Skocz do zawartości

Ultimat 3D


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

W końcu i ja zawitałem ze swoim modelem do tego działu .

I to z pełną premedytacją , zbudowania modelu pod 3D.

 

Budując Ultimata rok temu nie spodziewałem się takiego obrotu sprawy, harriery, zawisy, itd było mi sprawą całkiem obcą.

http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=14842

 

Jednak każdy kto nie zobaczły Ultimata pytał o mniejwięcej tak:

 

-Jak lata 3D?

- Ja nie latam 3D i model nie był do tego budowany.

-A rozumiem, ale jak to 3D lata?

 

Nie wytrzymałem i dałem model w ręce Łukasza (Rabbita).

Okazało się , że model pomimo ,że budowniczy wykonał go ciężko, lata i świetnie sobie radzi , a jedynym problemem jest za słaby silnik lub za duża waga.

8300 a potem 8500 to było trochę przy dużo do lotów 3D przy SV-50 , model dawał radę ,ale brakowało odejścia z zawisu co wiadomo bezpieczne dla modelu nie jest.

 

No dobra wciągnęło mnie to 3D i z modelem trzeba było coś zrobić.

 

Miesiąc deszczowej pogody , więc zabrałem się za przebudowę modelu.

Wywaliłem malowaną folię :twisted: , założyłem węglowe podwozie , lżejszy silnik z większa mocą (DLE-55) wywaliłem ciężką balsę z kadłuba , zmieniłem koła na Kanvany i pozbyłem się ciężkiego pakietu cadm na 50 g lżejszy LIon, wywaliłem orczyki przy olinowaniu sterów na rzecz linek i tulejek zaciskowych (teraz stery są przypięte do kadłuba na stałe) i pare innych drobniejszych zmian w tym mocowania skrzydeł do kadłuba .

Oraz wszędzie tam gdzie były klocki balsowe zamieniłem to na konstrukcję + poszycie.

 

Efekt zaskoczył mnie totalnie 7200g do lotu

 

Banan od ucha do ucha , już wiedziałem , że w powietrzu będzie dobrze. :D

Ale to co nastąpiło to prawdziwa masakra , silnik do lotu na 1/3 gazu ,a dodanie lekko gazu i model stoi w pionie, REWELACJA! :D

Najbardziej zaskoczył mnie roling harrier , lekkie szarpniecie gazem i podrywa się do góry , robi obrót i tak kolejno bez wysiłku i szarpania sterami kila razy, znowu banan na twarzy.

Żyletka tez 1/3 gazu, lekkie wychylenia steru kierunku i model sunie po niebie jak zaczarowany.

Wiejec nie ćwiczyłem, bo to dopiero był drugi zbiornik paliwa (pierwszy na ziemi a raczej dokładnie jego 1/2 jako wstępne docieranie)

Trochę się obawiałem lądowania na węglowym podwoziu, bo się osłuchałem , ale nic z tych obaw nie wynikło, model bardzo powoli opadł na zimie , idealnie lądując na 3 kółka . Przy tak małej prędkości jaką mogłem schodzić do lądowania, czasu na ustawienie modelu jest masakryczne dużo, zero stresu. :D

 

Wyposażenie:

silnik - DLE-55

 

serwa ogon- 7950 TH 7,4V 1szt

lotki Tower Pro MG 996R 4szt

ogon Tower Pro MG 996R 2szt

gaz jakieś tp ale słabsze 1szt

 

Wyłącznik zasilania Power box

Wyłącznik / bec modułu zapłonu Power box

Zasilanie zapłonu Lion 2600mA

Zasilanie odbiornika 2s 1p Fe 2300mA

 

Odbiornik Assan Rx8 full zakres

 

Podwozie węglowe Biela.

Kółka 105mm Kanvan

 

I klaka fotek , z tego co było ostre:

( Przy okazji , w sobotę na lotnisku poznałem osobiście Wojtka Elektron z forum , uczy się w Dęblinie)

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Model mogę z czystym sercem polecić zaawansowanym lataczom , ale też przy mniejszych wychyłach , nowicjuszom w 3D bo wiele wybacza i odpuszcza tam gdzie Yak czy extra był by wbity w ziemię. :D

Opublikowano

Tylko uważaj żeby się nie wkręcił w termikę;) No to pogratulować zabawki na nowy sezon;) W tajemnicy powiem, ze Extra tez będzie miała tajną broń 4 na pikniki ale o tym cicho sza narazie;)

Opublikowano

W tajemnicy powiem, ze Extra tez będzie miała tajną broń 4 na pikniki ale o tym cicho sza narazie;)

Obstawiam n owy motorek.

Wygrałem Colę ?

Opublikowano

No no Tomciu gratuluje oblotu wreszcie się ujawniłeś z tą przebudowa bo już mnie ciekawość zjadała...GRATULACJE.....koniecznie musze zapoznać yaka z ultkiem :devil: choć ja w sobotę urwałem podwozie dla odmiany taka nowa stara figura 5D :devil:

 

Pozdrawiam :D

Opublikowano

Pamiętasz jak Maćku jak latał Alek swoim wielkim benzynowym funflay-emem ?

 

Z Ultimatem było w sobotę podobnie , cały czas silnik ledwo pyrkotał, a model szalał po niebie :D

 

Coś czuję , że jak nie bezie jutro wiało to sobie wolne, nie mogę się doczekać polatania nim trochę więcej :faja:

Opublikowano

Kolejna osoba która dała sie przekonac, że waga modelu w 3D to podstawa zawsze walecze ile idzie :) Teraz wyobraz sobie jak lata katana 2,2m z wagą poniżej 7kg lub wersja 2,4m 7,5kg oczywiscie mówimy o lataniu przy bezwietrznej pogodzie

Opublikowano

hmm .. musi być miodzio.

Bez większego wysiłku można jeszcze uciąć z Ultimata 200g.

węglowe kółko ogonowe -20g

lion na zasilanie odbiornika zamiast Fe - 50g

rura 1 +odciągi zamiast rury 1,5 - 80 g

stery wysokości z patyków - 40-50g

 

Razem ok -200 g

 

Na obciążenie płata mogę nie narzekać , mniej niż w akrobatach 1,4m z CP PRO. :rotfl:

Opublikowano

Tomku, jakie śmigło masz założone? U mnie czeka na montaż też DLE-55 i mam dylemat, jakie śmigło kupić. Doświadczenia z benzynowcami nie mam, model to też Ultimate, tyle, że cięty ręcznie. Rozmiarowo waham się między 22x10 lub 23x8 cali.

Opublikowano

To zależy jak lubisz latać.

Do akrobacji i szybszy , to zdecydowanie 22x10.

 

Ale do 3D to 22x8 lub 23 na 8

Nie podpowiem które bo teraz latałem na Fiali 22x8 i silnik pracował super , bardzo szybko wkręcał się na obroty, bardzo dynamiczny , a że ciągu mam pod dostatkiem , to może się okazać ta dynamika ważniejsza niż dodatkowe kilogramy uciągu na śmigle 23x8 ale z powolnym rozkręcaniem.

 

Generalnie przydało by się wylatać choć kilka lotów , ale po 16 już noc, a w weekend zazwyczaj pogoda do :ass:

Opublikowano

Dzieki za informacje. 3D wprawdzie nie latam, ale chyba zacznę od 22x8 cali. Silnik będzie mniej obciążony przy docieraniu. Później będzie można trochę poeksperymentować z innymi śmigłami.

Opublikowano

Robercie, mogę coś więcej napisać bo jestem po kolejnych , 3 ,lotach i trochę rzeczy mogłem sprawdzić.

 

Więc przy masie bez paliwa 7000g i pełnym zbiornikiem paliwa 500g (razem 7500g) mogę powiedzieć , że na śmigle 22x8 model szybciej się wznosi na pełnym gazie niż spada na zdjętym gazem.

Odejście z zawisu jest potężne , nie ma jakiegoś tam zbierania się , zmiana dźwigni gazu z 1/2 na full powoduje wyrwanie z butów modelu .

Do tej pory widziałem to w elektrykach i czasami na filmach z "producentkich" lotów .

Widać , że to jednak nie fotomontaż , lecz całkowicie realne do uzyskania zachowanie.

Wręcz trzeba się do tego przyzwyczaić i rozciągnąłem sobie krzywą na średnich obrotach , bo tam jest zawis.

Silnik DLE-55 polecam , nawet z oryginalną puszką brzmi sensownie i ma spooorrrroooo mocy. :D

 

Teraz trochę o lataniu Ultimatem.

Więc to czego się najbardziej obawiałem , lądowanie na węglowym podwoziu, na asfalcie było super, a na trawie...

... o dziwo też.

Prędkość podejścia do lądowania jet taka, że model do samego przyziemienia jest w 100% sterowalny ,i nie ma stresu , jest dużo czasu na poprawne usadzenie modelu na 3 kółkach.

 

Tutaj Maćku powiem tylko , że ni jak się to ma do Yaka , który przecież siada całkiem spokojnie, a mimo to przy siadaniu Ultimatem , wydaje się wariatem.

 

Co do samego latania to przećwiczyłem żyletkę w każdej możliwej formie

-zmianę żyletki w locie z góra dół (kołami do sienie i od siebie )

- żyletkę na dużym natarciu

-żyletkę w okręgu i 8-ce.

-żyletkę ze zmianą góra dół wpisaną w okrąg (w zakręcie też)

Model zachowuje się fantastycznie , jedynie to przy dużym koncie natarcia nie udało mi się płynnie zamienić góra ,dól i model odjechał kołami do góry łapiąc coś po środku żyletki a normalnego odwróconego lotu.

Albo tak ma ,albo ja to zpierniczyłem.

 

Zawisy zrobiłem tylko 2 czy 3 , model można zastopować lotkami ,ale dziś nic , kompletnie nie wiało i sobie odpuściłem .Model wisi poprawnie, z utrzymaniem pozycji nie ma żadnego problemu.

 

Jedyny problem jaki miałem to zwykły harrier.

Przyzwyczajony do latania Yakiem , musiałem trochę się przestawić , model bardziej reaguje na gaz niż na wysokość inaczej mówiąc szarpniecie gazem daje postępowy lot w harierze zaś wysokość działa w stopniu minimalnym , niemal dokładnie odwrotnie niż w Yaku.

Jeśli pogoda się jutro nie popsuje to też się pewnie wybiorę tym razem jednak z aparatem , bo zapowiada się Adam i będzie mógł porobić zdjęcia (dziś też był ,ale ja o tym wyjeżdżając jeszcze nie wiedziałem , więc pojechałem bez foto)

 

A i jeszcze na koniec , to paskudne malowanie przy totalnym zachmurzeniu szaro niebiesko buro , sprawdziło się idealnie , nawet i odlatując bardzo daleko model był cały czas rozpoznawalny :D

Opublikowano

Model zachowuje się fantastycznie , jedynie to przy dużym koncie natarcia nie udało mi się płynnie zamienić góra ,dól i model odjechał kołami do góry łapiąc coś po środku żyletki a normalnego odwróconego lotu.

Albo tak ma ,albo ja to zpierniczyłem.

O.K.

Dziś zrobiłem to jak trzeba, model przewrócił się na drugi bok i tak został , jedynie co to trzeba było trochę mocniej "furknąć " gazem.

 

Dziś modelem odbyłem kolejne 4 loty i mogę powiedzieć , że ten model przy wadze 7kg i przy DLE-55 to czysta poezja. :D

Rabbit też się "przeleciał" i myślę , że może to potwierdzić.

 

Warto było poświęcić trochę czasu i przebudować model.

Nie żałuję ani jednego grosza wydanego na nowe lżejsze bebechy i folię. :faja:

Opublikowano

A no jak rozbiłem dziś katankę i płakałem w kącie lotniska to przyszedł Tomek i powiedział, żebym już nie płakał bo błoto będzie i że mogę się przelecieć Ultimatem. Odważny gość z tego Tomka, nie ma co. No i cóż mogę powiedzieć wykop sakramencki. Jest się czym ratować. A poza tym podtrzymuje wszystko to co napisałem poprzednio latając Ultimatem ver 1.0 ;)

 

Może Tomciu jakieś fotki?

Opublikowano

A no jak rozbiłem dziś katankę

Bo to jakieś dziwne samoloty są. A to serwa nie centrują, a to kabina w snap rollu odpadnie... Chyba ją jednak sprzedam. Mimo że fajnie lata ;)

Opublikowano

Przyzwyczajony do latania Yakiem , musiałem trochę się przestawić , model bardziej reaguje na gaz niż na wysokość inaczej mówiąc szarpniecie gazem daje postępowy lot w harierze zaś wysokość działa w stopniu minimalnym , niemal dokładnie odwrotnie niż w Yaku.

Od czego jest radio wyświetlacz i wszystkie wodotryski ;D każdy model nawet pokrzywiony można pomiksować i latać. W Twoim przypadku wystarczy ustawic krzywą gazu, bo daje za duzego powera przy mały otwarciu stadard w każdej benzynie

Opublikowano

Tak Radku krzywą oczywiście zmieniłem dostosują do tego modelu i silnika.

Jednak to nie kwesta innej krzywej tylko 2-płata .

One latają inaczej.

Pewnie niewiele modeli z zaciągniętym na maxa sterem wysokości wyląduje bez gazu jak liść klonu, większość zwali się w korka jak robią to extry edzie i Yaki.

 

Z jednej strony niesamowite ułatwienie , bo wiele wybacza , z drugiej trzeba się polubić z takim sposobem latania 2-płatem (a w każdym razie Ulitimatami wszelkiej maści)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.