Skocz do zawartości

Pierwsza 3F


^Lotnik^

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Rozmyślam nad kupnem napędu 3f, ale jeszcze nie wiem jakiego.

Zastanawiam się nad silnikami chińskiej firmy Welgard, co uważacie na temat silników tej firmy?

Są one dość tanie, a osiągi satysfakcjonujące.

Mój znajomy zachęca mnie do kupna silnika Axi, lecz mam ograniczony budżet.

Jako pakiet zastosowałbym 2 cele 1050 mAh Fullymax i jakiś regulator 18A.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Edit:

Oba silniki są dobre.

Axi jest droższy ale i lepiej zrobiony, większa wytrzymałość i mniejsze zużycie prądu. Tak na szybko tłumacząc.

Jednak do pierwszego modelu poleciłbym jakiś tani silnik bo i tak żaden długo nie posiedzi.

No chyba że jesteś b.zdolny i zaczniesz od razu latać jak zawodowiec.

Ja bym polecił TP-21 za 35 zł + 3 celowy pakiet.

 

I proszę , pisz konkretnie o co Ci chodzi bo inaczej będę takie pytania usuwał w całości. :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podaj link gdize zamierzasz ko zakupić, ja jakoś w sieci to w jednym sklepie go znalazłem, no i za granicą teżw jednym...

 

Powiem Ci, że do deproniaka to i tak będzie miał nadmiar mocy jak na początki latania... Więc jeśli masz zamiar stosować 2s lipol to kupiłbym słabszy silnik, bo nie wykorzystasz mocy. Przy 2cellach zalecane śmigło: 8x4

 

No porównać możesz sobie Axi i te Welgardy korzystając z tabeli zamieszczonych przez producentów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

^Lotnik^ twój silnik który chcesz kupić Welgard A22-12-15 kosztuje 122,00zł , a SILNIK 3 f AXI 2212/34 SILVER LINE za 150zł , czy nie lepiej dołożyć te 30zł i mieć porządny , firmowy silniczek , :D a i Lotnikowi chodzi o mały , depronowy model trenerka o wadze 350-400gram a później akrobatka wykonanego metodą krzyżową :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam,

Jeżeli ma to być silnik do trenera i akrobata i w dodatku pierwszy to czy nie lepiej kupić chińskiego "durszlaka" za 35-50 zł tak jak napisał Tomek ? Zaletą dodatkową jest że póżniej taki motorek można już samemu serwisować (za wyjątkiem wymiany pojedynczych magnesów). Wymiana wszystkich magnesów czy wyklepanie go po super katasrofie też jest teoretycznie możliwe, czego nie można powiedzieć o motorach z korpusami z duralu jak u AXI. Trzeba też wiedzieć że "durszlaki" mają wałki 3mm i doskonale można je zastąpić prowadnicami z CD'ków. Czeskie motory mają najczęściej średnice wałów amerykańskie. Oczywiście też można je kupić za niewielkie pieniądze (np. wypychacze z Bytowa) ale wyjdzie to wielokroć drożej i będzie więcej z tym zachodu. Oczywiście są różnice w wykonaniu, sprawności a nawet prestiżu. Ale jeżeli ma to być pierwszy motor to na miejscu Kolegi, w dodatku z ograniczonym budżetem, nie przesadzałbym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie nie trzeba mieć 3cell, mozesz mieć również 2celle, na początek moim zdaniem starczą ci 2celle, bo juz na 3s będize duża prędkość...

 

Nie .................. Serio jak masz mu radzić to najpierw pomyśl. Ja bardzo żałuje że nie zacząłem od 3s. Powiedzmy że zbuduje sobie dość ciężkie RWD. Będzie jak znalazł. Lepiej jest mieć zapas mocy niż jego brak. Łatwiej się z kłopotów wyplątywać.

 

Pomyśl...

 

A co do silników welgard to polecam. Solidnie wykonane, mi fajnie działa już przez ponad pół roku. :)

:) Miałem go w zagim właśnie z pakietem 3 celowym i latałem nim przy wiatrach do 8m/s. Na pełnym gazie szedł pod wiatr :D

 

Jednym słowem ( a raczej dwoma) suoer silnik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Więc jeśli masz zamiar stosować 2s lipol to kupiłbym słabszy silnik, bo nie wykorzystasz mocy. Przy 2cellach zalecane śmigło: 8x4

 

Jacqubes nie ma takiego czegoś że do dwóch cel to słabszy silnik :) Błędnie też zalecasz śmigło - nawet jeśli chodzi o WA22-12-13. Im mniejsze napięcie tym śmigło większe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość slawekmod

Jest tak jak napisał Marcin133, jednak z mniejszym napięciem i większym śmigłem wzrośnie prąd pobierany z akumulatora.Należy o tym pamiętać dobierając pakiet o odpowiedniej wydajności prądowej C.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest tak jak napisał Marcin133, jednak z mniejszym napięciem i większym śmigłem wzrośnie prąd pobierany z akumulatora.Należy o tym pamiętać dobierając pakiet o odpowiedniej wydajności prądowej C.

 

Nie do końca Sławku. Należy pamiętać że przy pakiecie 2s obroty silnika są sporo niższe aniżeli przy pakiecie 3s. To stąd bierze się możliwość użycia większych śmigieł i nie oznacza to iż w każdym przypadku prąd pobierany będzie zaraz wyższy niż dla zestawu z zasilaniem 3s. Oczywiście trzeba śmigło dobierać w taki sposób aby pobierany prąd był niższy niż najsłabszy punkt zestawu napędowego (silnik, regulator, pakiet) dokładnie tak też postępuje się przy doborze śmigła dla 3s.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość slawekmod

Wszystko się zgadza , ale żeby odebrać tą samą moc z silnika przy mniejszym napięciu siłą rzeczy prąd pójdzie do góry.Większe śmigło bardziej zaciąży silnik i żeby weszło na odpowiednie obroty potrzebny jest większy prąd, a nie wszystkie silniki to zniosą.

 

Moje silniki mają dużą średnicę wirnika i dość duże magnesy. Robię je duże dlatego żeby mieć duży moment obrotowy, a co za tym idzie żeby napędzać duże śmigła.Silnik o średnicy 35-45 mm z łatwością sobie radzi ze śmigłami 12x6 przy prądzie rzędu max 9A.Do motoszybowców i trenerków w zupełności to wystarcza.Zawsze używam pakietów 3s, a to dlatego że mogę odebrać z nich większą moc, przy wyższym napięciu nie obciążam ich zbyt dużym prądem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość slawekmod

Akurat nie mam fabrycznego silnika ,ale przy prądzie np.10A i napięciu 7.4v moc doprowadzona do zespołu napędowego wyniesie 74W, a przy 11,1v będzie to 111W.Trudno stwierdzić dla jakiej konfiguracji podają prąd maksymalny

 

Edit:GWS na swojej stronie podaje prądy dla różnych konfiguracji napędów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.