piotralski Opublikowano 26 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2012 Tak jak napisałem wcześniej, sprawdze to na bezpiecznej wysokości. Jeszcze raz dziękuje za cenne rady, a na przyszłość wartości mixowań bede podawał w mm (wychylenia lotek). Oby pogoda dopisała Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czaro Opublikowano 26 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2012 Modele z różnym ustawieniem S.C. będą miały różne prędkości lotu ślizgowego Niekoniecznie. W zależności od wytrymowania, mogą latać z tą samą prędkością. Warto jeszcze na początku zaznaczyć, że mix motyl - wysokość będzie najprawdopodobniej nieliniowy, jeśli chce się zachować równowagę podłużną, w całym zakresie wychylenia motyla. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jerzy Markiton Opublikowano 27 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2012 Czarku - masz rację, niekoniecznie. Mógłbyś rozwinąć kwestię nieliniowości mixu ? Piotrze - jak ustalisz maksymalne wielkości wychyleń steru wysokości to do miksu Butterfly,a daj wstępnie kontrę na 1/2 tych wychyleń. Z zachowaniem ostrożności w eksperymentach - wysokość ! Nie używaj tego miksu po raz pierwszy na 30 - 50m ! Możesz nie zdążyć z reakcją ! Nie używaj tego miksu do przyziemienia aż go doregulujesz na wysokości. - Jurek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotralski Opublikowano 27 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2012 Jurku tak zrobię. Dam znać w sobotę wieczorem jak wyszło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotralski Opublikowano 29 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2012 Jurku, miałeś rację - motylek to kwestia baaardzo indywidualna. Moje ustawienia (w kwestii akurat tego modelu) były strzałem w dziesiątkę Super lądowanko - troszkę za duzo było domiksowanej wysokości, ale (w mojej ocenie) lepiej podeprzeć się (zaciągnąć) wysokość niż ją przy lądowaniu oddawać. Jeszcze parę lotów i bedzie ustawione perfecto Jeszcze raz dzięki za pomoc!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pietuh Opublikowano 30 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2012 Mam pytania początkującego cyt: "DIVE-TEST: skierować model pod kątem ok. 45 st. do ziemi i obserwować jak szybko model z tego pikowania wychodzi. Wyrównanie powinno nastąpić po ok. 4 – 6 sek." Czy tylko skierować po kątem 45 czy należy nabrać prędkości? rozumiem że robimy Dive Test pod wiatr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafal B. Opublikowano 30 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2012 Trzeba nadać modelowi prędkość by test wyszedł pomyślnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pietuh Opublikowano 1 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2012 Dzięki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jerzy Markiton Opublikowano 1 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2012 Tak, należy to zrobić pod wiatr ! Kąt 45 st. nie jest krytyczny, może być 60 st, może być 90 st. Im mniejszy kąt - tym dłużej trzeba model w tej pozycji utrzymywać. Jeżeli przypikujesz z 50 - 100m to tych 4-6 sek może Ci braknąć, zależy jaki model poddajesz temu testowi. Z reguły reakcja następuje szybciej. Chyba, że model ma zbyt tylni S.C. - wtedy trzeba mu pomóc wysokością. Do Dive - testu można przystąpić dopiero po wyregulowaniu lotu ślizgowego. W przeciwnym wypadku - nie ma sensu ! Pozdrawiam - Jurek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pietuh Opublikowano 2 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2012 Modele to ASW 17 i DG 1000 z zestawów, latam praktycznie codziennie, czytam o modelach, regulacjach, technikach i cały czas czuję niedosyt. Czas szybowania na jednym wyciągnięciu mam od 3 do 6 min, zdarzały się dłuższe ale rzadko i nie wiem czy to wszystko co te modele oferują, czy pilot jeszcze musi nabrać więcej doświadczeń? Czy uważacie, że czas na zmianę modelu, czy jeszcze szlifować umiejętności na tych, bo naczytałem się też tego, że 40 min lotu tego typu modelami to pikuś, nie mówiąc już o lotach termicznych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jerzy Markiton Opublikowano 2 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2012 Z tym pikusiem - to jest tak, że trafia się pogoda, gdy wrota z hangaru trochę mocniej wyrzucone latają po 40 min.... I o takich momentach się pisze. Ale często jest tak, że z 200m jesteś na ziemi po 1 min. I takie momenty się przemilcza. Moim Toxic- iem zwyczajowo wznosiłem się 20 sek na 300-350m. Jedne zawody trafiłem tak, że kolejne 4 starty na 250m wciągałem się po 50sek.....i loty były na rzęsach. Ale nie jest to powód do zmiany modelu. Modelarze to krewni wędkarzy więc dziel te wyniki przez 4 i będziesz oscylował w górnych granicach optymizmu. Czy czas na zmianę ? Do tego musisz dojrzeć sam. Nie spróbujesz - nigdy się nie dowiesz na co Cię faktycznie stać. Nie ukrywam, że nie jestem fanem pianki. To jest na pewno kapitalny materiał - ale na 1-szy model. Do "kombatu" - jedyny ! Jeśli chcesz się rozwijać należy możliwie jak najszybciej się z tego przesiąść. Dla jednego jest to 10 lat, dla innego - 2 tygodnie. Jeśli przestałeś pleść kierunki, walić modelem o ziemię, więcej czasu spędzasz na lataniu niż na naprawach - to dla mnie sygnał do zamiany styropianu na coś mądrzejszego. To nie musi być full kompozyt - ale jak Cię stać, to nic nie stoi na przeszkodzie ! Powyższe dotyczy szybowców i motoszybowców ! Pozdrawiam - Jurek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pietuh Opublikowano 3 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2012 Dzięki za odpowiedż i sorry, że pytam w tym temacie lecz tylko tutaj mogę dostać konkretne wskazówki. Żeby nie zaśmiecać tematu to na koniec zapytam jaki motoszybowiec byś polecił o rozpiętości około 2m na następny etap rozwoju? Nie chcę się przesiąść z malucha na Ferrari. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jerzy Markiton Opublikowano 3 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2012 Odezwij się na P.W. lub załóż nowy wątek bo faktycznie narobimy bigosu. Optuję za usunięciem zbędnych w temacie wpisów. - Jurek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gregory Opublikowano 27 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2015 Koledzy szybownicy chciałbym dołączyć do Was jestem nowicjuszem w dziedzinie szybowców i mam parę pytań co do ustawień wychylęń sterów,ustawienia lotek różnicowych jak też klapolotek w motoszybowcu FLY FLY Hobby DG-1000 2630mm . Jak to nie tutaj pytam to prosze o naprowadzenie mnie na właściwy wątek. wcześniej latałem takim sky surferem 1400mm (motoszybowcem) bo innymi tak ale motoszybowce todla mnie nowa bajka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gregory Opublikowano 29 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2015 Koledzy szybownicy chciałbym dołączyć do Was jestem nowicjuszem w dziedzinie szybowców i mam parę pytań co do ustawień wychylęń sterów,ustawienia lotek różnicowych jak też klapolotek w motoszybowcu FLY FLY Hobby DG-1000 2630mm . Jak to nie tutaj pytam to prosze o naprowadzenie mnie na właściwy wątek. wcześniej latałem takim sky surferem 1400mm (motoszybowcem) bo innymi tak ale motoszybowce todla mnie nowa bajka. Może naprowadzilibyście mnie chociaż na jakiś wątek pod którym znalazłbym odpowiedzi na moje pytania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam_S Opublikowano 30 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2015 Grzesiek naprawdę? http://lmgtfy.com/?q=FLY+FLY+Hobby+DG-1000+manual http://lmgtfy.com/?q=FLY+FLY+Hobby+DG-1000+manual+pdf Podpowiedź - to czego potrzebujesz znajdziesz prawie na samym początku wyników wyszukiwania... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pioterek Opublikowano 31 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2015 Może naprowadzilibyście mnie chociaż na jakiś wątek pod którym znalazłbym odpowiedzi na moje pytania oraz https://www.youtube.com/watch?v=S1eFw1qoz8A Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gregory Opublikowano 31 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2015 DG1000.jpg oraz https://www.youtube.com/watch?v=S1eFw1qoz8A Piotr Dziękuję !!!! O to mi chodziło super nie ma to jak kolega z klubu a film z rc przeglądu ogladalem oka nie tak jeden z kolegów podał mi linki do stron angielskich tyle i wiecej u doktor google to sam znalazłem .:-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.