bzik4 Opublikowano 17 Stycznia 2010 Opublikowano 17 Stycznia 2010 madrian, popatrz na pogodę na wyspach, to zobaczysz że Kijuik, wiosnę będzie miał za dwa tygodnie więc tylko patrzeć a pojawi się relacja z oblotu
JarekF Opublikowano 17 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 17 Stycznia 2010 Kiedy ty żeś model skończył, że trawa jeszcze była zielona? :twisted: Coś kręcisz. :mrgreen: Modelik ładny czekamy na oblot. :wink: No jeszcze kilka dni temu w Londynie leżał śnieg , ale dzisiaj już po nim śladu nie ma. Dzisiaj nawet ładnie było i mnie trochę kusiło, żeby ją bujnąć. Chociaż trochę wiało.
Lech Opublikowano 4 Września 2010 Opublikowano 4 Września 2010 Przepraszam że odgrzebuję temat, ale mam pytanie - jakie są losy Prząśniczki. Czy był oblot .
JarekF Opublikowano 4 Września 2010 Autor Opublikowano 4 Września 2010 Fajnie, że Leszek zainteresowałeś się losem Prząśniczki. Nastąpiła cisza, a to dlatego, że był oblot i trochę nieudany. Model wzniósł się w powietrze, bardzo ładnie startuje - klasyczny start: Najpierw rozpęd, później oderwanie tylnego kółeczka, krótka jazda na głównym podwoziu i wznoszenie. Jednak te płaty, które zrobiłem to porażka. Model trudno się usamostatecznia i trudno nad nim zapanować. Było twarde lądowanie, a raczej ratowanie się. Kadłub trochę poturbowany, pękła wręga główna. Będę dorabiał nową. Silnik zdecydowanie za mocny, zamiana na słabszy no i sprawa najważniejsza : będę dorabiał nowy płat z lotkami i z innym profilem. Jak będzie już coś widać to napewno tu wrzucę. Na razie brak mi trochę motywacji - jest jeszcze sezon lotniczy i latam moimi szybowcami doskonaląc technikę pilotażu. Pozdrawiam. Tak to wygląda na dzień dzisiejszy:
Webster95 Opublikowano 4 Września 2010 Opublikowano 4 Września 2010 Model bardzo ładny szkoda tylko że oblot trochę nie udany Ale i tak bardzo ładnie się prezentuje
Lech Opublikowano 4 Września 2010 Opublikowano 4 Września 2010 Cześć. Zainteresowałem się , bo mam na warsztacie Prząśniczkę(75%)- tzn. pomniejszone plany. Tak pytałem bo nie wiem czego się spodziewać . Piszesz że profil chcesz zmienić , a coś bliżej możesz napisać?
JarekF Opublikowano 5 Września 2010 Autor Opublikowano 5 Września 2010 Cześć. ... Piszesz że profil chcesz zmienić , a coś bliżej możesz napisać? A co tu bliżej pisać ? Jak przyjdzie mi ochota na wykonanie nowych płatów, wezmę kartkę papieru rozrysuję z lotkami, otworzę program PROFILI2, wybiorę jakiś cieńszy profil od tego CLARKA, który mam obecnie i do roboty. Jaki profil ? Nie wiem jeszcze. Napewno coś znajdę.
damdam Opublikowano 6 Września 2010 Opublikowano 6 Września 2010 Witam, Może po prostu kąt zaklinowania skrzydła był niepawidłowy albo coś nie tak ze środkiem ciężkości. Przecież na clarku lata wiele modeli. Pozdrawiam.
piotrek5384 Opublikowano 12 Października 2010 Opublikowano 12 Października 2010 też chciałbym zrobić taki model mam skrzydła z rwd5 130cm rozpiętości podeszły by?kadłub bym zrobił na pewno nie taki ładny ja ten i model gotowy byłbym wdzięczny za plany piotrek5384@wp.pl
JarekF Opublikowano 15 Października 2010 Autor Opublikowano 15 Października 2010 Piotrek, plany sam wymyslilem przerabiajac plan z Planow Modelarskich. Jako takich wykonawczych nie posiadam. tzn. gdzies mam te rysunki pomniejszone ale na ich podstawie nic nie zbudujesz, bo wiekszosc inwencji tworczych mam w glowie.
JarekF Opublikowano 30 Grudnia 2010 Autor Opublikowano 30 Grudnia 2010 Wracam do planu Prząśniczka. Model jest, jest zima, jest czas, to cóż: do roboty! Pokleiłem kadłub i dorobiłem nową wręgę główną. Podczas przeprowadzki z Londynu do Nelson uszkodziłem usterzenie i musiałem dorabiać nowe. Płat zostawię tak jak jest tylko dorobię lotki. Wyciąłem już miejsca. Zamontowałem nowy silniczek EMAX 2805.
JarekF Opublikowano 2 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 2 Stycznia 2011 Przy Prząśniczce pozostały do zamontowania serwa lotek i lotki z popychaczami, trochę kosmetyki i podmalować tu i ówdzie. Dzisiaj podkleiłem listwy balsowe w płatach i lotkach, nadałem geometrii kabince z wklejeniem magnesów do mocowania kabiny oraz całe przeszklenie . Jutro lotki Tak to wygląda na dzień dzisiejszy:
KrzysiekB. Opublikowano 2 Stycznia 2011 Opublikowano 2 Stycznia 2011 mocowanie kabinki wygląda jak taśma na szybie samochodowej zaraz po założeniu . Nie wiem, taki jakiś obraz mi się wyświetlił w głowie jak to zobaczyłem Model otrzyma płozy ? czy to letnia maszyna:)
JarekF Opublikowano 2 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 2 Stycznia 2011 Ta taśma co widać jest tak na razie, póki klej nie złapie. Model bedzie miał tylko kółka. Zimą nie latam. Marzną palce .
JarekF Opublikowano 4 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 4 Stycznia 2011 Ze wszystkich moich relacji zauważyłem "Prząśniczka - depon" cieszy się największym zainteresowaniem ( prawie 13 tys. wyświetleń ), a jednak mało komentarzy. Czyżbym robił tak doskonale, że nie krytykujecie mnie . No dobra - robota zakończona. Prząśniczka zawisła na ścianie i czeka na wiosenny oblot. Po oblocie zamieszczę filmik i pierwsze wrażenia. Do zobaczenia.
Capriman Opublikowano 4 Stycznia 2011 Opublikowano 4 Stycznia 2011 Ze wszystkich moich relacji zauważyłem "Prząśniczka - depon" cieszy się największym zainteresowaniem ( prawie 13 tys. wyświetleń ), a jednak mało komentarzy. Czyżbym robił tak doskonale, że nie krytykujecie mnie . Dla mnie jak najbardziej model doskonale wykonany i z gustem oklejony, aż miło popatrzeć na taką konstrukcję . Tylko sama model jakiś dziwny, że nie wiadomo z której strony spojrzeć przez co zupełnie nie przypadł mi do gustu i może dla tego jest tak mało komentarzy :rotfl: Pzdr. Filip
bzik4 Opublikowano 5 Stycznia 2011 Opublikowano 5 Stycznia 2011 Capriman, jak coś takiego może być brzydkie http://www.piotrp.de/AMATORSKIE/pj1.htm :evil: to pewnie f-16 jest ładny bo amerykański :wink:
Capriman Opublikowano 5 Stycznia 2011 Opublikowano 5 Stycznia 2011 Ojejku chyba może mi się nie podobać?
JarekF Opublikowano 6 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 6 Stycznia 2011 Nie wiem czy znacie dalsze losy konstruktora J1 "Prząśniczki" Jarosława Janowskiego z Łodzi ? Oczywiście w naszym kraju w tamtych czasach wszelkie takie talenty były tłumione. Ludzie co bardziej kumaci wyjeżdżali za granicę ze swoimi sznurkami do snopowiązałek, itp., które to później za ciężkie dewizy PRL kupowało z napisem MADE IN AUSTRIA, czy MADE IN USA. J Janowski również wyemigrował do USA. Powstała tam fabryka samolotów z następcami Prząśniczki. O dziwo wszystkie jednak podobne do prototypu. Jednak nowe możliwości rynku amerykańskiego zarówno w finansowaniu jak i technologii materiałowej i wykonawczej sprawiły, że nastepne już miały bardziej nowoczesne linie. Powstały zatem J-2 Polonez (jeśli się nie mylę to ten powstał chyba jeszcze w kraju), J-3 Eagle (Orzeł), J-4 Mewa, J-5 Marco, J-6 Fregata. "Prząśniczka" - oryginał stanowi jeden z eksponatów Muzeum Lotnictwa w Krakowie. Można tam obejrzeć również inną ciekawą konstrukcję, którą Eugeniusz Pieniążek zbudował w ??? mieszkaniu normalnego bloku osiedlowego. W roku 1971 tym samolotem opuścił nielegalnie Polskę i przez Czechosłowację, Węgry doleciał do Jugosławii. A stamtąd już z azylem do Szwecji. Czytałem bardzo dokładne opowiadanie tej historii. Normalnie jak "Stawka większa niz życie". No niestety takie to były czasy. Teraz jak młodzi czytają zastanawiają się: o czym ten facet pisze ?? Jaka Jugosławia, jaka Czechosłowacja, Jakie NRD, czy ZSRR ? :wink: Co to jest ? :lol2:
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.