Skocz do zawartości

Yak 54 - CyberFly


Rekomendowane odpowiedzi

A raczej składanie, kilka fotek:

 

001.jpg

 

002.jpg

 

003.jpg

 

004.jpg

 

Wręga silnikowa taka dziwna, bo okazało się że silnik mogę zamontować tylko za wręgą (taka uroda 35 g TowerPro) na śmigle 8 x 4,3, serwa 8 g Esky cyfrowe, reg Jeti 18A, odbiornik Corona 4 kanały synteza, zasilanie Kokam 3S 1300 mAh (akurat 2 szt. od Guppyego, zresztą silnik też :rotfl: ). Wczoraj zaczęty, a dzisiaj się wybieram polatać, chyba żeby.... :twisted: coś padło na ten przykład...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Da się zamontować przed wręgą :P ,trzeba przesunąć wał i założyć pierścień mocowany na robaka.Tyle że przy odwrotnym mocowaniu szybciej leci łożysko.

 

Doczytałem wcześniej :D . Tylko teraz trochę płasko wygląda, tyle że wręga w razie czego osłoni silnik (mam nadzieję 8) )...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z wyposażeniem mocowanym na "plaster" zawis na 1/2 drąga (czyli waga w granicach 300-350 g), nie wiem czy nie będę musiał dać regla mocniejszego, zobaczy się. Pada kurde :evil: więc nici z latania, ale nie pogania mnie pogoda, więc skladam sobie i planuje ułożenie wyposażenia na bardzo spokojnie :faja: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wkleiłem dźwigienki, poskładałem wszystko do kupy, ustaliłem geometrię na cjanoakryl, teraz "pozalewam" żywicą, niestety następny regler mam 50 A i to bez beca :( , cest la vie... zobaczymy jutro. Bardzo sztywny płatowiec wyszedł :shock: .

 

edit 22:15

 

Problemy z wyważeniem, z akku 1300 przesuniętym za śmigło raczej za bardzo tylne, zobaczymy jak będzie w locie :?: Myślę, że do tego modelu można by było spokojnie dać 50 - 65 g silnik i wtedy by było ok, chyba że producent nie ma racji :?: zobaczy się... idę zmywać :lol2: naczynia.... aaaa.... waga RTF 339 g ;D trochę za lekko 8) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lata jak po sznurku, niestety silnik od Guppy,ego jest za słaby :( , wkładam używkę TowerPro 2830 900kv jutro zobaczę. Chłopaki mają mieć kamerkę to może coś nagram. Apropos latania, lata również wolno, luksusowe podejście do lądowania (ładnie szybuje), drogę serw ograniczyłem do 80%, lata jakby się przeniósł z symulatora ;D . Przy pełnych wychyleniach kręci szybko, ale z tym silnikiem nie ma mocy w pionie (więc nie 3D). Zmieniam motor i dam znać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawa z silnikiem się wyjaśniła :rotfl: - po 2 testowych lotach silnik gorący, regler i akku letnie. Siedzę na trawie i się zastanawiam. Kumpel wylatał akku - "Zmień śmigło" "Ale po co?" "Zmień pewnie jest za duże" "Jest takie jak zalecane 8 na 4" "Wsadź mniejsze, dam ci 7 na 5". Miałem apc sf 8 x 3,8. Zapinam propsavera, zapinam akku, sprawdzenie i w górę.... Yak wyrwał w górę jakby ważył połowę mniej, długi pion, kilka beczek i lądowanie. Biorę model do ręki, palce na silnik - i letni! No to w górę, resztę pakietu wylatałem prawie na pełnym drągu, po lądowaniu silnik letni, regler zimny pakiet letni ;D . Dzisiaj kolejny pakiet "wyfikany", zlutowałem drugi i idę z dwoma na łąkę :jupi: . Ale zabieram ładowarkę 8) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmiana napędu i zasilania: silnik Zenith 30 g 1500kv - 8,5 A na śmigle 8x3,8 - zasilanie 2S 1000, regler Pulso 11+. Ciąg statyczny 360 g, obecna waga ok 290 g. Po wczorajszym lataniu wyszło że powinien być lżejszy. W poprzedniej konfiguracji latał bez problemu "żyletę". Jak będzie latał teraz się zobaczy 8) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobię tu małą reklamę Panu Markowi :)

 

Tak więc, można w CyberFly kupić Yaka w innej skali niż standardowo.

 

Dawno, dawno temu, moj extrim zakonczył żywota i postanowiłem zapytać czy nie udałoby się tego Yaka wyciąć ciut większego aby można było wsadzić do niego narządy z odzysku.

 

I tak się stałem posiadaczem wersji o rozpiętości 1m.

Lata się nim rewelacyjnie i bezstresowo :)

Pomimo stosunkowo krótkiego kadłuba, nawet zawis wychodzi całkiem stabilnie.

 

Jedyna wada to brak szablonów do malowania modelu o rozmiarze innym niż standardowy więc elementy są białe.

W moim przypadku w ruch poszły pozostałości farb z malowania mieszkania itp. Z tego samego powodu nie zamieszczam zdjęć :) - cytując Stanisława Anioła z Alternatyw, model w malowaniu "gówno w lesie".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już nie pamiętam, bo było to około pół roku temu ale jakieś 120-150zl. (coś mi świta, że 120 goły, 150 z prętami węglowymi i dźwigienkami).

 

Model odbierałem osobiście, więc w przypadku wysyłki cena może być inna ze względu na koszt pudełka, pakowania itp itd.

 

Tak czy inaczej najlepiej o cenę zapytać bezpośrednio w CyberFly :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmieniłem śmigło na 8 x 6, lata trochę jak parkfly, trochę jak akrobatka. Nie robiłem zawisu, ale na pełnym akku trochę pionu ma, lot nożowy ok., jest zwrotniejszy i dużo wolniej podchodzi do lądowania. Można latać między drzewami w parku ;D . Pokombinuję z trochę większym akku tak 1200 - 1300, na 1000 mah latam w granicach 10 min w większości z prawie pełnym drągiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ramach testów chcę włożyć do Yaczka Emax'a 2822 zasilanie z 2 cel Li-po, regler 18A Jeti, śmigło APC 8 x 3,8, ciąg 425 g, strumień zaśmigłowy 33 km/h, prąd 6,8 A - przynajmniej wg motocalca :D . Chcę go trochę dociążyć, bo jak tylko coś powieje to zaczyna się walka z wiatrem :twisted: . W takim układzie powinien ważyć ok 300 g, i coś mi sie wydaje że to będzie optimum. Ew. jeszcze śmigło 8 x 6 APC SF ciąg 444 g i strumień 50 km/h, oba śmigiełka mam więc sprawdzę oba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.