afish Opublikowano 6 Grudnia 2009 Opublikowano 6 Grudnia 2009 Witam Spalila mi sie swieca os max F i zastanawiam sie czy do tego silnika znajde lepsza czy os max typ F znowu kupic... Najlepiej kupie dwie zeby miec porównanie tylko za bardzo nie wiem czy ciepla ma byc czy zimnal/ Jakies propozycje swiec do tego silnika?? (asp .91) Drugi problem mam taki ze panel startowy podlaczylem odwrotnie do akumulatora i nie wiem czy w panelu mi sie cos moglo rozwalic czy tylko przez to spalilem swiece ?? Nie chce podlaczac drugien do panela bez upewnienia sie ze przez to jej nie spale. POzdrawiam i czekam na odp
Irek M Opublikowano 6 Grudnia 2009 Opublikowano 6 Grudnia 2009 Nikt tak na odległosć nie powie czy spaliłeś coś czy nie. Musisz zrobić próbę. W moim np nagle świeca dostawała takiego napięcia, że zanim się zorientowałem to spaliłem 3 sztuki. Świeca typu F jest bardzo dobrą świecą - kupują ją również do innych marek silników.
afish Opublikowano 6 Grudnia 2009 Autor Opublikowano 6 Grudnia 2009 Tak wiec pytanie brzmi jak zrobic próbe i nie spalic kolejnej swiecy jak cos w panelu startowym sie popalilo ;/
Irek M Opublikowano 6 Grudnia 2009 Opublikowano 6 Grudnia 2009 Ale jesteś pewien, że coś się stało? W instrukcji nic nie ma o zabezpieczeniu przeciw złej polaryzacji? Podłącz i sprawdzaj poszczególne funkcje - czyli rozrusznik, tankowanie. Przykładanie miernika do przewodów żarzenia chyba nic nie da( :?: ) bo tu napięcie zawsze było u mnie wyższe i skakało impulsowo.
afish Opublikowano 6 Grudnia 2009 Autor Opublikowano 6 Grudnia 2009 rozrusznik dziala, pompki nie sprawdzalem a na zazeniu jest 12 V ... Swieca sie przepalila na srodku spiralki i jak ja wsadzilem glebiej ( sprezynke do swiecy) to przejscie miala i zazenie niby zadzialalo .... w takim sesie ze na skali byl pokazany przepływ pradu i swieca zasyczala troche niestety drucik sie nie "zaswiecil". Wydaje mi sie ze z tego powodu ze drucik zarnika byl za bardzo scisniety i mial za maly opór. Mam nadzieje ze wszystko bedzie dobrze. Kupie swiece i zaryzykuje test.
darek.3333 Opublikowano 6 Grudnia 2009 Opublikowano 6 Grudnia 2009 a na zazeniu jest 12 V ... . Ja bym nie ryzykował kolejnego testu żażenia swiecy zanim nie opanuję zasilania żażenia. Z tego co wiem to żażenie zasila się 1,5 V więc raczej żadna świeca nie wytrzyma 12 V.
BartekSz Opublikowano 6 Grudnia 2009 Opublikowano 6 Grudnia 2009 Chyba że to panel z autmatyczna regulacja prądu żarzenia one mogą miec 12V
afish Opublikowano 6 Grudnia 2009 Autor Opublikowano 6 Grudnia 2009 JEsto to panel z reczna regulacja zarzenia. Z tego co wiem na wyjsciu zarnika ma byc 12 v ale to jest zasilanie impulsowe czy jakos tak i cos kojarze ze zaleznie od długosci impulsu swieca sie zarzy mocniej lub slabiej . Tak wiec pradu na swiecy nie regulujemy napieciem tylko impulsami. Jesli sie myle czekam na poprawki;]
Konrad Opublikowano 6 Grudnia 2009 Opublikowano 6 Grudnia 2009 Weź jakaś starszą zarzniętą już swiece której ewentualnie nie będzie szkoda,coś z tańszych świec(bo Os F jest wyjątkowo droga) i spróbuj jaki będzie efekt.Próbuj od najniższego ustawienia potencjometru żarzenia :wink:
meteor Opublikowano 6 Grudnia 2009 Opublikowano 6 Grudnia 2009 Podrzuć to sprawdzimy co z tym panelem Napisz od razu jakiej firmy.
afish Opublikowano 6 Grudnia 2009 Autor Opublikowano 6 Grudnia 2009 http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=516 Panel mam taki. Swiec innych nie posiadam ;]
meteor Opublikowano 6 Grudnia 2009 Opublikowano 6 Grudnia 2009 Pewnie poszedł tranzystor od regulacji świecy... Świecy to obojętne jak ją spolaryzujesz bo to zwykły kawałek drutu, ale tranzystorowi już obojętne to nie jest...
Konrad Opublikowano 6 Grudnia 2009 Opublikowano 6 Grudnia 2009 A tak z ciekawości zapytam-meteor-w tych panelach jakie zwykle siedzą tranzystory-zwykłe czy MOSFET-y?
afish Opublikowano 7 Grudnia 2009 Autor Opublikowano 7 Grudnia 2009 Ze swiecy to obojetne jak sie ja polaryzuje to sie domyslam, dlatego bylem zdziwiony ze sie spalila. Jak Waszym zdaniem najlepiej sprawdzic czy wszystko jest w porzadku zeby nie spalic kolejnej??
Piroman1024 Opublikowano 7 Grudnia 2009 Opublikowano 7 Grudnia 2009 Podłącz panel prawidłowo do akumulatora, a zamiast świecy podłącz żarówkę na 12v(np. samochodową 21W lub większą) i kręć regulacją prądu żarzenia - jeżeli regulator jest sprawny to żarówka będzie reagować na zmiany regulacji prądu. Jeśli próba wypadnie pomyślnie to śmiało podpinaj świecę.
afish Opublikowano 7 Grudnia 2009 Autor Opublikowano 7 Grudnia 2009 tylko swieca jest na 1,5 V wiec moze zarówke na 1,5 V by wypadalo podlaczyc ... Bo jak napiecie skoczy powiedzmy do 3 v to swieca moze sie palic a zarówka 12V bedzie wskazywala ze niby jest wszystko w porzadku ... Mam nadzieje ze jest wszystko dobrze i to tylko swieca padla...
Piroman1024 Opublikowano 7 Grudnia 2009 Opublikowano 7 Grudnia 2009 Jak podłączysz żarówkę na 12V 21W powinna się lekko żarzyć na pomarańczowo i tego się trzymaj.
meteor Opublikowano 7 Grudnia 2009 Opublikowano 7 Grudnia 2009 A tak z ciekawości zapytam-meteor-w tych panelach jakie zwykle siedzą tranzystory-zwykłe czy MOSFET-y?Przypuszczam że jakiś MOSFET, ale pewny nie jestem. Wiem że panel startowy Ripmax'a da się reanimować
Piroman1024 Opublikowano 8 Grudnia 2009 Opublikowano 8 Grudnia 2009 Na bank MOSFET - no chyba że projektował to jakiś partacz
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.