jetfan Opublikowano 10 Października 2009 Opublikowano 10 Października 2009 Witam Wszystkich, Zastanawiam się nad nowym modelem i chodzi mi po głowie dwusilnikowiec :shock: W sieci jest cała masa różnych materiałów pisanych przez różnych ludzi, którzy stanowczo odradzają taki ruch ale... chcę sam spróbować :crazy: . Stąd moje pytanie, może ktoś z Was zna rozwiązanie które pozwala synchronizować obroty dwu silników spalinowych? Np. w modelach helików dość powszechnie stosuje się tzw. governor'y czyli patent utrzymujący obroty silnika (spalinowego by nie było wątpliwości) na stałym poziomie. Sam tego używam w moim Raptorze i naprawdę działa to bardzo dobrze. Stąd pomysł, że być może ktoś już zrobił urządzenie, którego poszukuję czyli regulator dostrajający silniki do jednakowej prędkości. Gdyby Ktoś mógł pomóc i np. wskazać link do sklepu lub producenta to bardzo proszę o info na priv'a.
AdamRC Opublikowano 10 Października 2009 Opublikowano 10 Października 2009 Hmmm... dwu silnikowce? Najpierw regulujesz identycznie każdy z silników, później ewentualnie korygujesz krzywe wychyleń serw jeśli to konieczne. Wszystko chodzi bez zarzutu i nie mam pojęcia gdzie by tu wcisnąć jakiś układ utrzymujący stałe obroty :?: No - chyba że taki układ ma być "zamiennikiem" porządnej regulacji silników? Tylko to trochę tak "nie po modelarsku", lenistwo trzeba tępić więc stanowczo odradzam ten pomysł W helikopterach governor'y służą do utrzymania stałych obrotów wirnika w przypadku wzrostu/spadku obciążenia. Jaki to ma związek z samolotami a tym bardziej dwu silnikowymi? Pozdrawiam Adam
Boogie Opublikowano 10 Października 2009 Opublikowano 10 Października 2009 Mowisz, masz: http://www.troybuiltmodels.com/items/WRCTWINSYNC.html
Radek Oleksy Opublikowano 10 Października 2009 Opublikowano 10 Października 2009 ściągam takie synchronizatory, ale dostawa będzie dopiero za 2-3 tyg . Oparte są na czujnikach magnetycznych (tak jak governor) . Oddzielnie dla elektryków i spaliniaków. Ostatnia cena to 286,- zł .
jetfan Opublikowano 10 Października 2009 Autor Opublikowano 10 Października 2009 Hmmm... dwu silnikowce? Najpierw regulujesz identycznie każdy z silników, później ewentualnie korygujesz krzywe wychyleń serw jeśli to konieczne. Wszystko chodzi bez zarzutu i nie mam pojęcia gdzie by tu wcisnąć jakiś układ utrzymujący stałe obroty :?: No - chyba że taki układ ma być "zamiennikiem" porządnej regulacji silników? Tylko to trochę tak "nie po modelarsku", lenistwo trzeba tępić więc stanowczo odradzam ten pomysł W helikopterach governor'y służą do utrzymania stałych obrotów wirnika w przypadku wzrostu/spadku obciążenia. Jaki to ma związek z samolotami a tym bardziej dwu silnikowymi? Pozdrawiam Adam Zwykle staram się nie komentować "dziwnych" wypowiedzi innych Kolegów z Forum ale tym razem zrobię wyjątek: Drogi AdamieRC pamiętaj proszę by wypowiadać się w sprawach, o których ma się przynajmniej blade pojęcie.
mecenas Opublikowano 2 Listopada 2009 Opublikowano 2 Listopada 2009 Witam, Posiadam taki regulator j.w. w linku. Zastosowałem go w moim P-38 (2x 15ccm 4suw.). Działa rewelacyjnie, oczywiście wstępna regulacja silników jest niezbędna ale efekt synchronizacji jest doskonały ?100 obr. Dźwiek dwuch motorów zsynchronizowanych na takich samych obrotach jest niepowtarzalny. Śmiało mogę polecić ten produkt. Pozdrawiam.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.