Skocz do zawartości

Elektryfikacja szybowca 3.5m


Marcin

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

W tym wątku opisywałem moje boje z remontem starej półmakiety:

 

http://pfmrc.eu/viewtopic.php?p=208917#208917

 

Gotowy do lotu ASW 19 waży 2.9kg, co przy rozpiętości 3.5m jest 'gazetową'.

 

Zastanawiam się nad wpakowaniem do niego takiego zestawu:

 

4LiFe 2200

 

regulator 60A

 

silnik Turnigy Aerodrive XP C3548-900

 

smiglo 13x6

 

pakiet zasilajacy serwa jeszcze nie wiem, ale cos okolo 1700mah max.

 

 

I teraz tak - czy taki pomysl ma sens. Z tego silnika powinienem na zasilaniu 4S Life wyciągnąć 2kg ciągu. Szybowiec może przytyć jakieś 200g max. Powiedzmy, że model wyjdzie 3500g do lotu. Czy taki napęd da radę? Ewentualnie C5055-400, ale tutaj bez 4SLipo nie ma się nawet co zbliżać.

 

Jakby te 2kg ciągu na 3.5kg model szybowca wystarczyło, to jest co kombinować, ale jak się nie da, to chyba pomyślę nad tym większym silnikiem z zasilaniem 4S Life.

Opublikowano

Czy to jakiś trynd, że do lepszych modeli ładujemy Li-Fe. Wydaje mi się, że poza super szybkim doładowaniem w warunkach polowych, nie ma uzasadnienia. Ale może się mylę. Wg. mnie waga skłania ku Li-Po'lom. Ale mogę sie mylic.

Opublikowano

Trend, nie trend. Wyposazenie z postu po prostu mam i nic nie musialbym kupować :) Chcę uniknąć jakichkolwiek wydatków poza kołpakiem do składanego śmigła :)

Opublikowano

Nie no, rozumiem :) Sam najchętniej dałbym 4s LiPo i diabli wiedzą, czy nie poczekam z przebudową na fundusze i wtedy taki pakiet sobie sprawię.

Opublikowano

Z silnikiem 2kg. ciągu dasz radę wywindować model w górę pod kątem około 25 - 30 stopni co wedłu mnie jest wystarczające no ale jakby założyć mocniejszy zestaw to można by było robić start prawie pionowy tylko po co? Z pierwszą opcją napędu poleci na pewno tylko prędkość przy wyrzucie dobra a reszta to już bajka.

Opublikowano

tylko prędkość przy wyrzucie dobra a reszta to już bajka.

zastanawiałem się nad tym, jak to 'bezpiecznie' zrobić i myślałem, żeby model strzelać z krótkiej gumy, na tyle, żeby się ładnie oderwał, dostał prędkości, i wtedy włączyć silnik.

Opublikowano

zastanawiałem się nad tym, jak to 'bezpiecznie' zrobić i myślałem, żeby model strzelać z krótkiej gumy, na tyle, żeby się ładnie oderwał, dostał prędkości, i wtedy włączyć silnik.

Widziałem start 4 m szybowca, strzał z gumy na kilka metrów, potem silnik i już...

Opublikowano

No to temat startu indywidualnego mamy zamknięty. Trochę gumy i żyłki i po kłopocie. A jak na lotnisku ktoś będzie, to na pewno pomoże i rzuci modelem.

 

Pozostaje kwestia silnika i jego montażu. Łatwiej będzie ciąć dziób i wstawić wręgę niż przedłużać oś silnika. A może się mylę?

Opublikowano

na Parzniewie startowaliśmy ASW 28-28 w skali 1:3 silnik był wystarczająco mocny ale niestety śmigło 17'' nie pozwalało na start z ziemi, na rzut z nad głowy się nie zdecydowaliśmy. Rozwiązaniem było rozciągnięcie gumy na ziemi i zrobienie procy, Model trzymałem za statecznik poziomo, Proc nadała mu prędkość wystarczającą na poderwanie modeli na 0,5-1m i włączenie silnika dalej sobie poradził.

 

Tylko tak zaznaczam to był 6m model i 11kg wagi :D

Opublikowano

Tylko tak zaznaczam to był 6m model i 11kg wagi

Więc tym bardziej mój też by ruszył w ten sposób. Choć przy 3.5kg wagi to nie powinno być problemem.

Opublikowano

A kto powiedział, że nie będzie na hol? ;)

 

Plan jest taki - uciąć jakiś 1cm dziobu, wypuścić oś silnika. Jak chcę na elektro - nałożę składane śmigło. Jak chcę na hol - z boku szlic na zaczep pozostanie. Model będzie uniwersalny, a nie zawsze mam tak, ze jest ktoś do pilotowania holownika.

Opublikowano

Faktycznie myślałem że nie bedzie miejsca montując silnik na zaczep do holu,że to bedzie sobie nawzajem przeszkadzać .Po zastosowaniu takiego sposobu jak w tym Ventusie linia szybowca nie jest popsuta i wyglada dalej wspaniale :).Dzieki Rafał za wyjaśnienia :)człowiek uczy się całe życie ;)

Opublikowano

Dokladnie jak pokazał Rafał, z tym, ze u mnie wyczep nie jest z dolu tylko z boku. Reszta się zgadza.

 

Teraz naprawiam ASG, ale moze jutro zrobię wręgę silnika do ASW i zacznę kombinować z wyposażeniem :)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.