Ada- Opublikowano 25 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2009 Cześć Mam taki problem, mam trenerka 1600mm (cięciwa 290mm). Lata na silniku ASP 10cm. Wszystko dobrze tylko trzeci raz z rzędu silnik zgasł podczas lotu. Za pierwszym razem złamałem śmigło, za drugim łoże, za trzecim bezstratnie Problem w tym że myślałem że to kwestia regulacji, regulowałem go w pionie i chodził bajka. W locie też było ok, w 1/3 zbiornika zgasł. Z tłumika leci czarny jak smoła olej. Macie jakieś pomysły? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bojler Opublikowano 25 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2009 A jak chodzi na wolnych obrotach i dasz dźwignię gazu na zero to dalej chodzi czy gaśnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ada- Opublikowano 25 Października 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Października 2009 Zacznijmy od tego że kiepsko odpala zimny. Trzeba nim długo kręcić żeby zapalił. Jak się zagrzeje lekko przerywa ale nie gaśnie. Wolne obroty mam właśnie na zero gazu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad Opublikowano 25 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2009 1.Dostaje lewe powietrze 2.Ważne jest aby w paliwie koniecznie była rycyna 3.To dziadostwo lubi się przegrzewać,tuleja rozszerza się,silnik puchnie,traci kompresję i gaśnie 4.Często jest tak że te ASP na ziemi chodzą bardzo ładnie a w powietrzu to już kompletna porażka...niezaleznie od regulacji 5.Spróbuj mu dać paliwko 5-10% nitro 10 % syntetyk+10% rycyna i do tego świeczka Os Max A3(wiem że do silnika tej pojemności jest stanowczo za gorąca,ale mój ją bardzo lubił i tylko na niej zdarzało mu się nie gasnąć 6.Dobrze uszczelnij gaźnik(nowy O-ring plus czerwony silikon wysokotemperaturowy tzw hermetyk do 360*C) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ada- Opublikowano 25 Października 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Października 2009 1. Lewego powietrza raczej nie ma, dla pewności zekleje "wszystko" na silikon. 2. W paliwie jest rycyna. 3. :| 4. :| 5. Paliwo Champion 20, 20% nitro, syntetyk i rycyna 50/50 6. Też wszystko na silikon. Dzięki za odpowiedzi. W praktyce wygląda to tak, silnik nie chce zapalić. Gdy odpali chozi tylko na wolnych aż się troche rozgrzeje. Następnie dalej się rozgrzewa na wyższych obrotach. Gaz na max i start z ręki . Troche polata, około 1/3 zbiornika w pełnym przedziale obrotów, następnie nie wchodzi na obr. wyższe niż wolne aż gaśnie. :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MASK Opublikowano 25 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2009 Zanim zaczniesz rozkręcać silnik i smarować wszystko silikonem musisz znaleźć przyczynę. 1. Zastosuj zalecane przez producenta paliwo. 2. Zastosuj zalecaną przez producenta świecę. 3. Wyreguluj silnik "z instrukcją w ręku". 4. Sprawdź dokładnie szczelność instalacji paliwowej, włącznie z wężykiem w zbiorniku. Na początek tyle. Polataj i zobacz, czy się coś zmieniło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin133 Opublikowano 25 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2009 Jak silnik chodzi na zamkniętej przepustnicy to na pewno łapie lewe powietrze a samą regulację możesz sobie..... podarować. Silnik musi gasnąć na zamkniętej przepustnicy, regulacja musi być przeprowadzona prawidłowo żadnych przerywań, czkawki i innych cudów. Mam nadzieje że wiesz co to iglica wolnych obrotów i jak się ją reguluje. Do Champion 20 nie ładuj świecy OS A3 z drugiej strony po co aż tyle nitro? Olej w tym paliwie nie jest mieszaniną 50:50 syntetyk:rycyna a 80:20. Oczywiście żadnej rycyny nie dodawaj. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jano Opublikowano 25 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2009 Konrad może mieć rację do takiej ilości nitro przydałaby się gorętsza swieca niż 8 os. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ada- Opublikowano 25 Października 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Października 2009 Tak, wiem co to iglica wolnych. Paliwo było kupione do helika, w którym rycynka się nie sprawdza. Rycynki już dolałem ale mam jnne paliwa, champion bez dolewki rycynki, bekre 20, byrona 10, rapicona 15... Wszystkiego po 2 bańki :rotfl: Świeca Os 8. Świecę mam jeszcze Os 7, troszkę cieplejsza niż 8. Silnika na zamkniętej przepustnicy oczywiście gaśnie. Patrząc na model wygląda na to że mam za nisko zbiornik paliwa. Jednak nie mogę go dać wyżej więc jutro spróbuję zamontować silnik z głowicą do dołu. Może pomoże. Może musze podgrzać paliwo przed tankowaniem? :crazy: ;D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MASK Opublikowano 25 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2009 do takiej ilości nitro przydałaby się gorętsza swieca niż 8 os.Jano, skąd taka wiedza, że im więcej nitro tym cieplejsza świeca? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ada- Opublikowano 25 Października 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Października 2009 Chyba im więcej nitro tym zimniejsza świeca? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin133 Opublikowano 25 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2009 Patrząc na model wygląda na to że mam za nisko zbiornik paliwa. Jednak nie mogę go dać wyżej więc jutro spróbuję zamontować silnik z głowicą do dołu. Może pomoże Zbyt nisko zamontowany zbiornik będzie kłopotem przy odpalaniu i piszesz że tak jest. Silnik ciężko zaciąga paliwo, paliwo cofa się itd. Pomaga znacznie zatkanie wydechu podczas kręcenia rozrusznikiem. W samym locie również mogą wystąpić problemy chodź osobiście tego tematu nie przerabiałem już podczas lotu bo zawsze starałem się umiejscowić zbiornik prawidłowo. Teoretycznie powinno następować zbyt widoczne zubożenie mieszanki w raz z ubytkiem paliwa oraz w zależności od faz lotu (lot normalny, odwrócony) kolejno mieszanka za uboga- za bogata. Jeżeli mamy dalej kontynuować dyskusję ten problem powinieneś rozwiązać. Jeżeli już będziesz poprawiał staraj się trzymać takowych poziomów: - dla silnika ustawionego cylindrem do góry: http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=1817 - dla silnika ustawionego cylindrem do dołu: http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=2863 Gwarantuje to prawidłowe działanie silnika. Im paliwo zawiera więcej nitrometanu tym zimniejsza świeca oczywiście. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ada- Opublikowano 25 Października 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Października 2009 Więc od tego zacznę, mianowicie musze wyrównać ten poziom między gaśnikiem a zbiornikiem. Teraz pytanie, czy lepiej zamontować silnik głowicą do dołu, czy niżej zamocować łoże silnika? Tłok jest brązowy co sugeruje zubożenie mieszanki w locie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tom000 Opublikowano 25 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2009 Miałem tak z Asp chyba 7cm .Problemem okazały się nieszczelności Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ada- Opublikowano 25 Października 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Października 2009 Wiec jutro uszczelnie wszystkie potencjalne lapacza lewego powietrza. sprawdze tez czy montaz silnika glowica do ziemi bedzie dobry. ps. przepraszam za brak polskich znakow/pda Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leszek_K Opublikowano 26 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2009 ASP i 20% nitro??? Duzo za duzo, nigdy toto nie bedzie poprawnie pracowac. Jezeli musisz takiego paliwa uzywac - MUSISZ dac podkladke byc moze dwie pod glowice by zmniejszyc stopien sprezania. ASP jak wiekszosc standardowych silnikow jst przystosowany do nie wiecej niz 10% nitro. Zwykle 5%. Silnik ma za duzy stopien sprezania do 20%. Poza tym takie paliwo jest kosztowne a efekt uzycia tego paliwa w ASP bedzie niewielki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ada- Opublikowano 26 Października 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Października 2009 Kosztowne czy nie, takie mam. Jakiej grubosci ma byc ta podkladka? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leszek_K Opublikowano 26 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2009 Nie pamietam grubosci - gdy dotre do domu - sprawdze - mam takie podkladki ale do ASP 108. Tyle ze 108 nawet 10% nie lubil. Sklep sprzedajacy ASP powinien je miec - zwykle sa dwie w pakiecie. Sprobuj jedna - powinna byc poprawa - ale dla 20% zalozylbymn dwie. Oczywiscie sprawdz rowniez czy gaznik szczelny, czy falszywego powietrza nie ma. Swieca standard - OS8. Zimne swiece uzywa sie do wysookoobrotowych silnikow. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jano Opublikowano 26 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2009 do takiej ilości nitro przydałaby się gorętsza swieca niż 8 os.Jano, skąd taka wiedza, że im więcej nitro tym cieplejsza świeca?Aby nie prowokować do niczego nie prowadzącej dyskusji to wytłumacz mi co rozumiesz pod pojęciem :świeca gorąca i świeca zimna, wtedy może szybciej dojdziemy do porozumienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad Opublikowano 26 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2009 20% nitro to rzeczywiście przesada dla tego silnika,ja bym sie tam bał ze mi wał wypluje tak jak napisał Leszek_K silnik musisz rozprężyć dodając podkładkę pod głowicę,ja stusuję podkladki wycięte z grubych alumuiniowych wiecvzek od jogurtów(z tego co pamiętam to na przykład jogobella 0,5l jest OK) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.