Slawek_9000 Opublikowano 9 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2009 a coś się dziwnego dzieje z moim ASP ustawiłem na śmigle 14x6 MA obroty na ziemi na ok.9500, więcej się nie dało. Ale okazało się że mieszanka za uboga, bo swiece się w locie spaliły (dwie w krótkim czasie), silnik zaczął smierdzieć spalonym olejem (coś jak zapach przypalanego twardego drewna np. fleksem) i się grzać dość znacznie. Ale żeby silnik miał jakiś rewelacyjny wygar, no to nie powiem, owszem ciągnie ale do pionowych figur brakuje mocy. (model ok.3,8 kg). Paliwo Model technics 5%, takie różowe- nie wiem czy ma choć deko rycyny, czy sam syntetyk, nie napisali tego na opakowaniu. A jako ciekawostka- założyłem świecę os nr 8 i też normalnie poleciałem, czyli może te świece do 4t to też taki chwyt marketingowy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 13 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2009 a coś się dziwnego dzieje z moim ASP ustawiłem na śmigle 14x6 MA obroty na ziemi na ok.9500, więcej się nie dało. Ale okazało się że mieszanka za uboga, bo swiece się w locie spaliły (dwie w krótkim czasie), silnik zaczął smierdzieć spalonym olejem (coś jak zapach przypalanego twardego drewna np. fleksem) i się grzać dość znacznie. Ale żeby silnik miał jakiś rewelacyjny wygar, no to nie powiem, owszem ciągnie ale do pionowych figur brakuje mocy. (model ok.3,8 kg). Paliwo Model technics 5%, takie różowe- nie wiem czy ma choć deko rycyny, czy sam syntetyk, nie napisali tego na opakowaniu. A jako ciekawostka- założyłem świecę os nr 8 i też normalnie poleciałem, czyli może te świece do 4t to też taki chwyt marketingowy Ja też w krótkim czasie straciłem dwie świece OS typ F, jedna dzisiaj padła po 10 lotach. Zastanawiałem się co jest przyczyną. A więc więc może być za uboga mieszanka tak?? A tak swoją drogą to jakich innych świecy używać do 4T? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bojler Opublikowano 13 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2009 No cóż mam w Piperku zamontowanego czterotakta i przetestowałem kilka paliw niestety ale regulacja czarno wyglądała dopiero jak kupiłem to paliwo http://www.modelemax.pl/product_info.php?cPath=393_396_401&products_id=5872 silnik zaczął pracować normalnie i dał się regulować. A silnik którego używam to ten: http://www.modelemax.pl/product_info.php?cPath=11_12_304&products_id=4392 Co do zaworów to regulacje powinno się przeprowadzić dopiero jak silnik zacznie tracić na mocy i co istotne jak już tutaj na forum wielu kolegów pisało 4-takty nie lubią rycyny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartekSz Opublikowano 13 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2009 Nie lubią a silnik zaczął ci się dopiero dobrze regulować jak zastosowałeś paliwo z niewielka ilością rycyny. Do 4t nie wolno samej rycyny ale maks do 5%. W usa dużo ludzi dodaje kilka % rycyny do silników i jakoś nikt nie narzeka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MASK Opublikowano 13 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2009 Ja też w krótkim czasie straciłem dwie świece OS typ F, jedna dzisiaj padła po 10 lotach. Zastanawiałem się co jest przyczyną. A więc więc może być za uboga mieszanka tak?? A tak swoją drogą to jakich innych świecy używać do 4T? Mozliwe, że ciągnie ci jakieś brudy wraz z powietrzem. A jeśli latasz na zbyt ubogiej mieszance, to po 10 lotach skróciłeś żywotność silnika nawet o kilkadziesiąt godzin (wersja pesymistyczna, choć całkiem możliwa).Co do zaworów to regulacje powinno się przeprowadzić dopiero jak silnik zacznie tracić na mocy Zawory reguluje się zawsze wtedy kiedy luzy są większe niż zalecane przez producenta, czyli zwykle >0,1mm. Jeśli silnik traci już moc z powodu luzów, to znaczy, że zaniedbaliśmy obsługę silnika. Warto pamiętać, że praca silnika z luzami większymi niż zalecane powoduje przyspieszone zużycie części. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 14 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2009 Mozliwe, że ciągnie ci jakieś brudy wraz z powietrzem. A jeśli latasz na zbyt ubogiej mieszance, to po 10 lotach skróciłeś żywotność silnika nawet o kilkadziesiąt godzin (wersja pesymistyczna, choć całkiem możliwa). Brudy wykluczam. A co do mieszanki Slawek pisał, że to może być przyczyną. Pytanie tylko jak uznać że mieszanka jest za uboga. Pewnie jest to bardzo względne. Silnik mam wyregulowany tak, że ładnie się wkręca, dobrze przy tym dymi i wypluwa czarny przepalony olej i nie przegrzewa się. Tak czy inacze nie wiem dlaczego świece padają. Może taki pech w tym sezonie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jano Opublikowano 14 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2009 Ze świecami jest jak z żarówkami w końcu trafisz na tę długowieczną. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MASK Opublikowano 15 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2009 Pytanie tylko jak uznać że mieszanka jest za uboga. Ja zawsze ustawiam obroty maksymalne i odkręcam iglicę tak aby obr. spadły o 300-400. Wszystko starannie i z obrotomierzem. To załatwia sprawę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.