karlem Opublikowano 26 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2009 Ale za bardzo depron-spalina się nie łączą.Jak spalina to tylko drewno.. Dokładnie, jeśli temperatura nie stopi Ci modelu, to zeżrą go spaliny... Raczej za dużo zachodu z zabezpieczaniem. Jak zrobisz lekki samolot o konstrukcji drewnianej (sklejka, balsa, sosna) to szanse na kasację przy krecie będą dość niewielkie. ...czy aby na pewno? :shock: Za dużo się domyślacie, bo chyba żaden z Was nic takiego nie popełnił :twisted: http://www.rcpabianice.strefa.pl/m/200704/IMG_0001.html Trzeba mocno się uprzeć, żeby to rozwalić, kosztuje grosze, a zabawy po pachy :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jedrula Opublikowano 26 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2009 Właśnie o czymś takim myślałem zrobię takie z depronu co do sterowania domyślam się że ster-lotki i czy można prosić o wymiary latadła i pojemność silnika z jakim latało aby dała się zmniejszyć pod coxa i prosił bym również o poradę jak zamontować coxa bez zintegrowanego zbiornika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karlem Opublikowano 26 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2009 ...model to "delta MJ" o rozpiętości 1000mm i cięciwie max 500mm, a silniki w nich były różne: 1,8 ccm, 2,5 ccm, 3,5 ccm. Latają dobrze, choć trochę szybkie i nerwowe. Odporne na glebę :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jedrula Opublikowano 27 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2009 a mam jeszcze jedno pytanie odnośnie sklepu płatność w dolarach Amerykańskich czy Kanadyjskich i dziękuje Panu za info o modelu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
milo Opublikowano 27 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2009 Ebay automatycznie przelicza cene z dolarów na pln po jakimś średnim kursie zresztą na stonce pojawia się cena w dolarach i pln . Na początku obawiałem się jakiś ogromnych sum zatą operację , ale mój lęk był nieuzasadniony , poprostu żadnych niespodzianek. Pozdrawiam i zachęcam!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jedrula Opublikowano 28 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2009 silnik zamówiłem już wczoraj i wysłali tylko czekać i mieć nadzieję że na poczcie nie trafi się jakiś brutal wyżywający się na paczkach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jedrula Opublikowano 28 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2009 próba wykonania delty z depronu spełzła na niczym z powodu zbyt dużej ilości wzmocnień które ciągną za sobą dużą wagę więc przerzucam na Wicherka 5 i mam pytanie czy lepiej maksymalni odchudzić go a jeśli tak to w jaki sposób a może zmniejszyć jeszcze bardziej np. do rozpiętości 50 cm i odpowiednio mniejszej długości kadłuba sory że post pod postem ale zapomniałem o edytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad Opublikowano 28 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2009 Nie baw sie w 5-kę,to nie ma sensu.To jest stanowczo zbyt mały model do latania a waga wyposażenia szybko staje się krytyczna.Coxik 0,8ccm bardzo żwawo popędza wicherka 10RC Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jedrula Opublikowano 28 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2009 więc wezmę się za 10 choć piątka nęci i postaram maksymalnie odchudzić go myślałem o zrobieniu nie kratownicy lecz całego z balsy 3 mm i w części silnikowej przelaminować cienkim włókienkiem szklanym choć nie wiem czy to coś da Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad Opublikowano 28 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2009 Boki kadłuba z twardej balsy 2,5mm,Sufit i podłoga twarda balsa 2mm,kadłub całobalsowy wyażurowany w kółka i oklejony folią,wręga silnikowa sklejka 3mm,wnęka silnika przelaminowana cieńką tkaniną,skrzydła konstrukcyjne jak w planach z żebrami z balsy 2mm,dzwigary sosna 5x3,zakończenia skrzydeł balsa 2,5mm twarda,wszystko oklejone oracoverem najlepiej lżejszym easy coat.I w rezulatacie otrzymujesz model Wichra 10-tki o masie do lotu z paliwem 280 gram ,czyli bardzo dobrze...Usterzenie z listewek balsowych 5x5 również kryte oracoverem. PS.Mój wicherek zbudowany w każdym calu tak jak opisałem wyżej przetrwał cały sezon szczęśliwych i dającyh mnóstwo radochy lotów,poległ dopiero przy popisach przed rodzinką(rozpędzenie modelu z 50m i pętla przed twarzą-dwa razy się udało,za trzecim zaklaskał skrzydłami) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jedrula Opublikowano 29 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2009 dokładnie o to mi chodzi zamiast folii wolę japonkę a wręgę silnikową mam opatentowany sposób mianowicie 3 płytki z balsy 3mm przedzielone laminatem szklanym bądź węglowym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad Opublikowano 29 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2009 Jeśłi już chcesz kryć japonką to koniecznie cienką i celonuj cieniutkna warstwą dobrze rozrzedzonego nitrocelonu.A co do wręgi silnikowej-odpuść sobie takie kombinacje,nikt jeszcze w historii modelarstwa czegoś takiego nie stosował a pomysł jest naprawdę idiotyczny.Wręga miałaby jakieś 10mm grubości!!!Wystarczy sklejka 3mm-bardzo lekko i bardzo mocno-i przedewszystkim bez kombinowania.Wyciecia we wrędze silnikowej muszą wejsc w wycięcia w ściankach kadłuba :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baxter12 Opublikowano 29 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2009 opatentowany sposób mianowicie 3 płytki z balsy 3mm przedzielone laminatem szklanym bądź węglowym Nie kupujemy patentu,aby przymocowac silnik musiałbys wlaminować tulejki na śruby. Bez sensu, w sklejce wiercisz dziury gdzie chcesz. baxter Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jedrula Opublikowano 29 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2009 ja nigdy nie miałem problemu z normalnym wierceniem dziur co do wicherka brak materiałów powoduje że znowu muszę przerzucić na coś innego :cry: wracając do wręgi postaram się wkleić zdjęcie takiej konstrukcji oraz modelu jeśli w końcu uda mi się co zrobić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.