Jump to content

Jak się reguluje Saito 100 (4T)?


darek.3333

Recommended Posts

Posted

Regulacja Saito 100

 

Czy śrubką w dźwigience gazu reguluje się wolne obroty?

Czy to normalne , że przepustnica jest ciasno spasowana i dość ciężko chodzi mimo czyszczenia i smarowania olejem after run ( na gazie będę musiał dać jakieś potężne serwo :wink: ).

 

Odbudowywuję mój pierwszy (początki przygody z modelarstwem ponad rok temu) model kupiony na allegro z silnikiem Saito. W sumie leciałem nim 20 sek więc nie zdążyłem poznać wszystkich aspektów tego silnika ;D

Posted

Ja mam Saito 82a GK i tam ustawienie wolnych obrotow jest tak jak mówisz, czyli w dźwigni gazu. Ale moja chodzi bardzo łatwo i bez oporów. Z tego co wiem to na dźwigni jest kontra którą możesz odkręcić i poluzować dźwignie.

 

Pozdawiam

Posted

Też myślę , że ta przepustnica powinna pracować luźno. Co do regulacji to ustawiłem tak na chybił trafił i silnik zapalił bez problemu. Chodzi jak zegarek i ma niezłego kopa. Model aż się rwał do góry :wink:

 

Muszę tylko popracować nad tą przepustnicą - spróbuję pod tą kontrę , która wymusza ruchy przepustnicy na boki przy jej obrocie dać jeszcze jedną podkładkę. Jak nie pomoże to zostaje papier ścierny :cry: (profanacja)

Posted

Ciasno chodząca przepustnica może być przyczyna zbyt mocno dociągniętych śrub ba gaźniku, Kolego poluzuj śruby mocujące gaźnik i powinno być po problemie.

Posted

NIE PAPIER SCIERNY !!!

Troche pasty sciernej / polerniczej na przepustnice i troche cierpliwosci.

Nie sądzę żeby japończycy nie spasowali części w Saiciaku. Żadnego szlifowania ani ścierania! Trzeba przyjrzeć się konstrukcji i ustalić SKĄD się bierze opór. Chyba że przy krecie coś się pokrzywiło, ale wtedy też nie ma potrzeby szlifować..

 

Pozdr.,

Michał

Posted

 

Nie sądzę żeby japończycy nie spasowali części w Saiciaku. Żadnego szlifowania ani ścierania! Trzeba przyjrzeć się konstrukcji i ustalić SKĄD się bierze opór. Chyba że przy krecie coś się pokrzywiło, ale wtedy też nie ma potrzeby szlifować..

 

Pozdr.,

Michał

Tam nie ma się co pokrzywić , korpus gaźnika to zwarty pucek a i sama przepustnica to ładny kawałek walca stalowego. Poza tym gaźnik jest za silnikiem więc do uszkodzenia przy krecie bardziej było narażonych wiele innych elementów. Siła była taka że zerwało gwint z nakrętki nakręcanej na koniec wału do mocowania kołpaka. Na szczęście sam wał nie ucierpiał. :wink:

Posted

Spróbuj pozluzować sruby,a przedewszystkim rozbierz gaźnik i bardzo dokładnie wypłukaj w benzynie ekstrakcyjnej-możliwe że przyczyna oporu jest jakieś mikroskopijne,niewidoczne ziarenko piasku,tym bardziej że silnik jest po krecie

Posted

Gaźnik był dokładnie płukany w benzynie. Luzowanie śrub przy gaźniku nie jest najlepszym pomysłem bo przy drganiach się odkręcą i szukaj gaźnika w polu. :wink:

Trochę podpiłowałem tą śrubkę trafiającą w skośny rowek i przeciwdziałającą wypadnięciu przepustnicy. Jeszcze nie jest idealnie ale tak zostawię.

  • 2 weeks later...
Posted

Miałem taki przypadek w Saito i przyczyną było zbyt mocne dokręcenie śrub mocujących gaźnik do korpusu silnika i co za tym szło delikatne ( w zasadzie niewidoczne) pęknięcie korpusu gaźnika które spowodowało zmniejszenie jego sztywności. Proponuję sprawdzić jak się przepustniczka obraca w zdemontowanym gaźniku jeżeli lekko to najlepiej wymienić korpus gaźnika. Producent odradza zdecydowanie mycie silników żarowych benzynami (patrz instrukcja silnika)ze względu na uszkadzanie uszczelek których w gaźniku jest kilka. Do mycia można używać np spirytusu skażonego lub paliwa modelarskiego i wtedy jest bezpiecznie.

  • 3 weeks later...
Posted

Darek333 - z daleka z benzyna od gaznika. Mozesz miec uszczelki silikonowe a te potraktowane benzyna - spuchna.

Teraz to już wiem. Inni też pisali aby nie używać benzyny. Ale jest już po fakcie :cry: Jednak pocieszające jest to , że jednak coś mnie tknęło i wszystko co było gumowe w okolicy zdemontowałem. Miałem taki objaw , że silnik nagle stracił kompresję. Umycie w metanolu nic nie pomogło. A po czyszczeniu benzyną silnik nagle odzyskał kompresję. Jakiś paproch musiał gdzieś utnkąć np pod zaworem. Poza tym w benzynie służącej do płukania było dość sporo opiłków , z czego wniosek , że metanol ich nie wypłukał.

Posted

w benzynie służącej do płukania było dość sporo opiłków

Poszukaj gdzie one powstają zanim będzie za późno. W sprawnym silniku opiłków po prostu nie ma.
Posted

w benzynie służącej do płukania było dość sporo opiłków

Poszukaj gdzie one powstają zanim będzie za późno. W sprawnym silniku opiłków po prostu nie ma.

Gdyby tak było to sprawny silnik pracowałby w nieskończoność. Opiłki powstają na powierzchniach trących - cylinder , pierścień, tłok. Mogę nie pozwolić aby jedno tarło o drugie ale wtedy po co mi ten silnik :wink:

 

Dodam , że opiłki były mikroskopijnych rozmiarów i gdyby nie dokładne mycie pewnie trudno byłoby je zlokalizować.

Posted
Darek - MASK ma racje - sprawdz. W dobrze pracujacym silniku czesci ruchome nie maja prawa sie stykac. Pracuja na filmie olejowym. A opilki to kryminalna sprawa.
Posted

Opiłek opiłkowi nierówny.Bo jak nazwać to co powstaje w trakcie docierania?czy docieranie to nie wzajemne ścieranie elementów.Może Darek ma włśnie ten materiał na myśli, wszak napisał mikroskopijne.

edit: może otarczki :D

Posted

Nie sadze bys mial tak dobre oko by dojrzec opilki z docierania, szczegolnie teraz gdy praktycznie obrobka jest tak dokladna ze docieranie jest zbedne. Toz to kilka rzedow wielkosci ponizej pylu.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.