Skocz do zawartości

Wolny samolot o nośności ok. 3 kg.


Alfa_33

Rekomendowane odpowiedzi

Testy nie, jak już to pokaz możliwości, ale tylko do -5 st. temp. otoczenia. :wink:

Bez lotu autonomicznego i szkoleń z głowicą stabilizującą powinno się zmieścić w budżecie 50K PLN netto. Spokojnie może być napęd ciągnący wszystko zależy jakie zdjęcia ma wykonywać i albo da się ominąc tarczę śmigła albo nie i wtedy napęd pchający. Dwusilnikowiec benzynowy jest dość "upierdliwy" w obsłudze.

 

To takie sobie pisanie, tak naprawę nie wiadomo jakie są założenia misji.

 

Callab a gdzie w tym "Piperku" powiesisz 3kg aby przy przeciążeniu 3g nie odmaszerowało o ile zdoła latać z takim ładunkiem w co mocno powątpiewam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt, proponowane rozwiązania są na miarę postawionych do tej pory wymagań ;)

 

NIE MA TAKICH ROZWIAZAN

Proponuję przyjrzeć się obrazkom:

http://www.msm.mielec.pl/images/modela30.jpg

http://www.msm.mielec.pl/images/modela33.jpg

i zwrócić uwagę na model z napisem 'student' na skrzydle. Z tego co mi wiadomo, został on wykonany za dawnych czasów jako platforma do przenoszenia kamery VHS przez studenta na pracę dyplomową. Wychodziłoby na to, że go nie ma ;)

Z tą kamerą VHS nasunęła mi się wcześniej na myśl akurat taka, gdyż może ona mieć masę ok 3 kg, no i ten projekt. Ale to tylko przykład.

Chcę zaznaczyć, iż autor wątku nie powiedział, jaka to ma być kamera. 3kg ładunek sprzętu elektronicznego może mieć w dzisiejszych czasach całkiem małe gabaryty.

Koszty? Nie sądzę, aby student (odwołuję się do projektu z obrazków) wyłożył zbyt dużo pieniędzy na taki model. Oczywiście można też zrobić taki za 50k.

Choć autor wątku nie wspominał nic o pieniądzach, rzeczywiście warto zwrócić uwagę na ten aspekt takiego przedsięwzięcia, gdyż przeciętny zjadacz chleba chcący takie coś zrobić, pewnie będzie brał to pod uwagę.

Zatem

Jesli ktos pisze ze nie ma takich rozwiazan

może się mylić - errare humanum est

przykro mi tylko widzieć, gdy ktoś tak szybko wyciąga wnioski, co gorsze nie tylko o sensowności tego projektu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co mi wiadomo, został on wykonany za dawnych czasów jako platforma do przenoszenia kamery VHS przez studenta na pracę dyplomową.

Ale zapewne ta kamera była tylko nieruchomym balastem. :wink:

Pytanie, czy model spełnia pozostałe założenia - czyli lata wolno i stabilnie.

 

Proponuję, by autor tematu określił coś więcej, na temat planowanej platformy i jej przeznaczenia.

 

Dziś normalne kamery cyfrowe są mniejsze niż kiedyś były aparaty fotograficzne.

Ostatnio zajrzałem na stoisko ze sprzetem

RTV i widziałem kamery wielkości puszki pianki do golenia. Nie był by to więc wielki ciężar do uniesienia i model byłby stosunkowow prostą konstrukcją.

Ale jeśli autorowi marzy się stabilizowana platforma ze sterowaniem, to już zupelnie inna mowa.

Jesli chodzi tylko o proste nagrywanie lotu to są specjalne kamery i zestawy do FPV, dużo lżejsze niż 3kg. :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Callab a gdzie w tym "Piperku" powiesisz 3kg aby przy przeciążeniu 3g nie odmaszerowało o ile zdoła latać z takim ładunkiem w co mocno powątpiewam.

Ten model waży 13kg, więc dodatkowe 3 nie powinny mu zaszkodzić. Zamocować też by się dało, ale bez obrotowej głowicy, którą przedstawił Diem. Niemniej jednak moja propozycja jest, oczywiście, z małym przymrużeniem oka. Zresztą tak jak pozostałe.

 

Prawda jest taka, że nie ma (ja nie widziałem) na rynku gotowych rozwiązań małych samolotów przeznaczonych do dźwigania ładunków o takiej masie i przeznaczeniu jak chce autor wątku. Są militarne rozwiązania BSL, ale one są raczej niedostępne amatorom. Trzeba by skonstruować coś samemu, ale wymogiem było ARF lub RTF - ja tak zrozumiałem - więc to nie wchodzi w rachubę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a takiego se zbuduj

z silnikiem trabanta :devil:
To niewiele pomoże.

Założenia były takie, że kamera (cyt. bardzo wysokiej jakości) ma ważyć 3 kg. W takim przypadku ktoś zapewne oczekuje stabilnego obrazu bardzo dobrej jakości.

Jak napisał Diem ciężkie platformy to śmigłowce ewentualnie jakieś Quadroptery.

Daczego tak jest? Dlatego, że samoloty mają większe ograniczenia na wiatr (np. 2 osobowy ultra light ok. 6-7 m/s) i nawet przy niewielkim wietrze będą mniej stabilne, zwłaszcza poprzecznie. Napęd spalinowy to dodatkowe wibracje.

Po co montować 3 kg kamery na modelu samolotu jeśli o wiele lepsze efekty można osiągnąć z 0,5 kg kamery zamontowanej na Qadropterze lub na modelu heli?

Inna sprawa, to kto odważy się wypuścić w powietrze duży model samolotu z 3 kg kamerą bardzo wysokiej jakości. Trzeba by było trochę zainwestować w sprzęt i wyposażenie aby uzyskać odpowiedni poziom nieazwodności. Pozostaje jeszcze kwestia usytuowania i sterowania kamerą. Aby uzyskać w miarę dobry obraz z modelu samolotu (odpowiedni dla takiej kamery) konieczne by było zastosowanie sterowanej głowicy stabilizowanej żyroskopami.

Poleciłbym do takich zastosowań wynająć mały samolot z pilotem w cenie ok. 350-400 zł/godz. i ocenić tą 3 kg kamerę kręcąc materiał z ręki. Takie rozwiązanie wydawałoby się najefektywniejsze i najtańsze i najbezpieczniejsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.