Tomek Posted September 18, 2006 Share Posted September 18, 2006 Witam! Swego czasu bedac chlopcem dostalem do sklejania model plastika 1:72 samolotu. Potem skleilem ze 2 lub 3 kartonowce. Ale caly czs marzyl mi sie zdalnie sterowany. Wtedy nie bylo szans na zbudowanie tego 2 silnikowca. Ale dzis chyba wkoncu przyszla ta chwila. Rozejzalem sie po mojej modelarni i stwierdzilem ze mam juz kilka roznych modeli (w roznym stanie) i nie ma co zbytnio na sile robic nowych.Trzeba stare wyremnontowac. W Vampirze tylko usterzenie wymienic, w Benku silnik zlozyc, w Piperku lotki dorobic, madman dostanie 4-takta, Amotyl-2 polozyc folie na skrzydlo, No i dokonczyc "wyblaganego" dwuplata. Ale robic cos nowego -o musi byc cos w stylu Hubertowego 1000-elementowca. Tyle ze ja nie mam az tak duzo czasu a i powodow zeby balse drobic na czesci nie musze wiec chcialbym zrobic cos na polmakiety ,2 silnikowe i dlatego jednoczesnie bede naprawial stare po koleji oraz budowal nowego. Od razu powstaje problem -czy zrobic 1,7-2m spaline ,czy tez 1,3-1,5 m elektryka. Silniki mam i do jednego i do drugiego. W spalinie przerazaj mie koszty. W elektryku -czas latania Musze sie przespac z tematem ze 3 noce. A model to bedzie kopia..... Narazie nie zdradze . Mozecie podawac swoje typy (po jednym na glowe). Jak ktos poceluje to dostanie odemnie TP-21 (w czesciach do przewiniecia i poskladania ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
hubert_tata Posted September 19, 2006 Share Posted September 19, 2006 Skoro szukałeś planów, to może Ju-88 :roll: PS Ten B24 Liberator, o którym czasami rozmawiamy, byłby za mały na Twoje spalinki Link to comment Share on other sites More sharing options...
motyl Posted September 19, 2006 Share Posted September 19, 2006 Ja tak politycznie Zdalnie sterowany model dwusilnikowego Aeroplanu, który marzył ci sie od momentu zbudowania pierwszego takego plastikowego To odpowiedź w stylu PTC ERA GSM na reklamacje Tylko mi niemów że nie zgadłem :!: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Irek M Posted September 19, 2006 Share Posted September 19, 2006 Tomku - 2metrowa kopia 2silnikowca to naprawdę duże wyzwanie. Może najpierw byś przerobił to co masz na 2 silniki? nie musi być to piękne - zdobyłbyś nowe umiejetności i ocenił czy brać się za makietę czy nie. Tu macie trochę makiet z imprezy w Niemczech, http://www.rc.gda.pl/photogallery.php?album=4&rowstart=0 klikajcie na kazdą strone - jest ich pięć chyba Link to comment Share on other sites More sharing options...
MareX Posted September 19, 2006 Share Posted September 19, 2006 A ja wtrącając jak zwykle swoje trzy grosze, powiem, że to musi być Wellington /z uwagi na swoją "brzydotę" i wojenne zasługi/. A przy okazji Tomku wejdz tutaj: http://teemto.republika.pl/, w wolnej chwili przestudiuj to i wybierz może Catalinkę. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomek Posted September 19, 2006 Author Share Posted September 19, 2006 Bedzie to nasz kochany Losi 37 w wersji jednak elektro skala nieznana . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Irek M Posted September 19, 2006 Share Posted September 19, 2006 Tomku - gratulacje - śliczny model. Skoro mowa o nim, u nas w 3city jest osoba posiadająca formy lub gotowe elementy faminatowe ale to pod spalinę. Jak się z tym przespisz - qrde - żona Twoja chyba nie będzie miała nic naprzeciw :?: - to może na spalinę jednak się zdecydujesz. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hubert_tata Posted September 19, 2006 Share Posted September 19, 2006 Swego czasu bedac chlopcem dostalem do sklejania model plastika 1:72 samolotu. Potem skleilem ze 2 lub 3 kartonowce. Gdybym uważniej czytał, to konkursowy silniczek mógłby być mój. Jestem tylko trochę starszy od Tomka, to powinienem wiedzieć, jakie były wtedy dostępne dwusilnikowce (zarówno z plastiku, jak i kartonu) Link to comment Share on other sites More sharing options...
MareX Posted September 19, 2006 Share Posted September 19, 2006 Bezdyskusyjny fakt Hubercie! Mam całą kupę starszych od Was MM i też mogłem to wydedukować, ale ten Wellington też w owych czasach sie ukazał i Tomek poszukiwał do niego planów, a o Łosiu nic skubany nie wspominał... Ja także Tomku, choć wiem że lubisz i się znasz na elektrykach, preferowałbym spalinkę. A poza tym Irek tak niewinnie sugeruje Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomek Posted September 19, 2006 Author Share Posted September 19, 2006 Mysle ze 1,3-1,5 elekryk bedzie w sam raz . Przy okazji bedzie nezle przygotowanie do czegos naprawe uzego - 2 silnikowego (wlasnie 1,7-2metry pod 2x8cm powinno by ok) Naped t 2 x tp 21 (650 g ciagu) czyli model musi zmiescic sie w 1,5kg do lotu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomek Posted September 19, 2006 Author Share Posted September 19, 2006 Na razie mam dwa problemy . Podwozie - ale jak sptka sie z Hubertem to podejze jak jest to rozwiazane u niego . Profil skrzydla. W oryginalnym "losiu" profil jest dosc dziwny . Mianowicie najwyzsza czesc profilu jest na srodku ,a prud od tlu rozni sie tym ze przud jest zaokraglony a tyl na ostro.Gdyby nie to to profil bylby symetryczny w pionie !!! (Nie mylic z symetrycznym profilem w poziomie np .akrobarow) Do tej pory wszystkie profile zktorymi sie spotkalem w przedniej czesci szybko grubialy ,aby potem powoli hudnac . Tu profil z obu stron rowno puchnie abyna srodku byc najgrubszy. Chyba sobie odpuszcze taki dziwaczny profil i srobie standartowego Clarka. Tyle ze Chcialem zrobic i lotkii osobno klapy . Chyba Los mil klapy ??? Propozycje profilu mile widziane. edi : los mial klapy otwierane pod kotem max 60stopni -troche duzo lae tak mam na planah . W modelu chyba zrobie mniejsze wychyly. edit2: zapomnialem dodac ze nie wiem czy powstanie wersja z pojedynczym czy podwojnym usterzeniem.Bez apelacyjnie podba mi sie z podwojnym ale ilosc problemow z usterzeniem przy wykonaniu jest juz nie podwojna a poczworna Kadbub planuje wykonac jak MM czyli wregi na listewkach balsowo-sosnowych oklejone balsa 1,lub1,5mm. Skrzydlo konstrukcyjne z prednim kesonem oraz z penm kesonem pomiedzy silnikie a kadlubem. Co do oswietlenia to jeszcze nie wiem czy bedzie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
zbig471 Posted September 19, 2006 Share Posted September 19, 2006 Profil skrzydla. W oryginalnym "losiu" profil jest dosc dziwny . Mianowicie najwyzsza czesc profilu jest na srodku ,a prud od tlu rozni sie tym ze przud jest zaokraglony a tyl na ostro.Gdyby nie to to profil bylby symetryczny w pionie !!! (Nie mylic z symetrycznym profilem w poziomie np .akrobarow) Do tej pory wszystkie profile zktorymi sie spotkalem w przedniej czesci szybko grubialy ,aby potem powoli hudnac . Tu profil z obu stron rowno puchnie abyna srodku byc najgrubszy. Chyba sobie odpuszcze taki dziwaczny profil i srobie standartowego Clarka. Tyle ze Chcialem zrobic i lotkii osobno klapy . Chyba Los mil klapy ??? Propozycje profilu mile widziane. Taki opis profilu ( przesunięcia max. grubości profilu ku tyłowi ) jest typowy dla profili laminarnych. Podobny miał i Mustang i między innymi dlatego był taki dobry, a nie należy zapominać , że Łoś w swoim czasie jeżeli chodzi o rozwiązania konstrukcyjne był w światowej czołówce i prywatnie sądzę, że przy zastosowaniu mocniejszych najlepiej rzędowych silników mógł być najlepszy w swojej klasie, a przy tym jaki piękny. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hubert_tata Posted September 19, 2006 Share Posted September 19, 2006 Porzuć Tomku tego Małego Modelarza Tak, jak mówiłem przez telefon, mam jeden arkusz planów Łosia. Przetrząsnąłem swoje w dużej cześci spalone i rozdane archiwa modelarskie (mam np MM z 1964 roku, a PM niewiele młodsze) i znalazłem ten dziwny plan bez okładki. Jest to kompletny plan na jednym arkuszu A1 z przekrojami i szczegółami dla makieciarza (wg "Instrukcji użytkownika samolotu Łoś"). Nie ma tabelki, nie wiadomo kto opracował, z którego to jest roku i jaka jes skala (samolot na planie ma ok 70cm rozpiętości). PS Mam oczywiście i MM z Łosiem 8-9/1978r Link to comment Share on other sites More sharing options...
Irek M Posted September 19, 2006 Share Posted September 19, 2006 Jak by coś to mam Typy broni i uzbrojenia z Łosiem, oraz przekrój samolotu. Była taka ksiazka "Samoloty września 39" lub podobnie, w której było trochę rysunków i szczegolów ale już nie pamiętam czy łosia czy PZL - 11c Link to comment Share on other sites More sharing options...
Artur Posted September 19, 2006 Share Posted September 19, 2006 odnosnie profilu to proponowal bym jakis 14-15% plasko wypukły Link to comment Share on other sites More sharing options...
ertman_176 Posted September 19, 2006 Share Posted September 19, 2006 Gdzies chyba mam plany losia z modelarza - podesłać ?? Plany są w 1.48 chyba Prosze o PM jakby co Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomek Posted September 19, 2006 Author Share Posted September 19, 2006 Ok. w jak bede u Huberta to zobacze co on ma i jesli bedziewystarczajaco to od niedzielibioresie zarobote. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hubert_tata Posted September 20, 2006 Share Posted September 20, 2006 Dzisiaj Tomek był u mnie po towar z Chin i po rysunki Łosia. Ma bardzo ambitne plany i życzę mu, żeby w większości się zmaterializowały. Jednak taka półmakieta tego bombowca to naprawdę spore wyzwanie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomek Posted September 20, 2006 Author Share Posted September 20, 2006 Poniewaz Hubert ciagle mnie namawia na cos wiekszego niz 1,3 m to przydalo by sie aby 1,5-1,6m Los mial chowane podwozie. Nistety parent jest kiepski bo w oryginale podwozie chowa sie do tylu . Raczej z gotowych rozwiazan nie skozr=ystam bo wszystkie maja chowanie na bok . a razie rozgryzam problem i wyyrabiam wzornik rzeberek na plat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ertman_176 Posted September 20, 2006 Share Posted September 20, 2006 A niemożnaby wpoprzek zamontować Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.