darek.3333 Posted December 19, 2009 Share Posted December 19, 2009 W 2-taktach znalazłem szacunkowe przeliczenie zużycia paliwa. Jak to jest w 4T? Wiadomo , że silnik silnikowi nie równy a i różnie się te silniki używa ale może ktoś zna jakiś poziom odniesienia? Np - ile pali Saito 100 przy spokojnym lataniu a ile na pełnym gazie? Może każdy , kto tu zajrzy podzieliłby się ile jaki i przy jakim lataniu silnik żarowy 4T zużywa paliwa. :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marek_Spy Posted December 20, 2009 Share Posted December 20, 2009 Saito 91 w Katanie 50 ok 250 ml na lot 10 min . Typowe acro Link to comment Share on other sites More sharing options...
Senior Posted December 20, 2009 Share Posted December 20, 2009 Witam - pełne informacje o silnikach Saito są na poniższym linku: http://saito-engines.info/index.html. Sam latam na tych silnikach o pojemności od 12,5 ccm do 39 ccm. Maszynki wspaniałe i co ważne niezawodne. Ważne jest to, że należy prawidłowo przeprowadzić procedurę pierwszego uruchomienia. Wystarczy ok. 20 minut na ziemi z bogatę mieszanką bez wchodzenia na duże obroty. Reszta już w powietrzu. Kilka zbiorników wypalić podczas spokojnego lotu. Saito musi mieć dobre chłodzenie podczas docierania. Powodzenia. Edit: http://saito-engines.info/index.html Sory - jest błąd linku - teraz powinno być OK Od Rob Mc Fly: Proszę używać opcji edycji. Link to comment Share on other sites More sharing options...
darek.3333 Posted December 21, 2009 Author Share Posted December 21, 2009 Dziękuję Wam za informacje. Niestety nic mi nie wiadomo o pierwszym starcie mojego silnika Saito gdyż kupiłem go z modelem jako używany. Dlatego tym cenniejsze są dla mnie informacje pozwalające ocenić stan tego silnika. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonymous Posted December 29, 2009 Share Posted December 29, 2009 Mój ASP 15cm3 ok.150-200ml na 10 min lotu. Lot raczej rekreacyjny Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flyboy Posted August 20, 2010 Share Posted August 20, 2010 Dla Saito 100 jest to ok 40 cm na minute. Oczywiscie bardzo duzy wplyw ma ustawienie gaznika oraz sposob latania a dokladniej operowania gazem. Fabrycznie nowy jest ustawiony na bardzo bogata mieszanke. Twoj jest uzywany wiec juz pewnie byl przykrecony. Polecalbym cos pomiedzy 14-18oz (415-525cm). Link to comment Share on other sites More sharing options...
darek.3333 Posted August 23, 2010 Author Share Posted August 23, 2010 Dzięki , że się odezwałeś w tym temacie. Podczas ostatnich lotów latamy tym modelem około 7min. aby coś w razie czego zostało w zbiorniku. Mamy mały zbiornik 250ml , na te 7min model zużywa coś około 180ml więc wychodzi coś około 26 ml / min. Tak więc nie jest źle. Jest to lot dość rekreacyjny, Czasami tylko jakaś beczka lub pętla i trochę zwiększone obroty. Na początku byłem przyzwyczajony do OS MAX 46 LA w trenerku , gdzie na 250ml i oszczędnym pyrkaniu udawało się powisieć 20 min i jeszcze zostawało prawie pół zbiornika. Tak więc dziwiłem się , że po 10 - 12 min model gasł i prawie każde lądowanie było ze zgaszonym silnikiem. Teraz rozumiem , że nie starczało mu paliwa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MASK Posted August 23, 2010 Share Posted August 23, 2010 Flyboy chyba pisze o zużyciu paliwa przy ciągłej, pełnej mocy. Mój FA-91 spala ok 200 ccm podczas piętnastominutowego lotu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paweł Rzedzicki Posted August 23, 2010 Share Posted August 23, 2010 Dokładnie. Saiciaki mają fabrycznie bardzo bogato ustawioną lsn. Po prawidłowym wyregulowaniu palą malutko. Ale mało kto dobrze ustawia lsn. 250 ml przy 91 i 15 minutach, saito 100 może ze 300 w tym czasie. Saito 125 na śmigle apc 16x6 paliło około 250-300 na 10 minut. Latanie 3d. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.