^Lotnik^ Opublikowano 6 Kwietnia 2007 Opublikowano 6 Kwietnia 2007 Witam! Rozmyślam nad kupnem napędu 3f, ale jeszcze nie wiem jakiego. Zastanawiam się nad silnikami chińskiej firmy Welgard, co uważacie na temat silników tej firmy? Są one dość tanie, a osiągi satysfakcjonujące. Mój znajomy zachęca mnie do kupna silnika Axi, lecz mam ograniczony budżet. Jako pakiet zastosowałbym 2 cele 1050 mAh Fullymax i jakiś regulator 18A. Pozdrawiam
Tomek Opublikowano 6 Kwietnia 2007 Opublikowano 6 Kwietnia 2007 Edit: Oba silniki są dobre. Axi jest droższy ale i lepiej zrobiony, większa wytrzymałość i mniejsze zużycie prądu. Tak na szybko tłumacząc. Jednak do pierwszego modelu poleciłbym jakiś tani silnik bo i tak żaden długo nie posiedzi. No chyba że jesteś b.zdolny i zaczniesz od razu latać jak zawodowiec. Ja bym polecił TP-21 za 35 zł + 3 celowy pakiet. I proszę , pisz konkretnie o co Ci chodzi bo inaczej będę takie pytania usuwał w całości. :twisted:
Jacqubes Opublikowano 6 Kwietnia 2007 Opublikowano 6 Kwietnia 2007 bez konkretów w pytaniu nei da rady odpowiedzieć konkretnie. Jedyny konkret to to, że chcesz zastowować 2s lipol firmy fullymax.. Podaj konkretnie jaki silnik. Tabela
^Lotnik^ Opublikowano 6 Kwietnia 2007 Autor Opublikowano 6 Kwietnia 2007 Silnik do napędu trenerka z depronu, pózniej może Fun fly. Silnik WA22-12-13. Pozdro.
Jacqubes Opublikowano 6 Kwietnia 2007 Opublikowano 6 Kwietnia 2007 Podaj link gdize zamierzasz ko zakupić, ja jakoś w sieci to w jednym sklepie go znalazłem, no i za granicą teżw jednym... Powiem Ci, że do deproniaka to i tak będzie miał nadmiar mocy jak na początki latania... Więc jeśli masz zamiar stosować 2s lipol to kupiłbym słabszy silnik, bo nie wykorzystasz mocy. Przy 2cellach zalecane śmigło: 8x4 No porównać możesz sobie Axi i te Welgardy korzystając z tabeli zamieszczonych przez producentów.
^Lotnik^ Opublikowano 6 Kwietnia 2007 Autor Opublikowano 6 Kwietnia 2007 Link www.modelarskiswiat.pl. Włąśnie zauważyłem w takiej tabeli iż do tego silnika trzeba mieć 3 cele. Mógłbym kupić słabszy silnik, ale nie ma róznicy w cenie, dlatego kupiłbym najwyżej droższy pakiet.
Jacqubes Opublikowano 6 Kwietnia 2007 Opublikowano 6 Kwietnia 2007 W sumie nie trzeba mieć 3cell, mozesz mieć również 2celle, na początek moim zdaniem starczą ci 2celle, bo juz na 3s będize duża prędkość...
czhomik Opublikowano 6 Kwietnia 2007 Opublikowano 6 Kwietnia 2007 ^Lotnik^ twój silnik który chcesz kupić Welgard A22-12-15 kosztuje 122,00zł , a SILNIK 3 f AXI 2212/34 SILVER LINE za 150zł , czy nie lepiej dołożyć te 30zł i mieć porządny , firmowy silniczek , a i Lotnikowi chodzi o mały , depronowy model trenerka o wadze 350-400gram a później akrobatka wykonanego metodą krzyżową
Zibi Opublikowano 27 Kwietnia 2007 Opublikowano 27 Kwietnia 2007 Witam, Jeżeli ma to być silnik do trenera i akrobata i w dodatku pierwszy to czy nie lepiej kupić chińskiego "durszlaka" za 35-50 zł tak jak napisał Tomek ? Zaletą dodatkową jest że póżniej taki motorek można już samemu serwisować (za wyjątkiem wymiany pojedynczych magnesów). Wymiana wszystkich magnesów czy wyklepanie go po super katasrofie też jest teoretycznie możliwe, czego nie można powiedzieć o motorach z korpusami z duralu jak u AXI. Trzeba też wiedzieć że "durszlaki" mają wałki 3mm i doskonale można je zastąpić prowadnicami z CD'ków. Czeskie motory mają najczęściej średnice wałów amerykańskie. Oczywiście też można je kupić za niewielkie pieniądze (np. wypychacze z Bytowa) ale wyjdzie to wielokroć drożej i będzie więcej z tym zachodu. Oczywiście są różnice w wykonaniu, sprawności a nawet prestiżu. Ale jeżeli ma to być pierwszy motor to na miejscu Kolegi, w dodatku z ograniczonym budżetem, nie przesadzałbym.
Patryk Urban Opublikowano 29 Kwietnia 2007 Opublikowano 29 Kwietnia 2007 W sumie nie trzeba mieć 3cell, mozesz mieć również 2celle, na początek moim zdaniem starczą ci 2celle, bo juz na 3s będize duża prędkość... Nie .................. Serio jak masz mu radzić to najpierw pomyśl. Ja bardzo żałuje że nie zacząłem od 3s. Powiedzmy że zbuduje sobie dość ciężkie RWD. Będzie jak znalazł. Lepiej jest mieć zapas mocy niż jego brak. Łatwiej się z kłopotów wyplątywać. Pomyśl... A co do silników welgard to polecam. Solidnie wykonane, mi fajnie działa już przez ponad pół roku. Miałem go w zagim właśnie z pakietem 3 celowym i latałem nim przy wiatrach do 8m/s. Na pełnym gazie szedł pod wiatr Jednym słowem ( a raczej dwoma) suoer silnik
kaczma2 Opublikowano 8 Lipca 2007 Opublikowano 8 Lipca 2007 wystarczy szczotkowy Speed 400 ze śmigłem 6 x 3 (bez przekładni), a poza tym na Allegro poszukać oferty Skalen, dobry sprzedawca. Za 100 zł. można kupić dobre silniki serii BM z reglerami 18A w komplecie.
marcin133 Opublikowano 8 Lipca 2007 Opublikowano 8 Lipca 2007 Więc jeśli masz zamiar stosować 2s lipol to kupiłbym słabszy silnik, bo nie wykorzystasz mocy. Przy 2cellach zalecane śmigło: 8x4 Jacqubes nie ma takiego czegoś że do dwóch cel to słabszy silnik Błędnie też zalecasz śmigło - nawet jeśli chodzi o WA22-12-13. Im mniejsze napięcie tym śmigło większe.
Gość slawekmod Opublikowano 9 Lipca 2007 Opublikowano 9 Lipca 2007 Jest tak jak napisał Marcin133, jednak z mniejszym napięciem i większym śmigłem wzrośnie prąd pobierany z akumulatora.Należy o tym pamiętać dobierając pakiet o odpowiedniej wydajności prądowej C.
marcin133 Opublikowano 9 Lipca 2007 Opublikowano 9 Lipca 2007 Jest tak jak napisał Marcin133, jednak z mniejszym napięciem i większym śmigłem wzrośnie prąd pobierany z akumulatora.Należy o tym pamiętać dobierając pakiet o odpowiedniej wydajności prądowej C. Nie do końca Sławku. Należy pamiętać że przy pakiecie 2s obroty silnika są sporo niższe aniżeli przy pakiecie 3s. To stąd bierze się możliwość użycia większych śmigieł i nie oznacza to iż w każdym przypadku prąd pobierany będzie zaraz wyższy niż dla zestawu z zasilaniem 3s. Oczywiście trzeba śmigło dobierać w taki sposób aby pobierany prąd był niższy niż najsłabszy punkt zestawu napędowego (silnik, regulator, pakiet) dokładnie tak też postępuje się przy doborze śmigła dla 3s.
Gość slawekmod Opublikowano 9 Lipca 2007 Opublikowano 9 Lipca 2007 Wszystko się zgadza , ale żeby odebrać tą samą moc z silnika przy mniejszym napięciu siłą rzeczy prąd pójdzie do góry.Większe śmigło bardziej zaciąży silnik i żeby weszło na odpowiednie obroty potrzebny jest większy prąd, a nie wszystkie silniki to zniosą. Moje silniki mają dużą średnicę wirnika i dość duże magnesy. Robię je duże dlatego żeby mieć duży moment obrotowy, a co za tym idzie żeby napędzać duże śmigła.Silnik o średnicy 35-45 mm z łatwością sobie radzi ze śmigłami 12x6 przy prądzie rzędu max 9A.Do motoszybowców i trenerków w zupełności to wystarcza.Zawsze używam pakietów 3s, a to dlatego że mogę odebrać z nich większą moc, przy wyższym napięciu nie obciążam ich zbyt dużym prądem.
marcin133 Opublikowano 9 Lipca 2007 Opublikowano 9 Lipca 2007 A teraz się dopytam. Producenci podają max. prąd dla silnika. Nie jest to tak iż nie można przekraczać prądu maksymalnego obojętnie czy to 2s czy 3s?
Gość slawekmod Opublikowano 9 Lipca 2007 Opublikowano 9 Lipca 2007 Akurat nie mam fabrycznego silnika ,ale przy prądzie np.10A i napięciu 7.4v moc doprowadzona do zespołu napędowego wyniesie 74W, a przy 11,1v będzie to 111W.Trudno stwierdzić dla jakiej konfiguracji podają prąd maksymalny Edit:GWS na swojej stronie podaje prądy dla różnych konfiguracji napędów.
mammuth Opublikowano 9 Lipca 2007 Opublikowano 9 Lipca 2007 edit W protescie przeciw durnemu zachowaniu Marcina133
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.