Skocz do zawartości

Podłączenie elektryki w modelu


JarekF

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich, którzy otworzą ten temat.

Jestem w RC-elektrycznym nowicjuszem i skoro w napędzie spalinowym nie mam żadnych wątpliwości jak wszystkie "bebechy" popodłanczać to w elektrycznym napędzie pojawiły się wątpliwości.

Temat dla wielu z Was jest banalnie prosty i być może na niektórych twarzach wywoła uśmiech politowania nademną, ale skoro mam wątpliwości to chciałbym zapytać szanowne grono fachowców.

 

Zakupiłam taki (klasyczny) włącznik do moich modeli:

 

Dołączona grafika

 

Włącznik ten mam już zamontowany w modelu. Jak widać posiada gniazdo i wtyczkę.

Mój dylemat polega na tym, czy zamontować go według tego schematu, nazwanego SCHEMAT I

 

Dołączona grafika

 

Podłączenie to wydaje mi się prawidłowe, chociaż widać na schemacie, że włącznik nie odcina prądu od regulatora. Nie jestem elektronikiem i nie mam bladego pojęcia jak działa regulator. Być może jest tam jakaś elektroniczna zworka odcinająca napięcie załączana sygnałem z odbiornika. Proszę zatem o informacje, czy jak podłączę wszystko jak powyżej to bedzie OK. Oczywiście zawsze można baterię rozłączyć wyciągając styk "Gold". Ale chciałbym tego uniknąć, gdyż w pewnych sytuacjach dostęp do LiPola jest utrudniony i aby się do niego dostać trzeba czasami rozebrać pół modelu.

A może tak podłączyć włącznik:

 

Dołączona grafika

 

Na tym schemacie SCHEMAT II włącznik odcina całkowicie prąd od wszystkiego. Jest OK. Wątpliwości rodzą się w tym czy to małe delikatne urzadzenie z pierwszej fotki wytrzyma tak duży prąd w czasie pracy silnika i nie "zagotuje się"? Po za tym musiałbym dorabiać końcówki (wtyczkę i gniazdko) do podłączenia tego tak jak w oryginale.

Proszę o wszelkie informacje, aby upewnić mnie, który schemat jest bardziej prawidłowy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety żaden bo :