St.Marek Opublikowano 19 Grudnia 2010 Opublikowano 19 Grudnia 2010 Witam Oto nasz Air boat elektryk-4 Oto filmik z pierwszej śnieżnej próby Więcej filmików tych pływadeł można zobaczyć na naszym kanale http://www.youtube.com/user/imperator2024?feature=mhum Kolejne próby Air boat-a elektryka odbędą się gdy zostanie wykonana klatka zabezpieczająca śmigło przed ewentualnymi wywrotkami podobna jak w spalinie 7,5ccm Pozdrawiamy Marek&Wojtek
cyrax_ojz Opublikowano 19 Grudnia 2010 Opublikowano 19 Grudnia 2010 Witam Oto nasz Air boat elektryk-4 ObrazekObrazekObrazekObrazek Oto filmik z pierwszej śnieżnej próby Więcej filmików tych pływadeł można zobaczyć na naszym kanale http://www.youtube.com/user/imperator2024?feature=mhum Kolejne próby Air boat-a elektryka odbędą się gdy zostanie wykonana klatka zabezpieczająca śmigło przed ewentualnymi wywrotkami podobna jak w spalinie 7,5ccm Obrazek Pozdrawiamy Marek&Wojtek wygląda bardzo fajnie macie jakąś dokumentacje /plany ? również popełniłem ostatnio podobną zabawkę tylko nieco mniejszą http-~~-//www.youtube.com/watch?v=m0iq6vt1K_s
St.Marek Opublikowano 20 Grudnia 2010 Opublikowano 20 Grudnia 2010 Witam Nieźle wychodzą Ci te driffty- chyba szkoła samochodowa ? ? ? Jeśli chodzi o plany ( a raczej rysunki techniczne ) elektryka to są one na forum Szkutnictwo RC http://marek.aplus.pl/forum/viewtopic.php?t=3816 Tam też są zdjęcia z kolejnych etapów budowy w dziale modele inne. Pozdrawiamy- udanych drifftów Air boat-em Marek&Wojtek
cyrax_ojz Opublikowano 21 Grudnia 2010 Opublikowano 21 Grudnia 2010 Witam Nieźle wychodzą Ci te driffty- chyba szkoła samochodowa ? ? ? Jeśli chodzi o plany ( a raczej rysunki techniczne ) elektryka to są one na forum Szkutnictwo RC http://marek.aplus.pl/forum/viewtopic.php?t=3816 Tam też są zdjęcia z kolejnych etapów budowy w dziale modele inne. Pozdrawiamy- udanych drifftów Air boat-em Marek&Wojtek dzięki bardzo za informację na pewno się przydadzą mam jeszcze jedno pytanko odnośnie napędu używacie 1 pakietu 3s 4000 czy podłączacie oba równolegle ? driffty zawdzięczam konstrukcji dna
St.Marek Opublikowano 22 Grudnia 2010 Opublikowano 22 Grudnia 2010 Witam. Początkowo miały być mniejsze pakiety, ale udało nam się zakupić pakiety takie jak na fotce. Dlatego też mieści się tylko jeden. Dwa pakiety były by dużo lepsze ponieważ można było by je zamontować po bokach co jest pomocne przy ustawienia środka ciężkości a także wydłużyłoby czas pływania. Można to osiągnąć ( i tak zrobię w kolejnej konstrukcji ) przez zmniejszenie rozstawu łoża pod silnik z 72mm na 42mm. Pozdrawiamy Marek&Wojtek
St.Marek Opublikowano 22 Grudnia 2010 Opublikowano 22 Grudnia 2010 Witamy użytkowników Polskiego Forum Modelarskiego. Dziękujemy wszystkim za odwiedzanie tematu Air Boat w roku 2010 i jednocześnie sądzimy że będziecie razem z nami w roku 2011. Zdrowych, pogodnych i radosnych Świąt oraz jak najwięcej udanych konstrukcji a także licznych startów na zawodach życzy Marek i Wojtek Pozdrawiamy Marek&Wojtek
robloz Opublikowano 23 Grudnia 2010 Opublikowano 23 Grudnia 2010 Fotki mojego ,jeszcze nie pomalowany. Do "lotu" waży 1200g: Krótki filmik mojego ślizgu http-~~-//www.youtube.com/watch?v=7z0j5VyCTmg&feature=player_embedded
St.Marek Opublikowano 27 Grudnia 2010 Opublikowano 27 Grudnia 2010 Witam. Nieźle Ci ta ,,kosiarka" śmiga. Kadłub tego Air boat-a jest zbudowany ze styropianu ? ? ? Widzę że zastosowałeś tylni napęd, ja zrezygnowałem z takiego układu w elektrykach. Czy mógłbyś podać więcej szczegółów tego modelu ? ? ? Jakie wrażenia po ślizganiu po śniegu ? ? ? Pozdrawiamy Marek&Wojtek
tomnow95 Opublikowano 27 Grudnia 2010 Opublikowano 27 Grudnia 2010 Ja się tęż moim pochwalę:Ślizg Ale mój jest do FPV (first person viev)
robloz Opublikowano 28 Grudnia 2010 Opublikowano 28 Grudnia 2010 Slizg jest zbudowany z 2cm. styroduru i podklejony od dołu 1mm płytką polietylenową ( tabliczki informacyjne). Do pełnego zadowolenia wymaga dociążenia na przód, bo potrafi na pełnej prędkości zrobić fikołka. Zabawa kapitalna i te boczne poślizgi !!!! Kilka fotek mojego i kolegów ślizgów na płockiej stronie www.rcplock.pl.
St.Marek Opublikowano 8 Stycznia 2011 Opublikowano 8 Stycznia 2011 Witam. Dzisiaj zostały rozpoczęte prace nad Air boat-26 pod silnik MVVS 26ccm. Nie jest to taki sinik jaki bym chciał zastosować do Air Boat-a tej wielkości ( brak szarpanki ) lepszy byłby ,,Zenek" do aut ale ,,jak się nie ma co się lubi to się lubi co się ma". No i znowu będzie problem z gaźnikiem- taki jak w Air boat z silnikiem 7,5ccm, no ale coś trzeba będzie wy myśleć bo przednio-napędowiec raczej odpada. P.S. Klatka do elektryka się robi :mad: i zrobić się nie może. :mrgreen: Pozdrawiamy Marek&Wojtek
BartekS Opublikowano 12 Stycznia 2011 Opublikowano 12 Stycznia 2011 No, no piękny silnik tylko pozazdrościć
St.Marek Opublikowano 29 Stycznia 2011 Opublikowano 29 Stycznia 2011 Witam. Dzisiaj zrobiliśmy kilka fotek ,,gotowca" :mrgreen: z osłoną na śmigło i radiatorem. Jutro śmiganko jeśli będzie pogoda taka jak dzisiaj. Jeśli zdążymy filmik też będzie na You Tube. Pozdrawiamy Marek&Wojtek
St.Marek Opublikowano 4 Lutego 2011 Opublikowano 4 Lutego 2011 Witam. W końcu uporaliśmy się z regulatorem, a nasze ,,śmigło-sanki" nieźle dawały sobie radę przez ostatnie dni. Oczywiście nakręciliśmy filmik, który można obejrzeć pod tym linkiem Nasza sugestia dla wszystkich osób, którzy będą chcieli w przyszłości budować tego typu wehikuły, napęd spalinowy jest o wiele, wiele korzystniejszy do tych łodzi ( zaznaczamy że to jest tylko nasze spostrzeżenie i nasza opinia ). Pozdrawiamy Marek&Wojtek
hubert_tata Opublikowano 5 Lutego 2011 Opublikowano 5 Lutego 2011 napęd spalinowy jest o wiele, wiele korzystniejszy do tych łodzi ( zaznaczamy że to jest tylko nasze spostrzeżenie i nasza opinia ).Wg Was jest korzystniejszy, ponieważ: 1. :?: 2. :?: ...
cyrax_ojz Opublikowano 5 Lutego 2011 Opublikowano 5 Lutego 2011 waga ma duże znaczenie prawdopodobnie chodzi o to że jest za leki i za mocno lata bokiem
St.Marek Opublikowano 5 Lutego 2011 Opublikowano 5 Lutego 2011 Witam. Wg Was jest korzystniejszy, ponieważ: 1. :?: 2. :?: ... Zalety napędu spalinowego:1. cena całego zestawu spalinowego jest niższa 2. czas pływania -np. silnik 7,5ccm Super Tiger, którego zastosowaliśmy w poprzednim Air boat-cie na zbiorniku 500ml pływaliśmy 30 min, a po pływaniu na dnie zbiornika zostawało przeważnie paliwo. Ile trzeba byłoby akusów , aby ta ,,kosiarka" pływała 30 min?? waga ma duże znaczenie prawdopodobnie chodzi o to że jest za leki i za mocno lata bokiem Model wcale nie jest lekki ( waży 2300g z jednym akusem 4000mAh 3S ). Air boat-y prawdziwe jak i modele mają dno płaskie z tego względu jest wskazane nauczyć się tymi modelami poprawnie drifftować bo jest to możliwe- sami przekonaliśmy gdy pływaliśmy spaliną. Na wodzie będzie się inaczej zachowywał. Jest tylko jedna zasada: tymi pływadłami nie należy przy dużej prędkości skręcać pod wiatr. Pozdrawiamy Marek&Wojtek
piotrp Opublikowano 5 Lutego 2011 Opublikowano 5 Lutego 2011 Ile trzeba byłoby akusów , aby ta ,,kosiarka" pływała 30 min?? Jeden dobrze dobrany do silnika akumulator. Jestem zwolennikiem napędu elektrycznego z powodu wrodzonego lenistwa Taki napęd jest mniej kłopotliwy. Jest tylko jedna zasada: tymi pływadłami nie należy przy dużej prędkości skręcać pod wiatr. Nie mogę się zgodzić. Moim szuwarolotem robiłem cuda, by się wywrócić i udało sie to raz - gdy bokiem uderzył w dużą jak na niego falę. Myślę, że to kwestia odpowiedniego wyważenia i proporcji boków i wielkości sterów. Ja miałem dość daleko środek ciężkości przed środkiem parcia i spore stateczniki. Przy tym model jest lekki i dość szeroki. W zakrętach "składał się" nieznacznie w stronę zakrętu - jak motor. Przy tym szczerze powiem, że był to wynik "na oko", a nie obliczeń. Dzisiaj zrobiliśmy kilka fotek ,,gotowca" :mrgreen: z osłoną na śmigło i radiatorem. Wygląda rewelacyjnie! PS a to mój sprzęt, ma już z siedem lat... a może więcej: http://piotrp.fr.pl/2010/04/24/zefir-reaktywacja/
St.Marek Opublikowano 5 Lutego 2011 Opublikowano 5 Lutego 2011 Witam Panie Piotrze Dzięki za dobre słowo. Jeden dobrze dobrany do silnika akumulator. Myśmy użyli w ,,naszych śmigło-sankach'' :wink: takich silników jakie są pokazane na filmie. Model z silnikiem Dualsky trochę dłużej pływał- gdzieś ok. 7min. Użyliśmy do tego regulatora Turnigy Super Brain 60A i akusy 4000mAh 3s 40c. Co Pan by zaproponował w tym układzie zmienić ? ? ? Duże znaczenie ma również chłodzenie regulatora- wodny nie wchodzi w rachubę, jedynie powietrzny. Można byłoby zastosować chłodzenie takie jaki jest w samochodach- z wentylatorami, a to już kolejny koszt. Jeśli chodzi o samą konstrukcję tych łódek to zgadzam się z Tobą całkowicie- proporcje między długością a szerokością muszą być zachowane, powierzchnia sterów też odgrywa dużą rolę, a i też umieszczenie ich jest dość ważne. O środku ciężkości już nawet nie wspominam bo to jest podstawa w każdych modelach pływających, latających a i też jeżdżących. Myśmy w naszej spalinie określiliśmy środek ciężkości w odległości 37% od rufy, model najlepiej przy tym środku śc. zachowywał się na wodzie, ale każdy model będzie miał w innym miejscu ten środek. My jesteśmy bardziej przekonani do spaliny dlatego też zaczęliśmy budowę Air boat-t na silnik 26ccm, ale nie wykluczamy że po nabraniu większego doświadczenia w sprawach elektrycznych coś jeszcze zbudujemy. Pozdrawiamy Marek&Wojtek
piotrp Opublikowano 6 Lutego 2011 Opublikowano 6 Lutego 2011 Model z silnikiem Dualsky trochę dłużej pływał- gdzieś ok. 7min. Użyliśmy do tego regulatora Turnigy Super Brain 60A i akusy 4000mAh 3s 40c. Co Pan by zaproponował w tym układzie zmienić ? ? ?Nic. Model zachowuje się tak, że nie śmiałbym użyć określenia "zmienić". Mogę zaś napisać, co ja bym zastosował, gdybym budował drugą łódź szuwarową. Otóż zrobiłbym możliwie najlżejszy kadłub, rozmiary podobne jak w mojej poprzedniej łódce, do tego silnik około 150W (np. Tower Pro 2406-21), śmigło o małym skoku (np. trzyłopatowe 6x3), regulator około 30A i pakiet trzycelowy Li-Pol np. około 3000-4000. Zatem przyjąłbym założenia sportowego auta - dobry stosunek mocy do masy. Myślę, że stosując jako podstawę konstrukcji "depron" 3mm kryty laminatem szklanym (tkanina 25g/m2) i wzmacniany/usztywniany rowingiem węglowym byłbym w stanie wykonać solidny kadłub o wadze nie przekraczającej 200g (bez osprzętu). Kolega budował piękne łodzie, opływowe, o silniejszych napędach niż w mojej. Mimo to moja była szybsza i zwrotniejsza. Dlaczego? Bo miałem małe zanużenie, szybko wchodziłem w ślizg, a w czasie ślizgu powierzchnia styku z wodą wynosiła od 1/3 do połowy powierzchni dna - dużo mniej niż w łódkach kolegi. Widać to nieco tu: Co do zwrotności i prędkości lekkiej łódki napędzanej zwykła 400tką: http-~~-//www.youtube.com/watch?v=G4rw1TecVh8 pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.