Skocz do zawartości

Nowy projekt - Spitfire 90


kankrz

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Znowu ruszylem z miejsca. Przyznam ze zdopingowal mnie Spitfire z gazety.

Obawialem sie wiercenia dwoch otworow w skrzydle pod sruby mocujace. Chcialem wymyslic jakis sposob aby latwo trafic tymi otworami w nakretki w kadlubie. Niczego nie wymyslilem i wiercilem pod linijke - udalo sie. Poprawilem tez otwor w masce pod silnik. Z makietowego wydechu zrezygnowalem - jest klasyczny tlumik z deflektorem. Dwa pakiety na dziobie zalatwily wywazenie modelu. Pozostalo wiec ustawic wychylenia sterow i czekac na dobra pogode.

Model jest duzy i ciezki , nie mam jak go zwazyc ale czyms tak ciezkim jeszcze nie latalem.

 

w srodku : R922; 2x2100mAh/6V; modul glow, HS81MG-gaz, 2xHS125-lotki, 2xJR821-klapy,2xJR821-kier,wys, NES-791 - podwozie, FA100GK

 

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Opublikowano

Za duże koła i nie z tej strony modelu! ;-)

A na serio - bardzo pomysłowy wózeczek.

 

Znowu ruszylem z miejsca. Przyznam ze zdopingowal mnie Spitfire z gazety.

No proszę, odkrywamy kolejne zalety gazetowego Spita :D .

Ale nie żałujesz, że masz tego, a nie gazetowego? Ja też bym nie żałował :P .

Pozostaje życzyć udanego oblotu tej ładnej maszynki!

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Spit juz oblatany. Tylko jeden lot niestety. Jakos nikomu nie szlo tego dnia. Koledzy walczyli jeden z silnikiem , drugi z radiem a ja polamalem podwozie jeszcze na ziemi. Udalo sie je prowizorycznie naprawic. Potem koledzy orzekli ze zbyt malo 'gory' i znowu byla zabawa a gdy przy ktoryms tam odpalaniu odkrecil sie kolpak i smiglo... mialem dosyc.

Model jest szybki , ciezki na ogon i bardzo czuly na stery , ostro zadziera. CG wg instrukji ale przesune do przodu (tu pytanie ile - 2cm ?). Klap nie zdazylem otworzyc i sprawdzic. Zgasl silnik wiec rozpedzilem do zakretu , otworzylem podwozie i ladowalem przy sporej predkosci bez klap - udalo sie. Saito 100 jest az za mocny do tego modelu. Oczywiscie wszystkie srubki sie poodkrecaly od drgan , maska silnika , tlumik zawisl na rurce od cisnienia.

Pod maske jeszcze nie zagladalem bo wszystko obryzgane olejem.

Latalem wysoko, bezpiecznie , malo widac w kamerce ale cos tam poskladam gdy tylko znajde jakis programik do edycji. WMM przestal mi dzialac, zamyka sie po chwili.

pozdrawiam

 

edit - wlasnie , czy przesuniecie CG do przodu pomoze go troche odwariowac ? JEst bardzo czuly na wysokosc no i mocno zadziera na silniku

Gość Anonymous
Opublikowano

Model przeciążony na przód zrobi się bardziej leniwy na ster wysokości. Jeżeli jednak przedobrzysz to przy zdjęciu gazu będzie szedł do ziemi jak kamień. Spróbuj może przesunąć go o 1cm i zmniejsz wychylenia steru wysokości. W instrukcji wychylenia są podawane dla modelu oblatanego i wytrymowanego i przy założeniu że oblatujący ma duże doświadczenie a to może sprawiać wiele kłopotów i stresu. Ja do oblotu ustawiam wychylenia o połowe mniejsze a i tak jest co robić.

Opublikowano

Nikt nie mówi o przeciążaniu na dziób. IMHO troszkę możesz przesunąć w przód ale trzeba to najlepiej zrobić doświadczalnie. Przesunąć troszkę (np o 1cm) zobaczyć jak się zachowuje itd

Gość Anonymous
Opublikowano

Dziób ma ptak. Samolot ma maskę :evil:

Opublikowano

Szybowiec maski raczej nie ma :o To może nos? :P

Jeszcze nigdy nie słyszałem żeby ktoś mówił że samolot uderzył maską w coś tam :shock:

ciekawe jak w boingach zagląda się pod maskę? Chyba trzeba mieć wysoka drabinę i trochę cyrkowego sprytu ;D

Gość Anonymous
Opublikowano

Samolot ma dziób i ogon jak ptak

A co z piórami :P

Jeszcze nigdy nie słyszałem żeby ktoś mówił że samolot uderzył maską w coś tam

ciekawe jak w boingach zagląda się pod maskę? Chyba trzeba mieć wysoka drabinę i trochę cyrkowego sprytu

No bo to nie taka maska jak w samochodzie a raczej rodzaj określenia. Używają tego piloci np. położenie maski względem horyzontu. Jeżeli chodzi o nos to to jest w pełni poprawna nazwa i dotyczy zarówno szybowców jak i samolotów. To tyle z mojego wymądrzania :wink:
Opublikowano

Może nie przesuwaj SC, a raczej skłon silnika popraw( zwiększ lub zmniejsz - nie pamiętam teraz jak jest w przypadku dolnopłatów).

Opublikowano

Dociazylem dziob , silnik pojdzie w dol i expo na na wysokosci na jutro. Filmik z oblotu tutaj :

 

 

Opublikowano

Łał na filmie wygląda jak byś chciał wylądować komuś na głowie. A model super, normalnie jak prawdziwy :D

Opublikowano

wszystko pieknie ładnie po za tym zawieszeniem go nad ziemia. Jak sie w Przylepie laszowali na antka to mieli go zaiwesic na wysokosci 0.5-1 metra ty zrobiłes to na 2 m- tym razem sie udało ale jeden podmuch boczny i model ładnie sie dezintegruje.

Opublikowano

wszystko pieknie ładnie po za tym zawieszeniem go nad ziemia. Jak sie w Przylepie laszowali na antka to mieli go zaiwesic na wysokosci 0.5-1 metra ty zrobiłes to na 2 m- tym razem sie udało ale jeden podmuch boczny i model ładnie sie dezintegruje.

:? :?:
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Przed drugim lotem dociazylem dziob i wyklonilem silnik w dol o 'dwie podkladki'. Model zrobil sie bardzo leniwy, nie dalo sie latac. Oczywiscie nie zabraklo przygod. Spadla rurka w zbiorniku i polowe samolotu musialem rozkrecic na lotnisku.

Dzisiaj zbyt mocno wialo i loty przelozone na przyszly tydzien. Zdjalem nieco balastu , CG poszedl ok 5mm do tylu. Wyleciala tez jedna podkladka spod silnika. Powinno byc lepiej.

 

Opublikowano

Wyleciala tez jedna podkladka spod silnika. Powinno byc lepiej.

Nie, no to teraz to bedzie już ekstra latał:rotfl: A tak poważnie to o co chodzi :?: :mrgreen: Model lata zupełnie przyzwoicie ale widzę, że ma tendencje do kapotażu(?) przy starcie i lądowaniu.

Opublikowano

Wyleciala podkladka w sensie wyjalem jedna podkladke. Model nie lata dobrze, ciezko sie wznosi i leniwie reaguje na st wysokosci. Caly czas trzymany byl na dragu. Dlatego zmniejszylem wyklon silnika w dol (podkladka) i odjalem balastu z dzioba. Niestety nie udalo sie poleciec z tymi nowymi ustawieniami ze wzgledu na pogode. Moze za tydzien. Co do kapotazu to mysle ze problemem sa kola - sa zbyt male i daja duze opory na trawie. Czytalem ze ludzie wymieniaja kola na wieksze ale dla mnie projekt Spit jest juz zamkniety. Jesli juz cos mialbym kupic to ... Ki84 od KMP or YT

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.