ToMarkov Opublikowano 7 Sierpnia 2009 Opublikowano 7 Sierpnia 2009 Otoz zamowilem silnik TP 2408-21 GoldMount w pewnym internetowym sklepie, no i po pewnym czasie dostalem telefon w sprawie zamowienia i pan oznajmil mi ze tego silnika nie ma na stanie i bede musial chwile poczekac lub moze mi zaoferowac silnik TP2406-32 Gold w cenie tego co zamawialem. A ze nie mialem "pod reka" jak sprawdzic co to za silnik a wiedza moja malutka w tym temacie zaufalem chlopowi ktory twierdzil ze to jest taki sam silniczek a nawet lepszy i napewno sie nada do mojego RWD. No i otwieram paczke... przygladam sie temu silniczkowi i musze stwierdzic ze zakladajac na niego piaste zostaje na wale doslownie 3mm miejsca na smiglo (9x4,7) ktore za cholere nie moge zapiac ta czarna gumka od propsavera. Po drugie, srubki mocujace sa tak jakby z przodu silnika, czyli wydaje mi sie ze bede musial go schowac w kadlubie a wystawic tylko wał(czyli te 3mm) na ktore bym chcial zalozyc smiglo poprostu znikna we wredze. Hm to takie moje przemyslenia na szybko i dlatego chcialem spytac czy ja to dobrze wszystko rozumuje ?
madrian Opublikowano 8 Sierpnia 2009 Opublikowano 8 Sierpnia 2009 http://www.modele.sklep.pl/downloads/towerpro/towerpro_motor_spec.pdf Tu masz opis parametrów silniczków TP. Jak widać, twój nabytek ma "odrobinę" mniej watów. i trochę wolniej kręci Więc "taki sam" to on nie jest. Nie mniej do RWD powinien wystarczyć, razem z pakietem 3S. Możesz też spróbować dać większe śmigło, np 9x4 ale trzeba by uważać na grzanie się silnika, bo TP źle znoszą przeciążenia. Taka cena taniości. Co do wręgi, musisz ją wykonać ze sklejki ciut cieńszej niż takie zgrubienie na wałku. I wyciąć taki otwór, żeby ta grubsza część wałka weszła w otwór od wręgi. Najprościej najpierw za pomocą tekturki lub grubszego papieru zrobić szablon mocowań silnika i odrysować go na sklejce. A gumkę da się zapiąć. Trzeba się tylko pomęczyć. Spróbuj ją naciągnąć cienkim pręcikiem, np śrubokrętem. Ja latałem Zefirkiem na silniku 2410-09, który jest podobnej klasy co twój (tyle, że to dzwonek). I na pakiecie 3S i śmigle 10x4,7 radził sobie z prawie półkilowym modelem. Teraz ten silniczek lata w Delcie 120min, http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=18674 która jest sporo lżejsza i śmiga jak mały messershmit Wypróbowywałem ten zestaw na kilku śmigłach i wychodziło mi tak, że model o masie ok 490g: 8x4 - ledwo się unosi. 9x4 - Leci niemrawo 9x6 - Leci niemrawo, tylko ciut szybciej 10x4,7 - zap...suwa jak rakieta, ale tylko na 3S. Na 2S leci w miarę przywoicie, ale brakuje mu siły. Może coś ci to pomoże. Zawsze możesz też zbudowac sobie małą hamownię i pomierzyć ciąg.
ToMarkov Opublikowano 8 Sierpnia 2009 Autor Opublikowano 8 Sierpnia 2009 madrian, Dzieki wielkie, rzeczywiscie gumke udalo mi sie zalozyc i smiglo sie juz trzyma piasty. Natomiast dalej nie moge sobie wyobrazic o czym piszesz w tym mocowaniu (zgrubienie wałka) czy moglbys wstawic fotke z mocowania takiego silnika ? on ma miejsce na sruby wlasnie od strony wałka. Czyli co caly ma byc schowany ze tak powiem za sklejka i dziura tylko na walek ?
f-150 Opublikowano 8 Sierpnia 2009 Opublikowano 8 Sierpnia 2009 Nie radzę stosować śmigła większego niż 8x6 przy 3s.Stosowałem 9x7 przy 2S ale nie wytrzymał długo.Lepszy już byłby silnik 2406-21 .Na twoim też poleci ale szału nie będzie.Tak naprawdę sprawdza się w modelach górnopłatów do 600g na 2s do 850g na 3s.
madrian Opublikowano 8 Sierpnia 2009 Opublikowano 8 Sierpnia 2009 madrian, Dzieki wielkie, rzeczywiscie gumke udalo mi sie zalozyc i smiglo sie juz trzyma piasty. Natomiast dalej nie moge sobie wyobrazic o czym piszesz w tym mocowaniu (zgrubienie wałka) czy moglbys wstawic fotke z mocowania takiego silnika ? on ma miejsce na sruby wlasnie od strony wałka. Czyli co caly ma byc schowany ze tak powiem za sklejka i dziura tylko na walek ? Może to ci pomoże: Pamiętaj, by śruby wkręcać na klej do gwintów, np. Loctite niebieski. http://www.smaruj.pl/p/pl/351/loctite+243+sredniowytrzymale+zabezpieczenie+gwintow+50ml.html Inaczej od wibracji silnik może się odkręcić. Miałem już dwa takie wypadki i jeden zakończył się efektownym desantem silnika z powietrza, a drugi został wykryty tuż przed. Ale u ciebie, silnik pracując może wpaść do środka kadłuba. Efekt byłby mało ciekawy. :wink:
ToMarkov Opublikowano 8 Sierpnia 2009 Autor Opublikowano 8 Sierpnia 2009 Wielki dzieki, w zasadzie tak myslalem bo innej opcji nie ma Punkcik polecial. A jeszcze mam pytanie jak podlaczyc pakiet do regulatora ? Na pakiecie jest zlaczka jak w serwach, mam ja wywalic i zlutowac kable z reglem ? Kupilem jeszcze takie konektory tupy dean. (to moj pierwszy model) z tad tyle prostych pytan ;] Aaa i taka sprawa jeszcze ze nie kupilem sobie zaciskow do popychaczy bowdenow i nie bardzo wiem jak przytwierdzic je do orczyka serwa. W instrukcji jest jakas elektryczna kostka ale nie potrafie sobie tego wyobrazic. Dzieki i pozdr
robraf Opublikowano 8 Sierpnia 2009 Opublikowano 8 Sierpnia 2009 pakiet musisz polaczyc z regulatorem za pomocą jakichs złączek ja uzywam konektorow samochodowych a drut zeby polaczyc z serwem nalezy zagiąć najlepiej w litere z
madrian Opublikowano 8 Sierpnia 2009 Opublikowano 8 Sierpnia 2009 Regulator ma z jednej strony 3 przewody do silnika, a z drugiej dwa grube, do akumulatora. Złączkę "jak od serwa" podpinasz do odbiornika, na kanał "gazu". Zwykle 3ch. Ta złączka jednocześnie steruje silnikiem przez pomarańczowy przewód i jednocześnie zasila odbiornik i serwa z BEC-a regulatora. Można przeciąć przewód plusowy (zwykle czerwony) i wpiąć w niego zwykły wyłącznik. Będziesz mógł wtedy włączać model wyłącznikiem, zamiast podpinać pakiet. Wygoda.
ToMarkov Opublikowano 9 Sierpnia 2009 Autor Opublikowano 9 Sierpnia 2009 Dzieki wlasnie tak zrobie, mam taki wylacznik wiec go wsadze miedzy pakiet a regulator. Wszystko bedzie na takich zaciskowych zlaczkach co by mozna bylo latwo demontowac. Ale obawiam sie ze i tak po pierwszym locie RWD wszystkie bebechy beda poza kadlubem
madrian Opublikowano 9 Sierpnia 2009 Opublikowano 9 Sierpnia 2009 Zanim zaczniesz ciąć przewody, lepiej kup ptzw. rzedłużacz serwa 10cm i na nim zamontuj wyłącznik. Nie będziesz musiał niszczyć regulatora, jakby coś nie wyszło. :wink: I w każdej chwili będziesz mógł wypiąć regulator, bez ruszania zabudowanego wyłącznika.
ToMarkov Opublikowano 9 Sierpnia 2009 Autor Opublikowano 9 Sierpnia 2009 No wlasnie mam taki wylacznik... ktory ma z obu stron takie oto koncowki: no i zastanawiam sie gdzie powinienem umiescic ten wylacznik, na drodze pakiet-regulator czy regulator - odbiornik ? dodam ze ta wtyczka pasuje do wtyczki z regla ktora ma isc do odbiornika. natomiast mam jeszcze problem ze sklonem silnika, krecacy sie w prawo (widok z kabiny pilota) silnik powinien miec sklon w dol i prawo. Jak duzy powinien byc ten sklon i czy dwie podkladki milimietrowe wystarcza ? rozumie ze mam je dac po przeciwkatnej stronie niz sklon (wtedy bedzie i w dol i w prawo tak?)
sudik Opublikowano 9 Sierpnia 2009 Opublikowano 9 Sierpnia 2009 To jest włącznik do zasilania odbiornika z osobnego pakietu i jeśli wepniesz go pomiędzy odbiornikiem a reglem to owszem będziesz miał zasilanie, ale nie będziesz mógł sterować obrotami silnika ( nie będzie się kręcił ). Wystarczy, że dasz wyłącznik tak jak na schemacie:
Adam P. Opublikowano 9 Sierpnia 2009 Opublikowano 9 Sierpnia 2009 no i zastanawiam sie gdzie powinienem umiescic ten wylacznik, Umieść go głęboko w szufladzie i zapomnij o nim. Mogą być z nim tylko kłopoty
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.