Skocz do zawartości

problem z RWD5


jadek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam problem z oblataniem mojego depronowca RWD5 . Model warzy 700g i jest wyposażony według planów skazoo , tylko pakiet aku. jest inny 1100mah NICD. Model z tym wyposażeniem nie startuje z ziemi a z ręki zaliczyłem już dwa krety. Gdzie tkwi przyczyna bo ja myślę że z tym wyposażeniem to tylko po asfalcie mogę pokołować . Doradźcie coś proszę. :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 48
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Model z pewnością ma rozp.ponad 100cm? Mój o rozp 110cm i masie końcowej(po naprawach) ok 900g śmiga na zwykłym dzwonku ze sniegu, z wody, z ziemi i z ręki. Tak więc problem w twoim nie leży po stronie masy choć lipol zauważalnie zmniejszy masę. może należy jeszcze raz sprawdzić SC, kąty i takie tam ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak u Ciebie ze wzniosem ??(zakładam iż robiłeś z planów scazoo ) zwróć na ten parametr szczególna uwagę!! w moim RWD-ku (by scazoo) właśnie tu tkwił problem ...

Aha i sprawdź czy oś silnika nie "ślizga się " w samym silniku (jest to częsta przyczyną braku mocy czyli przysłowiowe "ja mu gaz a on zgasł") objawia sie to tym że możesz przesuwać śmigło( wraz z piastą ) względem silnika... też to przerabiałem ..

 

a waga jest przyznać należy nie mała (mój wyszedł "ciut" ponad 500g / w mojej galerii nawet chyba jest /przy płacie powiększonym o 8 cm rozp i dodanej maaaaasie węgla jako wzmocnienia) więc może pomyśl o "odchudzeniu" całości(może Li-Polek w okolicach min 1300mAh , popatrz na giełdę forum , kolega sławekmod ostatnio sprzedawał podobne "nówki"/dosłownie/ po 50 zł)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podaj jaki masz napęd. Jeżeli jest to szczotkowa 400 z przkładnią, to podaj nstępujące parametry:

 

- napięcie nominalne silnika

- przełożenie przekładni

- zastosowane śmigło (rozmiar)

- jakie NiCd (1100 maH): napięcie / marka / model

 

Pozdrawiam,

Michał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napęd to Sped 400 6v , przekładnia MPJ 4,1:1 , Śmigło GWS 10/6 a pakiet nie wiem jakiej firmy bo już go wcześniej miałem . Jeszcze jedno jak go wyrzucałem z ręki to leciał przez parę metrów ale po mojej pomyłce zaliczyłem kreta . Myślę że wina nie leży po stronie wagi lecz silnika . Ta szczotka jest za słaba lub pakiet jest za mały. Znalazłem taki silnik EMAX FC28-22 na stronie www. rc-elektrotown.pl ,czy ten nadawał by się do startu z ziemi .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Jeśli nigdy nie latałeś, to start z ziemi nie jest dobrym rozwiązaniem. Osobiście polecałbym wyrzucenie samolotu z ręki, i to najlepiej nad jakąś wysoką łąką (ta, tylko za oknem zima - gdzie tu znaleźć łąkę?) żeby zniwelować uszkodzenia.

 

Porób fotki modelu i wklej je, coś tutaj musi być nie tak skoro model nie chce latać wyrzucony z ręki. Jak zachowuje się model po wyrzucie z ręki? W jaki sposób go wyrzucasz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pakiet jest za mały.

Obstawiam j.w. Nie napisałeś jakie napięcie ma pakiet, ale nawet jeżeli ma min 6 cel, to może nie być przystosowany do 10A prądu, który lubi 400.

 

EMAX FC28-22 ? Ten silnik dobrze chodzi (przy zasilaniu 3s lipo) na śmigle 8X4, do RWD lepszy byłby jakiś dzwonek o KV < 1000, tak aby poradził sobie ze śmigłem np 9x5.

 

Na początek proponuję pomiar prądu pobieranego przez twoją 400 - najlepiej na kilku różnych pakietach.

 

Pozdrawiam,

Michał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Jadek ja miałem tez problem z oblataniem mojej rwd 5.Problem tkwił ze środkiem cieżkości.Koledzy doradzili mi by przesunąć pakiet na maxa do przodu.Tak zrobiłem i nie ten samolot.Ja mam silnik Emax 2822 waga to ponad 800g i daje rade.Wzmocniłem tylko skrzydła (dzwigary ze sklejki) bo pekały przy nurkowaniu :oops:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pakiet jest za mały.

EMAX FC28-22 ? Ten silnik dobrze chodzi (przy zasilaniu 3s lipo) na śmigle 8X4, do RWD lepszy byłby jakiś dzwonek o KV < 1000, tak aby poradził sobie ze śmigłem np 9x5.

Znajomy ma w mini magu tego e-maxa, i najlepiej sprawuje się na rozmiarach 9x5 oraz 10x4,7 (najlepszy efekt z 10'). Oczywiście przy zasilaniu 3S. Silnik jest ledwo letni.

Silnik znajomego, ale ja głównie testowałem śmigła i loty na tym silniku :P :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Jerzy Markiton

Możesz mieć problem ze zbyt niskim napięciem pakietu. 400 z przekładnią (4/1) powinna tym modelem szarpać że aż miło, ale raczej na 10 celach NiMh czy NiCd czyli 3 celach Lipol.

400 z uzwojeniem 7,2 czy 8,4V z taką przekładnią na 10 celach chodzi ze śmigłem 12" z prądem 8-10A. Na śmigle 10" będzie kręcić ale ciągu może być za mało. Za mało danych z czym się faktycznie męczysz, żeby coś sensownego doradzić. Akumulatory można przesuwać jeśli S.C. jest w złym miejscu. Jeśli jest tam gdzie powinien to tylko pogorszysz sprawę.

Pozdrawiam - Jurek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj zrobiłem fotki. Przód jest po remoncie bo zaliczyłem dwa krety, a pakiet to 8 cel 1100 mah NICD . Zmierzyłem też prąd i na pełnym gazie silnik pobiera tylko 4 A to chyba za mało ?http://img263.imageshack.us/img263/6595/dsc0572d.jpg

http://img259.imageshack.us/img259/745/dsc0567.jpg

http://img215.imageshack.us/img215/9807/dsc0568kj.jpg

http://img521.imageshack.us/img521/7162/dsc0569h.jpg

http://img215.imageshack.us/img215/2883/dsc0570j.jpg

http://img262.imageshack.us/img262/5858/dsc0571z.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jeszcze jedno jak wkleić zdjęcia ?

http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=409 - najważniejszy jest pierwszy post.

Poćwicz sobie używając przycisku: "podgląd" bez naciskania: "wyślij".

Gdy jesteś pewien, że już wiesz co i jak wtedy wrzucasz fotki do swojego posta.

 

Samouczek naprawdę działa- sprawdzałem na sobie :mrgreen: -pomogło :devil: :faja: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dostałem jakiegoś odmieńca, bo przy zawisie(70%mocy) na 10x4.7SF i 3S po pół minuty był gorący. I nie była to wersja 2812.

Nie dostałeś odmieńca, tylko latałeś na 110% możliwości silnika.

Kolega pisał że latał trenerkiem na mniejszym śmigle, a ty że akrobatem przy większym. Nie można tego porównywać.

ka założyłem śmigło 11x6, gorący to mało było powiedziane.. a latał w trenerku, tyle że na pełnym gazie..

 

baxter

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Jerzy Markiton

Jeśli udało Ci się zmierzyć prąd to zmierz jeszcze napięcie na pakiecie, przed uruchomieniem silnika i na maksymalnych obrotach. Mogą być miękkie akumulatory. Jeśli jednak różnica jest rzędu 1-1,5V to załóż większe śmigło (12") i ponownie zmierz prąd. Jeśli efekt nadal będzie niezadawalający (słaby ciąg) to dołóż jeszcze 2 ogniwa, takie same ! Alternatywą będzie lipol 3s, 1000 - 1500 mAh.

- Jurek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Jerzy Markiton

Spadek napięcia typowy, nie są to jakieś rewelacyjne akumulatory ale też nie zajechane... Gdybym miał, to dołożyłbym 2 cele. Ale muszą być takie same ! Gdyby w wyniku tego prąd przekroczył 6-7A to zmniejsz średnicę śmigła i zadbaj o chłodzenie silnika. W takim kadłubie jest niezły termos ! Pozdrawiam - Jurek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.