Skocz do zawartości

Wolny samolot o nośności ok. 3 kg.


Alfa_33

Rekomendowane odpowiedzi

Wicherek 50-2,20m-stasznie wolny,staraaassznie stabilny,lata sam,podniesie bez najmniejszego problemu równowartość własnej masy(tak więc 3kg spokojnie).Do tego silnik jakaś niewielka benzynka i latanie prawie za darmo na wolnych obrotach :mrgreen: uważam że nie ma do tego typu celów(kamerowanie,robienie zdjęć z powietrza,przenoszenie ładunku,prosty autopilot)lepszego modelu niż wicherek,ma bardzo dużą nośnośc,sam lata a pilot jedynie przeszkadza mu drążkami :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z mojej strony nic tylko zyczyc powodzenia koledze w realizacji projektu. Jesli myslisz ze to takie proste - "jaki model" - to bardzo szybko sie zdziwisz ;)

 

Nie wziales jeszcze pod uwage tego ze z modelu spaliny wychodza, silnik raczej montowany jest z przodu, kamera bedzie bardzo duza, bedziesz mial ogromne problemy z wibracjami... itp itp.

 

Profesjonalne firmy uzywaja tylko heli, jeszcze porzadnego video samolotu nie spotkalem, chyba ze do krecenia krotkich sekwencji filmowych małą kamerką hd.

Zeby latac z aparatem 200g wiekszosc z nas robi wlasne konstrukcje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może sterowiec bardziej spełniłby założenia, tylko wtedy udźwig sporo mniejszy 3 kilo ładunku to już wielki blimp.

Nie taki wielki.. 3m3 + 1m3 na każdy kilogram własnej masy... :P

Reklamowe balony helowe, "sześciometrowce", można kupić. Tylko im sterowanie z napędem dorobić.

 

Na pokazach w Góraszce widziałem modele z Politechniki Warszawskiej do startów w konkurencji maksymalnego udźwigu. Model o udźwigu ładunku 12kg miał ok 2m rozpiętości i pękaty kadłub z laminatu. Skrzydła proste, silnik spalinowy.

Tyle, że czas lotu raczej krótki, bo o długotrwałość nie chodziło.

 

Może, jakbyś zrobił motoszybowiec elektryczny (ma możliwość wielokrotnego załączania napędu) to jest szansa na uzyskanie 30 minut lotu, przy dobrej termice.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słyszałem o projektach model noszących kamerę na kasetę VHS (w czasach kiedy takie były najpowszechniej stosowane), więc ten też może mieć szanse powodzenia.

 

Sterowiec może nie byłby zły. Tyko koszt powłoki i napełnienia helem (a może na gorące powietrze?) jest chyba niemały. Ale za to może latać dużo wolniej i dłużej niż samolot. Ciekawe też jak by się sprawował na wietrze...

 

Śmigłowiec może też by się nadał, tylko koszt budowy (zakupu) byłby pewnie niemały, no i mógłby być problem z długotrwałością lotu.

 

Myślę, że samolot do dobra droga. Obliczyć też można wszystko, tylko wymagania nie są zbyt precyzyjne (np, jak wolno ma latać, jaka prędkość jest wolna?). Są jakieś inne ograniczenia (gabaryty, technologia, koszty, inne wymagania techniczne)? Czy może to ma być gotowy kupiony w sklepie model? Może jakiś duży trener by się nadał? Może wicherek by nie był zły. Można byłoby zmienić profil na taki jak się używa w samolotach podobnych do tych budowanych przez wspomnianych wcześniej ludzi z PW. Jak ich samolot podnosi 12 kg, to mając 3 kg na pokłądzie mógłby spełnić tutejsze zachcianki ;)

 

Model o udźwigu ładunku 12kg (...)

Tyle, że czas lotu raczej krótki, bo o długotrwałość nie chodziło.

Jakby załadować 3 kg ładunku a pozostałe 9 przeznaczyć na paliwo to by trochę dłużej polatał ;)

Pisali o tym na swojej stronie chyba nawet, ile dokładnie by przeleciał jeśli by go zalać paliwem zamiast obładowywać balastem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wolno tzn. ile m/s lub km/h??

gdzie ma wykonywać loty - nad zabudowany czy nad bezludnym terenem??

zasięg operacyjny??

pułap operacyjny??

3kg to waga samej kamery czy kamery z ukłądem stabilizacji??

ma wykonywać autonomiczny loty??

szkolenie obsługi??

szkolenie pilotów??

 

 

Zdajesz sobie sprawę, że budżet na takie profesjonalne przedsięwzięcie to raczej szybko przekroczy tysiące i wejdzie w dziesiątki tysięcy PLN. Oczywiście można się bawić za mniej ale to będzie zabawa.

Wolny lot oznacza duże ograniczenie w prędkości wiatru do jakiej możesz wystartować bo nie zdoła wylądowąć mimo mechanizacji płata, itd. :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawa nie jest prosta o ile wyeliminowanie drgan i wpływu silnika elektrycznego to nie jest najwiekszy problem o tyle problemem jest mobilnosc takiego zestawu - helik wyleci z kazdego miejsca samolot z tak drogim sprzetem potrzebuje przestrzeni itp. uwazam ze jest to wyzwanie poniewaz niewielka predkosc modelu rowna sie bliskiej odległosci od predkosci krytycznej a przy wadze 3kg wyposazenia moze byc ciezko jak cos poszukam lub przemysle to dam znac - rozumiem ze chodzi o model ARF(almost ready to fly)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, że jakby kolega miał pojęcie o temacie, to by nie zadawał takich pytań. Bo po co pytać o coś, co się już wie? Po to chyba jest takie forum, żeby się pytać?

Mi się wydaje, że gdyby koledzy odpowiadający na prośbę kolegi mieli pojęcie o temacie, to by udzielili jakichś przydatnych rad, a nie komentowali celowości pomysłu. Ok, autor wątku nie podał też jeszcze precyzyjnie wymagań, ale może się poprawi. A gdyby kolega podał konkretne wymagania, konkretne liczby, dokładny profil misji, ktoś by powiedział tak samo dokładnie, jak ma wyglądać taki samolot? Jest tu ktoś, kto projektuje swoje modele, aby latały z konkretnymi prędkościami? Widziałem tu określenia typu lata jak 'gazeta', albo 'przecinak', ale konkretne liczby ciężko uświadczyć. Zauważyłem, że większość takich 'przeliczeń' jest dokonywana na podstawie obciążenia powierzchni nośnej, ale to inna historia. Są tu ludzie, którzy by mogli wiedzieć, jak się z tym uporać, ale widzę, że chyba raczej nie chcą się udzielić.

Wolna prędkość - ok, jeszcze można znieść (Może jakieś porównanie prędkości do innego modelu?), ale dobrze byłoby wiedzieć jeszcze to ma być prędkość przelotowa, maksymalna/minimalna, startu/lądowania? Może to wpływać na dobór mechanizacji skrzydła, jego geometrii, profilu, zespołu napędowego itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi się wydaje, że gdyby koledzy odpowiadający na prośbę kolegi mieli pojęcie o temacie, to by udzielili jakichś przydatnych rad, a nie komentowali celowości pomysłu.

Mam Ci drukowanymi napisac?

 

NIE MA TAKICH ROZWIAZAN TO CO JAKIE RADY MAMY DAWAC?

 

Zastanow sie kilka razy zanim zaczniesz klepac w klawiature. Po cholere takie teksty skoro Twoje pojecie konczy sie na tym ze slyszales o kamerach vhs? Jesli ktos pisze ze nie ma takich rozwiazan i jesli kolega chce sprobowac to:

 

Zdajesz sobie sprawę, że budżet na takie profesjonalne przedsięwzięcie to raczej szybko przekroczy tysiące i wejdzie w dziesiątki tysięcy PLN.

Mozemy zrobimy male testy, wylozymy z 50k, zeby Cie zaspokoic?

 

 

edit: Instruktorze niestety model nie spelnia warunkow - smiglo z przodu na dobry poczatek :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.