Irek M Opublikowano 16 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2009 Tytuł mało konkretny ale nie bardzo wiadomo jak brzmieć powinien. Nie jednemu z nas regulator nie zadziałał po podłączeniu odbiornika, silnika i pakietu. Nie chodzi tu o usterki. Jeden regulator, który leżał u mnie z 3 lata nie używany teraz w ogóle nie chciał "zakręcić silnikiem" mimo wszystkich sygnałów, które wydawał. Zadziałał dopiero gdy zmieniłem pamięć w nadajniku na inny model. Jak to więc z tym jest? Dlaczego jeden regulator działa np w pamięci modelu X, a po zmianie inny regulator nie chce? Pracuje dopiero po zmianie modelu w nadajniku na Y? Nie chodzi tu o rewersy ani o zbyt małą wartosć ustawienia EPA kanału "3". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawekmod Opublikowano 16 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2009 Może jakieś zapamiętane ustawienia trymera gazu albo krzywe na gazie?. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 16 Października 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Października 2009 No własnie, że nic z tych rzeczy. Tak trafia mi się kolejny raz - tym śmieszniej, że poprzedni regulator działał. Krótko mówiąc podpinając kolejny regulator muszę to zrobić pod inne ustawienia modelu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buwi777 Opublikowano 16 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2009 Jaki nadajnik - odbiornik - regulator ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baxter12 Opublikowano 16 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2009 Czasem regulator nie chce załapac, gdy trymer silnika jest ustawiony "zbyt wysoko" Baxter Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 16 Października 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Października 2009 Buwi777 - w omawianym przypadku nie ma znaczenia ani rodzaj odbiornika, ani nadajnika. Baxter - ustawiałem EPA "gazu" na max wartość ale trymera nie ruszałem gdyż wcześniej też był tu inny regulator i wszystko działało jak należy. Natomiast tak jak mówiłem - gdy przełączyłem na inny model to silnik kręci. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buwi777 Opublikowano 16 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2009 Buwi777 - w omawianym przypadku nie ma znaczenia ani rodzaj odbiornika, ani nadajnika. Ma - bo w niektórych ( np MX16 ) możesz wyświetlić na ekranie wartość "wychyleń" poszczególnych kanałów i zobaczyć co się zmieniło przy przełączaniu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 16 Października 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Października 2009 Ale ja piszę o konkretnym moim przypadku. Posiadam OPTIC 6, odbiorniki różne - od kompletu Hitec HDF 08...coś tam jak i CORONA . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
meteor Opublikowano 17 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2009 Pewnie już to sprawdziłeś ale może rewers na gazie :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 17 Października 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Października 2009 Pisałem przecież, że nic w ustawieniach nadajnika nie było zmieniane; gdy padł jeden regulator wstawiłem drugi ale ten już nie działał w pamięci modelu X. Działał w pamięci innego - spalinowego . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubert_tata Opublikowano 17 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2009 Pisałem przecież, że nic w ustawieniach nadajnika nie było zmieniane; gdy padł jeden regulator wstawiłem drugi ale ten już nie działał w pamięci modelu X. Działał w pamięci innego - spalinowego .Widocznie padnięty regulator uznwał ustawienia "0" (minimum) gazu w pamięci X modelu jako wystarczające, a ten nowy nie.Przepisz ustawienia pamięci z kanału na którym działa Ci nowy regulator (model spalinowy) do pamięci modelu w którym chcesz używać regulator, albo zrób na tej pamięci takie ustawienie minimum gazu, żeby nowy regulator odpalił. PS Jakie to regulatory? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 17 Października 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Października 2009 Hubert - ale to za dużo roboty :mrgreen: Łatwiej i szybciej było pozamieniać pamięć modeli. Regulator to TP 40/60A. Za czasów kiedy kupowałem i tobie jakieś regulatory u skalena - było coś takiego z 3 - 4 lata temu. Kupiłem go do silnika TP 2915-05. Własnie wczoraj pisałem o tym w temacie Nieuporta 11 - elektryka, że ciag stat wyszedł zamiast 1,5kg na 4s - to 2,2kg na 3s :idea: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ragi Opublikowano 18 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2009 Ponoć Optic czasem tak ma, ze na jednym z modeli nie działa jakiś kanał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 18 Października 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Października 2009 Ponoć Optic czasem tak ma, ze na jednym z modeli nie działa jakiś kanał. A ty wiesz o tym z czytanki, czy z własnego doświadczenia :?: Jeszcze nie zdarzyło mi sie nigdy by którykolwiek kanał nie działał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zzradek Opublikowano 19 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2009 Miałem podobnie. Inny nadajnik, inny odbiornik, inne regulatory, ale podobieństwo jest. Uruchamiałem nowy model i żeby nie programować od początku, przekopiowałem ustawienia z jakiegoś innego modelu. Okazało się, że silnik nie rusza :crazy: Doszedłem, że dla tego nowego regulatora, niezbędne ustawienia, to EPA na minimum, trymer na minimm. Tylko w ten sposób ruszał. Dodam też, że "dla zmyłki" regulator logował się normalnie i nie wykazywał za dużego poziomu na kanale gazu. Zresztą już to Hubert napisał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ragi Opublikowano 22 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2009 Ponoć Optic czasem tak ma, ze na jednym z modeli nie działa jakiś kanał. A ty wiesz o tym z czytanki, czy z własnego doświadczenia :?: Jeszcze nie zdarzyło mi sie nigdy by którykolwiek kanał nie działał. Z dobranocki... :? Z czytanki zwanej Polskie Forum Modelarskie ( i nie pisały to osoby w moim wieku - które jak widzę dla Ciebie są niewiarygodne - lecz doświadczeni, szanowani użytkownicy) Doświadczenia na razie nie mam, niedawno kupiłem aparature (Optica) Długo szukałem potwierdzenia tego co napisałem, jednak nie potrafię tego znaleźć :cry: Kilka osób pisało że na niektórych modelach... nie działa jakiś kanał.Jak będę miał więcej czasu to poszukam jeszcze raz. EDIT: Możesz tego nie uznawać. Nie znalazłem tego czego szukałem (nie najlepiej wychodzi mi szukanie czegokolwiek) :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.