attyla Opublikowano 29 Października 2009 Opublikowano 29 Października 2009 Kupiłem właśnie pierwsze modele ESA czyli F4U Corsair , Zero , Hawker Sea Fury mam pytanie związane z wyważeniem tych modeli na forum kilka razy widziałem opinię że SC podany w instrukcji jest nie do końca poprawny czy ktoś kto ma oblatany któryś z w/w modeli mógłby podac jak ustawił SC w swoim modelu ? Drugie pytanie związane jest z malowaniem modeli mam możliwość pomalowania modeli przez kumpla aerografem farbami VALLEJO akrylowymi czy ktoś używał ich już i jaki był efekt.
meteor Opublikowano 29 Października 2009 Opublikowano 29 Października 2009 Drugie pytanie związane jest z malowaniem modeliTakie modele najłatwiej i najszybciej maluje się zwykłymi sprayami Co do wyważenia to musisz ustawić je "pod siebie". Ja w swoim Ki SC mam w okolicy 2/5 cięciwy płata od natarcia i tak lata mi się nim najlepiej.
meloow Opublikowano 29 Października 2009 Opublikowano 29 Października 2009 akryle jak najbardziej są wskazane do malowania w EPP , styro itp. popatrz u mnie (cały model + oznakowania + efekty postarzenia) jaki efekt co prawda farbki pactra ale też akryl mój model
mariusz70 Opublikowano 30 Października 2009 Opublikowano 30 Października 2009 Moim zdaniem SC trzeba ustawić metodą prób i błedów . Ja robie to tak :Mocuje lipola na samozaciskowe opaski mniej więcej w miejscu w którym ma być i w góre po oblocie przesuwam aku do przodu lub do tyłu az do momentu kiedy uznam że model lata poprawnie .Dopiero wtedy wycinam otwór w kadłubie.
mammuth Opublikowano 30 Października 2009 Opublikowano 30 Października 2009 Wycinasz otwor 2 cm dluzszy z kazdej strony ,latasz z roznymi ustawieniami - jak sie zdecydujesz to wklejasz kawalki epp z przodu i tylu lipola i jest jak nowe
attyla Opublikowano 7 Listopada 2009 Autor Opublikowano 7 Listopada 2009 Dzięki za odpowiedź, mam dalsze pytania pręty wzmacniajace jak wklejać ? W skrzydło 1 czy 2 pręty ? w kadłub 1 od spodu czy dwa po bokach kadłuba ?
cobra Opublikowano 7 Listopada 2009 Opublikowano 7 Listopada 2009 Skrzydło: 2 pręty, z góry i dołu profilu, w miejscu największej jego grubości. Kadłub: 2 pręty z boków.
TooM Opublikowano 7 Listopada 2009 Opublikowano 7 Listopada 2009 F4U Corsair , Zero , Hawker Sea Fury Trzy "bobiki" ho, ho. To zapraszamy na zawody Mikołajkowe 5.12.2009 we Wrocławiu. Masz mniej więcej taką odległość jak my do Warszawy Dziś w Bolesławcu przetestowane zostały ciensze węgle w kadłubie .Z bliskich spotkań wynika że nie ważna jest ich grubość. Dźwigary w skrzydle idealnie nad sobą ,bo się skrzydło będzie skręcać.
attyla Opublikowano 11 Listopada 2009 Autor Opublikowano 11 Listopada 2009 Aż tak dobrze to nie jest trzy modele na trzy osoby niestety , ale jak się wkręcimy to pewnie będzie więcej . Zero już sklejone waga do lotu wyszła 315 gram , model na razie niepomalowany. Oblot odbył się dziś SC ustawiony na 4cm od krawędzi natarcia poszło gładko poza zdecydowanym zmniejszeniem wychyleń lotek . Szkoda że sprzedawca nie podaje właściwego SC byłoby łatwiej oblatać jak dla mnie model jest szybki i wściekle zwrotny mam nadzieje że przeżyję naukę i pierwsze loty.
meteor Opublikowano 11 Listopada 2009 Opublikowano 11 Listopada 2009 Łukasz, ustaw EXP +/- 30-40% (w zależności od nadajnika) na lotkach i wysokości.
TooM Opublikowano 11 Listopada 2009 Opublikowano 11 Listopada 2009 Szkoda że sprzedawca nie podaje właściwego SCNie podaje bo nie ma jednego właściwego.Ja mam np KI z SC 3 cm od przodu a Piotrek w obecnym KI- 4 cm .Dwa modele temu,mówimy o KI,dawaliśmy środek bardziej do tyłu .Wynikało to z innego malowania .Bardziej gładkie skrzydła powodowały łatwiejsze zrywanie strugi.Na SC ma też wpływ, choć mały, np wielkość i skok śmigła bo wymusza inny styl latania.Próbuj jak ci będzie najwygodniej.Heniek A. lata na SC jeszcze bardziej do tyłu i wszyscy boją się go gonić bo model robi mu dziwne manewry .To jednak nie przeszkadza Heńkowi .Mając trzech zawodników można robić lokalne zawody np z kolegami z Poznania /lata tam kilku/. mam nadzieje że przeżyję naukęDobrym sposobem jest latanie na stromej górce .Masz wtedy większy zapas wysokości a model widzisz blisko + obowiązkowo taśma ,najlepiej połowa długości.Trochę stabilizuje lot.Patent Roberta z pakietem jest sprawdzomy ,zawsze tak robię .
mammuth Opublikowano 11 Listopada 2009 Opublikowano 11 Listopada 2009 Sc zalezy tez od tego czy latasz z tasma czy tez bez - przynajmniej ja czuje roznice.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.