Guest Anonymous Posted January 1, 2010 Share Posted January 1, 2010 Montuję model zlina 50L, w którym zamontuję silnik ASP FS91AR. Silnik chcę zamontować głowicą pionowo w dół i asekuracyjnie planuję dołożyć moduł podgrzewania. I tu moje pytania. Czy podgrzewania powinno odbywać się płynnie tzn. dodając gazu maleje płynnie prąd podawany na świecę czy na zasadzie włącz/wyłącz w pobliżu wolnych obrotów? Moduł podgrzewania można kupić i ku temu bym się skłaniał ale o ich montażu, działaniu ciężko znaleźć coś wyczerpującego. Zagadnienie pewnie jest trewialne ale dla mnie to nowość dlatego przed zakupem proszę bardziej doświadczonych kolegów o wskazowki. Link to comment Share on other sites More sharing options...
motyl Posted January 1, 2010 Share Posted January 1, 2010 montuj silnik i daj sobie spokuj z podgrzewaniem, zbyteczna waga :] Link to comment Share on other sites More sharing options...
Irek M Posted January 1, 2010 Share Posted January 1, 2010 Podgrzewacz posiada potencjometr, którym ustawiasz sobie moment wyłączenia Zarzenia przy dowolnym ustawieniu drążka gazu. Oczywiście chodzi o zakres małych obrotów ale w ten sposób mozesz ustawić by np cały czas podgrzewało lub do połowy wychylenia drążka. Oczywiście nie trzeba w tych położeniach ale możesz ;D Krótko mówiąc sam sobie ustawisz max otwarcie przepustnicy, w którym jeszcze podżarzanie ma działać. Całosć waży kilka gram + ogniwo 1,5V co przy modelu na dosc duży silniki jakim jest 15cm jest obciazeniem pomijalnym. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Włodek Ulas Posted January 2, 2010 Share Posted January 2, 2010 Zakładasz mikro stycznik przy serwie gazu który zwiera przy małych obrotach i masz stabilne min obroty i pewność że silnik nie zgaśnie.Można też podłączyć accu na stałe ,ale wtedy prądu starcza na krócej. Accu dajesz wielkości paluszka więc waga pomijalna przy 15 cm silniku Link to comment Share on other sites More sharing options...
Irek M Posted January 2, 2010 Share Posted January 2, 2010 Zakładasz mikro stycznik przy serwie gazu który zwiera przy małych obrotach i masz stabilne min obroty i pewność że silnik nie zgaśnie.Można też podłączyć accu na stałe ,ale wtedy prądu starcza na krócej. Accu dajesz wielkości paluszka więc waga pomijalna przy 15 cm silniku Włodek - ale po co kombinować jeśli to robi za ciebie elektronika :?: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Włodek Ulas Posted January 2, 2010 Share Posted January 2, 2010 Jakie kombinacje? :shock: Chyba nic prostrzego i niezawodnego nie ma?99% makiet z silnikami na metanol lata z takim prostym układem Link to comment Share on other sites More sharing options...
Irek M Posted January 2, 2010 Share Posted January 2, 2010 Kombinacje ze stycznikiem na serwie ;D Przecież mamy już XXI wiek :devil: To co proponujesz wykonać mechanicznego funkcjonowało już od lat powiedzmy 60, teraz układ elektroniczny podpięty do kanału"gazu" sam odetnie podżarzanie w ustalonym przez pilota momemcie. dlatego zapytałem po co te kombinacje z układem mechanicznym. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcin133 Posted January 2, 2010 Share Posted January 2, 2010 Fokker nie ma co się unosić Rzeczywiście mamy XXI wiek ale tak naprawdę najlepszy moduł żarzenia to kawałek miedzianej blaszki nawet mikrostycznik kompletnie zbędny a tym bardziej dodatkowe serwo. Ten "kawałek blaszki" też ma regulację punktu załączenia i wyłączenia żarzenia w dowolnym wcześniej ustawionym momencie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Włodek Ulas Posted January 2, 2010 Share Posted January 2, 2010 Marcin133 dodatkowe serwo nie jest potrzebne. Stycznik montuje się na serwie od gazu a po to aby zaoszczędzić prądu. Fokker to po co budujesz modele z balsy skoro teraz w XXI wieku mamy Laminaty , węgiel , silniki z wtryskiem? Wydaje się dlatego że jest taniej ,szybciej i mniej zawodnie :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcin133 Posted January 2, 2010 Share Posted January 2, 2010 Marcin133 dodatkowe serwo nie jest potrzebne. Stycznik montuje się na serwie od gazu a po to aby zaoszczędzić prądu. Wiem że jest niepotrzebne i wiem że Ty dodatkowego serwa nie brałeś pod uwagę, nie zrozumiałem do końca jednak wypowiedzi Fokkera (problemu komplikacji ;D ) i tylko nadmieniłem czy też domówiłem że jest ono kompletnie zbędne. Stycznik mechaniczny to też tylko styki miedziane+obudowa. Taka proponowana przeze mnie blaszka miedziana technicznie niczym nie ustępuje a łatwość instalacji takiej "blaszki" wręcz aż poraża prostotą Wybór rozwiązania oczywiście zależy od samego użytkownika Wszystkie rozwiązania są dobre. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Irek M Posted January 2, 2010 Share Posted January 2, 2010 Ja się poddaję skoro nie możecie pojąć wyższości układu elektronicznego nad prostym mechanicznym. :rotfl: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marek_Spy Posted January 3, 2010 Share Posted January 3, 2010 Swego czasu miałem wene i zrobiłem mikroprocesorowy dogrzewacz, który doskonale się sprawdza w zimne dni (opis na forum ) . Jednocześnie służy za układ rozruchowy . Koledzy na lotnisku byli zszokowani jak odpalaniem z palucha :lol2: . W lecie raczej nie ma to sensu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonymous Posted January 3, 2010 Share Posted January 3, 2010 Zakładasz mikro stycznik przy serwie gazu który zwiera przy małych obrotach i masz stabilne min obroty i pewność że silnik nie zgaśnie.Można też podłączyć accu na stałe ,ale wtedy prądu starcza na krócej. Accu dajesz wielkości paluszka więc waga pomijalna przy 15 cm silnikuRozwiązanie pewnie kosztowo bezkonkurencyjne. Rozumiem, że gdy przepustnica jest maksymalnie zamknięta załącza się mikrostycznik. Co jednak, gdy trzeba będzie przeregulować obroty trymerem. Może pojawić się zablokowanie serwa bo jak rozumiem mikrostycznik jest przykręcony gdzieś na stałe i załączany jakimś zderzakiem. Tak to wygląda? Jeżeli tak to rozwiązanie elektroniczne jakie proponuje Fokker wydaj się być prostsze w montażu i użyciu. Wlodek jak możesz to załącz fotki jak to masz rozwiązane.Znalazłem też coś takiego. Niestety drogie. http://www.nastik.pl/elektroniczny-przelacznik-sp06-p-2588.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
karlem Posted January 3, 2010 Share Posted January 3, 2010 Ja się poddaję skoro nie możecie pojąć wyższości układu elektronicznego nad prostym mechanicznym. :rotfl: Nie bardzo :wink: , szczególnie w dużych samochodach, tzn tych, którymi się modele i :ass: na lotnisko podwozi :rotfl: Już przy silniku nie podłubiesz i za pomocą kawałka drutu i młotka nie naprawisz :ble: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marek_Spy Posted January 3, 2010 Share Posted January 3, 2010 :rotfl: drogie? już wszyscy poupadali na głowe i chcą darmo . Rozwiązanie na krzywce i mozliwosci mechanicznej regulacji postaram się pokazać jak tylko dorwę się do aparatu :rotfl: Ale spróbuje opisac . Sewo gazu ma dwa ramiona na jednym jest popychacz na drugim przeciwległym jest na komczy zrobiona krzywka , która przełącza zasilanie świecy. Przełącznik krańcowy z rolką.Ja dobrałem to tak ze jak silnik jest wył to nie ma dogrzewania a jak na wolnych to dogrzewa , ok 1/3 wyłącza. Wada takiego rozwiazania jest to ze swieca grzana jest z aku 1,2 V , co na pewno korzystnie na nią nie działa . Robiąc doświadczenia wystarczy ok 0,7 V . http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=13781&highlight=dogrzewacz Link to comment Share on other sites More sharing options...
Irek M Posted January 3, 2010 Share Posted January 3, 2010 Tak wygląda mój zapakowany w modelu; niestety nie pamiętam jego oznaczeń. Jak widzisz Marek nie byłem w stanie podczas rozruchu sprawdzić czy jest ON czy OFF :rotfl: Dioda to ta biała kropka na lewo od zworki ustalającej 4,8V lub 6V. Na temat ceny modułu nie wypowiadam się każdy sam najlepiej wie ile jest w stanie wydać by latać z przyjemnoscią, a nie w stresie :devil: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Włodek Ulas Posted January 3, 2010 Share Posted January 3, 2010 Marek ma racje, wykorzystuje się drugie ramię dzwigni.Stycznik można dać taki z długimi, wystającymi blaszkami miedzianymi ktore są elastyczne i to nie powoduje blokady serwa.Stosując accu 1.2 v nie zauważyłem jakiegoś złego wpływu na świece, a i uruchomić silnik też się udaje na takim zestawie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marek_Spy Posted January 3, 2010 Share Posted January 3, 2010 :rotfl: :rotfl: Fokker tyś uparty jak ta kobyła :rotfl: :rotfl: To elektroniczny wyłącznik zasilania 1,2 V mozna to zlepic za 15 min . To co ja zeobilem to inna bajka zobacz film na Yotube . Postaram się dziś zrobić te fotki . A miejcie :jupi: :jupi: :jupi: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Irek M Posted January 3, 2010 Share Posted January 3, 2010 Fokker tyś uparty jak ta kobyła To elektroniczny wyłącznik zasilania 1,2 V mozna to zlepic za 15 min . To co ja zeobilem to inna bajka zobacz film na Yotube . Postaram się dziś zrobić te fotki . A miejcie Nie qmam... jak to uparty? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marek_Spy Posted January 3, 2010 Share Posted January 3, 2010 no bo to to samo co mechaniczne tylko z elektroniką jako on/off . Spoko jak Ci się podoba to mniej :rotfl: :rotfl: . Fotki na FTP juz są off http://www.szabatowski.com/marek_spy/DSCF0139.JPG wolne http://www.szabatowski.com/marek_spy/DSCF0139.JPG max http://www.szabatowski.com/marek_spy/DSCF0142.JPG . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.