diem Opublikowano 19 Listopada 2009 Opublikowano 19 Listopada 2009 Callab spoko, robmy projekt. Tylko pytanie w ktorym miejscu kamere umiescimy? Ja proponuje taśmą klejącą na ogonie.
Callab Opublikowano 19 Listopada 2009 Opublikowano 19 Listopada 2009 Ja proponuje taśmą klejącą na ogonie. Ja proponuję na dodatkowo holowanym szybowcu. To by było coś!
armand Opublikowano 19 Listopada 2009 Opublikowano 19 Listopada 2009 Testy nie, jak już to pokaz możliwości, ale tylko do -5 st. temp. otoczenia. :wink: Bez lotu autonomicznego i szkoleń z głowicą stabilizującą powinno się zmieścić w budżecie 50K PLN netto. Spokojnie może być napęd ciągnący wszystko zależy jakie zdjęcia ma wykonywać i albo da się ominąc tarczę śmigła albo nie i wtedy napęd pchający. Dwusilnikowiec benzynowy jest dość "upierdliwy" w obsłudze. To takie sobie pisanie, tak naprawę nie wiadomo jakie są założenia misji. Callab a gdzie w tym "Piperku" powiesisz 3kg aby przy przeciążeniu 3g nie odmaszerowało o ile zdoła latać z takim ładunkiem w co mocno powątpiewam.
PiterN Opublikowano 19 Listopada 2009 Opublikowano 19 Listopada 2009 Fakt, proponowane rozwiązania są na miarę postawionych do tej pory wymagań NIE MA TAKICH ROZWIAZANProponuję przyjrzeć się obrazkom:http://www.msm.mielec.pl/images/modela30.jpg http://www.msm.mielec.pl/images/modela33.jpg i zwrócić uwagę na model z napisem 'student' na skrzydle. Z tego co mi wiadomo, został on wykonany za dawnych czasów jako platforma do przenoszenia kamery VHS przez studenta na pracę dyplomową. Wychodziłoby na to, że go nie ma Z tą kamerą VHS nasunęła mi się wcześniej na myśl akurat taka, gdyż może ona mieć masę ok 3 kg, no i ten projekt. Ale to tylko przykład. Chcę zaznaczyć, iż autor wątku nie powiedział, jaka to ma być kamera. 3kg ładunek sprzętu elektronicznego może mieć w dzisiejszych czasach całkiem małe gabaryty. Koszty? Nie sądzę, aby student (odwołuję się do projektu z obrazków) wyłożył zbyt dużo pieniędzy na taki model. Oczywiście można też zrobić taki za 50k. Choć autor wątku nie wspominał nic o pieniądzach, rzeczywiście warto zwrócić uwagę na ten aspekt takiego przedsięwzięcia, gdyż przeciętny zjadacz chleba chcący takie coś zrobić, pewnie będzie brał to pod uwagę. Zatem Jesli ktos pisze ze nie ma takich rozwiazanmoże się mylić - errare humanum estprzykro mi tylko widzieć, gdy ktoś tak szybko wyciąga wnioski, co gorsze nie tylko o sensowności tego projektu
mammuth Opublikowano 19 Listopada 2009 Opublikowano 19 Listopada 2009 Chopy... Tyle razy pisalismy, aby na nieprecyzyjne pytania nie odpowiadac - bo nie ma sensu. Odpowiedzi jest tyle ile nam fantazja podsunie, a niepotrzebnie sie tylko denerwujecie.
madrian Opublikowano 19 Listopada 2009 Opublikowano 19 Listopada 2009 Z tego co mi wiadomo, został on wykonany za dawnych czasów jako platforma do przenoszenia kamery VHS przez studenta na pracę dyplomową. Ale zapewne ta kamera była tylko nieruchomym balastem. :wink: Pytanie, czy model spełnia pozostałe założenia - czyli lata wolno i stabilnie. Proponuję, by autor tematu określił coś więcej, na temat planowanej platformy i jej przeznaczenia. Dziś normalne kamery cyfrowe są mniejsze niż kiedyś były aparaty fotograficzne. Ostatnio zajrzałem na stoisko ze sprzetem RTV i widziałem kamery wielkości puszki pianki do golenia. Nie był by to więc wielki ciężar do uniesienia i model byłby stosunkowow prostą konstrukcją. Ale jeśli autorowi marzy się stabilizowana platforma ze sterowaniem, to już zupelnie inna mowa. Jesli chodzi tylko o proste nagrywanie lotu to są specjalne kamery i zestawy do FPV, dużo lżejsze niż 3kg. :wink:
Callab Opublikowano 20 Listopada 2009 Opublikowano 20 Listopada 2009 Callab a gdzie w tym "Piperku" powiesisz 3kg aby przy przeciążeniu 3g nie odmaszerowało o ile zdoła latać z takim ładunkiem w co mocno powątpiewam. Ten model waży 13kg, więc dodatkowe 3 nie powinny mu zaszkodzić. Zamocować też by się dało, ale bez obrotowej głowicy, którą przedstawił Diem. Niemniej jednak moja propozycja jest, oczywiście, z małym przymrużeniem oka. Zresztą tak jak pozostałe. Prawda jest taka, że nie ma (ja nie widziałem) na rynku gotowych rozwiązań małych samolotów przeznaczonych do dźwigania ładunków o takiej masie i przeznaczeniu jak chce autor wątku. Są militarne rozwiązania BSL, ale one są raczej niedostępne amatorom. Trzeba by skonstruować coś samemu, ale wymogiem było ARF lub RTF - ja tak zrozumiałem - więc to nie wchodzi w rachubę.
diem Opublikowano 20 Listopada 2009 Opublikowano 20 Listopada 2009 To ja sobie poslucham mammuthka i juz nic nie mowie, to i tak do niczego nie prowadzi, niepotrzebna kłótnia
Callab Opublikowano 20 Listopada 2009 Opublikowano 20 Listopada 2009 Jak na razie kłótni nie ma i oby nie było, bo zasadniczo temat jest ciekawy. Sam bym chciał się dowiedzieć coś na temat rozwiązań tego typu samolotów, zdolnych do uniesienia sprzętu, a zarazem posiadających niewielką masę własną i wymiary.
Irek M Opublikowano 20 Listopada 2009 Opublikowano 20 Listopada 2009 A ja właśnie pokusze się o obliczenia by sprawdzić na modelu np Piper 1/4 skali o ile trzeba by powiększyć rozmiary by mógł unieś te domniemane 3kg :idea:
tikicaca Opublikowano 21 Listopada 2009 Opublikowano 21 Listopada 2009 jezeli chodzi o modele udzwigowcow to zapraszam tutaj: www.aerodesign.meil.pw.edu.pl z ladunkiem 3kg te modele zachowuja sie jak piórko :)
dawid Opublikowano 22 Listopada 2009 Opublikowano 22 Listopada 2009 a takiego se zbuduj z silnikiem trabanta :devil:
jacek LP Opublikowano 22 Listopada 2009 Opublikowano 22 Listopada 2009 a takiego se zbuduj z silnikiem trabanta :devil:To niewiele pomoże.Założenia były takie, że kamera (cyt. bardzo wysokiej jakości) ma ważyć 3 kg. W takim przypadku ktoś zapewne oczekuje stabilnego obrazu bardzo dobrej jakości. Jak napisał Diem ciężkie platformy to śmigłowce ewentualnie jakieś Quadroptery. Daczego tak jest? Dlatego, że samoloty mają większe ograniczenia na wiatr (np. 2 osobowy ultra light ok. 6-7 m/s) i nawet przy niewielkim wietrze będą mniej stabilne, zwłaszcza poprzecznie. Napęd spalinowy to dodatkowe wibracje. Po co montować 3 kg kamery na modelu samolotu jeśli o wiele lepsze efekty można osiągnąć z 0,5 kg kamery zamontowanej na Qadropterze lub na modelu heli? Inna sprawa, to kto odważy się wypuścić w powietrze duży model samolotu z 3 kg kamerą bardzo wysokiej jakości. Trzeba by było trochę zainwestować w sprzęt i wyposażenie aby uzyskać odpowiedni poziom nieazwodności. Pozostaje jeszcze kwestia usytuowania i sterowania kamerą. Aby uzyskać w miarę dobry obraz z modelu samolotu (odpowiedni dla takiej kamery) konieczne by było zastosowanie sterowanej głowicy stabilizowanej żyroskopami. Poleciłbym do takich zastosowań wynająć mały samolot z pilotem w cenie ok. 350-400 zł/godz. i ocenić tą 3 kg kamerę kręcąc materiał z ręki. Takie rozwiązanie wydawałoby się najefektywniejsze i najtańsze i najbezpieczniejsze.
Peter Opublikowano 23 Listopada 2009 Opublikowano 23 Listopada 2009 Zapewne temat umrze smiercia powolna i pojdzie w zapomnienie. Gdyby jednak ktos byl zainteresowany taka platforma powstaje tutaj http://rc-cam.info/viewtopic.php?p=22968#22968 Moze nie uniesie 3kg ale kamere amatorska na pewno :rotfl:
Alfa_33 Opublikowano 25 Listopada 2009 Autor Opublikowano 25 Listopada 2009 Witam! Dziękuję za wszystkie odpowiedzi. Naświetliły mi i moim kolegom problemy jakie mogą nas spotkac. Pozdrawiam Jacek
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.