Skocz do zawartości

Lazil za mna pewien samolot-PZL p-37 "LOS"


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 605
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

silnik "ZBIGOWY" razem z mocowaniem smigla wazy 70g

ale co ty sie przejmujesz co to ma byc pionowzlot??

przy masie 1500 G na 2 zbigach zrobi zawis

model o rozpietosci 1,5m moze spokojnie wazyc 2-2,5kg i bedzie spx latal bardzo dobrze

no chyba ze ty chcesz extreme Los 3d zrobic

ps: powierzchnie skrzydel tez ma duza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo zaskoczyła mnie tak duża pow. skrzydła.

Ale Łoś miał właśnie taki nieproporcjonalnie wielki płat :)

W związku z tym, że oryginał nie był demonem prędkości spróbowałem wrzucić dane do MC.

Przyjąłem masę 900g (bez reg. zasil. i siln.), oczekiwania trenerkowate.

No i masz Tomku wyniki; propozycję napędu i osiągi:

Motor: Model Motors AXI AC2212/34; 710rpm/V; 0,4A no-load; 0,345 Ohms.

Battery: E-Tec ET-0700; 3 series x 3 parallel cells; 700mAh @ 3,7V; 0,042 Ohms/cell.

Speed Control: Generic Brushless ESC; 2 controls (separate); 0,006 Ohms; High rate.

Drive System: Generic 9x4,5in Prop; 2 motors (parallel); 9x4,5 (Pconst=1,25; Tconst=0,956) direct drive.

Airframe: LOSLEKKI; 45,1dm˛; 1169g; 25,9g/dm˛; Cd=0,065; Cl=0,67; Clopt=0,77; Clmax=1,6.

...

Possible Aerodynamic Problems:

 

The static pitch speed (12,2m/s) is less than 2,5 times the stall speed (5,2m/s), which may result in reduced performance at typical flying speeds and a low maximum speed. This situation is usually acceptable for an electric sailplane or other slow-flying model.

Pitch speed can be increased by using a higher pitched and/or smaller diameter propeller, a higher cell count, or some combination of these methods.

 

Aerodynamic Notes:

 

With a wing loading of 25,9g/dm˛, a model of this size will have very sedate flying characteristics. It will be suitable for relaxed flying, in calm or very light wind conditions.

The static thrust (646g) to weight (1169g) ratio is 0,55:1, which will result in short take-off runs, and no difficulty taking off from grass surfaces (assuming sufficiently large wheels).

At the best lift-to-drag ratio airspeed, the excess-thrust (171g) to weight (1169g) ratio is 0,15:1, which will give slow climbs and low acceleration. Some piloting experience would be beneficial.

 

 

Czyli poleci nawet na łącznym ciągu 646g z prędkością... 8)

 

To mnie nie zadowoliło i narzuciłem pewne ograniczenia (zasilanie, które masz i śmigiełka 9070 3blade GWSa).

Silnik dałem na oko AXI 2208/26 (bo chyba łatwo kupić coś podobnego i tanio)

No i ... muszę jeszcze pokombinować :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ludzie rece opadaja.

Los ma skrzydla o obrysie podobnym do trapezu podobnie jak szybowce tylko az tak nie wydluzone ,a zaokraglaone.

Wiec to co piszecie to totalna bzdura.

pozatym aby program policzyl prawidlowo to nalezy podac mu wszystkie wymiary.

Wszystkich zainteresowanych zapraszam do guru szybownictwa

http://www.piotrp.de/MIX/sp.htm

w zakladce modelarstwo ,artykul o srodku ciezkosci.

 

Chyba co nieco rozjasni.

Wiec proponuje pousuwac co nie ktore dziwne komentarze i zdjecia.

 

Owszem sa dostepne programy do wyliczen powierzchni przy uwzglednieniu wzniosow skrzydel oraz bardziej realistycznych ksztaltow np .typu japonskie Zero czy angielski Spit , ale do naszych celow ten prosty programik wzupelnosci wystarczy.

Z powodzeniem moge przyjac ze powierzchnia nosna Losia to minimum 40 dm2 ,a wszystko co ponadto to moj zysk.

 

Dodoam ze Piotr na forum PWM jasno wyjasnia ze niepodanie wszystkich wymiarow bedzie owocowac w bledne wyliczenia :)

 

Edit:

do huberta wyslalem poprawiona wersje z bardziej dokladnym zobrazowaniem wymiarow oraz geometrii skrzydel.

 

Olo popelniles blad bo skrzydlo od losia w czesci centralnej jest niemal prostokatem ,nie liczac czesci tuz przy kadlubie.

Dopiero czesc skrzydla za gondolami jest trapezowa .

Dlatego wyliczenia takiego skrzydla w tym rogramie musza byc podane z wypelnieniem wszystkich pol.

 

Gdzies w sieci jest czeski programik do obliczania powierzchni i sc dla roznych profili z wczesniejszym wyborem czy to ma byc oble,proste itd.

 

Uf !

Chyba temat pow. nosnej mamy za soba ?! :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak więc popełniliscie błąd. to samo na stateczniku poziomym.

1. Poprosiłem Tomka, żeby się on wypowiedział pierwszy-to jego wątek i on wie najlepiej jakie wymiary i kształt ma jego samolot.

2. Irku, nawet zakładając że wiesz o czym piszesz, mógłbyś dla własnego bezpieczeństwa użyć magicznego słowa "chyba"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz juz jest jak trzeba i nadal powyzej 40dm2.

Wiec bedzie mimo wszystko spokojne latadelko.

Teraz ostra burza mozgow w srawie silnikow i zasilania.

A doraznie to ide konczyc usezenie mze juz dzis bedzie gotowe.

Wczoraj przyjechalo tez kolko tylne ,skladane i sterowane :D

Ale odlot.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgodnie z życzeniem Tomka spróbowałem co wyjdzie dla zasilania z baterii 2S3200, przy silnikach TowPro o Kv1800 i śmigłach 8040 GWSa.

Niestety takiego silnika nie ma w bazie danych, ale założyłem, że podobny będzie AXI2208/20 (podobieństwo Kv i masy, czyli w przybliżeniu i max mocy).

Wyszło takie coś:

Motor: Model Motors AXI AC2208/20; 1820rpm/V; 0,8A no-load; 0,089 Ohms.

Battery: Kokam 3200SHD; 2 cells; 3200mAh @ 3,7V; 0,008 Ohms/cell.

Speed Control: Jeti 30-3P; 2 controls (separate); 0,004 Ohms; High rate.

Drive System: 8040; 2 motors (parallel); 8x4 (Pconst=1,25; Tconst=0,956) direct drive.

Airframe: LosOPT2; 43dm˛; 1207g; 28,1g/dm˛; Cd=0,076; Cl=0,8; Clopt=0,77; Clmax=1,6.

 

...

 

Possible Aerodynamic Problems:

 

The hands-off level flight speed (7,7m/s) is lower than the best lift-to-drag ratio level flight speed (7,9m/s). In most situations, the opposite is desirable.

Hands off level flight speed can be increased by reducing the airfoil camber or angle of attack.

 

Aerodynamic Notes:

 

The static pitch speed (16,2m/s) is within the range of approximately 2,5 to 3 times the model's stall speed (5,4m/s), which is considered ideal for good performance.

Due to some of the potential problems listed above, this model may require an experienced pilot.

The static thrust (854g) to weight (1207g) ratio is 0,71:1, which will result in very short take-off runs, no difficulty taking off from grass surfaces (assuming sufficiently large wheels), and steep climb-outs.

At the best lift-to-drag ratio airspeed, the excess-thrust (477g) to weight (1207g) ratio is 0,4:1, which will give strong climbs and rapid acceleration. This model will most likely readily loop from level flight, and have sufficient in-flight thrust for many aerobatic maneuvers.

 

Czyli latać powinien bardziej żwawo niż poprzednio.

Problemami aerodynamicznymi nie przejmowałbym się za bardzo, bo wcale nie jestem pewien, czy dobrze opisałem płatowiec wprowadzjąc dane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wspomniałem jeszcze o prądach, mianowicie w poprzednim przykładzie wychodzi max 15A na silnik.

Wystarczy też wprowadzić mniejszą grubość profilu (do programu, a nie do modelu :lol: ) i już nie ma żadnych problemów aerodynamicznych.

 

Myślę, że na tych silnikach i baterii co masz, na początek sprawdzimy ciąg statyczny i pobór prądu (obrotomierza jeszcze się nie doczekałem).

Jak wyniki będą zbliżone do MC, to musi polecieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oblot ????

Na wiosne bo prace sie slimacza jak .........

 

Ale oczywiscie jak juz bdzie to wszystkich zapraszam.

 

 

Sa tez gorsze wiadomosci.

Dzis zapodalem wszysko na wage i wyszlo =1298g

A nie ma jeszcze kabinek ,godoli podwoaziax2,gondoli silnika x2,mocowania kol, dolnej czesci kadluba,oklejenia tej czesci i malowania.

Czyli 1500g murowane. Do tego pakiet nie 2 cele tylko 3lub 4 cle i juz jest 1700g ech ... a mialo byc tak pieknie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli 1500g murowane.

Między 900g a murowanymi 1500g jest pewna różnica :lol:

Zwróć uwagę jak ta drobna różnica przełożyła się na wyliczenia w MC (podkreślenia moje):

Motor: AXI 2826/10; 870rpm/V; 1,78A no-load; 0,042 Ohms.

Battery: Thunder Power TP1950; 3 series x 6 parallel cells; 1950mAh @ 3,7V; 0,015 Ohms/cell.

Speed Control: Jeti 30-3P; 2 controls (separate); 0,004 Ohms; High rate.

Drive System: 1060; 2 motors (parallel); 10x6 (Pconst=1,25; Tconst=0,956) direct drive.

Airframe: LOSISKO; 43,1dm˛; 2545g; 59g/dm˛; Cd=0,059; Cl=0,6; Clopt=0,67; Clmax=1,24.

 

W stosunku do poprzednich obliczeń masa do lotu wzrosła 2x :shock:

Ale latać będzie na pewno,

jakieś wyliczenia to nie wszystko,

liczą się chęci.

:D:D:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hubert male sprostowanie.

Sam model to ok 870 gram na teraz, a 1300g z calym wyposazeniem,silnikami,akumlatorkiem3200 2cele (200g) i reszta szpejow.(wsadzilem wszystko na wage co bedzie wlozone do modelu.

 

Artur

Ja nie martwie sie ze nie poleci,ale przy moich zdolnosciach pilotazowych zapas mocy to nioceniona sprawa.

 

Przemeczylem wczoraj ster kierunku i nic z tego nie wyszlo.

Probowalem druty pochowac w skrzydle ale nie za bardzo to dzialalo.

Dzis pewnie znowu bede kombinowal jak poscic popychacze do steru kierunku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.