Marcin Opublikowano 15 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2009 W tym wątku opisywałem moje boje z remontem starej półmakiety: http://pfmrc.eu/viewtopic.php?p=208917#208917 Gotowy do lotu ASW 19 waży 2.9kg, co przy rozpiętości 3.5m jest 'gazetową'. Zastanawiam się nad wpakowaniem do niego takiego zestawu: 4LiFe 2200 regulator 60A silnik Turnigy Aerodrive XP C3548-900 smiglo 13x6 pakiet zasilajacy serwa jeszcze nie wiem, ale cos okolo 1700mah max. I teraz tak - czy taki pomysl ma sens. Z tego silnika powinienem na zasilaniu 4S Life wyciągnąć 2kg ciągu. Szybowiec może przytyć jakieś 200g max. Powiedzmy, że model wyjdzie 3500g do lotu. Czy taki napęd da radę? Ewentualnie C5055-400, ale tutaj bez 4SLipo nie ma się nawet co zbliżać. Jakby te 2kg ciągu na 3.5kg model szybowca wystarczyło, to jest co kombinować, ale jak się nie da, to chyba pomyślę nad tym większym silnikiem z zasilaniem 4S Life. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomisław Piotr Opublikowano 15 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2009 Czy to jakiś trynd, że do lepszych modeli ładujemy Li-Fe. Wydaje mi się, że poza super szybkim doładowaniem w warunkach polowych, nie ma uzasadnienia. Ale może się mylę. Wg. mnie waga skłania ku Li-Po'lom. Ale mogę sie mylic. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin Opublikowano 15 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2009 Trend, nie trend. Wyposazenie z postu po prostu mam i nic nie musialbym kupować Chcę uniknąć jakichkolwiek wydatków poza kołpakiem do składanego śmigła Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomisław Piotr Opublikowano 15 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2009 Jasne, to wszystko wyjaśnia, ale "włożyłbym kij w mrowisko" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin Opublikowano 15 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2009 Nie no, rozumiem Sam najchętniej dałbym 4s LiPo i diabli wiedzą, czy nie poczekam z przebudową na fundusze i wtedy taki pakiet sobie sprawię. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janusz P. Opublikowano 16 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2009 Z silnikiem 2kg. ciągu dasz radę wywindować model w górę pod kątem około 25 - 30 stopni co wedłu mnie jest wystarczające no ale jakby założyć mocniejszy zestaw to można by było robić start prawie pionowy tylko po co? Z pierwszą opcją napędu poleci na pewno tylko prędkość przy wyrzucie dobra a reszta to już bajka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin Opublikowano 16 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2009 tylko prędkość przy wyrzucie dobra a reszta to już bajka. zastanawiałem się nad tym, jak to 'bezpiecznie' zrobić i myślałem, żeby model strzelać z krótkiej gumy, na tyle, żeby się ładnie oderwał, dostał prędkości, i wtedy włączyć silnik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blackriver Opublikowano 16 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2009 zastanawiałem się nad tym, jak to 'bezpiecznie' zrobić i myślałem, żeby model strzelać z krótkiej gumy, na tyle, żeby się ładnie oderwał, dostał prędkości, i wtedy włączyć silnik. Widziałem start 4 m szybowca, strzał z gumy na kilka metrów, potem silnik i już... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kr3cik Opublikowano 16 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2009 http://www.gorpol.pl/?site=76&artykul=431 Było w SB [...]Krótki hol za wyciągarką i po wyczepieniu pilot Janek Kubica uruchamia elektryczny silnik i wielki model Jantara 2B wykonuje majestatyczny lot[...] Co prawda Jantar o rozpiętości większej o jedyne 3m... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin Opublikowano 16 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2009 No to temat startu indywidualnego mamy zamknięty. Trochę gumy i żyłki i po kłopocie. A jak na lotnisku ktoś będzie, to na pewno pomoże i rzuci modelem. Pozostaje kwestia silnika i jego montażu. Łatwiej będzie ciąć dziób i wstawić wręgę niż przedłużać oś silnika. A może się mylę? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motyl Opublikowano 16 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2009 na Parzniewie startowaliśmy ASW 28-28 w skali 1:3 silnik był wystarczająco mocny ale niestety śmigło 17'' nie pozwalało na start z ziemi, na rzut z nad głowy się nie zdecydowaliśmy. Rozwiązaniem było rozciągnięcie gumy na ziemi i zrobienie procy, Model trzymałem za statecznik poziomo, Proc nadała mu prędkość wystarczającą na poderwanie modeli na 0,5-1m i włączenie silnika dalej sobie poradził. Tylko tak zaznaczam to był 6m model i 11kg wagi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin Opublikowano 16 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2009 Tylko tak zaznaczam to był 6m model i 11kg wagi Więc tym bardziej mój też by ruszył w ten sposób. Choć przy 3.5kg wagi to nie powinno być problemem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
modelpiotrek Opublikowano 19 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2009 Marcin nie szkoda Ci go ciąć? Masz holownik a co szybowiec to szybowiec zawsze wygląda piękniej niż elektro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin Opublikowano 19 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2009 A kto powiedział, że nie będzie na hol? Plan jest taki - uciąć jakiś 1cm dziobu, wypuścić oś silnika. Jak chcę na elektro - nałożę składane śmigło. Jak chcę na hol - z boku szlic na zaczep pozostanie. Model będzie uniwersalny, a nie zawsze mam tak, ze jest ktoś do pilotowania holownika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
modelpiotrek Opublikowano 19 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2009 Masz rację nie zawsze jest osoba do holowania i nie zawsze człowiek jest na zboczu. Gdybys jednak kiedys planował go sprzedać daj znac proszę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin Opublikowano 19 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2009 Czy, i kiedy bym go sprzedawał, to jeszcze się okaże. Na razie postaram się przerobić go na elektro, a potem się zobaczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
modelpiotrek Opublikowano 19 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2009 Nie będzie Ci kolidował silnik z przodu z zaczepem? Jestem bardzo cierpliwy poczekam;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafal B. Opublikowano 19 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2009 Piotrze, zobacz tutaj, jak widać działa to co planuje Marcin http://www.fly.kartuzy.com.pl/ventus2.html Widać na 1 zdjęciu, ze zaczep jest u dołu przed silnikiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
modelpiotrek Opublikowano 19 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2009 Faktycznie myślałem że nie bedzie miejsca montując silnik na zaczep do holu,że to bedzie sobie nawzajem przeszkadzać .Po zastosowaniu takiego sposobu jak w tym Ventusie linia szybowca nie jest popsuta i wyglada dalej wspaniale .Dzieki Rafał za wyjaśnienia :)człowiek uczy się całe życie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin Opublikowano 19 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2009 Dokladnie jak pokazał Rafał, z tym, ze u mnie wyczep nie jest z dolu tylko z boku. Reszta się zgadza. Teraz naprawiam ASG, ale moze jutro zrobię wręgę silnika do ASW i zacznę kombinować z wyposażeniem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.