armand Opublikowano 23 Grudnia 2009 Opublikowano 23 Grudnia 2009 Dwa pakiety A123 2s - nie "klękają", sa odporne mechanicznie, nie wymagają stabilizatorów napięcia, dobry włącznik elektroniczny obsługujący dwa pakiety, oddzielna listwa prądowa zasilająca serwa (nie przez płytkę odbiornika) i już.
Tomek Opublikowano 23 Grudnia 2009 Opublikowano 23 Grudnia 2009 No to Filip dokup do tego Liona 2300 mA i masz zasilanie benzyny. A do odbiornika 2xFe(A123) plus na przykład : PowerBox 12 Power Switch http://www.f3m.pl/15,powerbox-12-power-switch.html Bo zasilanie silnik i odbiornika to osobne instalacje ,pakiety , włączniki (wyłączniki jak kto woli).
filip Opublikowano 23 Grudnia 2009 Autor Opublikowano 23 Grudnia 2009 Myślałem raczej żeby z VR-8L wykorzystać do odbiornika, a do zapłonu jakiś zwykły przełącznik i akumulator 4,8V. Może w ten sposób...? :roll:
Tomek Opublikowano 23 Grudnia 2009 Opublikowano 23 Grudnia 2009 Jak najbardziej możesz tak zrobić , tylko nie jakiś tam tylko też w miarę jakiś dobry. Ja dawałem taki z Nastika : http://www.nastik.pl/wylacznik-profi-p-856.html ale teraz wisząc 1m nad ziemią już go raczej nie założę. :devil:
Marcin Opublikowano 24 Grudnia 2009 Opublikowano 24 Grudnia 2009 Jak najbardziej możesz tak zrobić , tylko nie jakiś tam tylko też w miarę jakiś dobry. Ja dawałem taki z Nastika : http://www.nastik.pl/wylacznik-profi-p-856.html ale teraz wisząc 1m nad ziemią już go raczej nie założę. :devil: Jak ja Wam pokażę, jakie mam wyłaczniki do zapłonu i Accuswitch w holowniku, to z miejsca dostanę 4pkt ;D Powiem na razie tylko tyle, że kosztowały 2zł sztuka ;P
instruktor Opublikowano 24 Grudnia 2009 Opublikowano 24 Grudnia 2009 Marcin abyś nie dostał tych punktów podeślij informację na PW
Konrad_P Opublikowano 25 Grudnia 2009 Opublikowano 25 Grudnia 2009 Marcin abyś nie dostał tych punktów podeślij informację na PW Chciałbym delikatnie zaprotestować co do tego PW. :x Bardzo poprosze na forum (bez konspiracji). Podobnie jak Filip kompletuje osprzęt bo moje 55ccm włąśnie wysłali z HK.
filip Opublikowano 26 Grudnia 2009 Autor Opublikowano 26 Grudnia 2009 Konrad_P, może powiedz co skompletowałeś (jestem ciekawy).
Konrad_P Opublikowano 26 Grudnia 2009 Opublikowano 26 Grudnia 2009 Paczka dopiero wyszła 24.12. W komplecie DLE55 trochę serw BMS-706MG Low Profile High Speed Servo (Metal Gear) 4.6kg na lotki do mojego Stearmana. Z Tower Hobbies czekam na odbiornik Futaba R6008HS 8-Channel 2.4GHz FASST i na serwa Futaby do SW i SK. Tomek podał w kturymś z wątków swoje wyposażenie do Ultimata. Musze powiedzieć, że jest tam jedno serwo na 7.2V i jak poczytałem to mi trochę szczęka opadła. Moc i cena - kosmos. Musze jeszcze zmienić zbiornik, bo ten, co dali w komplecie do benzyny się chyba nie nadaje. Zamówiłem jeszcze Jeti MAX BEC 2 no i zastanawiam się nad pakietami. Tomek doradza LiJon do zapłonu i 2xA123 do tego Jeti Max-a i chyba właśnie tą wersje wybiorę, tylko jeszcze nie wiem w którym sklepie. LiJon i LiFe będą moimi pierwszymi pakietami i nie mam jeszcze doświadczenia gdzie i jakie (producent). Musze jeszcze coś domówić w Tower Hobbies i pewnie tam zamówie. Ale wpierw musze się poradzić czy one coś warte, bo szkoda wywalić na darmo kasę. Zastanawiam się jeszcze czy do zapłonu nie kupić tego polecanego przez Tomka PowerBox 12. Ale na razie musze trochę zarobić kasy, bo już się trochę wypstrykałem. Model szykuje na maj-czerwiec, więc do tego czasu z pewnością coś się uda zarobić. Kurde ale se wybrałem hobby.
choina Opublikowano 27 Grudnia 2009 Opublikowano 27 Grudnia 2009 Zastanawiam się jeszcze czy do zapłonu nie kupić tego polecanego przez Tomka PowerBox 12.Czy na zapłon chcesz dać dwa pakiety? Jeżeli nie to bez sensu ten Power Box 12 bo można kupić tańszy przełącznik z wejściem na jeden pakiet. Napisałeś też, że chcesz zasilić zapłon baterią LiIon zwróć uwagę, że PowerBox 12 nie ma wbudowanego regulatora.Chyba, że miałeś na myśli Digi Switcha.
Konrad_P Opublikowano 27 Grudnia 2009 Opublikowano 27 Grudnia 2009 Dokładnie tak jak piszesz Łukasz, chodzio mi o tego Digi Switcha http://www.f3m.pl/4,powerbox-systems-digi-switch.html A co do zapłonu to faktycznie jeszcze się waham czy jeden pakiet czy dwa. Tu potrzebuje podpowiedzi bardziej doświadczonych kolegów, obeznanych w silnikach benzynowych. W przypadku jednego pakietu to pewnie ten PowerBox będzie zbędny choć ma jedną zaletę - ma wyłącznik wbudowany. Te które znam BAC nie posiadają i trzeba dokładać dodatkowe. A tu znów pojawia się pytanie jaki zastosować by był odporny i wytrzymały.
armand Opublikowano 28 Grudnia 2009 Opublikowano 28 Grudnia 2009 Zdwojony pakiet zapłonu, czy prądnica na pokładzie to raczej w UAV a nie w model akrobata. W modelach nie widziałem zdwojonego pakietu zapłonu, ale może mało widziałem. Zapłon mało pobiera prądu, uszkodzenie tylko mechaniczne pakietu czy złączek, jak zgaśnie silnik to masz szanse wylądować jesli akurat nie wuisisz 1m nad ziemią, jak nie masz steru głębokości to tylko pozostaje pozbierać resztki co by nie śmiecic na lotnisku.
Konrad_P Opublikowano 28 Grudnia 2009 Opublikowano 28 Grudnia 2009 Czyli tak jak myślałem. Ale wolałem sie upewnić bo jak pisałem to moja pierwsza bęzyna. Armand dzięki za odpowiedź.
Marek:D Opublikowano 28 Grudnia 2009 Opublikowano 28 Grudnia 2009 Tu potrzebuje podpowiedzi bardziej doświadczonych kolegów, obeznanych w silnikach benzynowych. Co prawda jakimś tam wielkim doświadczonym nie jestem, ale mam benzynę dwa sezony i podzielę się swoimi spostrzeżeniami. Ja osobiście przy silniku DL-50 cały czas mam akumulatorki wodorkowe sanyo 4,8v 2700mAh. Nigdy nie miałem kłopotu gasnącego silnika czy czegoś podobnego. Akumulatorki ładowałem za każdym razem po powrocie z lotniska, więc byłem spokojny. Moim zdaniem zastosowanie zdublowanych pakietów do zapłonu można użyć przy modelach pod silniki ponad 80cm. W modelu pod 50cm do 3D liczy się każdy gram i moim zdaniem dublowanie pakietu do zapłonu jest zbędne. Co do wyłącznika - ja kupiłem po prostu taki solidniejszy w sklepie elektronicznym i służy mi do dziś. Korzystając z menagera oczywiście wyłącznik nie ma znaczenia, bo nawet jak siądzie to elektronika działa. Ja na zapłonie tego nie mam i zero problemów przez te dwa lata. Dodatkowo kolega zajmujący się elektroniką zrobił mi wyłącznik zapłonu sterowany przełącznikiem w radiu - jestem przezorny i jakby coś siadło w zapłonie i zaczął siać zakłócenia to w każdej chwili mogę odłączyć zasilanie - przydaje się też jak nawet zapomnę wyłączyć przełącznika zewnętrznego - bez sygnału radiowego prąd nie płynie. Łatwo też zgasić silnik przy lądowaniu. Do nowego modelu planuję dać pakiet Li-Pol 2s 1300mAh z becem. Powinien też wystarczyć w zupełności. Zapłon pobiera ok 1-1,5A przy wysokich obrotach - po ok 3 lotach nawet ostrej akrobacji wyładowywało mi ok 400-500 mAh. Trochę się rozpisałem, mam nadizeję, że coś z tego sie Ci przyda Konradzie
Konrad_P Opublikowano 28 Grudnia 2009 Opublikowano 28 Grudnia 2009 mam nadizeję, że coś z tego sie Ci przyda KonradzieBardzo. Wielkie dzięki.
Tomek Opublikowano 28 Grudnia 2009 Opublikowano 28 Grudnia 2009 W modelu pod 50cm do 3D liczy się każdy gram i moim zdaniem dublowanie pakietu do zapłonu jest zbędne A dodatkowo mój Cadm 2700 mA waży z wyłącznikiem 180g. Liona Możesz ładować w dowolnej chwili , a na pewno nie cała noc i waży z włącznikiem (z regulatorem) 139g. 50g za nic.
filip Opublikowano 3 Lutego 2010 Autor Opublikowano 3 Lutego 2010 Mam pytanko jeszcze, czy odbiornik futaba R168DF nada się do modelu benzyny?
Marek:D Opublikowano 3 Lutego 2010 Opublikowano 3 Lutego 2010 Choć nie jestem znawcą Futaby to pewnie wystarczy. Wygląda dosyć solidnie. Kwestia tylko w tym, żeby najlepiej nie podpinać serw przez kabel Y - potrafi pociągnąć jednocześnie duży prąd, ja mam każde serwo oddzielnie i wszystko pomixowane.
Gmeracz Opublikowano 9 Lutego 2010 Opublikowano 9 Lutego 2010 najlepiej nie podpinać serw przez kabel Y - potrafi pociągnąć jednocześnie duży prąd, ja mam każde serwo oddzielnie i wszystko pomixowane. Marek, Nie każdy może mieć apkę z takimi możliwościami. Jest sposób, żeby dać dwa serwa przez Y kabel, ale trzeba puścić zasilanie z UBEC-a, a tylko linię sygnału do serwa. Sprawdziłem to z serwami cyfrowymi. A co do LiPoli - z tego 1300 możesz wyciągnąć ok 1100, reszta musi zostać, bo łatwo nadmiernie rozładować poniżej 3,2V bez monitora. A wtedy pakiecik ładnie spuchnie Ale bezdyskusyjnie są bardzo lekkie i świetnie się do tego nadają. Tak na marginesie - wydaje mi się, że w obecnych konstrukcjach, a szczególnie w benzynie (mam na myśli rozmiar) warto zawsze stosować UBEC. Lekkie to i tanie. Jednak co głowa spokojna to spokojna. A już szczególnie przy serwach cyfrowych.
Marek:D Opublikowano 9 Lutego 2010 Opublikowano 9 Lutego 2010 Marek, Nie każdy może mieć apkę z takimi możliwościami. Jest sposób, żeby dać dwa serwa przez Y kabel, ale trzeba puścić zasilanie z UBEC-a, a tylko linię sygnału do serwa. Sprawdziłem to z serwami cyfrowymi. Tu się z Tobą w pełni zgodzę choć nie do końca. W cyfrówkach hiteka wszystko przy połączeniu o jakim mówisz było ok, ale w serwach TP, których od razu się pozbyłem przy podłączeniu przez kabel Y drgały jak głupie. A co do LiPoli - z tego 1300 możesz wyciągnąć ok 1100, reszta musi zostać, bo łatwo nadmiernie rozładować poniżej 3,2V bez monitora. A wtedy pakiecik ładnie spuchnie Tak na marginesie - wydaje mi się, że w obecnych konstrukcjach, a szczególnie w benzynie (mam na myśli rozmiar) warto zawsze stosować UBEC. Lekkie to i tanie. Jednak co głowa spokojna to spokojna. A już szczególnie przy serwach cyfrowych.Oczywiście Gmeracz bez UBECa to nawet nie ma mowy o lataniu, zapłon by mi siadł. Strach dawać nawet w odbiorniku bez tego ustrojstwa. Wolę mieć 6v na serwie i ciut mniejszą moc, niż przegiąć i je spalić. Obecne menagery mają przeważnie stabilizator napięcia.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.