Gmeracz Opublikowano 3 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2010 Sorki że się wtrącę, ale widzę tu jakąś cholerną panikę z akku do modeli Fakt, że kiedyś kadmonikle były na porządku dziennym i działo się różnie, sam ubiłem parę modeli przez nie, ale obecnie chociażby heliki zajeżdżają lipole bez żadnych sensacji. Jedyne, czego nie lubi lipol to rozładowanie poniżej 3,2V na celę, bo wtedy cela puchnie i jest już słabsza. Granica technologiczna to 2,75V, wtedy następuje zgon. Ale do tego droga daleka, zresztą mając takie cenne modele nie problem stosować prosty diodowy monitor zasilania. Ale jeżeli się je dobrze eksploatuje i ładuje z balancerem, nie widzę najmniejszych problemów. Są niezawodne, wydajne, lekkie. Czego chcieć więcej? LiFe owszem, ale mają niższe napięcie i większą wagę. A co komu z tego, że można je ładować prądem rozładowania? Więc chyba za nimi przemawia tylko cena. Jak już tak się martwicie o zasilanie, to chyba lepiej UBEC niż drugi pakiet. Zawsze stosuję i w helikach i samolotach, żadna tam elektronika, a mając nawet na pokładzie same prądożerne serwa cyfry latam spokojny o awionikę. Zerowa waga, koszty też niewielkie. Szczerze, to bardziej bym się bał o 35 czy 40 MHz niż o akku. Odkąd mam FASST-a Futaby 2,4 GHz skończyły się wszystkie problemy. Tyle, że wąsy trzeba wystawić z kadłuba, ale co to za problem w porównaniu do wędki z 40 HMz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
choina Opublikowano 3 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2010 Wczoraj się napracowałem, wkleiłem półkę pod serwo od przepustnicy. :mrgreen: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
choina Opublikowano 8 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2010 Panowie dzisiaj dostałem tłumik i po pierwszych przymiarkach wychodzi, że będę musiał skrócić ok 15mm kolanko. Jaki będzie miało to wpływ i czy w ogóle będzie miało wpływ na wydajność tłumika i pracę silnika? Można skracać, czy nie powinno się tego robić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad Opublikowano 8 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2010 Ogólnie rzecz biorąc nie powinno się ingerować w wydech,ale w tym przypadku 15mm nie powinno niczego zmienić,o ile nie zmieni się kąt na kolanku.Obcięcie 15mm nie zmienia drastycznie pojemności wydechu dlatego tez nie powinno to mieć jakiś negatywnych skutków. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek872 Opublikowano 8 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2010 Jaki to tłumik? jakaś firma adres do sklepu, więcej informacji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
choina Opublikowano 8 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2010 Muffler firmy krumscheid Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek872 Opublikowano 8 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2010 To tego nie ruszaj oni w zestawie dają takie kolana, które są idealnie dostrojone.Nie jest to rura rezo gdzie ma to ogromne znaczenie, ale ta firma wie co robi i na pewno nie dobrali tego na "pałe" Tłumiczek, który kupiłes jest dosyć delikatny łatwo go wgniesc nawet w palcach, ale dzwięk jaki daję ustepuje tylko rurze ES Composite. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
choina Opublikowano 8 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2010 Oj to nie dobrze, bo jak dam dystans 1,5cm pod silnik to śmigło od maski będzie odsunięte ze 2cm a tłumika już dalej nie dam rady cofnąć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
esceta Opublikowano 8 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2010 Tnij ten kolektor i sie nie przejmuj. Trudno aby budować model pod tłumik. Ja swoje zawsze ciąłem kiedy wymagała tego konstrukcja i nie zaobserwowałem nic niepokojącego.Firma KS robi dłuższe kolektory ,które właśnie umożliwiają dopasowanie wydechu do samolotu.To nie jest rura rezo .Nie wiem skąd przekonanie,że nie wolno uciąć kolektora o 15 czy 25 mm . Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gmeracz Opublikowano 9 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2010 15mm nie powinno niczego zmienić,o ile nie zmieni się kąt na kolanku. A możesz wyjaśnić, jakie znaczenie ma kąt kolanka? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Opublikowano 9 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2010 W Ultimacie miałem 3 cm dłuższy niż w Yaku ten sam tłumik i silnik (przekładałem dopóki nie kupiłem DLE 55 o Ultimata) Nie zauważyłem radnej różnicy ,ani na obrotach (mierzone ) ani na szybkości wkręcania się. Może zawodowcy to odczuwają ,ale tacy lamerzy jak ja , nic a nic. :faja: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
choina Opublikowano 9 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2010 Ok. Dzięki za pomoc. Jeszcze spróbuję coś wykombinować, żeby cofnąć tłumik i nie ciąć tego kolana a jak nie wyjdzie to go przytnę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
choina Opublikowano 12 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2010 Tłumik na swoim miejscu, było trochę kombinowania ale się udało Ostatnio odwiedziłem sklep Jakuba http://www.ef3m.pl/start,33.html efektem czego model dostanie nowe dźwignie serw. Na lotki i wysokość założę dźwignie 1,5 cala a na kierunek 4 cale. i Pull - Pull connector, który daje możliwość dokładnej regulacji naciągu linek nie powodując ich skręcania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Opublikowano 12 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2010 Tłumik podparty w jednym punkcie? :? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
choina Opublikowano 12 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2010 Tłumik podparty w jednym punkcie? :? Tłumik ma tylko 27cm długości, jest podparty dokładnie po środku. W tym miejscu tłumik ma specjalne zgrubienie przewidziane do tego celu. W Yaku też tak zrobiłem, że tłumik opiera się na jednej wrędze i wszystko jest ok. Zresztą widziałem o wiele dłuższe tłumiki rezonansowe zamocowane w ten sposób. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek872 Opublikowano 12 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2010 Czy Twoje orczyki SWB też wchodzą bardzo ciasno na serwa ? Kupiłem 4" na kierunek i 2" na wysokosc i serio trzeba siły żeby naszły Przy okazji zapytam gdzie można kupić mocne snapy M3 do orczyków SWB w sklepie Ef3M są bez śrub i nakrętek, reszta to oddzielne pozycje :x .Rc skorpion sprzedaje w całosci po 8zł, ale zaś towar niedostępny może jeszcze gdzieś idzie je kupić ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
choina Opublikowano 13 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2010 Czy Twoje orczyki SWB też wchodzą bardzo ciasno na serwa ?Kupiłem 4" na kierunek i 2" na wysokosc i serio trzeba siły żeby naszły Tak wchodzą ciężko. Ja robię tak, że trochę wciskam palcami a następnie wkręcam śrubę mocującą orczyk, która pięknie wciska dźwignie na zęby. Zastanawia mnie tylko czy można je później przełożyć do innego serwa, bo jak tak ciężko wchodzą to może być problem ze ściągnięciem. Jeszcze nie próbowałem zdejmować ale chyba te dźwignie są przeznaczone do jednorazowego montażu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek:D Opublikowano 13 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2010 Jeszcze nie próbowałem zdejmować ale chyba te dźwignie są przeznaczone do jednorazowego montażu. No to troszkę niepraktycznie. Sam o nich myślałem, ale w takim wypadku zastanowię się nad tymi: http://www.rcskorpion.pl/product_info.php?cPath=165_199&products_id=1023 Przy okazji zapytam gdzie można kupić mocne snapy M3 do orczyków SWB w sklepie Ef3M są bez śrub i nakrętek, reszta to oddzielne pozycje :x .Rc skorpion sprzedaje w całosci po 8zł, ale zaś towar niedostępny może jeszcze gdzieś idzie je kupić ? Ja tam w swoim modelu stosowałem firmy MP-Jeta i jestem z nich bardzo zadowolony. A jak tam Łukaszu w budowie coś ruszyło? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek872 Opublikowano 13 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2010 Bardzo fajne orczyki sa w modele max węglowe i tanie.Snapy faktycznie MP jet beda super miałem kiedys mniejsze z tej firmy. Orczyki SWB idzie sciągać tylko trzeba umiejetnie podważyć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek:D Opublikowano 13 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2010 Bardzo fajne orczyki sa w modele max węglowe i tanie. Dużo wcześniej Radku były w ofercie rcskorpiona. Miałem je cały sezon na lotkach i jestem z nich bardzo zadowolony. Tylko, że do ceny trzeba doliczyć aluminiowe koło zakładane na zębatki serwa i łącznie to jakieś 30zł. Chciałem je zastosować, ale serwa w sterach będę miał tak samo jak w modelu Łukasza w stateczniku, więc potrzebuję wąskiego, zgrabnego orczyka a takie są właśnie aluminiowe. No i dam już wszędzie takie same No a co do snapów to MP-Jet nie straszy chociaż aż tak ceną jak te, które pokazałeś wcześniej, a jakością nie odbiega Jedyne co mogę ponarzekać z galanterii MP-Jeta to zawiasy walcowe, są okropne. Zamówiłem teraz jakieś z UH, zobaczymy jak wyglądają jak przyjdzie paczka. Snapów od chinoli bałem się brać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.