkie profile zktorymi sie spotkalem w przedniej czesci szybko grubialy ,aby potem powoli hudnac . Tu profil z obu stron rowno puchnie abyna srodku byc najgrubszy.

Chyba sobie odpuszcze taki dziwaczny profil i srobie standartowego Clarka.

Tyle ze Chcialem zrobic i lotkii osobno klapy . Chyba Los mil klapy ???

 

Propozycje profilu mile widziane.

 

 

 

 

 

Taki opis profilu ( przesunięcia max. grubości profilu ku tyłowi ) jest typowy dla profili laminarnych. Podobny miał i Mustang i między innymi dlatego był taki dobry, a nie należy zapominać , że Łoś w swoim czasie jeżeli chodzi o rozwiązania konstrukcyjne był w światowej czołówce i prywatnie sądzę, że przy zastosowaniu mocniejszych najlepiej rzędowych silników mógł być najlepszy w swojej klasie, a przy tym jaki piękny.

Link to comment
Share on other sites

Porzuć Tomku tego Małego Modelarza :)

Tak, jak mówiłem przez telefon, mam jeden arkusz planów Łosia.

Przetrząsnąłem swoje w dużej cześci spalone i rozdane archiwa modelarskie (mam np MM z 1964 roku, a PM niewiele młodsze) i znalazłem ten dziwny plan bez okładki.

Jest to kompletny plan na jednym arkuszu A1 z przekrojami i szczegółami dla makieciarza (wg "Instrukcji użytkownika samolotu Łoś").

Nie ma tabelki, nie wiadomo kto opracował, z którego to jest roku i jaka jes skala (samolot na planie ma ok 70cm rozpiętości).

 

PS Mam oczywiście i MM z Łosiem 8-9/1978r :lol:

Link to comment
Share on other sites

Jak by coś to mam Typy broni i uzbrojenia z Łosiem, oraz przekrój samolotu.

 

Była taka ksiazka "Samoloty września 39" lub podobnie, w której było trochę rysunków i szczegolów ale już nie pamiętam czy łosia czy PZL - 11c

Link to comment
Share on other sites

Poniewaz Hubert ciagle mnie namawia na cos wiekszego niz 1,3 m to przydalo by sie aby 1,5-1,6m Los mial chowane podwozie.

Nistety parent jest kiepski bo w oryginale podwozie chowa sie do tylu .

Raczej z gotowych rozwiazan nie skozr=ystam bo wszystkie maja chowanie na bok .

a razie rozgryzam problem i wyyrabiam wzornik rzeberek na plat.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.