Skocz do zawartości

TS-11 Iskra


meloow

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

jako że wpadł mi w ręce właśnie ten model (do kupienia w Cyber-fly). Model leżał z pół roku, ale ostatnio nadarzyła się okazja kupić EDF + regla tak więc wykorzystałem to i model dostał napęd.

 

 

dziś poświęciłem kilka godzinek na zrobienie wzoru malowania i padło na malowanie podobne do grupy akrobacyjnej "biało-czerwone iskry" później areograf w dłoń i po 30 minutach model był już kolorowy.

 

 

model wyposażony jest w:

 

silnik DF55-ADH-300L 3900KV (podobno ciąg na 11,1V 470g)

regiel mystery 20A

3 serwa TP-sg90

odbiornik GWS mikro 4ch lub dyman 6ch

pakiet 11,1V 1300mAh 16C lub 11,1V 2200mAh 15C

 

waga modelu 360g z pakietem 1300mAh i 415g z pakietem 2200mAh

 

wracając do malowania model jak zwykle u mnie pomalowany białą farbą akrylową z domieszką pigmentu. Wszystko było cacy do momentu pomalowania oszklenia kabiny gdyż zrobiłem to tylko czarnym pigmentem i farba nie chciała się trzymać i wyschnąć, tak więc zostałem zmuszony do zmycia czarnej co tylko pogorszyło całą sytuacje. Niestety będę musiał ponownie pomalować czerwonym jako podkład i czarnym oszklenie. dodatkowo postanowiłem wylot obkleić papierem pakowym aby zmniejszyć opór powietrza.

 

 

teraz czekam na nową aparaturkę i może uda się oblatać ten model w tym tygodniu.

 

 

a oto klika zdjęc modelu.

 

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fajniusia ta iskierka

 

nei miałeś kłopotów z podlewaniem farbk ipod szablny? epp nei za bardzo chce tutaj współpracować... ;)

 

 

widziałem kiedys ten model w wersji niepomalowanej

 

trochę koloru - i to już zupełnie inna bajka;)

 

 

ciekawe kiedy mnie porwie na jakąś turbinkę... ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziś zrobiłem test na sucho napędu i tak na pakiecie 11,1V 1300mAh silnik kręcił ok 7,5 minuty

 

(obroty max chwilowo ok 50%) regiel średnio ciepły , pakiet letni. Ciag wyglądna na wystarczjacy (może uda się zmierzyć),ale nie będzie z tego pionowzlot, tak więc zapowiada się że będzie latał dość realistycznie.

 

oblocik może w ten weekend.

 

EDIT: literówki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no więc tak dziś był oblocik, początkowo wsadziłem pakiet 3s 1350mAh i trochę nie szło to latanie tzn. model tak jakby był wyważony do 3D (na tył) a SC wyliczone wg programu do wyliczania SC. I niestety trymowanie + jakieś dziwne zakłócenia spowodowały że model zaliczył lądowanie w krzakach i nie żeby moje lotnisko miało ze 500x100m oczywiście model musiał lądować w krzakach takich na 3m wysokich :evil: , ale spoko wydostałem go. Postanowiłem zmienić pakiet na 3S 2200mAh. Po zmianie myślę a co tam to tylko model więc wyrzut i co leci, co prawda nie jest to rakieta ale leci, delikatnie trymuję i jest ok. nawrót nad głową i przed siebie a tu nagle model na wysokości ok. 5-10m zaczyna robić beczki i wali beczkami w dół myślę sobie nie mam szans na ratunek chyba spalił się regiel i BEC. Naturalnie model znów zamiast na trawkę wpadł w 3m chaszcze i do tego ok. 15 m w głąb a do tego ok. 200m ode mnie. Biegnę do niego myślę hmm czy ja go teraz jestem w stanie wydostać. Decyzja zapadała idę po niego badyle większe ode mnie nie wiem co mam pod nogami może jakieś bagno trawa typowo bagienna czyli pałki itp, ale idę dalej słyszę regiel co jakiś czas pika ale model nie reaguje na Tx . Teraz jestem pewien że regiel padł. Po ok.. 5 minutach docieram do modelu. Patrzę model jest cały ufff co za ulga no to zabieram go i z powrotem do samochodu. Odłączam pakiet i włączam ponownie i ach jakie było moje zdziwienie że elektronika działa OK. No to co model w powietrze. Po stracie model leci na sporych kątach ale widocznie tak ma być, staram się go wytrymować. Po wytrymowaniu model leci jak po sznurku ale nadal na sporych kątach. Niestety na tym napędzie ma szans na pionowe wznoszenie gdyż model od razu przepada. Pozostaje kręcenie kółek i ósemek, oraz niskie przeloty. Dźwięk o tak jest super. Na pakiecie 2200 polatałem ok. 15 minut na 80-100% gaz i lądowałem bo już mi się znudziło takie latanie.

 

Zastanawiam się czy nie zmniejszyć średnicy wylotu. Czy to coś da ?! oraz wyważyć model po pakiet 1350mAh. zawsze to lżejszy model o kilka gram :)

 

Powiem tak model niestety do ESA się nie nadaje, lata dość wolno, brak pionowego wznoszenia i ma skłonność do przepadania.

 

 

filmu z oblotu nie ma gdyż nie miał kto ze mną pojechać na lotnisko. Być może coś nakręcimy w przyszłym tygodniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie za kiepski ten "mistyczny" regiel 20A? Jak widzę producent turbinki podaje 16A, ale dochodzi reszta elektroniki i poprawka na "firmę" regla. Może przez niego miałeś cuda w czasie oblotu? Chociaż z drugiej strony podobno test na sucho był :roll:

 

Mierzyłeś prąd? Moje turbinki GWSa ciągną w/g producenta 17A a na mierniku...23A...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też radzę zmierzyć prąd. Dziś dostałem tą samą turbinkę (od strejla_u). Ok. minuta próby, gaz w okolicach 80-100% i pakiet 1300/25C jest delikatnie letni. Próbowałem na reglu TP 25A ale nie macałem czy był ciepły. Sama turbinka ciągnie na tyle mocno, że te 470 gramów na hobbycity to chyba nie bajka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie po locie ok 10 minut pakiet jest letni a regiel prawie zimny. Prawie cały lot na 90-100% gazu. Inaczej model nie chce lecieć ;D

 

Turbinkę tą jak się trzyma w ręce to ma się wrażenie że ma niezłego powera, niestety w modelu już tak się nie wydaje :) no ale model waży ok 400g

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie po locie ok 10 minut pakiet jest letni a regiel prawie zimny. Prawie cały lot na 90-100% gazu. Inaczej model nie chce lecieć ;D

Wg mnie w tym zestawieniu jest coś nie tak.

- 10 minut słabego lotu lepiej zamienić na 3 minuty dobrego :lol:

- w EDF wszystko jest na granicy wytrzymałości i raczej bywa gorące niż zimne

- tunel w tym modelu to pewnie 25cm prostej rury - straty powinny być minimalne

Musisz coś poprawić, bo nie wygląda to najlepiej.

Jakoś nie mam przekonania do wysokoobrotowych outrunnerów, ale może chodzić o coś innego.

 

PS

400g tunelowiec o rozp. 80cm to waga bardzo lekka.

Przy takiej wielkości modelu z napędem EDF, do lotu może wyjść nawet 3x większa masa, ale odpowiednio większa moc i mamy modelik latający super.

Mały szybki przecinak, latający ponad 100km/h jest bardzo widowiskowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy na elektronicznej wadze można w jakiś prosty sposób zmierzyć ciąg takiej turbinki? Czy jeśli po prostu postawię ją do 'góry nogami' (wirnikiem w dół, na jakiejś podstawce oczywiście) to czy nacisk na wagę podczas pracy turbinki będzie miał jakieś odzwierciedlenie w ciągu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.