ali1983 Opublikowano 31 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2009 witam. dziś dotarła do mnie paczka ze sprzętem ale mam problem z podłączeniem silnika i regulatora mianowicie na regulatorze mam opisane która faza jest która ale na silniku już nie. domyślam się, że środkowy (żółty) kabel to faza 2 ale nie wiem jak z czerwonym i niebieskim??? regulator: - żółty f1 - czerwony f2 - czarny f3 fotka: i czy normalne jest to, że silnik "przeskakuje" jakby na zapadce Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ksionc Opublikowano 31 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2009 niebieski kabel do czarnego podłącz a reszta po kolorach raczej. Mam taki sam silnik, co masz na myśli mówiąc "przeskakując jak na zapadce"? Silniki 3f mają silne magnesy neodymowe to sprawia ze jest takie wrażenie "przeskakiwania" , chyba że mówisz o czymś innym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ali1983 Opublikowano 31 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2009 no właśnie to takie przeskakiwanie. a co do połączenie 'po kolorach' to w silniku żółty to 2faza a w reglerku czerwony. a jak podłączę fazy 1 i 3 odwrotnie to coś się stanie??? złego??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mammuth Opublikowano 31 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2009 Podlacz w dowolnej kolejnosci (mowa oczywiscie o 3 kablach do silnika - 2 do zasilania podlacz zgodnie z biegunami ), jak bedzie krecil w odwrotna strone do porzadanej - zamien dowolne 2. Przeskakiwanie jest jak najbardziej normalnym objawem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zzradek Opublikowano 31 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2009 Podłącz obojętnie jak, a jak silnik będzie się kręcił nie w tą stronę, to zamień ze sobą dwa dowolne przewody. Nic się nie może stać. mammuth, brawo, kilka sekund szybsze palce Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bubu2 Opublikowano 31 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2009 Kabelki podłączasz w dowolnej kolejności i uruchamiasz. Jeśli zakręci się w złą strone, zamienisz dowolne dwa miejscami. Fabryczne kolory nie mają nic do rzeczy i niczym się nie sugeruj (chyba że silnik i regulator z tej samej firmy). Nic nie spalisz. Silnik wyraźnie przeskakuje, bo ma pewnie niedużą liczbę magnesów. To ich przyciąganie do zębów stojana daje takie odczucią. pozdr. Widzę, ze wszyscy pisaliśmy w tym samym czasie. Można by to sprzątnąć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ali1983 Opublikowano 31 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2009 ok dzięki!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ksionc Opublikowano 31 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2009 czytałem gdzieś na forum ze ktoś miał problem ze mu silnik nie startował (piszczał tylko) doradzono mu żeby zamienił jeden dowolny kabelek i to mu pomogło. Mam identyczny sprzęt jak Ty, tylko ja mam 18A mag 8 kable są tak połączone: czarny z niebieskim, żółty z białym a czerwony z czerwonym, i działa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ali1983 Opublikowano 31 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2009 ale lipa. jak zamawiałem zestaw to wziąłem 2406-32 i regler 12A. silnik wymieniłem na 2406-21 a regler został ten sam...a ma być 18A. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bubu2 Opublikowano 31 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2009 W regulatorze rozetnij osłonę z termokurczki i od strony, gdzie jest dużo, w rządkach tranzystorów), do istniejącej blaszki aluminiowej dołóż radiator z jakiegoś starego komputera. Przytnij go do wymiaru i naciągnij nową termokurczką i wytnij w niej okienko. Będzie lepiej i pewniej działał niż ten 18A. pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mammuth Opublikowano 31 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2009 Podłącz obojętnie jak, a jak silnik będzie się kręcił nie w tą stronę, to zamień ze sobą dwa dowolne przewody. Nic się nie może stać. mammuth, brawo, kilka sekund szybsze palce E tam - wolno mi poszlo bo dziecko druga reka karmilem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
meloow Opublikowano 31 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2009 W regulatorze rozetnij osłonę z termokurczki i od strony, gdzie jest dużo, w rządkach tranzystorów), do istniejącej blaszki aluminiowej dołóż radiator z jakiegoś starego komputera. Przytnij go do wymiaru i naciągnij nową termokurczką i wytnij w niej okienko. Będzie lepiej i pewniej działał niż ten 18A. pozdr kolego bubu ! jak widać kiepsko u ciebie z elektryką. Myślisz że regulatrory palą się z braku radiatorów czy może z przeciążenia. Traznzystory użyte z danym reglu mogą przepuszczać tylko określony prąd. Czyli jeżeli regiel jest 12A to tyle będzie przepuszcał no może chwilowo 15A. zagadka dla kolegu bubu2: Masz żarówkę 220V 40W czy jak dasz dwa razy większą bańke szklaną do bedziesz miał zarówke 220v 100W ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
f-150 Opublikowano 31 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2009 [zagadka dla kolegu bubu2: Masz żarówkę 220V 40W czy jak dasz dwa razy większą bańke szklaną do bedziesz miał zarówke 220v 100W ? Nie co najwyżej 80W ;D .A tak na poważnie ten silniczek potrafi zagrzać nawet ten zalecany regler,ja zakładam do nich 25A. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin133 Opublikowano 31 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2009 kolego bubu ! jak widać kiepsko u ciebie z elektryką. Myślisz że regulatrory palą się z braku radiatorów czy może z przeciążenia. Traznzystory użyte z danym reglu mogą przepuszczać tylko określony prąd. Czyli jeżeli regiel jest 12A to tyle będzie przepuszcał no może chwilowo 15A. Ja też jestem kiepski z elektroniki ale zapytam przy okazji kolegę meloow dlaczego wówczas podawana jest wartość nominalna i chwilowa skoro mogą jedynie przepuszczać z góry założony prąd? I co ma obrazować w tym przypadku przykład z żarówką? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bubu2 Opublikowano 31 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2009 meloow, zostawię to bez komentarza, skoro się tak znasz. Z tą bańką to trochę palnąłeś (a może nie trochę), ale się przecież znasz. A jeśli już lubisz o żarówkach, słyszałeś o tzw. przewoltowanych? i też nie chodzi o wielkość bańki. Ale skoro się znasz, to pewnie słyszałeś, a na pewno nie używałeś. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ali1983 Opublikowano 31 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2009 regler nie może zostać wymieniony za dopłata bo 18A nie mają. poradzono mi założyć mniejsze śmigło i powinno chodzić (podobno sprzedawano zestawy w mojej konfiguracji i chodziły bez problemu). silnik ma 1650kV (do Guppyego zalecaja 900-1100 o ile pamiętam) to może nie będzie źle z mniejszym śmigłem. a i na full gazie też kręcić nie będę. a jak się regler spali to kupię nowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
meloow Opublikowano 31 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2009 kolego ali1983 poponuję zakup odpowiedniego regulatora zalecanego do tego silnika. OT BUBU2 czy wiesz że: dla żarówki 220V różnica w zasilaniu o tylko 10V może spowodować obniżenie czasu eksploatacji owej żarówki nawet o 40%. posty nie na temat polecą dziś do kosza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.