Skocz do zawartości

Regulator Tower Pro 18A i 30A Mag8 (pewne wątpliwości)


hubert_tata

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 80
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Witam ;)

 

Posiadam ten regulator:

http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=656&Product_Name=TowerPro_n18A_Brushless_Speed_Controller

Mag 8 18A Nseries

 

Kiedy go dostalem w srodku byla instrukcja, po przeczytaniu tego watku stwierdzilem, ze dziwne by było, gdyby była kompatybilna z urzadzeniem.

I tak tez sie stało ;)

Instrukcja nie od tego.

 

W linku powyzej pewien klient zamiescił sprawdzona instrukcje do tego regulatora:

http://www.graysonhobby.com/catalog/TOWERPRO-GraysonHobby_18-20-ESC.pdf

 

I teraz mam problem.

Programuje według niego, wszystko jakw instrukcji, lecz efektow nie ma ;)

Domyslam sie, ze robie coś źle pod koniec.

Mianowicie, kiedy pragne zatwierdzić żądana opcje na 4 (ostatnim poziomie) powinienem przestawić drążek na max. Tak też robie, po czym słysze "piiii", co oznacza zapisanie danego poziomu.

 

W instrukcji czytamy:

"To save and exit the program menu, move the throttle stick to the down position. After 1 second, the ESC will save all options and the motor will return to normal operation"

I teraz moje pytanie.

Po zapisaniu "piiii" ostatniej (4) opcji powinienem zakonczyc proces programowania, to znaczy drąg umiescic w pozycji min. I teraz konkret, czy jest ustalone ile sek po sygnale zapisania ostatniego poziomu powinienem to wykonac? Moze niezwlocznie po zakonczeniu sygnalu?

Kiedy juz przesune drag do minimum, powinienem od nowa podlaczyc TX i regulator? Czy w tym momencie silnik/regulator juz powinien dzialac jak nalezy? :)

 

Mysle, ze ten ostatni krok kopie za kazdym razem, gdyz wszystko robie wg instrukcji, a to dzialac nie chce ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam

mam problem z reglerkiem tower pro 30A (mag 8 )

Ustawiłem pakiet na lipole.po włączeniu regla jest dźwięk powitania(gaz jest cały czas na minimum), a następnie po ok. 4sec wydaje dźwięki: BBBBB :shock: co jest w żadnym stopniu niezgodne z instrukcja ani polską ani z angielską...

popróbowałem i wyszło, że kiedy poruszam drazkiem gazu po B jest chyba ok..

jeśli jednak poczekam i pojawia się dźwięki BBBBB drążek działa od połowy :o

Ktoś miał podobny problem, lub wie jak to naprawić???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja "chyba" mam podobnie, chyba gdyż nigdy nie czekam aż po biba :wink: , zawsze po włączeniu kilka razy mi robi bip bip bip... ale wtedy ruszę gazem i jest ok. nic nie zmieniałem, ale odcięcie działa prawidłowo więc cóż chcieć :) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

witam

 

mam 2 regulatory MAG8, jeden na 18A drugi 25A

oba regulatory po podłączeniu do odbiornika, podpięciu silnika i akumulatora grzeją się na na 'biegu jałowym', tzn w stanie gdy silnik ani serwa nie są sterowane

 

temperatura tak 'na dotyk' jakieś 50 - 60 stopni, czyli da się jeszcze dotknąc, ale prawie parzy, przy czym ciepło pochodzi raczej od układów 7805 tj zasilania nadajnika i serw niz od stopnia mocy

 

myślałem że coś jest nie tak z wyposażeniem: odpinałem serwa, podpinałem inne, inne odbiorniki, inny silnik, inne akumulatory - efekt zawsze ten sam; inne regulatory z tym samym wyposażeniem się nie grzeją

 

regulatory działają, tj można sterowac silnikeim i serwami, ale strach z tym latac...

 

macie jakiś pomysł jaka może byc przyczyna?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Mam taki regulator MAG8 30A po zamontowaniu sprawdzeniu czy silnik kręci wyrzuciłem insrtukcję nie wiedząc że regulator można programować.:oops:

Po podłączeniu zasilania Li-pol 3S 1500 20C pojawia się jeden długi dźwięk B i po chwili trzy kródkie dźwięki B które nie wiem co oznaczają? Ztego co wyczytałem to ten długi dźwięk oznacza wlaśnie zasilanie Li-pol, ale te trzy kródkie nie wiem zupełnie co oznaczają czy tak może zostać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Nie Michał, problem jest, że programuje się tak samo, a oznacza co innego.

To co Ty znalazłeś jest takie jak to drukowane, które miałem dołączone do swojego regla (pierwszy post).

Jest tam aż do 5 lipoli.

tp30c.JPG

To co "odkrył" Robert, to to , co ja dopisałem ręcznie: dźwięki takie same, ale oznaczają co innego !

A moje regulatory z tego tematu programują się jeszcze inaczej - dużo skromniej :)

Widocznie tak samo wyglądające regulatory mają inne oprogramowanie, co już w tym wątku było potwierdzone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok.

To co znalazł Robert jest wobec tego też tu http://www.rcgroups.com/forums/showatt.php?attachmentid=1947657 stąd http://www.rcgroups.com/forums/showpost.php?p=10083400&postcount=4133

oraz w podanym przeze mnie wyżej wątku na 4 stronie - http://www.rcgroups.com/forums/showatt.php?attachmentid=1623942

 

Ten Hextronic jest podobny, ale ma inaczej sygnalizowany "Cell Number and Type".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi sie sprawdza w 100% to programowanie:

Legend:

“BEEEEP” = long and loud beep

“beeeep” = long and softer beep

“B” = a short beep

 

Following this normal start procedure:

1) Turn on TX

2) Set to no (lowest) throttle

3) Plug-in power to receiver/ESCs

 

You will hear this:

BEEEEP (if Auto LiPo protection is on) - OR - BBB (if auto NiMH/NiCD protection is on)

(5 second pause)

B

(1 second pause)

B

(1 second pause)

B

(1 second pause)

B

(1 second pause)

B

 

Motor is armed. Actually Motor is armed after the initial long beep, but its safest to wait unti the beep sequence is complete.

 

For the programming procedure:

NOTE: for FUTABA series transmitters, the throttle channel should be set to REV (reversed).

1) Turn on TX

2) Set to Full (highest) throttle

3) Plug-in power to receiver/ESCs

 

You will hear this:

B

(1 second pause) (LIPO automatic protection menu item)

B

(1 second pause)

BB

(1 second pause) (NiMH/NiCD automatic protection menu item)

BB

(1 second pause)

BBB

(1 second pause) (Brake selection menu item)

BBB

 

And then the sequence repeats over and over.

 

4) To select a menu/submenu option switch the throttle stick, to the lowest position at the first time interval. (For example, to select LIPO automatic protection: switch the throttle stick to the lowest position when hearing the first B sound) (the zone between the first B and the second B above, about a 2 second window)

 

5) You should hear “beeeep” to indicate that the setting was saved.

 

6) If there are other settings you want to program then quickly (within 2 seconds of the save sound, beeeep) switch the throttle to the highest position to return to the main menu beep sequence.

 

7) If you have finished with all your changes, then wait 2 seconds and the motor will send a confirmation sound “beeeep” (long, softer beep), saving the setting. After this, the ESC will confirm that the throttle is in the lowest setting (move it there if it is not) and then do the normal startup sequence, after which, the motor is armed and you are ready to go.

 

NOTES:

- LIPO automatic protection has only 2 voltage protection points, 6V when it auto detects a 2S and 9V when it auto detects a 3S (basically 3V per cell). There is no need to use a full capacity battery.

 

- NiMH automatic protection is set at 0.8V per cell, calculated according to the real number of batteries. In order to ensure accurate judgment of the battery voltage, please charge the battery to full capacity. If the battery is not at full capacity. The speed controller will estimate the protection voltage according to 53% of the full capacity.

 

- The brake is initially ON by default. The brake setting toggles. If already the brake is already on, the selection of this menu item with turn it off (between the BBB and BBB in the program sequence). If the brake is already off, the selection of this menu item with turn it on.

 

- Factory parameter reset function: because this series of electronic governor has an overheating and false operation protective function, if you find that the speed controller is accelerating or changing its direction, or the throttle is different from the original condition, you can reset the factory parameters to obtain the highest performance. (not sure what this means or how to do it)

 

 

IMPORTANT:

When starting in normal use mode, if the first thing you hear is a long BEEEEP this indicates that the ESC is in LIPO automatic protection mode, but if you hear BBB (three short beeps together) this indicates that the ESC is in NiMH/NiCD automatic protection mode.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Też mam regulator Tower Pro MAg8 - wersję 25A

W moim przypadku również to co robił regulator nijak się miało do tego co jest w instrukcji.

 

Chyba nikt w tym wątku jeszcze nie wspomniał, że karta programująca turnigy jest kompatybilna z tym regulatorem (przynajmniej moim).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.