Skocz do zawartości

silnik TP 2408-21 GoldMount a silnik TP 2406-32 Gold


ToMarkov

Rekomendowane odpowiedzi

Otoz zamowilem silnik TP 2408-21 GoldMount w pewnym internetowym sklepie, no i po pewnym czasie dostalem telefon w sprawie zamowienia i pan oznajmil mi ze tego silnika nie ma na stanie i bede musial chwile poczekac lub moze mi zaoferowac silnik TP2406-32 Gold w cenie tego co zamawialem. A ze nie mialem "pod reka" jak sprawdzic co to za silnik a wiedza moja malutka w tym temacie zaufalem chlopowi ktory twierdzil ze to jest taki sam silniczek a nawet lepszy i napewno sie nada do mojego RWD. No i otwieram paczke... przygladam sie temu silniczkowi i musze stwierdzic ze zakladajac na niego piaste zostaje na wale doslownie 3mm miejsca na smiglo (9x4,7) ktore za cholere nie moge zapiac ta czarna gumka od propsavera. Po drugie, srubki mocujace sa tak jakby z przodu silnika, czyli wydaje mi sie ze bede musial go schowac w kadlubie a wystawic tylko wał(czyli te 3mm) na ktore bym chcial zalozyc smiglo poprostu znikna we wredze.

 

Hm to takie moje przemyslenia na szybko i dlatego chcialem spytac czy ja to dobrze wszystko rozumuje ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.modele.sklep.pl/downloads/towerpro/towerpro_motor_spec.pdf

 

Tu masz opis parametrów silniczków TP.

Jak widać, twój nabytek ma "odrobinę" mniej watów. i trochę wolniej kręci Więc

"taki sam" to on nie jest. Nie mniej do RWD powinien wystarczyć, razem z pakietem 3S.

Możesz też spróbować dać większe śmigło, np 9x4 ale trzeba by uważać na grzanie się silnika, bo TP źle znoszą przeciążenia. Taka cena taniości.

 

Co do wręgi, musisz ją wykonać ze sklejki ciut cieńszej niż takie zgrubienie na wałku. I wyciąć taki otwór, żeby ta grubsza część wałka weszła w otwór od wręgi.

Najprościej najpierw za pomocą tekturki lub grubszego papieru zrobić szablon mocowań silnika i odrysować go na sklejce.

A gumkę da się zapiąć. Trzeba się tylko pomęczyć. Spróbuj ją naciągnąć cienkim pręcikiem, np śrubokrętem.

 

Ja latałem Zefirkiem na silniku 2410-09, który jest podobnej klasy co twój (tyle, że to dzwonek). I na pakiecie 3S i śmigle 10x4,7 radził sobie z prawie półkilowym modelem.

Teraz ten silniczek lata w Delcie 120min,

http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=18674

która jest sporo lżejsza i śmiga jak mały messershmit :P

Wypróbowywałem ten zestaw na kilku śmigłach i wychodziło mi tak, że model o masie ok 490g:

8x4 - ledwo się unosi.

9x4 - Leci niemrawo

9x6 - Leci niemrawo, tylko ciut szybciej

10x4,7 - zap...suwa jak rakieta, ale tylko na 3S. Na 2S leci w miarę przywoicie, ale brakuje mu siły.

Może coś ci to pomoże. Zawsze możesz też zbudowac sobie małą hamownię i pomierzyć ciąg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

madrian, Dzieki wielkie, rzeczywiscie gumke udalo mi sie zalozyc i smiglo sie juz trzyma piasty. Natomiast dalej nie moge sobie wyobrazic o czym piszesz w tym mocowaniu (zgrubienie wałka) czy moglbys wstawic fotke z mocowania takiego silnika ? on ma miejsce na sruby wlasnie od strony wałka. Czyli co caly ma byc schowany ze tak powiem za sklejka i dziura tylko na walek ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie radzę stosować śmigła większego niż 8x6 przy 3s.Stosowałem 9x7 przy 2S ale nie wytrzymał długo.Lepszy już byłby silnik 2406-21 .Na twoim też poleci ale szału nie będzie.Tak naprawdę sprawdza się w modelach górnopłatów do 600g na 2s do 850g na 3s.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

madrian, Dzieki wielkie, rzeczywiscie gumke udalo mi sie zalozyc i smiglo sie juz trzyma piasty. Natomiast dalej nie moge sobie wyobrazic o czym piszesz w tym mocowaniu (zgrubienie wałka) czy moglbys wstawic fotke z mocowania takiego silnika ? on ma miejsce na sruby wlasnie od strony wałka. Czyli co caly ma byc schowany ze tak powiem za sklejka i dziura tylko na walek ?

 

Może to ci pomoże:

 

f8c1ae2f83bb1ee8med.jpg

 

Pamiętaj, by śruby wkręcać na klej do gwintów, np. Loctite niebieski.

http://www.smaruj.pl/p/pl/351/loctite+243+sredniowytrzymale+zabezpieczenie+gwintow+50ml.html

 

Inaczej od wibracji silnik może się odkręcić. Miałem już dwa takie wypadki i jeden zakończył się efektownym desantem silnika z powietrza, a drugi został wykryty tuż przed. Ale u ciebie, silnik pracując może wpaść do środka kadłuba.

Efekt byłby mało ciekawy. :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielki dzieki, w zasadzie tak myslalem bo innej opcji nie ma :D

Punkcik polecial.

A jeszcze mam pytanie jak podlaczyc pakiet do regulatora ? Na pakiecie jest zlaczka jak w serwach, mam ja wywalic i zlutowac kable z reglem ? Kupilem jeszcze takie konektory tupy dean. (to moj pierwszy model) z tad tyle prostych pytan ;]

Aaa i taka sprawa jeszcze ze nie kupilem sobie zaciskow do popychaczy bowdenow i nie bardzo wiem jak przytwierdzic je do orczyka serwa. W instrukcji jest jakas elektryczna kostka ale nie potrafie sobie tego wyobrazic.

Dzieki i pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regulator ma z jednej strony 3 przewody do silnika, a z drugiej dwa grube, do akumulatora. Złączkę "jak od serwa" podpinasz do odbiornika, na kanał "gazu". Zwykle 3ch. Ta złączka jednocześnie steruje silnikiem przez pomarańczowy przewód i jednocześnie zasila odbiornik i serwa z BEC-a regulatora.

Można przeciąć przewód plusowy (zwykle czerwony) i wpiąć w niego zwykły wyłącznik. Będziesz mógł wtedy włączać model wyłącznikiem, zamiast podpinać pakiet.

Wygoda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki :D wlasnie tak zrobie, mam taki wylacznik wiec go wsadze miedzy pakiet a regulator. Wszystko bedzie na takich zaciskowych zlaczkach co by mozna bylo latwo demontowac. Ale obawiam sie ze i tak po pierwszym locie RWD wszystkie bebechy beda poza kadlubem :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zanim zaczniesz ciąć przewody, lepiej kup ptzw. rzedłużacz serwa 10cm i na nim zamontuj wyłącznik. Nie będziesz musiał niszczyć regulatora, jakby coś nie wyszło. :wink:

I w każdej chwili będziesz mógł wypiąć regulator, bez ruszania zabudowanego wyłącznika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wlasnie mam taki wylacznik...

DSC01631.JPG

ktory ma z obu stron takie oto koncowki:

DSC01632.JPG

DSC01633.JPG

no i zastanawiam sie gdzie powinienem umiescic ten wylacznik, na drodze pakiet-regulator czy regulator - odbiornik ? dodam ze ta wtyczka pasuje do wtyczki z regla ktora ma isc do odbiornika.

DSC01630.JPG

 

natomiast mam jeszcze problem ze sklonem silnika, krecacy sie w prawo (widok z kabiny pilota) silnik powinien miec sklon w dol i prawo. Jak duzy powinien byc ten sklon i czy dwie podkladki milimietrowe wystarcza ? rozumie ze mam je dac po przeciwkatnej stronie niz sklon (wtedy bedzie i w dol i w prawo tak?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest włącznik do zasilania odbiornika z osobnego pakietu i jeśli wepniesz go pomiędzy odbiornikiem a reglem to owszem będziesz miał zasilanie, ale nie będziesz mógł sterować obrotami silnika ( nie będzie się kręcił ).

 

Wystarczy, że dasz wyłącznik tak jak na schemacie:

wylacznik.th.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.