Skocz do zawartości

czy jest gdzieś opisany ES w wersji szybowcowej ?


Gość kotecek

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

mam pytanie, czy jest gdzieś opisany ES w wersji szybowcowej ?

 

mam zapasowe skrzydła z fokusa (i stateczniki ze sterami),

pomyślałem o tym, że skoro na zawodach będziemy startować w klasie F3J/M, to przydałby się nam model szybowca sterowanego tylko sterami: kierunku i wysokości, do holowania z holu gumowego, by dzieci mogły w miarę bezpiecznie i samodzielnie poćwiczyć latanie szybowcem RC niekoniecznie na termice (starty, loty i lądowania)

 

 

skoro istnieje szybowcowa wersja EG, to może jest też gdzieś opisana taka wersja ES

 

 

interesują mnie pomysły na nowy kadłub, na wzmocnienie skrzydeł

Opublikowano

Hehe, wyjmujesz silnik i dajesz odpowiedni pakiet, żeby wyważyć to jakoś :P albo po prostu nie używasz silnika :P :P :P Bo chya nie było wersji szybowcowej ES...

Opublikowano

Troche bezsensu gdyż ES bierze na pokład pakiety nimh bez problemu latajac z szczotką...

 

Co do EG kupujesz wersje szybowiec, mocujesz hak troche lepiej niż podaje zestaw, porządny hol i w góre. Problem w tym że EG ma lotki i bez nich troche kijowo lata a to sie wyklucz z F3-j/m... Zbudujcie formy laminatowe do kadłuba i skrzydła styro + dzwigary + papier :wink:

Opublikowano

a te skrzydła z fuksa to mamy po prostu wyrzucić do śmieci ?

 

szkoda ich, a ich kadłub już dostał nowe skrzydła z ES-a i będzie latał w wersji z silnikiem 3f (ale bez lotek, bo zawodnicy mają się szykować do F3J/M, czyli lotki odpadają)

Opublikowano

ES jako typowy szybol to niewypał,to musi mieć motor ponieważ tak naprawdę po ściągnięciu drąga na zero wcale nie lata jak przystało na porządnego szybowca-waga cegłówki,aerodynamika fortepianu.

 

PS.Mój post odniosi się dokładniej do Focusa bo takiego miałem okazje oglądac w akcji ale ES to w zasadzie nic innego tylko ten sam model..

Opublikowano

Konrad Focus to nie jest to samo co ES. Mają zbliżoną konstrukcję i wygląd ale to zupełnie różne modele. Niestety w Focusie coś skopano jego własności lotne są dużo gorsze niż ES.

 

Dobrze że mnie uświadomiłeś że mam nielota o aerodynamice fortepianu (ES) bo myślałem że 70 minut lotu na 15 minutach pracy silnika to raczej szybowcowy silnik. Ale cóż pewnie gdybym wiedział to by mi się nie udało.

 

Co do ES bez silnika to na pewno EG w wersji szybowcowej będzie lepszym rozwiązaniem.

Opublikowano

Co do ES bez silnika to na pewno EG w wersji szybowcowej będzie lepszym rozwiązaniem.

ja to wiem, ale jak już pisałem chodzi głownie o to, że my już mamy na modelarni jedne nadplanowe kompletne skrzydła do Fokusa i chyba też będziemy mieli jeszcze jedne z ES-a i dlatego chcę je wykorzystać bo je mam a nie ma sensu, żeby leżały bezczynnie, gdy na modelarni mam dużo chętnych do latania RC, a zawody są organizowane przez Aeroklub dla dzieci i młodzieży poniżej 18 lat w klasie F3J/M = szybowce termiczne bez lotek, więc chcę jeżeli to oczywiście możliwie, żeby dzieci poćwiczyły dokładnie to co będą robić na zawodach
Opublikowano

Masz 2 wyjścia:

1 szybsze: Kupujesz kadłub od ES (można kupić oddzielnie), odcinasz silnik nożykiem.

2 lepsze: budujesz/kupujesz/dobierasz do posiadanych skrzydeł kadłub, który ma bardziej szybowcowe kształty (mniej przypominające fortepian :D )

 

Ja też nie spotkałem się z ES w wersji szybowcowej.

Opublikowano
Konrad, I ES i Focus, jeśli są dobrze wyważone latają również "bardzo dobrze" jako szybowce. A bez śmigła jeszcze lepiej. Dobrze też latają na smigle składanym. Zakłada się je tak, by łopatki składały sie odwrotnie (nie w stronę silnika). Na jednym pakiecie 1300mAh wnuki latają ponad godzinę. Silnikiem tylko do góry, reszta szybowanie, I Focusem i ES. Mają obydwa. Modele muszą być dobrze wywazone, a nie latać na wytrymowanych sterach, gdyż wychylone powierzchnie sterowe stawiają dosyć duży opór. pozdr
Opublikowano

a tak przy okazji to gdzie w ES jest środek ciężkości ?

 

ile milimetrów od krawędzi natarcia skrzydła przy kadłubie ?

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.