blackriver Opublikowano 28 Lipca 2009 Opublikowano 28 Lipca 2009 A raczej składanie, kilka fotek: Wręga silnikowa taka dziwna, bo okazało się że silnik mogę zamontować tylko za wręgą (taka uroda 35 g TowerPro) na śmigle 8 x 4,3, serwa 8 g Esky cyfrowe, reg Jeti 18A, odbiornik Corona 4 kanały synteza, zasilanie Kokam 3S 1300 mAh (akurat 2 szt. od Guppyego, zresztą silnik też :rotfl: ). Wczoraj zaczęty, a dzisiaj się wybieram polatać, chyba żeby.... :twisted: coś padło na ten przykład...
f-150 Opublikowano 28 Lipca 2009 Opublikowano 28 Lipca 2009 Da się zamontować przed wręgą ,trzeba przesunąć wał i założyć pierścień mocowany na robaka.Tyle że przy odwrotnym mocowaniu szybciej leci łożysko.
blackriver Opublikowano 28 Lipca 2009 Autor Opublikowano 28 Lipca 2009 Da się zamontować przed wręgą ,trzeba przesunąć wał i założyć pierścień mocowany na robaka.Tyle że przy odwrotnym mocowaniu szybciej leci łożysko. Doczytałem wcześniej . Tylko teraz trochę płasko wygląda, tyle że wręga w razie czego osłoni silnik (mam nadzieję 8) )...
blackriver Opublikowano 28 Lipca 2009 Autor Opublikowano 28 Lipca 2009 Z wyposażeniem mocowanym na "plaster" zawis na 1/2 drąga (czyli waga w granicach 300-350 g), nie wiem czy nie będę musiał dać regla mocniejszego, zobaczy się. Pada kurde :evil: więc nici z latania, ale nie pogania mnie pogoda, więc skladam sobie i planuje ułożenie wyposażenia na bardzo spokojnie :faja: .
f-150 Opublikowano 28 Lipca 2009 Opublikowano 28 Lipca 2009 Zalecają 18A ale ja zawsze zakładam 25A.Dmucham na zimne.
blackriver Opublikowano 28 Lipca 2009 Autor Opublikowano 28 Lipca 2009 wkleiłem dźwigienki, poskładałem wszystko do kupy, ustaliłem geometrię na cjanoakryl, teraz "pozalewam" żywicą, niestety następny regler mam 50 A i to bez beca , cest la vie... zobaczymy jutro. Bardzo sztywny płatowiec wyszedł :shock: . edit 22:15 Problemy z wyważeniem, z akku 1300 przesuniętym za śmigło raczej za bardzo tylne, zobaczymy jak będzie w locie :?: Myślę, że do tego modelu można by było spokojnie dać 50 - 65 g silnik i wtedy by było ok, chyba że producent nie ma racji :?: zobaczy się... idę zmywać :lol2: naczynia.... aaaa.... waga RTF 339 g ;D trochę za lekko 8) .
blackriver Opublikowano 30 Lipca 2009 Autor Opublikowano 30 Lipca 2009 Lata jak po sznurku, niestety silnik od Guppy,ego jest za słaby , wkładam używkę TowerPro 2830 900kv jutro zobaczę. Chłopaki mają mieć kamerkę to może coś nagram. Apropos latania, lata również wolno, luksusowe podejście do lądowania (ładnie szybuje), drogę serw ograniczyłem do 80%, lata jakby się przeniósł z symulatora ;D . Przy pełnych wychyleniach kręci szybko, ale z tym silnikiem nie ma mocy w pionie (więc nie 3D). Zmieniam motor i dam znać.
blackriver Opublikowano 1 Sierpnia 2009 Autor Opublikowano 1 Sierpnia 2009 Sprawa z silnikiem się wyjaśniła :rotfl: - po 2 testowych lotach silnik gorący, regler i akku letnie. Siedzę na trawie i się zastanawiam. Kumpel wylatał akku - "Zmień śmigło" "Ale po co?" "Zmień pewnie jest za duże" "Jest takie jak zalecane 8 na 4" "Wsadź mniejsze, dam ci 7 na 5". Miałem apc sf 8 x 3,8. Zapinam propsavera, zapinam akku, sprawdzenie i w górę.... Yak wyrwał w górę jakby ważył połowę mniej, długi pion, kilka beczek i lądowanie. Biorę model do ręki, palce na silnik - i letni! No to w górę, resztę pakietu wylatałem prawie na pełnym drągu, po lądowaniu silnik letni, regler zimny pakiet letni ;D . Dzisiaj kolejny pakiet "wyfikany", zlutowałem drugi i idę z dwoma na łąkę :jupi: . Ale zabieram ładowarkę 8) .
blackriver Opublikowano 3 Sierpnia 2009 Autor Opublikowano 3 Sierpnia 2009 Lata rewelacyjnie, ale po nauce niskiego latania (1,5 do 2 m), muszę mu pyszczek dolepić. Skorzystam z rady na forum i chyba mu dziobek wzmocnię wklejając dodatkowo dwa węglowe pręty, acha - sc na 4 cm od natarcia :!:
Pawel_W Opublikowano 3 Sierpnia 2009 Opublikowano 3 Sierpnia 2009 po nauce niskiego latania (1,5 do 2 m) To NIE JEST niskie latanie Podziel to przez 5 i wtedy będzie nisko A model - nie powiem - wielce sympatyczny
blackriver Opublikowano 7 Sierpnia 2009 Autor Opublikowano 7 Sierpnia 2009 Zmiana napędu i zasilania: silnik Zenith 30 g 1500kv - 8,5 A na śmigle 8x3,8 - zasilanie 2S 1000, regler Pulso 11+. Ciąg statyczny 360 g, obecna waga ok 290 g. Po wczorajszym lataniu wyszło że powinien być lżejszy. W poprzedniej konfiguracji latał bez problemu "żyletę". Jak będzie latał teraz się zobaczy 8) .
endriu Opublikowano 7 Sierpnia 2009 Opublikowano 7 Sierpnia 2009 Zrobię tu małą reklamę Panu Markowi Tak więc, można w CyberFly kupić Yaka w innej skali niż standardowo. Dawno, dawno temu, moj extrim zakonczył żywota i postanowiłem zapytać czy nie udałoby się tego Yaka wyciąć ciut większego aby można było wsadzić do niego narządy z odzysku. I tak się stałem posiadaczem wersji o rozpiętości 1m. Lata się nim rewelacyjnie i bezstresowo Pomimo stosunkowo krótkiego kadłuba, nawet zawis wychodzi całkiem stabilnie. Jedyna wada to brak szablonów do malowania modelu o rozmiarze innym niż standardowy więc elementy są białe. W moim przypadku w ruch poszły pozostałości farb z malowania mieszkania itp. Z tego samego powodu nie zamieszczam zdjęć - cytując Stanisława Anioła z Alternatyw, model w malowaniu "gówno w lesie".
Milko Opublikowano 7 Sierpnia 2009 Opublikowano 7 Sierpnia 2009 A można wiedzieć ile wyszedł cenowo taki metrowy Yaczek :wink: ?
endriu Opublikowano 7 Sierpnia 2009 Opublikowano 7 Sierpnia 2009 Już nie pamiętam, bo było to około pół roku temu ale jakieś 120-150zl. (coś mi świta, że 120 goły, 150 z prętami węglowymi i dźwigienkami). Model odbierałem osobiście, więc w przypadku wysyłki cena może być inna ze względu na koszt pudełka, pakowania itp itd. Tak czy inaczej najlepiej o cenę zapytać bezpośrednio w CyberFly
blackriver Opublikowano 9 Sierpnia 2009 Autor Opublikowano 9 Sierpnia 2009 Zmieniłem śmigło na 8 x 6, lata trochę jak parkfly, trochę jak akrobatka. Nie robiłem zawisu, ale na pełnym akku trochę pionu ma, lot nożowy ok., jest zwrotniejszy i dużo wolniej podchodzi do lądowania. Można latać między drzewami w parku ;D . Pokombinuję z trochę większym akku tak 1200 - 1300, na 1000 mah latam w granicach 10 min w większości z prawie pełnym drągiem.
blackriver Opublikowano 10 Sierpnia 2009 Autor Opublikowano 10 Sierpnia 2009 W ramach testów chcę włożyć do Yaczka Emax'a 2822 zasilanie z 2 cel Li-po, regler 18A Jeti, śmigło APC 8 x 3,8, ciąg 425 g, strumień zaśmigłowy 33 km/h, prąd 6,8 A - przynajmniej wg motocalca . Chcę go trochę dociążyć, bo jak tylko coś powieje to zaczyna się walka z wiatrem :twisted: . W takim układzie powinien ważyć ok 300 g, i coś mi sie wydaje że to będzie optimum. Ew. jeszcze śmigło 8 x 6 APC SF ciąg 444 g i strumień 50 km/h, oba śmigiełka mam więc sprawdzę oba.
meteor Opublikowano 11 Sierpnia 2009 Opublikowano 11 Sierpnia 2009 Jak masz e-maxa 2822 to spokojnie daj mu śmigiełko 10x4,7 na pakiecie 2S. Będzie większy ciąg
blackriver Opublikowano 12 Sierpnia 2009 Autor Opublikowano 12 Sierpnia 2009 Mam trochę śmigieł do będę sprawdzał, optymalne byłoby takie żeby na pakiecie 1000-1300 można było latać 10-12 minut :? . Zobaczymy w weekend.
Grzechu Opublikowano 12 Sierpnia 2009 Opublikowano 12 Sierpnia 2009 to zalezy jakie loty... ja flasehm który ważył 450g i silnik większy, bo turnigy 2213 ze śmigłem 11x4,7 (czyli ciągu sporo bo model pionowo w górę) miałem 11 minut na pakiecie 1050... ale to były wolne loty 3d
blackriver Opublikowano 13 Sierpnia 2009 Autor Opublikowano 13 Sierpnia 2009 Ujmę to tak, motocalc swoje, zasilanie i silnik na polu swoje :rotfl: . Wolę w polu sprawdzić. Aaa... i zapomniałem dodać, że ma za szybko nie latać.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.