Skocz do zawartości

MD5 Kometa


leszek504b

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 83
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Gość Anonymous

Iglicę z pewnością znajdę gdzieś w szpargałach...

Tłumika do komety niestety ani ja, ani wszyscy święci nie znajdą ponieważ taki nigdy nawet nie powstał...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

No to i ja trzy grosze dorzucę ze swojego podwórka. Dostałem tydzień temu dwie komety w częściach, poskładałem jedną do kupy, dorobiłem brakującą iglicę, wkręciłem świecę, odrobinę paliwa 80/20 na tłok i i działa! Wyregulowałem jedynie skład mieszanki i zapiernicza aż miło. Co prawda podchodziłem do tej komety jak do jeża bo zanim ją umieściłem na stanowisku w hamowni to przeczytałem wszystko z forum na jej temat, a tu taka niespodzianka :D . Jednak ja poprawnego działania mojej Komety dopatruję się w kolektorze ssącym który wygląda tak:

 

Dołączona grafika

 

Oczywiście instalacja paliwowa nie jest ciśnieniowa.

Ale zawsze jest jakieś ale :? kometka działa jak szalona ale tylko z podłączonym zasilaniem świecy, po odłączeniu niestety po chwili gaśnie, świeca jaką zastosowałem pochodzi od Foxa 19 w którym ustawienie gaźnika mnie przerosło (pewnie za jakiś czas do niego wrócę). Z tego co wyczytałem świeca powinna być z poprzeczką, ale takiej nie dostanę więc może któraś OS, ale która - ósemka czy może trójka?

No i oczywiście kombinuję do niej tłumik bo można przy niej słuch stracić, na razie zrobiony z aluminiowej obudowy kondensatora ale pomyślę o czymś solidniejszym. I jeszcze jedno pytanie, czy wszystkie komety miały po dwa pierścienie na tłoku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, masz (chyba) jedną ze starszych - prawdopodobnie ma tłok z deflektorem.

Kometa łaskę robiła, że sama się kręciła - moc odpowiadała silnikowi pojemności o połowę mniejszej, czyli 2,5 cm3... :wink:

 

Świece z poprzeczką były do silników z regulacją obrotów, czyli rc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale zawsze jest jakieś ale :? kometka działa jak szalona ale tylko z podłączonym zasilaniem świecy, po odłączeniu niestety po chwili gaśnie, świeca jaką zastosowałem pochodzi od Foxa 19 w którym ustawienie gaźnika mnie przerosło (pewnie za jakiś czas do niego wrócę). Z tego co wyczytałem świeca powinna być z poprzeczką, ale takiej nie dostanę więc może któraś OS, ale która - ósemka czy może trójka?

Świece z poprzeczką były stworzone do wczesnych silników RC. Gdzieś natknąłem się na informację, że świece z poprzeczką to świece gorące, to oczywiście nieprawda. Poprzeczka nie określa ciepłoty, a tylko chroni delikatną spiralkę przez zmiennymi warunkami pracy.

Skoro gaśnie, to wygląda na to, że świeca jest za zimna. Spróbuj A3, albo inną ciepłą lub gorącą.

Gaźniki Fox reguluje się w zupełnie inny sposób niż te "normalne". Po prostu trzeba wiedzieć jak to się robi, stąd Twoje problemy (i wielu innych modelarzy). Ale o tym przy innej okazji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj A3, albo inną ciepłą lub gorącą.

juto sobie taką kupię

 

a o Foxa jeszcze się do Ciebie uśmiechnę :wink:

 

EDIT

 

kupiłem świecę OS A3 i silnik działa już prawidłowo po odłączeniu zasilania

 

Karlem, z ciekawości odkręciłem głowicę o obejrzałem tłok od góry :shock: pierwszy raz widziałem tak dziwaczny tłok :? , miałem ochotę zmniejszyć komorę spalania ale z tym dziwactwem się nie da :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

pierwszy raz widziałem tak dziwaczny tłok :? , miałem ochotę zmniejszyć komorę spalania ale z tym dziwactwem się nie da :roll:

To dziwactwo to deflektor. Fakt rzadko spotykany w silnikach modelarskich. Ten deflektor ma za zadanie kierowania strumienia mieszanki z karteru do cylindra w tym systemie przepłukiwania ( chyba porzeczne, ale głowy nie dam ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...poprawiało płukanie cylindra, a dokładnie zmniejszało straty mieszanki...

dzięki temu tak mało dymi :wink:

 

EDIT

 

dziś zmierzyłem ten komin ssący, od krawędzi karteru ma 28mm wysokości a wewnątrz otwór o średnicy 7mm który zaczyna się "lejkiem" na długości ok 8mm.

 

a teraz tak wygląda z tłumikiem

 

Dołączona grafika

 

niestety z hamowni wędruje na półkę bo mam kolejną maszynę do odpalenia :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:shock: wygląda zawodowo!

mam kolegę który na tokarce to nawet prostokąt wtoczy :rotfl: . Tłumik jest wykonany z rurki alu ze starej anteny TV a końcówki po przetoczeniu są zawinięte na krążkach z alu. W celu zmniejszenia wagi rurka została odchudzona co zresztą widać (na końcówkach jest większa średnica).

 

Daj jeszcze zdjęcie połączenia silnika z tłumikiem, bom bardzo ciekaw jak to rozwiązałeś.

tłumik jest w tej chwili zamocowany na wcisk, miały być jeszcze zrobione dwie szpilki które będą wkręcone w gwinty wykonane po bokach w kolektorze wydechowym, ale to zostanie chyba na kolejną zimę :wink:

bzik4 napisał/a:

z hamowni wędruje na półkę bo mam kolejną maszynę do odpalenia

Czyżby Fox?

Nie Fox, tylko KMD 2,5 ale ten starszy z czarnym cylindrem :D . Myślę że częściowo problem z Foxem rozwiązałem bo wreszcie udało mi się kupić książkę "Popularne mikrosilniki" i tam jest opisany jego gaźnik. Ale Twoja wiedza na pewno jeszcze nie raz będzie mi potrzebna :wink:

 

A co do mojej Komety, jest egzemplarzem wyjątkowym, ma tak fabrycznie krzywo wykonany karter że mocując ją w modelu za "łapy" prostopadle do wręgi robi się kilkustopniowy wykłon w prawo :rotfl:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.