MareX Opublikowano 19 Kwietnia 2007 Opublikowano 19 Kwietnia 2007 Jak w temacie, a sprawa dotyczy M V V S-a 7,5 cm zamontowanego w moim Kanarze. W poziomie silnik pracuje bez zarzutu natomiast po postawieniu go do pionu natychmiast się dławi i gaśnie. Proszę o wytłumaczenie przyczyny, gdyż samemu nie widzę żadnego racjonalnego wytłumaczenia dla takiego zjawiska. Jakaś przyczyna jest, zapewne banalna, ale proszę o podpowiedz fachowców. Zaznaczam, że żądne bańki powietrza podczas tego gaśnięcia, do gaznika nie idą przez rurkę od zbiornika.
Irek M Opublikowano 19 Kwietnia 2007 Opublikowano 19 Kwietnia 2007 To ma raczej związek z regulacją silnika. Nawet instrukcja silników podaje by przed lotem unieść dziób modelu i w ten sposób wyregulować max obroty igłą skladu mieszanki, oczywiście na max otwartej przepustnicy. W tej pozycji czyli z uniesionym dziobem mieszanka jest zubożona - napewno reakcję zauważyłeś - wzrost obrotów i dopiero póżniej zapewne silnik gasnie. Więc gdy z uniesiontm dziobem (chyba 30-45st.) uzyskasz max obroty, wykrecaj igłę celem lekkiego wzbogacenia mieszanki.
marcin133 Opublikowano 19 Kwietnia 2007 Opublikowano 19 Kwietnia 2007 Przy każdym silniku bez pompki po regulacji w pozycji poziomej dokonuje się korekt regulacji w pozycji pionowej. I to w pionie silnik ma działać idealnie a nie w poziomie! Bardzo częsty błąd podczas regulacji - później jest tylko narzekanie na silnik
MarekJ Opublikowano 19 Kwietnia 2007 Opublikowano 19 Kwietnia 2007 Przyczyną może być też zbyt długi i zawile prowadzony przewód paliwowy. Wiele lat temu zdarzyło mi się, że mój nowiutki MVVS dziwnie się regulował i miał problemy z pracą w pionie. Sprawdziłem wszystko i w zasadzie dopiero przypadkiem odkryłem, że króciec na tłumiku od podawania ciśnienia nie miał dziurki. Ktoś zapomniał jej w nim wywiercić i pracował za korek
alchemique Opublikowano 24 Kwietnia 2007 Opublikowano 24 Kwietnia 2007 Skoro mowa juz o silnikach z pompa paliwowa zadam pytanie : Czy do modeli do latania rekareacyjnego - czyli zadne 3D i inne zawile akrobacje - jest sens pakowac odzielnie pompe lub silnik z pompka? Bo potrzebuje zakupic silnik do modelu i nie wiem czy wpychac sie w OS-91 z pompka czy mozna jakis inny silniczek zastosowac "bezpompkowy" ?
armand Opublikowano 24 Kwietnia 2007 Opublikowano 24 Kwietnia 2007 Nie, oczywiście że nie, jeśli tylko zbiornik nie będzie daleko od silnika. Pompy oczywiście w akrobatach zwłaszcza przy 4-taktach.
MareX Opublikowano 27 Kwietnia 2007 Autor Opublikowano 27 Kwietnia 2007 W wątku w "różnych" podziękowałem już Wam Koledzy za dobre rady w kwestii tego gasnącego silnika. Tutaj jeszcze raz to czynię z niskimi ukłonami szacunku za fachowość. Mieliście całkowitą rację, że jest to kwestia regulacji tego motorka. Jakimś dziwnym trafem udało mi się tak go wyregulować, że chodził wczoraj bez zarzutu i nawet pierwsze figury / :wink: / były wykonywane. Co opinia fachowców, to opinia. Dziękuję bardzo.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.