Damian G. Opublikowano 12 Grudnia 2009 Opublikowano 12 Grudnia 2009 Witam, Zakupiłem swój pierwszy motoszybowiec HAWK EP 2m rozpiętość (już jest skończony): Mam z nim zwiazanych pare pytań... zamocowałem w nim silnik tyłem do przodu, dlatego że z tyłu wychodził wał kręcący się wraz z obudową do którego zamocowałem śmigło z kołpakiem, czy takie rozwiązanie może być ?? Jeżeli zainstalowałem wloty powietrza z przodu to czy gdzieś z tyłu MUSZĄ być wyloty?? czy nie wystarczą szpary np. pomiędzy owiewką i kadłubem ?? (nie chciałbym szpecić folii na kadłubie otworami) Czy tak nisko poza kadłub wystający snap np. nie wyrwie się podczas lądowania?? trzeba go skrócić czy da sobie radę ?? Mam pytanie związane z połaczeniem lotek złączem, rozgałezieniem Y... Chciałbym uniknąć jego kupna, więc mam pytanie: Jak połączyć kabelki z obu serw aby lotki chodziły przeciwnie, tak jak w przypadku rozgałezienia Y ?? w którym przypadku 2,3 ? a moze inaczej ? Na koniec mam pytanie, jak się wychodzi z korkociągu szybowcem ?? Dziękuje i Pozdrawiam
mtk Opublikowano 12 Grudnia 2009 Opublikowano 12 Grudnia 2009 w którym przypadku 1,2,3 ? a moze inaczej ?1 zamocowałem w nim silnik tyłem do przodu, dlatego że z tyłu wychodził wał kręcący się wraz z obudową do którego zamocowałem śmigło z kołpakiem, czy takie rozwiązanie może być ??może być, tylko uważaj na kable, żeby ci silnik ich nie zniszczyl
Damian G. Opublikowano 12 Grudnia 2009 Autor Opublikowano 12 Grudnia 2009 heh chodziło mi 2 czy 3 ? ;p o 1 właśnie mi nie chodzi! ;p
tomtom Opublikowano 13 Grudnia 2009 Opublikowano 13 Grudnia 2009 Hmm :roll: , to po kolei silnik -obojętne jak. Byle się trzymał, o nic nie tarł i kręcił w dobrą stronę to co widać na zdjęciu od tyłu strony - trochę dziwnie długie te dźwignie - sprawdź wychylenia sterów przy maksymalnych ruchach serwa - powinny być zgodne z instrukcją Przy projektowaniu napędu sterów staram się wszystko maksymalnie chować bo zdarza się lądować nawet na rżysku a wtedy :oops: ałaaaa Serwo na kablu ma + , - i sygnał. Zamiana miejscami dowolnej pary kabelków powinna SPALIĆ serwo / są wyjątki, zabezpieczone przed użykownikeim ale baardzo drogie/ Kabel Y to proste połączenie równoległe i nic do kierunku ruchu serwa nie ma. W twojej sytuacji przeciwbieżność ruchu serw można uzyskać na dwa sposoby : 1. montaż serw tak, aby oba orczyki 'patrzyły' ALBO do kadłuba ALBO na zewnątrz - wtedy przeciwbieżność zapewni nam geometria 2. rozebranie jednego z serw i zamiana miejscami (przelutowanie) końcówek potencjometru pod ośką serwa (nie zawsze możliwe ze względu na konstrukcję serwa) i w zasadzie 3. o jeden kanał więcej 8)
Ładziak Opublikowano 13 Grudnia 2009 Opublikowano 13 Grudnia 2009 Na koniec mam pytanie, jak się wychodzi z korkociągu szybowcem ?? http://pl.wikipedia.org/wiki/Korkoci%C4%85g_%28lotnictwo%29#Wyprowadzenie_z_korkoci.C4.85gu
kuba r. Opublikowano 13 Grudnia 2009 Opublikowano 13 Grudnia 2009 Na koniec mam pytanie, jak się wychodzi z korkociągu szybowcem ?? http://pl.wikipedia.org/wiki/Korkoci%C4%85g_%28lotnictwo%29#Wyprowadzenie_z_korkoci.C4.85gu a zazwyczaj wystarczy puścić wszystkie stery i dać się modelowi rozpędzić a już na pewno w szkolnych szybowcach, potestuj na większej wysokości.
Gość Jerzy Markiton Opublikowano 13 Grudnia 2009 Opublikowano 13 Grudnia 2009 Silnik - jeśli Ci tak pasuje to O.K. Tylko zwróć uwagę na kable, przetarcie przez wirujący płaszcz grozi zwarciem i w konsekwencji spaleniem regulatora a to może się skończyć lotem bez zasilania odbiornika..... Zmienić kierunek działania serwa można na 3 sposoby: - rewers w nadajniku; - mały elektroniczny odwracacz wpinany między serwo i odbiornik; - odwrócenie polaryzacji silnika serwa i potencjometru ! Czyli należy zamienić miejscami przewody na silniku i skrajne przewody na potencjometrze. Środkowy przewód na potencjometrze należy zostawić w świętym spokoju. Pod statecznik pionowy dorób kawałek płetwy, ze 2-3cm, osłoni wystającą dźwignię steru wysokości. Po dołożeniu czegokolwiek na ogon skoryguj S.C. Model bardzo sensowny, miłych chwil w powietrzu ! - Jurek
Ładziak Opublikowano 13 Grudnia 2009 Opublikowano 13 Grudnia 2009 zazwyczaj wystarczy puścić wszystkie stery i dać się modelowi rozpędzićZazwyczaj nie jest to wtedy korek, a spirala. W korkociągu dochodzi do stanu ustalonego, w którym statek powietrzny przestaje się rozpędzać.
kuba r. Opublikowano 13 Grudnia 2009 Opublikowano 13 Grudnia 2009 z całym szacunkiem, ale potrafię odróżnić korek od spirali miałem sporo szybowców, właściwie to prawie same szybowce, od rekreacyjnych, przez makiety, F3F, F3B i jeszcze żaden po puszczeniu sterów nie kręcił się dłużej niż 1/2 zwitki, w miarę zaprojektowany szybowiec z korka wychodzi sam. No ale dobra, załóżmy, że trzeba mu kopnąć kierunek, to na pewno przyspiesza wyjście Ładziak, dla mnie jesteś jednym z kilku autorytetów na tym forum, nie tylko jeśli chodzi o wiedzę, więc akurat z Tobą nie będę się kłócił żeby ktoś nie pomyślał, że ironizuję, bo tak nie jest
Damian G. Opublikowano 13 Grudnia 2009 Autor Opublikowano 13 Grudnia 2009 to co widać na zdjęciu od tyłu strony - trochę dziwnie długie te dźwignie - sprawdź wychylenia sterów przy maksymalnych ruchach serwa - powinny być zgodne z instrukcjąTak wiem o tym, ale to dlatego, ze serw jeszcze nie założyłem, wiec dźwignie są nie ruszone i wystają. tutaj nasuwa mi się pytanie, czy na ster wysokości lepiej zastosować serwo mocniejsze? Na lotkach i kierunku zastosuję serwa mini 9g. Czyli jeśli oba serwa z lotek połącze kolorami do siebie i tak samo połącze je do odbiornika, a do tego "montaż serw tak, aby oba orczyki 'patrzyły' ALBO do kadłuba ALBO na zewnątrz" to serwa będą poruszały się jak należy (przeciwnie) i prawidłowo ?? Mam jeszce jedno pytanie, czy w programie RealFlight G4.5 loty szybowcem są bliskie prawdziwym lotom ?? czy są potrzebne jakieś specjalnie ustawienia w programie aby lot był odwzorowany ?? Jakie czynniki mogą wprowadzić szybowiec w korek ?? tzn. Jaki manewr muszę zrobić źle żeby do tego doprowadzić ?? edited by strejla_u Zamieniłem duże litery na małe.
Ładziak Opublikowano 13 Grudnia 2009 Opublikowano 13 Grudnia 2009 z całym szacunkiem, ale potrafię odróżnić korek od spiraliZ całym szacunkiem, ale nie potrafisz. Piszesz o korku, ale definiujesz spiralę. Te figury mogą wyglądać identycznie, ale w korku skrzydło jest na nadkrytycznym kącie natarcia i w zasadzie nie wytwarza siły nośnej. Po połówce zwitki, o której piszesz, prędkości się ustalają i szybowiec z korka nie wychodzi. W spirali po pół zwitki prędkość rośnie na tyle, że skrzydła zaczynają nieść, bo kąty natarcia są podkrytyczne.Dobrze zaprojektowany szybowiec co najwyżej bardzo trudno wprowadzić w korek :-) .
Damian G. Opublikowano 13 Grudnia 2009 Autor Opublikowano 13 Grudnia 2009 A kto mi odpowie na pytanie odnośnie wlotu powietrza i wylotu??!
bubu2 Opublikowano 13 Grudnia 2009 Opublikowano 13 Grudnia 2009 Jeśli nie będzie wylotów lub będą za małe, praktycznie nie będzie chłodzenia. Wyloty muszą być. pozdr
Gość Jerzy Markiton Opublikowano 13 Grudnia 2009 Opublikowano 13 Grudnia 2009 Na nieszczelności nie licz !!! Wylot jest obowiązkowy i powinien być 2x większy niż wlot. Dobrze jest go oprofilować celem zwiększenia podciśnienia w kadłubie; temat korkociągu już tu był rozbierany na czynniki pierwsze, poszukaj. - Jurek
Marcin K. Opublikowano 14 Grudnia 2009 Opublikowano 14 Grudnia 2009 Co do serw to jedno na kanał lotki(1) drugie na kanał 5 i na jednym serwie ustawiasz odwrotne wychylenie(revers) Wychylenie ustawiasz tak jak w standardzie(EPA) No i wszystko. Przy tym połączeniu można także zaprogramować klapo-lotki. Pozdrawiam!
Damian G. Opublikowano 7 Kwietnia 2010 Autor Opublikowano 7 Kwietnia 2010 Witam ponownie po przerwie - model jest skończony - zamieszczam film z oblotu, oraz z ciężkiego latania na dużym wietrze: 1. http://www.youtube.com/watch?v=JpDWlZxV5pU 2. http://www.youtube.com/watch?v=GdprxJzt1Q8&feature=related (Na drugim filmiku wiatr był tak silny ze nie mogłem opanować modelu ;P - słabe jeszcze umiejętności latania ;P) Chciałbym was zapytać, czy po obejrzeniu filmu możecie mi powiedzieć, czy czasami silnik nie jest za słaby do tego szybola?? (stwierdzając po sile ciągu szybola w górę) czy nie powinien silnik być mocniejszy, aby ciąg szybola do góry był ostrzejszy??
mucha93 Opublikowano 7 Kwietnia 2010 Opublikowano 7 Kwietnia 2010 Po 1 to wydaje mi się, że masz trochę niedoważony przód bo widać że lekko walczysz sterem wysokości, a co do silnika to mógłbyś dać mocniejszy bo wznoszenie trochę słabiutkie.
laminat Opublikowano 7 Kwietnia 2010 Opublikowano 7 Kwietnia 2010 silnik do celow dydaktycznych moim zdaniem dobry to nie ma byc rakieta. problem polega na tym ze nie wykonujesz zakretow poprawnie zeslizgi wyslizgi maska(dziub) to pod horyzontem to na horyzoncie takie to szarpane. sprobuj zrobic spokojne zakrety o duzym promieniu tak zeby model tylko tylko skrecal i mial przez caly czas stabilny ustalony lot tak zebys nie musial nic robic tylko trzymac lekko wychylony sk i lotki a potem ciasniej ciasniej tak ze ciasne zakrety nie beda trudnoscia nikt nie powiedzial ze precyzyjne i porzadne latanie przychodzi latwo i od razu. masz bardzo fajny model wiec cwicz cwicz i jeszcze raz cwicz i bez szalenstw i brawury - przed startem planuj kazdy lot i nie improwizuj wtedy przynajmniej z wlasnej winy unikniesz kretobicia.
Damian G. Opublikowano 7 Kwietnia 2010 Autor Opublikowano 7 Kwietnia 2010 Dziękuje bardzo! to są bardzo pomocne rady - a w razie co, może polecicie mi jakiś odpowiedni tani silnik z regulatorem do tego moto szybowca na później?? posiadam regiel 30A ale on raczej do mocniejszego silnika będzie za słaby. Może macie jakiś dobry szybol do treningu na symulator do aerofpro albo do RealFlight G4.5 odwzorowujacy dobrze fizyke lotu??
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.