Skocz do zawartości

Zużycie paliwa silników żarowych 4T


darek.3333

Rekomendowane odpowiedzi

W 2-taktach znalazłem szacunkowe przeliczenie zużycia paliwa. Jak to jest w 4T? Wiadomo , że silnik silnikowi nie równy a i różnie się te silniki używa ale może ktoś zna jakiś poziom odniesienia? Np - ile pali Saito 100 przy spokojnym lataniu a ile na pełnym gazie? Może każdy , kto tu zajrzy podzieliłby się ile jaki i przy jakim lataniu silnik żarowy 4T zużywa paliwa. :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam - pełne informacje o silnikach Saito są na poniższym linku:

http://saito-engines.info/index.html.

Sam latam na tych silnikach o pojemności od 12,5 ccm do 39 ccm. Maszynki wspaniałe i co ważne niezawodne. Ważne jest to, że należy prawidłowo przeprowadzić procedurę pierwszego uruchomienia. Wystarczy ok. 20 minut na ziemi z bogatę mieszanką bez wchodzenia na duże obroty. Reszta już w powietrzu. Kilka zbiorników wypalić podczas spokojnego lotu. Saito musi mieć dobre chłodzenie podczas docierania.

Powodzenia.

 

Edit:

http://saito-engines.info/index.html

Sory - jest błąd linku - teraz powinno być OK

 

Od Rob Mc Fly:

Proszę używać opcji edycji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Dla Saito 100 jest to ok 40 cm na minute. Oczywiscie bardzo duzy wplyw ma ustawienie gaznika oraz sposob latania a dokladniej operowania gazem. Fabrycznie nowy jest ustawiony na bardzo bogata mieszanke. Twoj jest uzywany wiec juz pewnie byl przykrecony. Polecalbym cos pomiedzy 14-18oz (415-525cm).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki , że się odezwałeś w tym temacie. Podczas ostatnich lotów latamy tym modelem około 7min. aby coś w razie czego zostało w zbiorniku. Mamy mały zbiornik 250ml , na te 7min model zużywa coś około 180ml więc wychodzi coś około 26 ml / min. Tak więc nie jest źle. Jest to lot dość rekreacyjny, Czasami tylko jakaś beczka lub pętla i trochę zwiększone obroty. Na początku byłem przyzwyczajony do OS MAX 46 LA w trenerku , gdzie na 250ml i oszczędnym pyrkaniu udawało się powisieć 20 min i jeszcze zostawało prawie pół zbiornika. Tak więc dziwiłem się , że po 10 - 12 min model gasł i prawie każde lądowanie było ze zgaszonym silnikiem. Teraz rozumiem , że nie starczało mu paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie. Saiciaki mają fabrycznie bardzo bogato ustawioną lsn. Po prawidłowym wyregulowaniu palą malutko. Ale mało kto dobrze ustawia lsn. 250 ml przy 91 i 15 minutach, saito 100 może ze 300 w tym czasie. Saito 125 na śmigle apc 16x6 paliło około 250-300 na 10 minut. Latanie 3d.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.