fireman998 Opublikowano 11 Lutego 2010 Opublikowano 11 Lutego 2010 szkoda żywiłem z nim duże nadzieje.
qba Opublikowano 11 Lutego 2010 Opublikowano 11 Lutego 2010 zostaw go sobie jako dekoracje lub sprzedaj ;] ja moge odkupić jak nie tanio i nie drogo ;]
fireman998 Opublikowano 11 Lutego 2010 Opublikowano 11 Lutego 2010 Nie no sprzedawac nie bede to prezent od taty Ale jak cos to zostawie go sobie na pamiatke do gablotki A ma ktos z was moze iglice do dawkowania paliwa do tego silnika z checia odkupie aby miec kompletny silnik, tłumik z pewnoscia w sklepie dostane lub na aukcji
Gość Anonymous Opublikowano 12 Lutego 2010 Opublikowano 12 Lutego 2010 Iglicę z pewnością znajdę gdzieś w szpargałach... Tłumika do komety niestety ani ja, ani wszyscy święci nie znajdą ponieważ taki nigdy nawet nie powstał...
bzik4 Opublikowano 17 Marca 2010 Opublikowano 17 Marca 2010 No to i ja trzy grosze dorzucę ze swojego podwórka. Dostałem tydzień temu dwie komety w częściach, poskładałem jedną do kupy, dorobiłem brakującą iglicę, wkręciłem świecę, odrobinę paliwa 80/20 na tłok i i działa! Wyregulowałem jedynie skład mieszanki i zapiernicza aż miło. Co prawda podchodziłem do tej komety jak do jeża bo zanim ją umieściłem na stanowisku w hamowni to przeczytałem wszystko z forum na jej temat, a tu taka niespodzianka . Jednak ja poprawnego działania mojej Komety dopatruję się w kolektorze ssącym który wygląda tak: Oczywiście instalacja paliwowa nie jest ciśnieniowa. Ale zawsze jest jakieś ale :? kometka działa jak szalona ale tylko z podłączonym zasilaniem świecy, po odłączeniu niestety po chwili gaśnie, świeca jaką zastosowałem pochodzi od Foxa 19 w którym ustawienie gaźnika mnie przerosło (pewnie za jakiś czas do niego wrócę). Z tego co wyczytałem świeca powinna być z poprzeczką, ale takiej nie dostanę więc może któraś OS, ale która - ósemka czy może trójka? No i oczywiście kombinuję do niej tłumik bo można przy niej słuch stracić, na razie zrobiony z aluminiowej obudowy kondensatora ale pomyślę o czymś solidniejszym. I jeszcze jedno pytanie, czy wszystkie komety miały po dwa pierścienie na tłoku?
karlem Opublikowano 17 Marca 2010 Opublikowano 17 Marca 2010 Nie, masz (chyba) jedną ze starszych - prawdopodobnie ma tłok z deflektorem. Kometa łaskę robiła, że sama się kręciła - moc odpowiadała silnikowi pojemności o połowę mniejszej, czyli 2,5 cm3... :wink: Świece z poprzeczką były do silników z regulacją obrotów, czyli rc.
MASK Opublikowano 17 Marca 2010 Opublikowano 17 Marca 2010 Ale zawsze jest jakieś ale :? kometka działa jak szalona ale tylko z podłączonym zasilaniem świecy, po odłączeniu niestety po chwili gaśnie, świeca jaką zastosowałem pochodzi od Foxa 19 w którym ustawienie gaźnika mnie przerosło (pewnie za jakiś czas do niego wrócę). Z tego co wyczytałem świeca powinna być z poprzeczką, ale takiej nie dostanę więc może któraś OS, ale która - ósemka czy może trójka? Świece z poprzeczką były stworzone do wczesnych silników RC. Gdzieś natknąłem się na informację, że świece z poprzeczką to świece gorące, to oczywiście nieprawda. Poprzeczka nie określa ciepłoty, a tylko chroni delikatną spiralkę przez zmiennymi warunkami pracy.Skoro gaśnie, to wygląda na to, że świeca jest za zimna. Spróbuj A3, albo inną ciepłą lub gorącą. Gaźniki Fox reguluje się w zupełnie inny sposób niż te "normalne". Po prostu trzeba wiedzieć jak to się robi, stąd Twoje problemy (i wielu innych modelarzy). Ale o tym przy innej okazji.
bzik4 Opublikowano 17 Marca 2010 Opublikowano 17 Marca 2010 Spróbuj A3, albo inną ciepłą lub gorącą. juto sobie taką kupię a o Foxa jeszcze się do Ciebie uśmiechnę :wink: EDIT kupiłem świecę OS A3 i silnik działa już prawidłowo po odłączeniu zasilania Karlem, z ciekawości odkręciłem głowicę o obejrzałem tłok od góry :shock: pierwszy raz widziałem tak dziwaczny tłok :? , miałem ochotę zmniejszyć komorę spalania ale z tym dziwactwem się nie da :roll:
fireman998 Opublikowano 21 Marca 2010 Opublikowano 21 Marca 2010 bzik4 mam duża prośbę. Możesz przedstawić parametry tego kolektora ssącego przy twojej komecie, bardzo mnie interesują wymiary, średnica zewnętrzna i wewnętrzna itp. Pozdrawiam serdecznie Michał
bzik4 Opublikowano 21 Marca 2010 Opublikowano 21 Marca 2010 fireman998, oczywiście, ale pewnie nie wcześniej jak w środę, silnik mam w pracy a poniedziałek i wtorek - urlop , zrobię od razu zdjęcia dorobionego przez mojego kolegę tłumika.
Łukasz1 Opublikowano 21 Marca 2010 Opublikowano 21 Marca 2010 pierwszy raz widziałem tak dziwaczny tłok :? , miałem ochotę zmniejszyć komorę spalania ale z tym dziwactwem się nie da :roll: To dziwactwo to deflektor. Fakt rzadko spotykany w silnikach modelarskich. Ten deflektor ma za zadanie kierowania strumienia mieszanki z karteru do cylindra w tym systemie przepłukiwania ( chyba porzeczne, ale głowy nie dam ).
karlem Opublikowano 21 Marca 2010 Opublikowano 21 Marca 2010 ...poprawiało płukanie cylindra, a dokładnie zmniejszało straty mieszanki...
bzik4 Opublikowano 24 Marca 2010 Opublikowano 24 Marca 2010 ...poprawiało płukanie cylindra, a dokładnie zmniejszało straty mieszanki... dzięki temu tak mało dymi :wink: EDIT dziś zmierzyłem ten komin ssący, od krawędzi karteru ma 28mm wysokości a wewnątrz otwór o średnicy 7mm który zaczyna się "lejkiem" na długości ok 8mm. a teraz tak wygląda z tłumikiem niestety z hamowni wędruje na półkę bo mam kolejną maszynę do odpalenia :wink:
MASK Opublikowano 25 Marca 2010 Opublikowano 25 Marca 2010 :shock: wygląda zawodowo! Daj jeszcze zdjęcie połączenia silnika z tłumikiem, bom bardzo ciekaw jak to rozwiązałeś. z hamowni wędruje na półkę bo mam kolejną maszynę do odpaleniaCzyżby Fox?
fireman998 Opublikowano 25 Marca 2010 Opublikowano 25 Marca 2010 Wyglada to super dzieki sliczne za wymiary
bzik4 Opublikowano 25 Marca 2010 Opublikowano 25 Marca 2010 :shock: wygląda zawodowo! mam kolegę który na tokarce to nawet prostokąt wtoczy :rotfl: . Tłumik jest wykonany z rurki alu ze starej anteny TV a końcówki po przetoczeniu są zawinięte na krążkach z alu. W celu zmniejszenia wagi rurka została odchudzona co zresztą widać (na końcówkach jest większa średnica). Daj jeszcze zdjęcie połączenia silnika z tłumikiem, bom bardzo ciekaw jak to rozwiązałeś. tłumik jest w tej chwili zamocowany na wcisk, miały być jeszcze zrobione dwie szpilki które będą wkręcone w gwinty wykonane po bokach w kolektorze wydechowym, ale to zostanie chyba na kolejną zimę :wink: bzik4 napisał/a: z hamowni wędruje na półkę bo mam kolejną maszynę do odpalenia Czyżby Fox? Nie Fox, tylko KMD 2,5 ale ten starszy z czarnym cylindrem . Myślę że częściowo problem z Foxem rozwiązałem bo wreszcie udało mi się kupić książkę "Popularne mikrosilniki" i tam jest opisany jego gaźnik. Ale Twoja wiedza na pewno jeszcze nie raz będzie mi potrzebna :wink: A co do mojej Komety, jest egzemplarzem wyjątkowym, ma tak fabrycznie krzywo wykonany karter że mocując ją w modelu za "łapy" prostopadle do wręgi robi się kilkustopniowy wykłon w prawo :rotfl:
fireman998 Opublikowano 25 Marca 2010 Opublikowano 25 Marca 2010 Tłumik jest wykonany z rurki alu ze starej anteny TV a końcówki po przetoczeniu są zawinięte na krążkach z alu. Niesamowite do czego może się jeszcze przydać stara antena Telewizyjna Muszę jeszcze raz powiedzieć, że świetnie to wygląda Pozdrawiam
bzik4 Opublikowano 25 Marca 2010 Opublikowano 25 Marca 2010 Muszę jeszcze raz powiedzieć, że świetnie to wygląda bardzo się cieszę że Ci się podoba. Rozumiem że Ty też walczysz z Kometą, co z niej ma być, silnik w samolocie czy tylko pierdzenie w hamowni? :wink:
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.