Skocz do zawartości

ASP FS91AR. Regulacja zaworów.


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Czy ktoś przerabiał już to zagadnienie? Jeżeli tak to proszę o wytyczne jak to zrobić. Na naszym lotnisku latają 4 takie motorki i jeden z największym przebiegiem (ok.25 litrów paliwa CONTEST 10 przepalone) wyraźnie zesłabł. Regulacje składu mieszanki nie skutkują. Szukałem na necie i forum ale nic nie znalazłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regulacja jest banalnie prosta; na zimnym silniku luz zaworów - dla obu jednakowy - powinien wyniosić od 0,05 do 0,1mm. w jakim położeniu tłoka znajdziesz te luzy nie pisze bo na pewno wiesz jak z tym jest wspomnę tylko, że by ustawić kolejny zawór musisz wykonać pełny obrót śmigłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Fokker chcę jeszcze troche podrążyć ten temat. Czy wartości 0,05 do 0,1 wynikają z instrukcji obsługi tego konkretnie silnika czy jest to czysto doświadczalne? Pytam dlatego, że odkręciłem pokrywę zaworów w moim ASP, który jest z tego sezonu, chodzi elegancko, przepalił 10L paliwa i sprawdziłem z ciekawości luzy na zaworach. Jest 0,15 na ssącym i 0,4 na wydechowym, zmierzone w górnym martwym punkcie tłoka.Dodam,że nie mam doświadczenia z silnikami 4T poza elementarną teorią. W związku z tym pytanie: czy tak ma być, czy coś źle zmierzyłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy wartości 0,05 do 0,1 wynikają z instrukcji obsługi tego konkretnie silnika czy jest to czysto doświadczalne?

Tak, wynika to z instrukcji. Mam trzy silniki: OS FS 91, ASP FS 80 i ASP FS 61. W instrukcji kazdego z nich podana jest własnie wartość 0,05 - 0,1mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Motorek przeregulowany. Poprawiły się praktycznie wszystkie parametry czyli praca na wolnych, wkręcanie, moc i kultura pracy. Chodzi super. Jest ustawione 0,04 na ssącym i 0,1 na wydechowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ta różnica wielkości szczeliny dobrana celowo? znaczy czy gorzej pracował na obu wartościach dla obu zaworów? Instrukcja nie rozgranicza wartości dla poszczególnego zaworu, z drugiej strony już ktoś sugerował własnie rozgraniczenie tak jak Ty to zrobiłeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tego to nie wiem.Być może wpływ temperatury nie jest aż taki wielki by powodował duże róznice (rozszerzalność materiału) ale ja robię tak jak Piotr.Może nie tak dokładnie ale staram się by szczelinomierz 0,05 wchodził pod ssący lekko ciasno a pod wydech z lekkim luzem a 0,1 bardziej ciasno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ta różnica wielkości szczeliny dobrana celowo? znaczy czy gorzej pracował na obu wartościach dla obu zaworów? Instrukcja nie rozgranicza wartości dla poszczególnego zaworu, z drugiej strony już ktoś sugerował własnie rozgraniczenie tak jak Ty to zrobiłeś.

Ta różnica wynika z przeanalizowania tematu, do którego odnośnik podał kolega MASK. Na dwóch równych ustawieniach nie próbowałem. Dzisiaj będziemy regulować drugą piętnastkę, która wprawdzie chodzi nienajgorzej ale ma luzy 0,15 na ssącym i 0,4 na wydechowym, silnik jest z tego sezonu i przepalił 10L paliwa. Zaskoczyły mnie bardzo tak duże luzy przy tym przebiegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś musi być w tych ponadnormatywnych luzach :rotfl: Gdy po kilku lotach sprawdziłem ustawienie w nowiutkim ASP FS 61 to również na jednym z zaworów była wartośc ponad 0,2mm ale silnik pracował. Gdy zmieniłem tę wartosc do tej z instrukcji silnik gasł natychmiast po odłączeniu zasilania świecy...Po jakimś czasie dało sie ustawić już te własciwe wymiary.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.