meteor Posted January 1, 2010 Share Posted January 1, 2010 Witam Otóż mam pewien problem który mnie nurtuje. Posiadam emalię poliuretanową dwuskładnikową Polren - karta techniczna, po pomalowaniu modelu po kilku dniach chciałem przetrzeć kadłub szmatką nasączoną denaturatem. Można wyobrazić sobie moje zdziwienie gdy farba zaczęła schodzić z kadłuba. Czy może to być wina starego utwardzacza ? Ktoś miał podobne "przygody" ? :roll: Pozdrawiam Marcin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Swift Posted January 1, 2010 Share Posted January 1, 2010 Witam Jak rozumiem, to powłoka utwardziła się dobrze, tylko nie trzyma się podłoża i schodzi. Może nie odtłuściłeś kadłuba przed malowaniem. Pamiętam podobny przypadek modelu, który malowany był po paru latach i z wnętrza komory silnikowej, która wielokrotnie przesiąknięta była rycyną z paliwa, lakier PU schodził. Jak stary jest sam lakier ? Utwardzacz można dokupić osobno np. tu: http://www.farby.shop.pl/product-pol-1181-Utwardzacz-PU-1.html Lakierem 2 składnikowym PU, bardzo ładnie maluje się natryskowo, po zmieszaniu rozrobionego już z utwardzaczem lakieru, z acetonem w proporcji 1:1. PP Link to comment Share on other sites More sharing options...
meteor Posted January 1, 2010 Author Share Posted January 1, 2010 Powłoka dobrze utwardzona, kadłub malowany we formie więc raczej powierzchnia nie była tłusta. Problem w tym że lakier po prostu się rozpuszcza :evil: Chyba będzie trzeba kupić nowy utwardzacz. Technologia malowania jest mi znana :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
utopia Posted January 1, 2010 Share Posted January 1, 2010 Gdyby schodziła płatami to wskazywało by na złe odtłuszczenie powierzchni bo Polren ma wysoki skurcz po utwardzeniu . Jednak Twój przypadek bardziej wskazuje bardziej na wyschnięcie lakieru poprzez odparowanie ksylenu albo na wadę samego lakieru. Np w czasie składowania został zamrożony i doszło do separacji sedymentacyjnej składników wtedy już nic nie pomoże. Co do samego Polrenu ... Firmy uciekły z jego stosowania bo powtarzalność barwy losowa a i jakość też problematyczna . Tylko cena niska Link to comment Share on other sites More sharing options...
meteor Posted January 2, 2010 Author Share Posted January 2, 2010 Dzięki za odpowiedź. Spróbuję z innym lakierem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
johnyw Posted June 15, 2010 Share Posted June 15, 2010 Panowie podpinam się pod ten temat, jako, że nie znalazłem bliższego, a nie chcę zaśmiecać forum jednym pytaniem. Mam kadłub i skrzydła (styropian i styrodur) pokryte papierem szarym - błyszczącym (Raven w dziale "Jak zacząć?". Chcę pomalować model i nie wiem czy teraz pokryć całość jeszcze raz albo dwa razy wikolem i dopiero na to farba w spray'u, czy też zastosować bezpośrednio na papier farbę w spray'u. Boję się, aby w tym drugim przypadku farba na przesiąkła przez papier, i nie zaczęła rozpuszczać styropianu. Z drugiej strony nie chcę już obciążać modelu warstwami wikolu. Chcę pokryć model emalią uniwersalną w spray'u i później ewentualnie warstwę lakieru bezbarwnego. Link to comment Share on other sites More sharing options...
karlem Posted June 15, 2010 Share Posted June 15, 2010 ...jak cienko pryśniesz , to nie będzie problemu. Zawsze cienko, ew. kilka razy... Link to comment Share on other sites More sharing options...
johnyw Posted June 15, 2010 Share Posted June 15, 2010 Dziękuję. Zrezygnuję w takim razie z wikolu i położę 2-3 cienkie warstwy emalii. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.