Skocz do zawartości

Barakuda Modellot


specyfick

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Co prawda zdjęcie w małej rozdzielczości, ale wygląda bardzo przyzwoicie.

 

Kilka pytań:

1. Po podkładzie i szlifowaniu całkiem zginęła struktura drewna?

2. Nie odciąłeś sterów pod kątem (tam gdzie będą zbieżne jak zaciągniesz drąga)? Jak będziesz to robił po malowaniu to będzie widać.

3. Zabezpieczałeś jakoś zawiasy? Nie zamalowały się?

4. Dźwignie będziesz robił na końcu?

  • Odpowiedzi 155
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Opublikowano

Odpowiadam.

1. Po podkładzie i szlifowaniu całkiem zginęła struktura drewna?

Nie całkiem, bo nie dawałem Fillera, ale jest przyzwoicie.

2. Nie odciąłeś sterów pod kątem (tam gdzie będą zbieżne jak zaciągniesz drąga)?

Stateczniki jeszcze dostaną kolor więc to nie koniec prac.

3. Zabezpieczałeś jakoś zawiasy? Nie zamalowały się?

Nie zabezpieczałem i nie zamalowały się.

4. Dźwignie będziesz robił na końcu?

Jak będę miał model pomalowany na cacy i zajmę się montażem reszty.

To już jest czysta praca. Wtedy wyniosę się z warsztatu.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Prace trwają.

Skrzydła na etapie przygotowania do malowania kolorkiem na glanc.

1. Skrzydła potraktowałem szpachlówką natryskową marki DINITROL (400 ml)

2. Przeszlifowałem do cienkiej warstwy (suchy papier 400, 1200)

3. Następnie jeszcze raz warstwa szpachlówki DINITROL. (200 ml)

4. Szlif ponownie do cienkiej warstwy (suchy 400, mokry 1000)

5. Podkład Motip Filler (500 ml)

6. Szlif (mory 800, 1500)

 

Plan prac przychodził do głowy w trakcie zbierania doświadczenia.

Jurto planuję lakierować.

Efekt na zdjęciach.

Nie wiem jaka jest waga teraz mnie to nie obchodzi.

Jak będę wiedział to oczywiście napiszę.

 

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Opublikowano

I po malowaniu.

Jeszcze w warsztacie, co dopiero po oderwaniu taśm.

Jak lakier dobrze stwardnieje to mam zamiar strzelić polerkę.

Ale to gdzieś za 2-3 tygodnie.

 

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Opublikowano

No to pięknie :) do takiej roboty to aż się oczy śmieją, szkoda tylko, że wygląda na to że sezon na loty się skończył i nie zobaczymy Twojej Barakudy w locie w tym roku... a może się mylę?

W każdym razie pięknie to wygląda... pięknie...

Opublikowano

Mam nadzieje że Barakuda w tym roku poleci, taki mam plan bo jej potrzebuję do stycznia.

Więc będę walczyć.

 

Wagi po malowaniu (ile przytyły):

- skrzydło prawe 592 g (+ 55g)

- skrzydło lewe 576 g (+50 g)

- statecznik prawy 39 g (+5 g)

- statecznik lewy 39 g (+5 g)

 

Dziś próba polerowania pastą G3. Farba białą wychodzi idealnie, schnięcie 2 dni a niebieska jeszcze za miękka. Trzeba jej jeszcze 1 dzień. Za 2 tygodnie wypoleruję to dam fotki. naprawdę pierwsze próby polerki wychodzą super.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam, model pięknie wykonany i zachorowałem na ten model.

Czy podacie mi namiary na producenta tej Barakudy.

pozdrawiam

do zobaczenia w terenie

Opublikowano

Barakuda w wersji ARF wygląda tak.

Teraz przede mną:

-montaż serw

-wykonanie jakiś znośnych owiewek na serwa

-wykonanie popychaczy usterzenia ogonowego

-montaż galanterii.

Jeszcze trochę roboty, fakt. Jak ktoś ma dobre pomysły, sprawdzone rozwiązania, szczególnie na wykonanie popychaczy i owiewek to poproszę o propozycje. Generalnie mam wizję ale i tak wszystko będzie dojrzewało w miarę postępu w pracach.

 

I fotki :D

 

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Opublikowano

Jestem bardzo pozytywnie zaskoczony malowaniem :shock: Jak stateczniki?

 

Gdybyś chciał jednak robić owiewki, to mogę Ci pożyczyć kopyto na którym robiłem owiewki do Fregaty. Powinno bez problemu pasować.

Opublikowano

Hmm, niezłe te owiewki z nastika, nie wiesz jaka jest wysokość tej wystającej części zasłaniającej popychacz? :wink:

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Dalszy ciąg prac. Kilka godzin pracy przy modelu a jakoś imponująco się to do przodu nie posuwa. No ale.

Gniazda pod serwa wylaminowałem 2x 160 szklana tkanina skośny splot i pomiędzy krążki z tkaniny 2 paski z rowingu węglowego i pasek okrężny.

 

Potem ładnie wyciąłem łoża na serwa.

Otwornicą w sklejce wyciąłem krążek o FI takim jak otwór w skrzydle.

Potem w sklejce wyciąłem kształt serwa, tak aby wchodziło w takie gniazdo.

Takie coś ładnie wkleiłem na żywicę.

Nawierciłem otworki i przykręciłem serwa obciętymi wkrętami.

Serwa klap wchodzą ciasno w wycięte łoże więc tylko pasek cienkiej blachy aluminiowej z puszki oczywiście zabezpiecza to serwo.

Wszystko na fotkach dobrze widoczne.

 

I element dźwigni i snapów połączony nagwintowanym stalowym prętem 2mm (szprycha).

Problemem okazuje się znalezienie narzynki M2 na obecnym rynku. Nie mówię tu o internecie.Trzeba znaleźć naprawdę dobry sklep z narzędziami aby to dostać.

Dla wprawnych badaczy od razu odpowiadam, tak tak będą kontry. tylko wyczaję skąd wziąć śrubki M2.

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.